Rogaine ja hiustenlähtö?

myrkkyäiholle

Aloin käyttämään rogainea vuosi sitten. Sain sillä ehkä jonkinlaista tuuheutumista aikaan, mutta lähtötilannekkin oli melko hyvä, joten en tiedä miten suuri apu siitä on lopulta ollut. Olen käyttänyt sitä vain pälvin/päälaen takaosan alueella. Nyt vuoden alussa siirryin finaan ja sillä olen saanut tukan todella hyvään kuntoon, se on tuuhea ja normaalin näköinen.

Olen kuitenkin jatkanut rogainen käyttöä iltaisin, mutta nykyään saan siitä sietämättömät oireet. Päälaen alue minne sitä töpötän, kutiaa kidutuksenomaisesti, ja päälaesta tuntuu irtoavan ihoa laattamaisesti hilseillen, joissa on hiuksiakin kiinni.

Ainoastaan se alue tuntuu olevan ongelmallinen minne rogainea laitan. Eli onko rogaine finan rinnalla turha? Onko muilla olllut sietämätöntä kutinaa ja ehkä hiustenkin lähtöä tuon takia? Hiusten lähdön uskon liittyvän tuohon päänahan osittaiseen yleiseen surkeaan ja hilseilevään kuntoon.

Kokemuksia muilla?

2

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevyestikaljuuntunut

      Tässä oma Rogaine-kokemukseni. Aloin käyttää Rogainea n. kolme viikkoa sitten. Ensimmäinen viikko meni hyvin, mutta sitten päänahkani alkoi punottamaan ja kutisemaan. Kahden viikon jälkeen oli pakko lopettaa Rogainen käyttö, koska kutina alkoi olemaan suorastaan helvetillistä. Nyt viikko Rogainen lopettamisen jälkeen päänahkani kutisee edelleen, on täynnä punaisia MÄRKIVIÄ nyppyjä ja päänahkani hilseilee runsaasti, eikä minulla ole aikaisemmin koskaan ollut edes hilsettä. Hiuksia lähtee myös. Päänahan kutiaminen herättää minut jopa öisin.

      En siis suosittele Rogainea kenellekään. Itseäni harmittaa, että menin ostamaan kolmen pullon pakkauksen, nyt saan heittää ne menemään. Kauhulla odotan myöt sitä, kuinka paljon hiuksia tulee vielä putoamaan Rogainen käytön takia, ennen kuin päänahkani taas rahoittuu.

    • Vaaahtoversio

      Rogainen siinä litkuversiossa joka on ainut versio mitä suomessa myydään niin siinä oli joku aineosa mikä voi herkistää päänahan ja aiheuttaa noita oireita kutinaa punoitusta ja ärsytystä. Se voi tehdä sen heti tai vuosien jälkeen.

      Rogaine foam eli se vaahtoversio (pitää tilata ulkomailta) niin siitä on turhat allergisoivat ainesosat jätetty pois.

      Minulle tulee myös litkusta hirveät oireet, mutta vaahto sopii ja on kivempi käyttää. Sillä on tuloksia tullut paljon vuoden aikana. Suosittelen kokeilemaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe