Pelon voittaminen

Jos pelkoa ei pysty karistamaan pois mielestään ja välttelee tapahtumaa/tapahtumia mitä/mitkä aiheuttivat pelkoa, mitä ihmiselle tapahtuu? Muuttuuko ihminen?

Pelolle ei saa antaa valtaa, sanotaan, mutta miten karistaa pois pelon valta?

Mietin tällaista, sillä eilen karistin yhden pelon pois. Onko se pysyvää katsotaan.

Minkalaisia ajatuksia pelko sinussa herättää?

45

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tein tämän aloitukseni vuorokausi sitten. Joko uskaltaisi tulla esiin vai pelkääkö vielä?

Huomentä Korvesta.

• Mitäköhän sinä niin kovin pelkäsit.

Olen kerran pelännyt, kun se pelko toteutui, en enää ole pelännyt.
      Ellei tule toista yhtä pelottavaa tilannetta eteen.

• Eipä ole aihetta pelkoihin näillä vuosilla.
      Kaikki on niin tuttua ja turvallista.
      Nuorten-palstoilla ymmärrettävästi saattaa olla keskustelua peloista.
      Nuorille kun tulevaisuus on vielä aitoa tule-vaisuutta.

H.

• Niin.
        Tuli vielä mieleeni Jesse.
        Aika tylsää olisi kohdata hänetkin aikanaan 95 tai jotain.
        Jätkä kun ei vanhene.
        Eikä raukka uskalla ajaa partaansakaan.
        Sen paljaaseen teini-naamaan ei sitten uskoisi enää yksikään ihminen.

H.

• hunksz kirjoitti:

Niin.
        Tuli vielä mieleeni Jesse.
        Aika tylsää olisi kohdata hänetkin aikanaan 95 tai jotain.
        Jätkä kun ei vanhene.
        Eikä raukka uskalla ajaa partaansakaan.
        Sen paljaaseen teini-naamaan ei sitten uskoisi enää yksikään ihminen.

H.

Tai no...
        Muut kuin minä.

H.

• Puhutko tilanteista jotka aiheuttavat sinussa pelkoa koska ne ovat vaikeita, vaarallisia tai muuten vain vastenmielisiä? Vai aidoista fobioista kuten korkeanpaikonkammo, torikauhu jne. joihin ei liity vaaraa mutta joita ei pysty järjellisesti selittämään?

• "Paloma.se.co"

Korppis on kertonut radikaalista elämän-muutoksestaan.
        Asunnon vaihtoineen/yhdistämisineen.
        Vierailusta korpi-mökillä jne.
        -
        Jotain on vanhuksille tapahtumassa.
        -
        En usko heidän enää hyppäävän lasku-varjoilla.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Korppis on kertonut radikaalista elämän-muutoksestaan.
        Asunnon vaihtoineen/yhdistämisineen.
        Vierailusta korpi-mökillä jne.
        -
        Jotain on vanhuksille tapahtumassa.
        -
        En usko heidän enää hyppäävän lasku-varjoilla.

H.

Annetaan kuitenkin korppiksen itse vastata josko hän tarkoitti tavallisia pelkoja vai fobioita. Ne vaativat eri selityksen.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Annetaan kuitenkin korppiksen itse vastata josko hän tarkoitti tavallisia pelkoja vai fobioita. Ne vaativat eri selityksen.

"Paloma.se.co"

Noh.
        Heitellään kuitenkin kommentteja.
        Muutenhan hommasta tulee tsätti.
        Mikä kauheinta!
        Blogi.

Hali

H.

• noohjooh

Ei vältteleminen poista pelkoa, ei se mene minnekään ellei altista itseään niille tilanteille.

Pelon aiheuttaa oma pää, oma mielikuvitus. Kun ihminen ei tiedä mitä tulee tapahtumaan, hän yrittää ennakoida sitä ja maalaa itselleen kuvia siitä mitä voi tapahtua. Ne kuvat voi tulla toisilta ihmisiltä, tai vaan siitä että ettei tunne olevansa tilanteen herra. Mitä useammin menee kohti tuntematonta, sitä paremmin huomaa että pärjää, että mitään ei tapahtunut. Ei tarvitse enää niitä mielikuvia, ja pelko jää pois.

