Ketipinor ahdistukseen: uskallanko aloittaa?

Laurihus

Ketipinor 25 mg illalla, uskallanko aloittaa, olenko koko seuraavan yön ja päivän taju kankaalla? Toki tämä on yksilöllistä, mutta haluan keskustelua silti.

Minulla on lisäksi bentsot ja adhd-lääkitys, joita en tietenkään ota illalla samaan aikaan, jos nyt yleensä uskallan kokeilla yhdellä tabletilla.

Netissä on niin kammottavia juttuja Ketipinorista, että en toistaiseksi ole uskaltanut ottaa, vaikka minulle määräsi lääkkeen pitkäaikainen ja luotettava psykiatri.

16

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huiceluice

Tässä myös yksi, joka ei uskaltanut aikoinaan aloittaa Ketipinoria, jota oli kirjoitettu yöksi.
      Ei siitä paljon hyvää ole kirjoitettu.
      Paria lääkettä syöneenä olen tullut araksi, en halua tulla riippuvaiseksi ja pelkään lääkkeitten vaikutuksia ja sivuvaikutuksia.
      Miten lääkäri arvioi Ketipinorin parantavan tilannettasi ?
      Tulisiko se yöksi bentson tilalle ?
      Olen pärjännyt "nukahtamislääkkeellä" ( Imovane). Siitä ei ole toistaiseksi tullut ongelmia, mutta tulossa on, sitten kun en saa enää unta ilman sitä. Yritän nyt ottaa sitä yhä harvemmin ja vähemmin.
      Ei oikein voi loppuelämäänsä nukkua aineilla, jotka tuhoaa uni-valverytmin ja vievät kyvyn nukahtaa luonnollisesti.

Lääkkeitten suhteen lääkäriä on vaikea arvioida.
      "Pitkäaikainen ja luotettava", se kuulostaa hyvältä sinänsä.

• Hyvä.lääke

Ketipinor on oikein annosteltuna turvallinen lääke. Huhupuhetta, että on seuraavana päivänä taju kankaalla. Luota vain psykiatriin. Monet ns asiantuntijat, joita on tälläkin palstalla, kertovat "kuulemiaan" ja "luulemiaan". Eivät nämä höpsöt "kultapojut" ole ikinä mitään lääkettä käyttäneet.

• ketipinor1

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.Itselläni ollut ketipinor unettomuuteen 10 vuotta ja minulle ei ole tullut siitä mitään oireita. Ainoastaan unettava vaikutus mikä on tarkoituskin.Eihän sitä muuteen ois unettomuuteen määrätty. Imovanet ja tenoxit kokeilitu huonolla menestyksellä. Päivällä ei mitään ongelmia.Ja herään yleensä klo 9-10

jatkuva valvominen ei ole myöskään vaaratonta.

• tohtorimyrkky
        Hyvä.lääke kirjoitti:

Ketipinor on oikein annosteltuna turvallinen lääke. Huhupuhetta, että on seuraavana päivänä taju kankaalla. Luota vain psykiatriin. Monet ns asiantuntijat, joita on tälläkin palstalla, kertovat "kuulemiaan" ja "luulemiaan". Eivät nämä höpsöt "kultapojut" ole ikinä mitään lääkettä käyttäneet.

Ei ole mitään luulemia ja kuulemia , on vain omaa kokemusta ketipinorista , se on kamala myrkky , psykiatrien lempi myrkky millä haluavat ihmisten tuhoavan itsensä . Älä ikinä ota .

• ellicee

Ota pois, kelapinotage on paljon huonompi ja Ellin saa vaihtaa johtoon. Olis aika unelmasäleikkö.. .. ..

• bbb1

Aluksi on seuraavana päivänä väsynyt, mutta menee varmaan ohi pidemmässä juoksussa.

• pnor

Millä annoksella Ketipinoria saatte unta ?
      Riittääkö yleensä 25 mg ?

• Laurihus

Päivän mittaan on tullut yllättävän asiallisia vastauksia, haluan kiittää jokaista, joka on kommentoinut.

Keti kirjoitettiin minulle ensisijaisesti ahdistukseen, joka on ollut poikkeuksellisen pahaa eikä ole tasaantunut bentsoilla ja adhd-lääkkeellä (jätän kauppanimikkeet väliin) ja pitkäaikainen lääkärini kirjoitti minulle kokeiltavaksi Ketiä niiden oheen. Toki minulla on myös nukkumisvaikeuksia, mutta lääke kirjoitettiin, jotta kammottava ahdistus tasaantuisi vain tavanomaiseksi ahdistukseksi. Olen lukenut kokemuksia Ketipinorista netistä ensisijaisesti muualta kuin suomi24:stä, miksi kirjoitin tänne, niin arvelin täällä kommentoitavan aktiivisesti.

Minua pelottaa vain tuo seuraavan päivän väsynyt olo. Jossain joku sanoi, että seuraavana päivänä on zombi. Ketipinorhan on neurolepti, joka on isommilla annoksilla tarkoitettu ihan muuhun kuin ahdistukseen ja unettomuuteen. Aikomukseni ei ole käyttää sitä jatkuvasti. Tavanomaisen ahdistuksen kanssa pärjää noilla muilla.

