Nyt kerron mitä tulee tapahtumaan vaalien jälkeen.

Mikäli Kokoomus on suurin puolue niin kuvio on hyvin yksinkertainen. Kokoomuksen ja Keskustan runko jatkaa. Siniset kenkäistään ulos hallituksesta ja korvataan RKP:llä, Vihreillä ja ehkä jopa Vasemmistoliitolla.
Jos taas Rinne saa hallitustunnustelijan tehtävän niin sen enempää Kokoomus kuin Keskustakaan eivät lähde samaan hallitukseen. Ainoastaan yhden suuren varaan rakentuva enemmistöhallitus on taas mahdoton ajatus joten lopputulema on sama kuin ensimmäisessä vaihtoehdossa.
Asiasta on jo päätetty mutta kansan annetaan muodon vuoksi sanoa "mielipiteensä".

32

441

Vastaukset 32

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinkaollakaan

Otsikostasi tuli mieleen entisaikojen Kylli-täti. Hauska mielleyhtymä, mistä mokoma lie tullutkaan...

• Faktaapukkaa_

Minäpä kerron miten siinä käy. Sinut passitetaan vihdoinkin töihin, vätys

• Hohhoijaa. Kommentti oli niin tasokas että silmäni suorastaan häikäistyivät. Ihanko itse ajattelit?

• Selvä.peli

SDP Antti sanoikin ettei lähde kokoomuksen kanssa hallitukseen.

• Tarpeeksi vahvaa hallituspohjaa ei vain pystytä muodostamaan yhden suuren varaan. Vihreissä ja RKP:ssäkin tämä varmasti ymmärretään.

• Huvittununeena

On sinulla nikki! Olet sosialidemokraatti yhtä paljon kuin palstan "majuri" on oikeasti majuri tai palstan mkarvajohtaja oikeasti johtaja. Nuo hauskoja tahtomattaan, sinä varmaan tarkoituksella.

• En minä koskaan ole demari väittänytkään olevani. Markkina- ja arvoliberaali olen. Eräänlainen demokraatti siis.

• ADHDsipi

Ei ne lähde hallitukseen, joo eihän aikuisten oikeasti kukaan halua päästä kähmimään.

• Huvittuneena
        OikeistoSosDem kirjoitti:

En minä koskaan ole demari väittänytkään olevani. Markkina- ja arvoliberaali olen. Eräänlainen demokraatti siis.

Miksi sitten nikissäsi on SosDem? Paremman nikin saisi noista arvoistasi. Vaikkapa vain Demokraatti. Tai Markkinaliberaali. Tai Arvoliberaali. Noilla nikeillä sinut otettaisiin vakavammin.

• Huvittuneena kirjoitti:

Miksi sitten nikissäsi on SosDem? Paremman nikin saisi noista arvoistasi. Vaikkapa vain Demokraatti. Tai Markkinaliberaali. Tai Arvoliberaali. Noilla nikeillä sinut otettaisiin vakavammin.

Lähinnä koska olen Tannerilaisen Isänmaallisen Asevelisosialismin ihailija. Se on hyvä ja iskevä nikki enkä siksikään viitsi sitä vaihtaa. Sitäpaitsi pieni määrä hämmennystä on aina paikallaan.