Olen koko ikäni pelännyt pimeää.

Kaikki on jo niin tuttua ja turvallista.
        -
        H.

• hehehehee

@noohjooh

Nyt naurattaa joten hekottelen. Kun mun pelko niin hauskasti ei-cikein sovi selitykseesi 🤣 koska ei kaikki pelko ole pahasta eikä siitä ole aihetta pyrkiä täysin eroon.
        Kun toissa kesänä ajoin etuajo-oikeutettuna jalkakäytävä-pyörätietä ja kadulta auto hyvin hiljaista vauhtia ajaen oli kääntymässä sen yli huoltsikalle, niin lähes pysähdyin ja tuijotin autoa/kuljettajaa ja päättelin, että liikennesääntöjen mukaisesti se pysähtyy ja päästää minut ensin.
        Mutta ei pysähtynyt vaan törmäsi fillarini etuhaarukkaan sivustapäin. Siitäpä lensin asfalttiin vasen käsi edellä ja otsa seuraavana. Ranne murtui ja se kipsattiin ja lääkäri kysyi Suomen presidentin nimeä ja mikä viikonpäivä on. Päässä mulla oli ollut kypärä ja pressa ja viikonpäivä olivat säilyneet aivoissa järjestyksessä.
        Noh, jooh. sitten kun seuraavina päivinä lähdin ulos, niin olin todella pelossani: autoja kauhulla pelkäsin, ja katujen ylitystä. Siis, järkyttävä oli se tunne.
        Vähän kerrallaan on pelko lievittynyt mutta tarvitsen aina niitä mielikuvia eikä pelko saakaan kokonaan jäädä pois. Jäljellä on pelkotieto siitä, että vanhan papparaisen tai eukkosen pää ei käänny ja voi ajatukset olla muualla eikä näe tai ei hoksaa seurata ajaessaan pyöriä ja jalankulkijoita. Itselleen hengenvaarallisia isoja liikennevälineitä vain jaksavat huomioida vanhukset, ei fillareita ja jalankulkijoita niinkään.
        Pois ajokortti yli 70-vuotiailta!

• noohjooh
        hehehehee kirjoitti:

@noohjooh

Nyt naurattaa joten hekottelen. Kun mun pelko niin hauskasti ei-cikein sovi selitykseesi 🤣 koska ei kaikki pelko ole pahasta eikä siitä ole aihetta pyrkiä täysin eroon.
        Kun toissa kesänä ajoin etuajo-oikeutettuna jalkakäytävä-pyörätietä ja kadulta auto hyvin hiljaista vauhtia ajaen oli kääntymässä sen yli huoltsikalle, niin lähes pysähdyin ja tuijotin autoa/kuljettajaa ja päättelin, että liikennesääntöjen mukaisesti se pysähtyy ja päästää minut ensin.
        Mutta ei pysähtynyt vaan törmäsi fillarini etuhaarukkaan sivustapäin. Siitäpä lensin asfalttiin vasen käsi edellä ja otsa seuraavana. Ranne murtui ja se kipsattiin ja lääkäri kysyi Suomen presidentin nimeä ja mikä viikonpäivä on. Päässä mulla oli ollut kypärä ja pressa ja viikonpäivä olivat säilyneet aivoissa järjestyksessä.
        Noh, jooh. sitten kun seuraavina päivinä lähdin ulos, niin olin todella pelossani: autoja kauhulla pelkäsin, ja katujen ylitystä. Siis, järkyttävä oli se tunne.
        Vähän kerrallaan on pelko lievittynyt mutta tarvitsen aina niitä mielikuvia eikä pelko saakaan kokonaan jäädä pois. Jäljellä on pelkotieto siitä, että vanhan papparaisen tai eukkosen pää ei käänny ja voi ajatukset olla muualla eikä näe tai ei hoksaa seurata ajaessaan pyöriä ja jalankulkijoita. Itselleen hengenvaarallisia isoja liikennevälineitä vain jaksavat huomioida vanhukset, ei fillareita ja jalankulkijoita niinkään.

Onhan pelko ihan hyvä juttu, jos se pysyy hallinnassa, silloin se toimii suojana. Mutta jos pelko hallitsee sua, se estää elämistä. Tai ainakin osan elämästä.

Jos kolarisi olisi estänyt sua lähtemästä liikenteeseen, se olisi hallinnut sua, eikö? Nyt sinä altistit itseäsi pelollesi, ja jatkoit siitä huolimatta.

• hehehehee
        noohjooh kirjoitti:

Onhan pelko ihan hyvä juttu, jos se pysyy hallinnassa, silloin se toimii suojana. Mutta jos pelko hallitsee sua, se estää elämistä. Tai ainakin osan elämästä.

Jos kolarisi olisi estänyt sua lähtemästä liikenteeseen, se olisi hallinnut sua, eikö? Nyt sinä altistit itseäsi pelollesi, ja jatkoit siitä huolimatta.

@noohjooh
        "Nyt sinä altistit itseäsi pelollesi, ja jatkoit siitä huolimatta."

Totta, nälkä pakotti ruokaostoksille ja kesyttämään pelon sopivan kokoiseksi.

• Jos ihminen ei alista itseään pelon aiheeseen, mielestäni pelko ei poistu. Hehee kirjoitti samansuuntaisesta pelosta, jonka kanssa olen taikinoinut. Putoamisen pelko oli voimakas vielä vuosi sitten, mutta koska touhuilen pääsääntöisesti yksin mökillä olen joutunut väkisin tilanteisiin joita olen pelännyt.

Kirjoitin talvella naapurin rouvasta joka seisoi tikkailla ja pudotteli lunta. Minua kauhistutti, oikeesti.

Puhdistimme mökin räystäät P:n kanssa. Yksin en olisi tehtävään pystynyt tarvitsin moraalista tukea. Nousin tikkailla katon rajaan, pelkäsin. P. Piti minusta ja tikkaista kiinni. Näin etenimme ja räystäät puhdistuivat. Pelkoni oli voitettu kun viimeinen lehti oli poistettu.

Lähden ajamaan mökille. Asettelen kolmiomuotoisen aurinkosuojan sisääntuloteranssin yläpuolelle katon rajaan. Mielenkiintoinen projekti, pelkäänkö putoamista...toivottavasti en. Sillä mielestäni pelko selatetään menemällä kohti pelon tunteen aiheuttajaan.

Paloma@f
        Fobiat ovat syvemmällä, mutta nekin voidaan selättää. Kuopus on aikuistuessaan päässyt koirapelosta joka hänellä oli voimakasta pienempänä.

• hehehehee kirjoitti:

@noohjooh

Tuon viimeisen lauseen olisit voinut jättää kirjoittamatta.

Ei se tarkkaavaisuus, huomiointi- ja reaktiokyky liikenteessä tarvitse olla iästä kiinni yhtään mitenkään. On nuorempiakin ajokortin omistajia, jotka keskittyvät vain oman kuljetusneuvonsa tiellä pysymiseen huomaamatta yhtään mitä sivuilla tapahtuu.
        Tuolla kun seisoo suojatien vieressä odottelemassa ylipääsyä, niin kyllä ne enimmäkseen ovat nuoremmat ja keski-ikäiset naiset, jotka ajaa töröttelevät katse suoraan eteenpäin keskittyen pysymään kaistallaan huomaamatta jalankulkijaa siinä tien vieressä.

• hehehehee
        Tellukka kirjoitti:

Tuon viimeisen lauseen olisit voinut jättää kirjoittamatta.

Ei se tarkkaavaisuus, huomiointi- ja reaktiokyky liikenteessä tarvitse olla iästä kiinni yhtään mitenkään. On nuorempiakin ajokortin omistajia, jotka keskittyvät vain oman kuljetusneuvonsa tiellä pysymiseen huomaamatta yhtään mitä sivuilla tapahtuu.
        Tuolla kun seisoo suojatien vieressä odottelemassa ylipääsyä, niin kyllä ne enimmäkseen ovat nuoremmat ja keski-ikäiset naiset, jotka ajaa töröttelevät katse suoraan eteenpäin keskittyen pysymään kaistallaan huomaamatta jalankulkijaa siinä tien vieressä.

@Tellukka

Niin, mutta mä puhuin vain Suomesta.
        Uskon kyllä, että siellä Ruotsissa myös nuoret ovat huonoja autonkuljettajia.

• hehehehee kirjoitti:

@Tellukka

Niin, mutta mä puhuin vain Suomesta.
        Uskon kyllä, että siellä Ruotsissa myös nuoret ovat huonoja autonkuljettajia.

Tiedän toisaalta täällä montakin hyvää ja varmaa yli seitenkymppistä autonkuljettajaa.
        Mikähän siinä sitten on, että Suomessa menettää ajotaitonsa just seitenkymppisenä? Tuoko saaristo tässä maitten välillä saa sellaisen epäsuhdan aikaan?
        Kuulostaa tosin nyt siltä, että siellä jo alle seitenkymppiset pyöräilijätkin törmäilevät autojen eteen. Minun pyörästäni kyllä löytyy jarrut, jos huomaan auton olevan kääntymässä hiljalleen kohti. Hapertuuko siellä siis aivot jotenkin aikaisemmin kuin täällä?

• hehehehee
        Tellukka kirjoitti:

Tiedän toisaalta täällä montakin hyvää ja varmaa yli seitenkymppistä autonkuljettajaa.
        Mikähän siinä sitten on, että Suomessa menettää ajotaitonsa just seitenkymppisenä? Tuoko saaristo tässä maitten välillä saa sellaisen epäsuhdan aikaan?
        Kuulostaa tosin nyt siltä, että siellä jo alle seitenkymppiset pyöräilijätkin törmäilevät autojen eteen. Minun pyörästäni kyllä löytyy jarrut, jos huomaan auton olevan kääntymässä hiljalleen kohti. Hapertuuko siellä siis aivot jotenkin aikaisemmin kuin täällä?

Vastaus kaikkiin kysymyksiin on: Ei

• hehehehee kirjoitti:

Vastaus kaikkiin kysymyksiin on: Ei

Jaha. Siis eivät menetä ajotaitoaan seitenkymppisinä. Ja silti haluat, että heiltä pitää ottaa ajokortti pois.

• Tellukka kirjoitti:

Jaha. Siis eivät menetä ajotaitoaan seitenkymppisinä. Ja silti haluat, että heiltä pitää ottaa ajokortti pois.

Mitenkähän minä pärjäisin ilman autoa?
        No, voisinhan toki ostaa sellaisen.päältä ajettavan skootterin. Sillä pääsis hiljaa eteenpäin. Onneksi, siihen menopeliin ei korttia tarvita ja toiseksi onneksi tämä kesäparatiisini on kaupungin laidalla.

• Turhaa touhua edes yrittää voittaa pelkoa, se on elämisen ehto.
      Rajoittaako se elämää, jos pyrkii olemaan sellaisessa ympäristössätai tapahtumissa, jossa voi olla ilman pelkoa.
      Ne on pieniä pelkoja, jotka voi sanoa voittaneensa, mutta alitajunnassa on syntymälahjana saatu pelkoja, jotka seuraa niin kauan kun järki pelaa. Sen jälkeen ne muuttuu harhoiksi.
      Kun omilla vanhemmilla oli loppuaikana dementia, niin siitä päätellen, mieluummin elän "pelon" kanssa, kun harhojen kanssa.
      Aurinkoisena päivänä synkeä vastaus, pyydän anteeksi.
      Nyt alan taistelemaan tämän tietsikan kanssa, kun pitää ilmoitus saada menemään, pelko on, että menee tuntikausia kaunista päivää.

