Sinun Raamatun sanasi on minun jalkaini lamppu

opeta-meitä-kuulemaan

Psa 119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

6

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus-nimessä-amen

Kol 1:12 kiittäen Isää,
      joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä,
      mikä pyhillä on valkeudessa,

1.Tim 6:16 jolla ainoalla on kuolemattomuus;
      joka asuu valkeudessa,
      mihin ei kukaan taida tulla;
      jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä
      - hänen olkoon kunnia
      ja iankaikkinen valta.
      Amen.

1.Johanneksen kirje:
      1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme,
      niinkuin hän on valkeudessa,
      niin meillä on yhteys keskenämme,
      ja Jeesuksen Kristuksen,
      hänen Poikansa,
      veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

2:9 Joka sanoo valkeudessa olevansa,
      mutta vihaa veljeänsä,
      se on yhä vielä pimeydessä.

2:10 Joka rakastaa veljeänsä,
      se pysyy valkeudessa,
      ja hänessä ei ole pahennusta.

Ilm 21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa:
      21:11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
      21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
      21:13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
      21:14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
      21:15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
      21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
      21:17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
      21:18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
      21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
      21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
      21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
      21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
      21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
      21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
      21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
      21:26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
      21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

• Siunausta

Hanki sananhaku teokset (,Sekä uuden että vanhan testamentin)
      Lue raamattua kronologisesti, eli alusta loppuun,
      Raamatun käännöksessä itse käytän 33/38 käännöstä,
      92 käy lukemisen aluksi, kun ja jos ei ole muuta, siitä löytyy evankeliumi, mutta se ei käy raamatun tutkimiseen, siitä on asiakohtaiset ajatus-sillat katkaisu monin paikoin, joten se lopulta herättää enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia, ja siksi se on itseasiassa surkea käännös. Jotkut kohdat voi olla jopa paremmin käännetty kuin 33/38 käännöksessä,
      mm. 38 sanoo, että meidän vanhurskautemme on kuin saastainen vaate,
      92, puhuu rikkinäisetä rievusta,
      joka vastaa erästä unissani näytetty minun omavanhursauteni vaatetta paremmin.
      Joten tässä kohtaa itse koen 92 onnistunemmaksi.
      Hakuteoksissa ei ole kaikkia kohtia, ja tod.näköisesti vain 92 raamattuhaku, niinkuin itselläni on käytössä, on vain saatavissa, jos et antikvariaatti, tai nettikirppikseltä hae ja löydä. Mut sieltä ei löydy kaikkia kohtia, tai löytyy eri sanan hausta, kun itse laittaisi. Joten sulla pitää olla päässä raamattua luettuna, jotta voit hakea ja tutkia sitä.
      Raamattua pitää lukea kokonaisuutena ja sen kontekstissa (asiayhteydessään)
      Ja vasta sen jälkeen voit lähtee sitä tutkiin yksityiskohtaisesti, niin ettet lähde luomaan villejä uusia oppeja.
      Raamattu aina selittää itse itsensä eikä ole ristiriidassa itsensä kanssa, vaikkei me aina ymmärrä, sitä.
      Raamattu on lukittukirja, aukeaa vain Pyhän Hengen kautta, eli Joh.3:3- ihmisen pitää uudestisyntyt ylhäältä, jotta Pyhä Henki asettuu asumaan ihmiseen,
      Etsikkoaikana Pyhä Henki voi avata ja avasin pelastustoimen, eli ymmärtämään mitä Jeesuksen ristillä tekemä sovitus kuolema tarkoittaa., mutta vasta uudestisyntymisen kautta P. H kautta raamattu avautuu.
      Voit silti lukea vuosia raamattua ja vasta sen jälkeen yhtäkkiä, joku tuttu kohta aukeaa. Joten tarvitset Pyhää Henkeä,
      Jakeiden alla on alaviitteistä, joissa on jotain asiaan liittyviä samantyyppisiä kohtia.
      Itse alleviivaa alaviitteistä, jos se vastaa jotain tutkimaan aluetta, muuten jätän merkkaamatta.
      Itse valitsen jonkin asian tai ajatuksen, jota lähden tutkiin, ja katson yleensä mitä koko raamatussa asiasta on sanottu, jolloin en mene yli sen mitä on kirjoitettu.
      Ja muodostuu kokonaisuudessaan kuva asiasta mitä Raamattu sanoo, eli mitä Herra sanoo asiasta raamatun kautta ja silloin ,yössä kuulen, kun joku ylittää linjan.
      Eli menee ohi kirjoitusten.
      Eli itsellä on sama tapa (Herra itse valaisi sen myöhemmin)kuin miten Rabbit lukee toraa sillä erolla et mulla on Pyhä. Henki opettamassa.