• Älä.luule.tiedä

Mistä tiedät että se noin olisi. Nytkin tuli Marsalkan syntymäpäivänä lisää majureita.
        Älä nyt minua ainakaan majuriksi tituleeraa, olin tai en !. Johtajia on myös paljon, ja nykyisin heitäkin tulee lisää oikein liukuhihnalta, kun on yksityisyrittäjyyttä myös paljon lisääntymässä, he monet halua johtajan tittelin, joka minusta on yliampuvaa. "TOIMITUSJOHTAJA" KYLLÄ SIIHEN PITÄISI KEKSIÄ JOKIN MUU NIMITYS. Sanotaan vaikka näin: olen toimitusjohtaja, kun omistan firmallani moottorisahan, raivaussahan, ja suojavarusteita päälle. Urakoin risusavotoilla. Firman vahvuus on 1 1, toimitusjohtaja -minä, ja työntekijä -minä, hallitus on vaimoni ja tyttäreni.
        (kuten nyt onkin käytännössä, ettei se sikäli muutu). Toimitusjohtaja käsitetään, kun on vastuu päivittäisestä yrityksen hallinnoimisesta. Yhtiöissä toimitusjohtajan on aina oltava luonnollinen henkilö. Tämä sitten onkin jäänyt hoitamatta miten pienissä yrityksissä saadaan samoja oikeuksia kuin toisen palveluksessa oleville: "Toimitusjohtaja ei kuulu työsopimuslain piiriin, eikä hänelle siksi ole irtisanomisaikaa hänen työnsä hallintoelinluonteen vuoksi."
        Toimitusjohtaja voidaan siis erottaa tai hän voi erota milloin tahansa. Hyvä toimitusjohtaja on kultaakin arvokkaampi firmalle, kun on ala jonka tuotteet menee kaupaksi. Ettei nyt ihan nappikauppaa harjoittava ole.

En ole laitoksessa, en vuokrakasarmissa, vaan isossa omakotitalossa asuva, ja päivittäin (ainakin melkein, talon töitä tekevä) en hullujenhuoneella, kun sellaisenkin leiman olen saanut.
        Tila jonka omistan ja asun, on vanhaa perua oleva perintötila, ja maa-ala ei ole ihan mitätön.
        Paljon jelppivät jälkeläiseni myös aika ajoin, tietenkin korvauksen siitä saavat. Vävy on oikeinkin vetävä metsähommiin, silloin kun saan remmiin mukaan, kun asuvat senveran kaukana.

• Huvittunut.vieläkin
        Älä.luule.tiedä kirjoitti:

Mistä tiedät että se noin olisi. Nytkin tuli Marsalkan syntymäpäivänä lisää majureita.
        Älä nyt minua ainakaan majuriksi tituleeraa, olin tai en !. Johtajia on myös paljon, ja nykyisin heitäkin tulee lisää oikein liukuhihnalta, kun on yksityisyrittäjyyttä myös paljon lisääntymässä, he monet halua johtajan tittelin, joka minusta on yliampuvaa. "TOIMITUSJOHTAJA" KYLLÄ SIIHEN PITÄISI KEKSIÄ JOKIN MUU NIMITYS. Sanotaan vaikka näin: olen toimitusjohtaja, kun omistan firmallani moottorisahan, raivaussahan, ja suojavarusteita päälle. Urakoin risusavotoilla. Firman vahvuus on 1 1, toimitusjohtaja -minä, ja työntekijä -minä, hallitus on vaimoni ja tyttäreni.
        (kuten nyt onkin käytännössä, ettei se sikäli muutu). Toimitusjohtaja käsitetään, kun on vastuu päivittäisestä yrityksen hallinnoimisesta. Yhtiöissä toimitusjohtajan on aina oltava luonnollinen henkilö. Tämä sitten onkin jäänyt hoitamatta miten pienissä yrityksissä saadaan samoja oikeuksia kuin toisen palveluksessa oleville: "Toimitusjohtaja ei kuulu työsopimuslain piiriin, eikä hänelle siksi ole irtisanomisaikaa hänen työnsä hallintoelinluonteen vuoksi."
        Toimitusjohtaja voidaan siis erottaa tai hän voi erota milloin tahansa. Hyvä toimitusjohtaja on kultaakin arvokkaampi firmalle, kun on ala jonka tuotteet menee kaupaksi. Ettei nyt ihan nappikauppaa harjoittava ole.

En ole laitoksessa, en vuokrakasarmissa, vaan isossa omakotitalossa asuva, ja päivittäin (ainakin melkein, talon töitä tekevä) en hullujenhuoneella, kun sellaisenkin leiman olen saanut.
        Tila jonka omistan ja asun, on vanhaa perua oleva perintötila, ja maa-ala ei ole ihan mitätön.
        Paljon jelppivät jälkeläiseni myös aika ajoin, tietenkin korvauksen siitä saavat. Vävy on oikeinkin vetävä metsähommiin, silloin kun saan remmiin mukaan, kun asuvat senveran kaukana.