-
        H.

• hunksz kirjoitti:

Eipä ole aihetta pelkoihin näillä vuosilla.
        -
        H.

Huono aika olla palstalla, kn sinä olet kännissä aamusta lähtien.

• Fobiaa voi yrittää parantaa altistamalla itseään vaaralle askel askeleelta. Toisaalta jos fobian syy on helposti vältettävä niin onko se sitten edes tarpeellista. Ei kaikkien tarvitse kävellä riippusiltaa kahden vuorenhuipun välillä jos pelkää korkeita paikkoja. Ei se tee ihmistä yhtään sen paremmaksi. Voimme myös vain tunnustaa että meillä on kaikilla omat vahvuutemme ja omat heikkoutemme ja tällä tavalla täydennämme toisiamme ja että kenenkään yksilön ei tarvi olla täydellinen.

-
        H.

• Jos.ymmärtää
        hunksz kirjoitti:

-
        H.

Olkoopa vastaamatta aloitukseen koska en suvaise häiriköitä, saat pitää palstan omanasi.

• hunksz kirjoitti:

-
        H.

Päivää@
        Alat muistuttamaan erästä palstalaista joka jankuttaayhtä ja samaa.

• ö-Öö

Pelko on turvamekanismi

Tunne muiden joukossa, hyödyllisimmistä päästä. Ei mun mielestä pelkoa silleen "voiteta", riskianalyysi, missä joku juttu arvioidaan riskinottamisen arvoiseksi. Tuleepi tietenkin mieleen kuolemanpelko. Sen kai åitäis olla normalia jossain määrin. Mitä lie sotilaitten päässä liikkunee, kun lähtevät pistinten kanssa rynnäkköön. Kai amfetamiimia. Ja uskisten päässä muslimityyliin harhaluulo paratiisiin pääsemisestä. Pelkoja siis voi hämätäkin, itsepetoksella, tai petetyksi joutumisella.

Pelkoja monenlaisia, kuin muitakin asioita. Kuka määritellenee rohkeuden ja uhkarohkeuden, siinäkin jutussa kyse pelosta, sen kääntöpuolesta.

=DW=

• noohjooh

Kai se vähän riippuu pelosta. Just joku kiipeäminen ja putoamisen pelko, onhan se järkevää vähän pelätä. Mutta jos pelkää liikaa, se vaan haittaa. Alkaa huimaamaan, liikkeet ovat tärisevät, lihakset ei ole hallinnassa.

Samoin liikenteessä. Välillä näkee ihmisiä jotka eivät ole ajaneet auto kuukauteen, nenä kiinni ruudussa mennään nippanappa 65 km/h kasikympin alueella. Petaa hyvin uudelle katastroofille.

Ite olen mun pimeänpelon voittanut nimenomaan altistamalla itseäni. Olin kauhusta kankea ensimmäisen yön kun olin yksin omassa talossani tässä kuutisen vuotta sitten. En edes uskaltanut mennä kellariin kokeilemaan oliko ovi varmasti lukossa. Sopiva paikka sekin katastroofille... mitä jos olisi ollut auki jollekin sopivasti. Ei se pelko pelkästään hyvästä ole. Terve pelko, ehkä joo.

• ö-Öö

Kaikkeen syynsä

Kuitenkin mieltä, pelko on nimenomaan suojamekanismi. Onkai niitä asioita, mitä kukakin pelkää, enenpi, tai vähempi. Kun mainitsin korkeanpaukankammon, tuttu juttu. Kakarasta asti pelännyt korkeita paikkoja. Liekö jotain ihan lapsena tapahtunut, pudonnut tai jotain, se vaan on hyvin voimakas.