Yhteenveto.
      ●Hanki Sanahaku teokset ja myös Novum on hyvä,
      ●Lue kronologisesti raamattua, alusta lopuun, kirjat,profeetat, evankeliumit ja kirjeet kokonaisuuksina,jotta hallitset kokonaisuuksia, ja mieleesi tallentuu
      Raamattua. (Jarmo Sormusen neuvo on myös hyvä, eli kun tuut paikkaan jota et käsitä, merkkaa lyjijykynällä ja kysymysmerkillä kohta, ja jatka lukemista)
      ●Jos mieltäsi alkaa askarruttaanouseen jokin aihe, valitse se,
      Kirjaa vaikka paperille aihe, ja sanahaku kautta ala tutkiin mitä raamatussa sanotaan
      Asiasta huom. Koko raamatussa, niin sinulle muodostuu kokonaiskuva.
      Se on kuin taulunkangas, jossa on reunat, ja sille kankaalle alkaa piirtyy kokonaiskuva siitä mitä Jla asiasta on ilmoittanut. Silloin pysyt kankaalla, reunojen sisällä, etkä ole luomassa vieraita oppeja, jotka johtaa sinua ja toisia harhaan, vaan olet oppimassa erotetaan mikä on Jlasta, jo pystyt ohjaan muitakin terveen opin piiriin.
      ●Tarvitset Pyhää Henkeä, hän on se, josta Jeesus sanoi...Hän ottaa minun omastakin ja julistaa teille (Joh.16:13-15) ilman sitä, et voi käsittää, ymmärtää ja opettaa terveellä omilla, niin että Pyhä Henki on yhteistyössä siihen opetukseen.
      Silloin Kristus saa omisaan muotoa.
      ●Lue Erityisesti ja tutki Jeesuksen persoonastai ja hänen opetuksista käsin, koska Hän on alku ja loppu, alfa ja omena, ja keskipiste, focus, ainut tie Isän sydämelle( Joh 3: 14-17,8:19, 10:7,9,27-30)totuus ( Joh.8:28-32,47,)a elämä,(Joh8:51)
      ●Kuuntele opetuksia, hengellisiä lauluja, rukoillen lue hengellisiä kirjoja ja keskustele ja rukoile muiden uskovien kanssa

👍Antoisia ja riemullisia hetkiä Raamatun ja Pyhän Hengen kans!📯🌞🔐
      Jes, Jes, Jes, Ihana Jeesus.💋K. V 1:2 ,Ps.2:12, ,34:9

• Siun

Pieni lisäys:
        Kiinnitä tutkiessaan huomiota pisteiden ja pilkkujen paikkaan.
        Ne on asioiden painopisteitä.
        Matt.5:18,19 Jeesus sanoo;
        "18 sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkin kirjain, ei ainakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavallaikaa opettaa ihmisiä, se pitää pienemmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
        Joskus esim. pilkun paikan huomioiminen, auttaa näkemään asiayhteydessään painopisteen jakautumisen. Ja avaa ymmärtämiseen. Joten huomio ne,

Esimerkin pyysin, ok.
        Katso yläpuolella olevaa jaetta 19
        Kun aletaan puhuun siitä joka kutsutaan taivasten valtakunnassa pienemmäksi, joka on siis purkanut Jlan käskyjä ja sanaa,
        Huom. sen edessä on pilkku. Lue kohta ja katso itse.
        Ja kun aletaan puhuun niistä joita kutsutaan taivasten valtakunnassa suuriksi, jotka sekä 1 noudattaa Jlan sanaa 2. Opettaa niin, sen edessä on kaksoispiste.
        : mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa...
        Eli siinä on korotettu arvo esillä

• Siun

Mutta sanan eteen kuuluu normikirjoitussääntöjen mukaan pilkku,
      Ja kaksoispistettä, jonkun sanomisen/repliikin esiin tuomisena.

