Ajatelkaas, Lieksan lukio oli sijalla 328 Suomen 408 lukion joukossa. Onko se hyvä tulos ? Jos joku on siihen tyytyväinen niin olkoon, minä ainakin häpeän noin huonoa sijoitusta.
https://yle.fi/uutiset/3-9618039
Lieksa lukiovertailussa
32
661
Vastaukset
Ei siinä minusta mitään hävettävää ole. Tälle sijoitukselle on omat syynsä joille ei kaikille varmaan Lieksassakaan mitään mahdeta.
- noin-voi-olla
----joille ei kaikille varmaan Lieksassakaan mitään mahdeta. ----
Niin, ei geeniperimälleen mitään mahda. Ehkä se fiksuin geeniaines on täältä jo lähtenyt veks. - Kahvikaisa
Ei tässä ole kyse lieksalaisen nuorison kouluhaluttomuudesta tai peräti tyhmyydestä. Kyse on siitä, että tuskin Lieksaan saadaan maan terävintä opettajajoukkoa. Lieksan negatiivinen maine, syrjäinen sijainti ja armoton työttömyys karsii kyllä tehokkaasti. Nyt olisi viimein aika katkaista kurjuuskierre.
- Lieksanlukionsuorittanut
Mitä häpeämistä kouluja käymättömällä aloittajalla on lukion sijoituksessa? Olisiko omassa koulumenestyksessä häpeämistä.
- sinusta-ei-tykätä
Miksi aina nimittelet kaikkia tyhmiksi jos heidän tekstinsä ei sinua miellytä. Itse sinä tyhmä olet, sieltä ihan pahimmasta päästä ja ilkeäkin vielä lisäksi.
- valistusta.ääliölle
sinusta-ei-tykätä kirjoitti:
Miksi aina nimittelet kaikkia tyhmiksi jos heidän tekstinsä ei sinua miellytä. Itse sinä tyhmä olet, sieltä ihan pahimmasta päästä ja ilkeäkin vielä lisäksi.
Ole sitten valittamatta.
- selvää.tekstiä
sinusta-ei-tykätä kirjoitti:
Ei Lieksanlukionsuorittanut nimitellyt ketään tyhmäksi. Etkö ymmärtänyt lukemaasi?
- vanhoilla-kalsareilla
Monikultismin poikimuksia sanotaan, jotta kehitys näillä nousisi, vaikka näin käypi--
- ei-jatkoon
Pieni laskutehtävä kertoo, että Lieksan lukiota parempia on 80 % Suomen lukioista ja vain 1/5 on huonompia. Ei mairittele vaikka miten selittelisi.
- jotain.hyvääkin
Olen iloinen, että et ole käynyt lukiota, koska silloin Lieksan lukio olisi ollut vielä huonompi!
- olet-väsyttävä
jotain.hyvääkin kirjoitti:
Olen iloinen, että et ole käynyt lukiota, koska silloin Lieksan lukio olisi ollut vielä huonompi!
Tyhmä olet kun et muuta vastalausetta keksi selvään tosiasiaan. Lieksassa on ihan liikaa sinunlaisiasi (huokaus). Et osaa yksinikertaisintakaan %-laskua.
- lukion.suorittanut
olet-väsyttävä kirjoitti:
Tyhmä olet kun et muuta vastalausetta keksi selvään tosiasiaan. Lieksassa on ihan liikaa sinunlaisiasi (huokaus). Et osaa yksinikertaisintakaan %-laskua.
Opettele kirjoittamaan ennen kuin ryhdyt arvostelemaan ketään.
- oikein.hyvä.suoritus
Lieksan Lehden kirjoituksen mukaan Lieksan lukio pärjäsi oikein hyvin tänä keväänä. Älliä tuli lähes kaikissa aineissa ja myös kuuden ällä ylioppilas mainittiin.
- hehrththfhfhf
Somaliylioppilaat puuttuivat.
- Rasseeeee
hehrththfhfhf kirjoitti:
Niin ja kiinalaiset ylioppilaat puuttuvat, mutta kun Lieksassa ei ole kiinalaisia lukiossa
hehrththfhfhf kirjoitti:
Joensuussa oli valmistujaispäivänä liikkeellä tumnaihoisia ylioppilaita. Jokainen ylioppilas ansaitsee varmasti olla ylpeä saavutuksestaan vaikka tällä palstalla yritetään nyt muka heitäkin mollata. Mollaajien kannattaa mennä itse ylioppilaskirjoituksiin ja katsoa miten hyvin menee.
Uuninpankko kirjoitti:
Joensuussa oli valmistujaispäivänä liikkeellä tumnaihoisia ylioppilaita. Jokainen ylioppilas ansaitsee varmasti olla ylpeä saavutuksestaan vaikka tällä palstalla yritetään nyt muka heitäkin mollata. Mollaajien kannattaa mennä itse ylioppilaskirjoituksiin ja katsoa miten hyvin menee.