Sanotaan näin, nuorena uskalsin jotenkin olla tekemässä ok-talon kattoa, hankalaa oli, mutta jostain syytä onnistui. Silloin oli nuori ja vetreä. Pitis juu mennä katolle lisäileen ruuveja, ei tule kysymykseenkäään, joku muu. Hokannut, tikkailta polttimon vaihto lamppuun alkaa huippaan. Iteasiassa, parit kerrat odotellu jonkun vieraan käyvän ja vaihdattanut sitten sillä. Jos nyt tippuis katolta, takuuvarmasti ois luita poikki. Se iän mukanaan tuomaa järkevyyttä ja selkeä osoitus iän mukana tuomasta komuruudesta.

Eli, mä pelkään korkeita paikkoja, välttelen siis korkeita paikkoja. En ole voittanut mitään pelkoa, olen ainoastaan kehitellyt systeemejä, jotta ei tarvitse pelätä. Joku sanois, pelko saanut voiton. Vaan, mun mielestä kun pelkoa ei voi voittaa.

=DW=

• Pelko.pois

Vuoristo kipeilijöillä ei ole korkeapaikan kammoa.
      Ranskassa jos katsoitte filmin jossa Malilainen kiipesi ulkoseinää neljänteen kerrokseen pelastamaan parvekkeella roikkuvaa lasta ja onnistui huimassa suorituksessa.

• Bengalitikku

Ranskan pressa palkitsi kansalaisuudella.
        Mulla on korkean paikan kammo.
        Mutta metsäpelon selätin. En siis aiemmin uskaltanut yksin kävellä
        lenkkipoluilla. Kun aloitin sauvakävelyn toissa vuonna, sain yliotteen pelosta.
        Se oli hyvin vapauttava tunne.

• Muistan hyvin sen kerran kun kävelin kämpälle.
      Kannoin kovassa laukussa ostamaani käytettyä 4-mikkistä Hagströmin rauta-lanka-kitaraa.
      Laukku oli tehty juuri tuolle kitaralle.
      Kassissa minulla oli samasta kaupasta ostettu vihko, missä olivat kuvat yleisimmistä sointu-otteista kitaralle.
      -
      Kämpillä kytkin kitarani putki-radioni in-puttiin.
      Laiton radioni päälle.
      Laitoin kitarani päälle.
      Radiostani kuului pehmeän raapimisen ääni.
      Pusakkani hiha lipui kitarani kielillä.
      -
      Minä pelkäsin.
      Pelkäsin kauheasti.
      Yksi The Beatlesien lenpi-kappaleeni alkoi D-Duurilla.
      Vihkon ohjeitten mukaisesti asetin sormeni kitarani kielille.
      Otin Plektrani toisiin sormiini ja...
      Kauhistuin.
      Olenko nyt tekemässä pahaa lempi-bändilleni?
      -
      Läppäisin Plektraani kielillä korkealta matalalle.
      -
      Sen jälkeen mikään ei enää koskaan palannut ennalleen.

H.

• Bengalitikku

No, tämä oli hyvä.🎯

• Myöhäisiltaa@ Aurinkosuojaprojekti valitsemassani kohteessa ei vörkännyt.

Sain loistoidean joka toimi. Asetin tikkaat isoa koivua vasten ja sidoin kolmiosuojan piuhojen sivun sìihen. Tikkaat toisen koivun eteen ja toinen kulma siihen. Tuuli pirusti joten jätin aurinkosuoja-ajatuksen ja sidoin kolmannen kulman alas pajukkoon.

Nostin tikkaat talon sivulle kiinnitin koukun ylös seinään. Jos ei tuule ja aurinko porottaa käännän sen pajukon puoleisen kulman ylös talon seinän yläkoukkuun ja aurinko varjo vörkkää.

Harjoitus tekee mestarin, mutta tikkaiden alusta pitää varmistaa. Onnelinen.

• pirremiinapas
      • Miksi pelkäät väistämätöntä tietotekniikan kehitystä. Nykyisyyden ja tulevaisuuden suurtyöllistävää alaa..

Kuopukseni opiskelee IT-diblomi insinööriksi., eka vuosi takana koodauksia ja muita asiaan liittyvää. Kesätyökin löytynyt.