Tutki muistin virkistämiseksi kijoitussääntöjen merkitykset.
      Ei Herra oo summanmutikassa pilkkujaan ja pisteitä heitelly.
      Me voidaan niin tehdä virheitä, muttei Herra

Mutta itse näen myös jakeen käytössä pilkun siirtää sivulauseeseen, normisäätöjen mukaan ( siirretään pienimmäksi) kaksoispiste en kautta painotetaan repliikkinä ( eli kun Jeesuksesta on kyse, hän vois sanoa tässä Hänen kuulun totisesti, totisesti sanon sinulle, jolloin Jeesus painottaa sanomisen tärkeyttä) näitä 2 asiaa,
      Elää sanan mukaan=noudattaa sitä ja niin 2.opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suurimmaksi, raamattu puhuu kirjeissä niistä jotka oikein opettaa Jlan sanaa ovat kaksinkertaisen kunnian ansainneet. Eli näinyt Jlan sana itse vahvistaa sen mikä Hänestä syntynyt on,
      Meidän tulkintoja ja oppeja, jos P.Hensi itse lähde vahvistaa, meidän tulee varoa.

Jos sähköenergian johtaminen ilman tietoa ja oppia on hengenvaarallista, mutta turvallista oikein suoritettuna,
      On Jlan sana, jos pysymme sanan ja Pyhän Hengen mukaisessa opetuksessa turvallista, mutta eksymisen vaara on suuri, jos poikkeamat tieltä.
      Matt.22:29
      Jeesus vastasi ja sanoi heille》Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voima.

• Siun

Sen verran vielä lisään, et pidä keskuksena kokoajan Jeesus. All the Time
        Koska muussa tapauksessa, jostain opista tai omasta opetuksesta tai itsestä tai suosiosta tms. Tulee sulle keskipiste eli Jla.
        Emmaukaen tiellä Jeesus opetti mitä kaikissa kirjoituksissa hänestä oli opetettu hänestä ja myöhemmin opetuslapset totesi kuinka heidän sydämensä oli palavina kun Jeesus selitti kirjoituksia. Joten pysy palavalla paikalla sanassa ja Pyhässä Hengessä

• Kiitos-Jeesus-raamatusta

Toisin sanoen tarkoitat että näin ei tulisi raamatun sanaa tuoda esiin. Muuten käytän vain 33/38 kirkkoraamattua ilman selitysteoksia, tosin olen kääntänyt vaikea selkoisia sanoja nykysuomeksi.

1.Johanneksen kirje:
      1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme,
      niinkuin hän on valkeudessa,
      niin meillä on yhteys keskenämme,
      ja Jeesuksen Kristuksen,
      hänen Poikansa,
      veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

[1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.]

2:9 Joka sanoo valkeudessa olevansa,
      mutta vihaa veljeänsä,
      se on yhä vielä pimeydessä.

[2:9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.]

2:10 Joka rakastaa veljeänsä,
      se pysyy valkeudessa,
      ja hänessä ei ole pahennusta.

[2:10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.]

Sanos missä kohtaa raamatun sanoma muuttui. Mutta muuten huomautuksesi on aivan oikein, sillä Jeesuskin sanoo Mat 5:17
      Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
      5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

[5:22 "Mutta minä sanon teille:
      jokainen,
      joka vihastuu veljeensä,
      on ansainnut oikeuden tuomion;
      ja joka sanoo veljelleen:
      'Sinä tyhjänpäiväinen',
      on ansainnut suuren neuvoston tuomion;
      ja joka sanoo:
      'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.]

Olen jakanut jakeet että asia avautuisi niille, jotka vasta äsken ovat kiinnostuneet Jumalan Pojan Sanoista ja opetuksista. Luulen, että juuri he ovat lukeneet näitä suurella mielenkiinnolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1748
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1462
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1336
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1181
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1058
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1029
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      216
      858
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      792
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      783
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      728
    Aihe