Hienoa, että ketjuun on tullut asiaa. Lyhyesti ja ytimekkäästi. Avaajan asiassa pysyen. Oletpa palstan "majuri" tai et, hauska olet. Laittaisitko vielä sen aikaisemmin esittämäsi kuvan Sveitsin tiluksillesi tekemältäsi ladulta/lenkkipolulta, oli se niin hauska!

• Maj.tilallinen
        Huvittunut.vieläkin kirjoitti:

Hienoa, että ketjuun on tullut asiaa. Lyhyesti ja ytimekkäästi. Avaajan asiassa pysyen. Oletpa palstan "majuri" tai et, hauska olet. Laittaisitko vielä sen aikaisemmin esittämäsi kuvan Sveitsin tiluksillesi tekemältäsi ladulta/lenkkipolulta, oli se niin hauska!

Tässähän tämä. Kuvassa näkyvän puupinon olen jo polttanut saunapuina ja siitä tulleen tuhkan olen traktorilla levittänyt tiluksilleni lannoitteeksi
        https://pixabay.com/en/forest-hiking-winter-nature-2098407/

• Ompa_omalaatuista

Miksi sinua pitäisi uskoa? En näe sinun täällä kirjoittelevan yleensäkään mitään sellaista, joka voisi olla sen enempää oikein arvattu kuin ennustajaeukkojen arvaukset. Jokainen voi täällä hehkuttaa syvällä rintaäänellä, että tietää ihan varmasti tai on varma lähde, mistä tieto peräisin.

Kokoomuksen mukaanlähtö ei ole ollenkaan varmaa, keskusta kyllä tarjoutuu mukaan kaikkiin vaihtoehtoihin. Muut puolueet, persuja ja sinisiä lukuunottamatta, lähtevät aina mukaan jos pyydetään, kuta kuinkin.

Harrastuksenasi onkin roikkua täällä palstoilla kertomassa kuin oikeassa sinä olet, kaikkine arvauksinesi. Kyllästyttää sinun tautofoniset kertomukset, hampaankolossa on aina jotain, jota sinä sitten väität...yhdeksi ainoaksi vaihtoehdoksi, joko tai, tai sitten ei mikään onnistu.

• Joko tai asenne vie elämässä eteenpäin. Keskitien kulkeminen jättää paikalleen polkemaan.

• Vähemmän.huvittunut

Joko tai asenne vie elämässä eteenpäin. Keskitien kulkeminen jättää paikalleen polkemaan.

Et kai ole demari, mutta et keskustalainekaan, kun ihailet joko tai -asennetta. Keskustalainen Ilkka siitä on tätä mieltä:

https://www.ilkka.fi/mielipide/pääkirjoitus/joko-tai-asenne-jopa-kymmenien-tuhansien-työllistymisen-esteenä-1.705706