Nytkin täällä ylisillä makoilen ja lähettelen viestejä pilviin.

Olen voittanut pelkoja, jotka liittyivät mökillä yksin oloon. Nyt nautin yksinolosta. Yöt ovat vielä valoisia, mutta keän edetessä pimenevät. Nautin silloinkin. Sinäkin asut yksin siellä maalla, pelkäätkö yksin ollessasi koskaan?

Ei täällä luonon varaisia eläimiä tarvitse pelätä. Ihmiset ovat ne joita jos pelkään. Tosin tämä kesäpaikkani on hyvässä piilossa, tuntemattomat eivät tänne eksy.

• pirremiinapas
        korppis kirjoitti:

Miksi pelkäät väistämätöntä tietotekniikan kehitystä. Nykyisyyden ja tulevaisuuden suurtyöllistävää alaa..

Kuopukseni opiskelee IT-diblomi insinööriksi., eka vuosi takana koodauksia ja muita asiaan liittyvää. Kesätyökin löytynyt.

Olen voittanut pelkoja, jotka liittyivät mökillä yksin oloon. Nyt nautin yksinolosta. Yöt ovat vielä valoisia, mutta keän edetessä pimenevät. Nautin silloinkin. Sinäkin asut yksin siellä maalla, pelkäätkö yksin ollessasi koskaan?

Ei täällä luonon varaisia eläimiä tarvitse pelätä. Ihmiset ovat ne joita jos pelkään. Tosin tämä kesäpaikkani on hyvässä piilossa, tuntemattomat eivät tänne eksy.

http://www.orbis.fi/tuotteet/sähkömagneettisen-kentän-mittalaitteet

Niinpä, mutta kun kaikki eivät ole rehellisiä, liikkeellä on vaikka minkä sortin roistoa, siis uskomattomia juttuja..en viiti laittaa kuvaa jonka sain kännykkääni..ehkä laitan sen profiiliini..

• Korppispyykillä
        pirremiinapas kirjoitti:

http://www.orbis.fi/tuotteet/sähkömagneettisen-kentän-mittalaitteet

Niinpä, mutta kun kaikki eivät ole rehellisiä, liikkeellä on vaikka minkä sortin roistoa, siis uskomattomia juttuja..en viiti laittaa kuvaa jonka sain kännykkääni..ehkä laitan sen profiiliini..

Linkittämääsi sivua ei löytynyt. En ole perehtynyt mangeettikenttiin, muihin kun radonin vaarallisuuteen.

• korppis kirjoitti:

Miksi pelkäät väistämätöntä tietotekniikan kehitystä. Nykyisyyden ja tulevaisuuden suurtyöllistävää alaa..

"Tosin tämä kesäpaikkani on hyvässä piilossa, tuntemattomat eivät tänne eksy. " kirjoittelee tietotekniikkaa pelkäämätön korppis.
        Jep.
        Mekin ajettiin ekaks ohi :)
        Minä metsässä syntyneenä ja metsässä kasvaneena en ole koskaan pelännyt metsää en valossa enkä pimeässä kesällä enkä talvella. Kotimetsän polut ja ryteiköt kierretty ja koluttu pikkuflikkana ahvenet narrattu, suolammikoiden hyllyviltä rannoilta maariankämmekän jokakesäinen kukka löydetty kosteikosta, muurahaispesiin kannettu tikunnokassa tapetut kyykäärmeet …
        kunnes kymmenisen vuotta sitten karhu muutti kotijärveni toiselle rannalle, majavapatojen viereen asumaan. Sieltä se on käynyt tervehtimässä naapurien postilaatikoita vain muutaman sadan metrin päässä vanhaa kotitaloa, serkun mehiläisviljelmiä meidän rannan vierestä. Sudet ovat ulvoneet metsissä viereisessä kunnassa ja koiria raadeltu. Lapsia on kuskattu koulutaksilla ovelta ovelle. Nyt otan Legolassen mukaan metsäkävelyille Suomessa, mörönsyötiksi ja vältän öisiä metsäretkiä.

