Älä itsessäsi mitään liioittele, älä mitään sulje pois.
Kuu mahtuu lampeen, koska se paistaa niin korkealta." - Nino Rota
Vanhempi tuttavani kirjoitteli juttuja lapsuudestaan ja niitä julkaistiin paikallislehdissä.
Hän, vanha ihmimen, ei ollut tottunut realistiseen ilmaisuun vaan kaunisteli ja jätti kertomatta.
Yritin sanoa, että kertoisi rehellisesti, niinkuin asiat oli. Annoin yhden ruotsalaisen realistisesti kirjoittavan naisen suomennetun teoksen luettavakseen, Luettuaan tuttavani paheksuvasti tuhahti, ettei hän halua kirjoittaa rumasti.
Aikaa myöten tuttavani uskalsi liukua kohti realismia ja kirjoitti hyvän kirjan.
"Pane kaikki mitä olet, pienimpäänkin mitä teet
10
539
Vastaukset
- hehehehee
Ai niin musiikki unohtui
Nino Rota https://www.youtube.com/watch?v=zBw8vUdtH2A- NinoRota
Kummitäti on parempi
- PANOstava
Olen aina pannut parastani -aina. Tänäänkin aion panna menemään.
- hehehehee
Kun kuolema kulkee viiltävän läheltä. Kun sen tajuaa, että voisin olla nyt poissa täältä. Niin kirkastuu mielen maisema. Ajattelee omilla aivoillaan. Mikä on tärkeää.
Sitä ajatteli, että sitten vanhempana sairastuu ja sairastaa kauan tai ainakin jonkin aikaa ja sitten on toisten hoidettavana kauan tai ainakin jonkin aikaa ja sitten kuolee. Mutta oikeasti kuolema kulkee koko ajan lähellä kaikenikäisellä. Jokainen hetki on tärkeä. Omia läheisiä kohtelee lämpimämmin nyt eikä pimitä tunteitaan, ei siirrä tulevaisuudessa ilmaistaviksi, lä'mpimiä ajatuksiaan ja kannustustaan. Kun tajuaa, että varmaa on v a i n n y t tämä hetki. Olen nähnyt kuolemaa enemmään kuin moni. Läheisen menettäminen on vaikeaa, oman lapsen pahinta mitä voi olla.
Kun olen nähnyt lapseni ensimmäisen ja viimeisen hengenvedon, se vei kuoleman pelon.
Kävelin hautausmaalla kun kävin kastelemassa, moni nuorempi nukkuu siellä ikiuntaan.
Tärkeää on mielestäni elämä jonka saa vielä elää, arvostan elämääni, pidän itseäni onnekkaana kun näen vielä kesän tulevan ja vuodenaikojen vaihtuvan.
Haikealta tuntuu kun tietää että tämä kaikki on jätettävä. En kaipaa mitään rahalla ostettavaa enkä kummoisia virikkeitä, tavallinen normaali arki on parsta.
Ihan musiikki Kummisetä elokuvassa.Siis arki on parasta. Ihana musiikki kummisetä elokuvasta. Kirjoitusvirheitä tulee kun oikoluen vasta kun olen lähettänyt :)
- korppisfuntsii
Pukiessani anoppiani arkkuun, pidin häntä kädestä, laitoin sulat hänen jalkoihinsa, silitin poskea, kampasin hiuksia. Levollinen ilme kasvoillaan suljimme arkun.
Mitäkö opin, opin olla pelkäämättä ruumista.
Aloitukseen. On mahdotonta kirjoittaa nettiin siten, että kirjoitusta ei tulkittaisi väärin. Mustan realismin, koetun raadollisen elämän, julmien ja rumien kokemuksien kirjoittelu kuuluu kirjoihin. Ne myyvät. Arjen realismi, ilo auringon lämmöstä, sateen ropinasta, uusista perunoista, käsikädessä ilta-auringossa istumisesta, ketä kiinnostaa, no, esim. minua.
Usein kuullutta kerrot joka risauksen elämästasi. Oikeesti, en kerro.- korppisoikaisee
Sulkia en anopin jalkoihin asetellut vaan sukat 😊 korjasin, koska koko juttuni tökkää jonkun lukiessa viestiäni tuohon yhteen sanaan.
Minä jäin miettimään noita sulkia ja ajattelin että niillä oli jotain symboliikkaa tyyppi kevyet mullat tai että sielu vapautuessaan oppisi lentämään ja jättämään maan kahleet.
- hehehehee
Kiitos hyvistä kommenteistanne!
Silloin, kun lapset olivat pieniä, en halunnut kuolla mutten kuolemaa silloinkaan pelännyt. 10-vuotiaana taistelin taisteluni kuolemista vastaan. Kun mummoni kuoli, itkin yksin ja mielessäni myrskysi voimakas uhma, että en halua elää tällaisessa maailmassa, jossa läheinen ihminen viedään pois. Siitä, kun sitten tyynnyin, niin annoin periksi ja tyydyin kohtaloon, että kuolema kuuluu elämäämme täällä. Halusinpa tai en. Kenellekään en kertonut taistelustani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129026Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883590- 202033
- 811256
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661071Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791055- 551023
- 65950