• Tuhkakin.kiinnosti

Vaikka saattaa jokunen olla tuhkamunakin.
      -Oman saunan tai uunin tulipesässä syntynyttä puutuhkaa on perinteisesti käytetty hyödyksi kotipuutarhoissa. Tänäpäivänä suurin osa tuhkasta muodostuu suurissa voimalaitoksissa, joiden polttoaineena käytetään yhä enemmän puuta. Päästökaupankin seurauksena puun poltto lämpö- ja voimalaitoksissa lisääntyy. Puutuhka sisältää typpeä lukuun ottamatta puun mukana tulleita ravinteita juuri oikeassa suhteessa metsälannoitteeksi. . Asianmukaisesti toteutettuna puun tuhkan palautus metsään on luonnollinen ja turvallinen vaihtoehto. Tuhkan stabilointi
      Tuhkan stabiloinnilla tarkoitetaan rakeistusta, itsekovetusta tai muuta käsittelyä siten, että tuhka liukenee hitaammin. Stabiloinnissa tuhka ensin kostutetaan, jolloin kalsiumoksidi, CaO muuttuu kalsiumhydroksidiksi, CaOH2, ja ilman hiilidioksidin vaikutuksesta edelleen hitaasti kalsiumkarbonaatiksi, CaCO3. Puhdas puun tuhka on luonnollista palauttaa metsiin
      lannoitteeksi. Sellaisenaan tuhka sopii parhaiten turve-
      maille, joilla on puutetta tuhkan sisältämistä ravinteista. Puun tuhka sisältää puun mukana metsästä tulleita ravinteita ja hivenaineita lukuun ottamatta typpeä, joka poistuu poltossa savukaasujen mukana. Tuhkaan rikastuu jonkin verran myös puun sisältämiä raskasmetaleja, kuten kadmiumia (Cd), lyijyä (Pb), nikkeliä (Ni), arseenia (As) ja kromia (Cr). Yleensä puutuhka sisältää 10 – 30 % kalsiumia (Ca), noin 2 % kaliumia (K) ja magnesiumia (Mn) ja noin 1 % fosforia (P). Puutuhkan pH-arvo on 9-13. Kalkitusvaikutuksensa ja ravinnesisältönsä vuok-si tuhka soveltuu hyvin metsämaan pH:n nostoon ja monien ravinnehäiriöiden korjaamiseen sekä luonnollisesti palauttamaan takaisin puun mukana tulleet ravinteet.

• Enpä olisi noin varma seuraavan hallituksemme koostumasta. Jos kokoomuskin pääsisi sen muodostamaan, puolueen halut saattavat olla silloin ihan muut kuin nyt, jos - ja todennäköisesti kun - maku-sote-sopassa käy niin kuin yhä todennäköisemmältä näyttää. Luepa avaus ”Stadilla on viisas pormestari” ja sillä käytyä keskustelua, mm. Mielipidepankin ja minunkin puheenvuoroissa!

Uskot siis, että asiasta olisi jo päätetty ja kansan annettaisiin vain muodon vuoksi sanoa ”mielipiteensä”. Ja Sinä hyväksyisit sellaisen, vaikka pidät itseäsi demokraattina!! Ihmettelen minäkin tuota nikkiäsi, kun sanot, että et ole sosialidemokraatti. Sen sijaan ilmoitat ”sympatiseeraavasi” Vasemmistoliittoa, joka on kommunistisen SKDL:n perillinen, ja SKDL oli pahin vihollinen Väinö Tannerille ja ns. asevelisosialisteille, joita ihannoit. Kovin ristiriitaisia ovat asenteesi!

Arvostan minäkin Väinö Tanneria ja myös asevelisosialisteja, joista aikoinaan tännekin kirjoitin, enemmän historian palstalle. He olivat aikansa vaiheissa todella merkittäviä ja tärkeitä demokratiamme kannalta, mutta aika on nyt toinen ja tarvitaan toisenlaisia demokratian puolustajia.

Jos sdp voittaa seuraavat eduskuntavaalit ja pääsee hallituksen muodostajaksi, toivon, että kokoomus olisi se toinen iso puolue hallituksessa, ja se voi olla hyvinkin mahdollista, varsinkin Orpon mahdollisesti väistyttyä. Pelkään kuitenkin, että se toinen voi olla kepu. Demareissa lienee edelleen melko paljon punamultahenkeä, jota ihmettelen, kun huonommat kokemukset siitä puolueella pitäisi olla kuin Lipposen hallitusten sinipuna-koostumuksesta. Onneksi voi kyllä käydä niin, että todennäköisen rökäletappion kärsivä kepu haluaa jäädä oppositioon kannatustaan kohentamaan. Niin voi käydä siinäkin tapauksessa, jos kokoomus voittaisi vaalit, joten silloinkin voisimme saada sinipuna-hallituksen.

Tuossa sanomaani ei ole ymmärrettävä ennusteeksi, sillä sellaisiin en sorru, se on vain spekulointia mahdollisuuksilla.