• Paloma.se.co kirjoitti:

"Tosin tämä kesäpaikkani on hyvässä piilossa, tuntemattomat eivät tänne eksy. " kirjoittelee tietotekniikkaa pelkäämätön korppis.
        Jep.
        Mekin ajettiin ekaks ohi :)
        Minä metsässä syntyneenä ja metsässä kasvaneena en ole koskaan pelännyt metsää en valossa enkä pimeässä kesällä enkä talvella. Kotimetsän polut ja ryteiköt kierretty ja koluttu pikkuflikkana ahvenet narrattu, suolammikoiden hyllyviltä rannoilta maariankämmekän jokakesäinen kukka löydetty kosteikosta, muurahaispesiin kannettu tikunnokassa tapetut kyykäärmeet …
        kunnes kymmenisen vuotta sitten karhu muutti kotijärveni toiselle rannalle, majavapatojen viereen asumaan. Sieltä se on käynyt tervehtimässä naapurien postilaatikoita vain muutaman sadan metrin päässä vanhaa kotitaloa, serkun mehiläisviljelmiä meidän rannan vierestä. Sudet ovat ulvoneet metsissä viereisessä kunnassa ja koiria raadeltu. Lapsia on kuskattu koulutaksilla ovelta ovelle. Nyt otan Legolassen mukaan metsäkävelyille Suomessa, mörönsyötiksi ja vältän öisiä metsäretkiä.

No, kuten kirjoitit ajoitte ensin ohi.

Kuten tiedät en asu tiettömien taivalten takana korvessa. Tässä kaupunkialueeksi lasketulla kesämökkikaavoitetulla niemellä.

En pelkää P.nkään korpimökilläkään villieläimiä. Vierasmökki on käytössäni. Nukun siten, että en lukitse ovea. P. Ei sopisi mörönsyötiksi nukkuu aina mökin ovet lukossa. Viime syksynä myöhään yövyimme P.n mökillä, ulkona oli yöllä noin 10 C. Ihana kokemus nukkua raikkaassa ilmassa, naavakuusten keskellä, en pelännyt, nautin kun huuhkaja äänteli ja heräsin joutsenten lauluun.

Olen kaupungin kasvatti. Lapsena vierailimme lomilla äidin sisarusten luona maalla. Kertomasi mukaisia metsäseikkailuja olen kokenut, mutta en kuitenkaan tykkäisi asua ihan oikeassa korvessa. Olen enempi cityihminen. Mökillä en pelkää kuin kuten kirjoitin myrskytuulia.

• En ole pelkuri enää, nuorempana pelkäsin enemmän. Pelkään eniten että läheisilleni sattuu jotain pahaa.
      Viimeksi pelkäsi Kanarialla käydessäni, olin ostoskeskuksessa, siellä mieshenkilö sai raivokohtauksen, särki paikkoja ja pahoinpiteli ihmisiä, edes poliisit evät meninanneet saada asettumaan. Olin sellaisessa paikassa että oli vaikea päästä ohi tämän raivoajan näkemättä.

• Myöhäisiltaa.

Tulin kirkolle, miksikö, pelotti. Korpea on pitänyt vallassaan voimakas myrskutuuli. En uskaltanut jäädä mökille yöksi tiedä vaikka myrskytuuli kaataa puun mökin päälle.

No, olen tottunut tuuliin eikä tämän päiväinen edes ollut pahimmasta päästä, mutta kuitenkin on turvallisempi tunne pötkähtää tänne kaupunkiasuntoon.

Järveltä katsottuna (olin kaisloja viikatoimassa) tuulen huojuttamat isot puut olivat kauniita katsella, mutta siellä puitten keskellä tunne ei ollut turvallinen.

Hyvää yötä ; )

• Tiedonpuutteestako

Jos aikuinen ihminen pelkää, niin mistä on kysymys?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9026
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3590
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2033
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      81
      1256
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1095
    6. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1090
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1071
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1055
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1023
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65