Tunnen erään jo perhetutuksi tulleen ja Joensuussa joitakin vuosia sitten ylioppilaaksi kirjoittaneen tummaihoisen ottolapsen. Hän opiskelee suomalaisessa yliopistossa teknisiä aineita. Hänen synnyinmaansa on Nigeria.
- pahemmaksi-menee
Torjuntavoitto tämäkin sija on Lieksalle, ettei oltu vieläkin huonompia. Jos en nyt ihan väärin muista niin vielä muutama vuosi sitten Lieksa oli noin puolessa välissä lukioita. Alaspäin on siis menty n. 30 prosenttiyksikköä eli ei ihan kovin vähän
- kai.joku.jotain
Mitä Lieksassa aiotaan thdä tilanteen korjaamiseksi, onko joku miettinyt jotain ?
- Minävainutsin
Vähän luetun ymmärtämistä toivoisin kiitos. Tulosvertailuissa pitäisi ottaa huomioon, että tutkimuksen mukaan parhaimmat lukiot ovat niitä, joihin pyrkii paljon opiskelijoita ja paikkoja rajoitetusti, jolloin karsinta on tiukka. Lieksan lukioon pääsevät melkein kaikki hakijat. Kumpi teidän mielestä on fiksumpi ja ahkerampi, se joka saa heittämällä kiitettäviä ja peruskoulun todistuksessa 9,5, vai se joka pääsee Lieksan lukioon seiskan tokarilla ja kirjoittaa eximiaa ja laudaturia? Kumpi teki enemmän töitä ja ansaitsee lakin noston?
- väärin-selitit
Sinä puhut nyt vain muutamasta huippulukiosta. Mutta kaikki nuo 327 Lieksaa parempaa lukiota eivät ole mitään huippulukioita vaan ihan tavallisia, täysin Lieksaan verrattavia. Mutta silti paljon parempia. Mieti sitä.
Lukion tasoon vaikuttaa niin moni eri asia, ettei voi vetää suoraa viivaa tuon sijoituksen ja laadun välillä.
Itse en tosin tiedä Lieksan lukiosta mitään, kun en ole käynyt sitä päivääkään, en koko lyseota.
Näihin lyseoihin olen kyllä tutustunut, ja tiedän tuohon sijoitukseen vaikuttavan monet eri asiat, joten ei teillä huono lukio ole, vaikka sijoitus ei ole tuossa arvostelussa kärkipäässä, olen sitä mieltä.- tämä-ratkaisee
-----Lukion tasoon vaikuttaa niin moni eri asia----
Eniten vaikuttava asia on varmaan oppilaiden henkinen taso. Vaikeaa on keksiä jotain toista yhtä vaikuttavaa. Vai keksitkö jotain muuta ? tämä-ratkaisee kirjoitti:
Eniten vaikuttava asia on varmaan oppilaiden henkinen taso. Vaikeaa on keksiä jotain toista yhtä vaikuttavaa. Vai keksitkö jotain muuta ?Mitä se kertoo sitten omasta henkisestä tasostasi kun haluat väen väkisin todistaa, että Lieksan nuoriso olisi jotenkin tyhmää tai kelvoton?
tämä-ratkaisee kirjoitti:
Eniten vaikuttava asia on varmaan oppilaiden henkinen taso. Vaikeaa on keksiä jotain toista yhtä vaikuttavaa. Vai keksitkö jotain muuta ?Ei tarvitsee keksiä, jos tuntee alaa.
- toteennäyttäjä
Uuninpankko kirjoitti:
Mitä se kertoo sitten omasta henkisestä tasostasi kun haluat väen väkisin todistaa, että Lieksan nuoriso olisi jotenkin tyhmää tai kelvoton?
Ei minun tarvii sitä todistaa jos Suomen 408 lukiosta peräti 327 on Lieksan lukiota parempia. Lieksan lukiolaiset itse sen ovat todistaneet, minä vain totean tosiasian.
- kuusi.seits
toteennäyttäjä kirjoitti:
Ei minun tarvii sitä todistaa jos Suomen 408 lukiosta peräti 327 on Lieksan lukiota parempia. Lieksan lukiolaiset itse sen ovat todistaneet, minä vain totean tosiasian.
Vain osa johtuu oppilaista mutta enemmän muista tekijöistä jotka sitten vaikuttaa oppilaisiin.
Lieksan lukio on sijalla 288 (ei 328) ja noussut edellisvuodesta ylöspäin 41 sijaa. Lieksan lukio päihitti myös monta isomman kaupungin kuten Helsingin lukiota. Ei ollenkaan hullumpi tulos.
Aloittaja on tainnut tutkia edellisvuoden tilastoja. Nyt ollaan sijalla 288 ja Lieksan lukion sijoitus hyvässä nousussa.
- mitä-missä-kuka
Avauksen linkissä kyllä sanotaan, että listaus on tehty tämän kevään yo-kirjoitusten perusteella. Mkä tuo sinun uudempi tilastosi on ? Mistä luet, onko linkkiä ?
Klikkaa aloittajan linkkiä niin näet että se on viime vuodelta. Googleta lukiovertailu 2018 niin näet tämän vuoden tilastot.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61957- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77871EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101818Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684