• ketipinor1

Mulla on ketipinor 400 mg määrätty unettomuuteen. Mulla oli silloin 10 vuotta masennusta ja ahdituneisuutta. Mutta ei mulla ole ikinä ollut psykoosia tai skitsofreniaa. Mulla kokeiltiin unettomuuteen myös muita lääkkeitä. Mulla on ollut 15 vuotiaasta kuoleman pelko.Nyt olen 42-vuotias. Toi ketipinor auttaa myös siihen etten saa paniikkikohtauksia illalla ennen nukkumaanmenoa. Ilta on pahinta aikaa pelolle. Ketipinor vie tajun kankaalle koska muuten mä joka ikinen ilta saisin paniikkikohtauksia ja niitä se soisi kenellekkään.

• Onneton.erkki

Aijai! Huh! Olet saanut tajuttomuuskohtauksia?! Ei vaaraa! Minä myös saan tajuttomuuskohtauhtauksia joka jumalanyö, kun sammun kännipäissäni kenkät jalloossa vessan lattialle! On se hirmuinen lääke tuo alkomahooli. Pääsisikö siitä eroon, jos alkaisi syödä ketipinooria?!! Kerro kokemuksista!

• bbb1

Kyllä Ketipinoria käytetään mun ymmärrykseen aika useinkin vahvistamasn mielialalääkkeiden vaikutusta ja just tohon nukkumiseen. Onko sulle ohjeistettu ottamaan sitä vaan ennen nukkumista vai myös päivällä? Mä en pelkäisi ko. lääkettä. Sitä käytetään paljon myös muissa kuin psykoosioireissa.

• jriur

Vahvistamaan mielialalääkkeiden vaikutusta? Se on täyttä paskapuhetta. Kunhan vaan vyöryttävät voittoja lääkeyhtiöille, viis potilaista.

• hyväapunukkumiseen

Alussa Ketipinor saattaa tosiaan viedä "tajun kankaalle" ja väsyttää koko seuraavan päivänkin. Mutta äkkiä siihen keho tottuu ja lopulta ei enää niin väsytäkään. Mutta kyllä se pienillä annoksilla auttaa unettomuuteen. Minä olen käyttänyt Ketipinoria jo varmaan 10 vuotta pienillä annoksilla unettomuuteen. Käytän yleensä 50 mg iltaisin ja kyllä auttaa nukahtamaan.

• Laurihus

Hengissä edelleen. Kokolailla vähäinen vaikutus ahdistukseen ja unettomuuteen. Kokeilin myös päiväkäyttöä. Väsytti ja huippasi vähän. En ole nyt pariin kolmeen päivään ottanut enää. Jatkosta en tiedä.

Maksoi noin kolme euroa joten lääketehtaan voitot ei sillä paljoa kasvaneet.

• Bentsoista_apua_yli_20_v

Kannattaa lukea asiallista tietoa - sekä neurolepteistä (esim. ketipinor, masareista, että bentsoista. Myytit mäkeen ja totuuksia esille. Omakohtaista kokemusta on kaikista ko. lääkeryhmistä ja kaikista toimivin ja turvallisin ovat bentsot OIKEIN KÄYTTETTYINÄ!

Ketipinorista:
      https://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-suomessa

Masareista (SSRI/SNRI -masennuslääkkeistä:
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2004/10/05/masennuslaakkeiden-haitat

Bentsoista:
      http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/bentsodiatsepiineja-ei-pida-kauhistella/

Valvira ja lääketeollisuus vievät teitä kuin pässiä narussa, jos kahteen ensimmäiseen lääkeryhmään kuuluvia lääkkeitä alatte napsia unettomuuteen tai ahdistuneisuuteen. Niiden pitkäaikaiskäytöstä kun ei ole juurikaan tutkimustuloksia. Seurauksia on kylläkin nähty, kouluampumisia, itsemurhia ym.

Käyttäkää niitä aivojanne, kun vielä kykenette. Hankkikaa OIKEAA TIETOA lääkkeistä, älkääkä nielkö purematta lääkefirmojen ja täällä pyörivien trollien juttuja. Kyse on teidän TERVEYDESTÄNNE, mutta lääkefirmat ovat jo kymmeniä vuosia (90-luvun alusta lähtien) ajatelleet pelkästään RAHAA!

• Hyvä.elämä

Nämä lääkevastaiset tyypit ovat surkeinta pohjasakkaa ns tietoineen.
        Joka heidän argumentteihin uskoo on turmion tiellä.
        Purkavat turhautumistaan tosisairaisiin ihmisiin.
        Näillä sairailla tyypeillä ei ole empatiaa toista ihmistä kohtaan.
        Tyypillisiä narsisteja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2385
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      69
      1130
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1097
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      77
      803
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      658
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      615
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      27
      581
    Aihe