Metro maksoi 1,2 miljardia Matinkylään. SIlti vain 0.9% Länsiväylän henkilöautoilijoista siirtyi metron joukkoliikenteeseen.
Linkittäisin YLE:n uutisenkin tästä. Mutta Suoli-24:n pitäjätasoon ryhmävalvoja on sitä mieltä, että linkittäminen on sääntöjen vastaista.
Metro vähensi autoliikennettä vain 1 prosentin
9
202
Vastaukset
Tuskinpa ne metrovaunut tyhjinä Espoon läpi kolkuttelevat. Kuten oletettua olikin, siirtyivät metroa käyttämään vain muutoinkin julkisia käyttävät matkustajat.
- Audi-Espoo
Helsingin Itämetroa mainostettiin aikoinaan juuri sillä, että se olisi saanut 10...15% autoilijoista siirtymään julkisen, nopean ja joustavan Metron käyttäjäksi.
Köyhät itähelsinkiläiset vaan ovat hiukan eri porukkaa kuin toimitusjohtajien ja myyntipäälliköiden miehittämä Espoo. - OllilanJorma
On nuo ruuhka-ajan metrot ihan liian täynnä, että kyllä sitä porukkaa löytyy - kun muita julkisia ei Chadiin kulje, hoho.
- ollin.jorma
OllilanJorma kirjoitti:
On nuo ruuhka-ajan metrot ihan liian täynnä, että kyllä sitä porukkaa löytyy - kun muita julkisia ei Chadiin kulje, hoho.
Totta helvetissä ne on täynnä, kun busseilla ei enää pääse Helsinkiin.
- liikenne
Jos haluaisin mennä vaikkapa Nuottaniemestä esim. Bauhausiin, niin millä metrolla se onnistuu?
Olisi kiva tietää se älystä vapaa ryhmä, joka tämän julkisen liikenteen on suunnitellut ja toinen samanlainen, joka sen on hyväksynyt.
- metrolla_ajanut
Ei metron käyttäjäkunta hetkessä synny. metro on pitkäaikainen projekti, jonka tulee vastata siihen valtaisaan muuttoliikkeeseen, joka Espooseen vyöryy jatkuvasti maakunnista. Ehkä viiden vuoden päästä vasta lopputulos alkaa näkyä.
Sama oli itä-metrossa. Alussa sitäkin kritisoitiin, mutta nyt toimii loistavasti.- Kallista-viemäröintiä
Länsimetron ilmeinen ongelma on että kilpaileva joukkoliikenneväline, eli bussi hoiti työmatkalaisten kuljettamiset nopeammin, ja myös edullisemmin. Espoolaisten veroäyriä pitää nostaa, että metrokustannukset saadaan katettua.
Silti vasta puolet, eli 1,2 Miljardia euroa on maksettuna. Toinen 1,2 Miljjardin euron lasku tulee, kun metro joskus jatketaan Kivenlahteen asti.
Metro on täyteen ahdettujen suurkaupunkien keskusta-alueiden liikkumaväline. Siellä se on nopein ja varmin tapa liikkua paikasta toiseen.
Espoo teki virheellisen ratkaisun vuonna 2007. Metro hankaloitti ja hidasti liikkumista, ja oli 3-kertaa snnekoitua hintavampi. Nyt metroa ei rakennettaisi, vaan jatkettaisiin joustavalla bussiliikenteellä. - metrolla_ajanut
Kallista-viemäröintiä kirjoitti:
Länsimetron ilmeinen ongelma on että kilpaileva joukkoliikenneväline, eli bussi hoiti työmatkalaisten kuljettamiset nopeammin, ja myös edullisemmin. Espoolaisten veroäyriä pitää nostaa, että metrokustannukset saadaan katettua.
Silti vasta puolet, eli 1,2 Miljardia euroa on maksettuna. Toinen 1,2 Miljjardin euron lasku tulee, kun metro joskus jatketaan Kivenlahteen asti.
Metro on täyteen ahdettujen suurkaupunkien keskusta-alueiden liikkumaväline. Siellä se on nopein ja varmin tapa liikkua paikasta toiseen.
Espoo teki virheellisen ratkaisun vuonna 2007. Metro hankaloitti ja hidasti liikkumista, ja oli 3-kertaa snnekoitua hintavampi. Nyt metroa ei rakennettaisi, vaan jatkettaisiin joustavalla bussiliikenteellä."Metro on täyteen ahdettujen suurkaupunkien keskusta-alueiden liikkumaväline. Siellä se on nopein ja varmin tapa liikkua paikasta toiseen. "
Metro ei todellakaan ole pelkän keskustan liikkumaväline, ei meillä eikä muualla. Itä-Helsingin metro ajaa kauas ja on erittäin käytetty. Itä-Helsinki ei eroa mitenkään olennaisesti Espoosta, etenkin, kun Espoo kasvaa koko ajan ja muuttoliike ei sinne näytä loppuvan. Jossain vaiheessa Espoossa käy niin, että ajatus bussilla menosta keskustaan (siis Helsinkiin) tuntuu mahdottomalta. Näin kävi myös itä-metron osalta aikoinaan.
- Hyvääkin_on
Tapiolasta ehtii oikein hyvin kertalipulla käymään Hakaniemein hallissa ostamassa kunnon lihaa ja kalaa, sekä torilta vihanneksia. Erittäin hyvä asia. Tapiolassa kun tuo kauppojen tarjonta on onneton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2462721Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691816- 651751
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä901677En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1741641Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke271135090-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491349- 1731017
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja57981Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62867