• FaktaaOikeistoSossusta

Tuota oikeistodemaria ei voi millään muotoa pitää muuna kuin trollina.. Mihinkään järkevään politiikan alan keskusteluihin hänestä ei ole.

Puolitoista vuotta sitten mm. kertoili täällä kuinka hän on perustamassa oikeistodemokraattista puoluetta johon oli kuulemma kovasti tunkua ja hän oli myös kovasti keräämässä kannatuskortteja. Ikinähän tuota ei tapahtunut oikeasti muualla kuin avaajan mielikuvituksessa.

Pelkässä trollausmielessä hän usein kirjoittaa, että demokratia tulisi olla vasteellista ja jakaisi ihmisille demokratiapisteitä ja -kortteja joissa etukäteen määriteltäisiin hyvät ja huonot ihmiset ja heidän arvonsa ja tämänkin avauksen tapaan runoilee asioita tapahtuvan, esimerkiksi Natoon liittyminen, ilman että kansalaisilta kysytään. Tämä "kokoomus ja keskusta on varmasti mukana" on aivan samaa sarjaa.

Etelä-Amerikassa ja USA:ssa hän erään kerran kertoi kiertelevänsä mutta koko ajan katkotta täällä kirjoitteli ja samoihin aikoihin oli myös USA:n presidentin ranchilla grillaamassa.

Erään kerran hän tosin tunnusti, että suvussansa on esiintynyt sukurutsaa ja tätä myötä vajaamielisyyttä, taisi olla idiootin asteelle jääneen setänsä hautajaisten jälkeisissä tunnelmissa kun avautui täällä tästä asiasta.

Aivan vastaavanlaista mielikuvitukseen perustuvaa jorinaa hänellä on kuin "majurilla" mutta huomattavan paljon paremmalla kirjoitustaidolla sen tekee.

• NäinSenNäen

Se on kai pelkkä provo. Aloittaja, meinaan. Keskustelee eniten itsensä kanssa. Yhden lauseen heitoilla. Hänenlaisensa olisi parasta ignoroida.

• Tiedoksesii
        FaktaaOikeistoSossusta kirjoitti:

Tuota oikeistodemaria ei voi millään muotoa pitää muuna kuin trollina.. Mihinkään järkevään politiikan alan keskusteluihin hänestä ei ole.

Puolitoista vuotta sitten mm. kertoili täällä kuinka hän on perustamassa oikeistodemokraattista puoluetta johon oli kuulemma kovasti tunkua ja hän oli myös kovasti keräämässä kannatuskortteja. Ikinähän tuota ei tapahtunut oikeasti muualla kuin avaajan mielikuvituksessa.

Pelkässä trollausmielessä hän usein kirjoittaa, että demokratia tulisi olla vasteellista ja jakaisi ihmisille demokratiapisteitä ja -kortteja joissa etukäteen määriteltäisiin hyvät ja huonot ihmiset ja heidän arvonsa ja tämänkin avauksen tapaan runoilee asioita tapahtuvan, esimerkiksi Natoon liittyminen, ilman että kansalaisilta kysytään. Tämä "kokoomus ja keskusta on varmasti mukana" on aivan samaa sarjaa.

Etelä-Amerikassa ja USA:ssa hän erään kerran kertoi kiertelevänsä mutta koko ajan katkotta täällä kirjoitteli ja samoihin aikoihin oli myös USA:n presidentin ranchilla grillaamassa.

Erään kerran hän tosin tunnusti, että suvussansa on esiintynyt sukurutsaa ja tätä myötä vajaamielisyyttä, taisi olla idiootin asteelle jääneen setänsä hautajaisten jälkeisissä tunnelmissa kun avautui täällä tästä asiasta.

Aivan vastaavanlaista mielikuvitukseen perustuvaa jorinaa hänellä on kuin "majurilla" mutta huomattavan paljon paremmalla kirjoitustaidolla sen tekee.

Äläs nyt, juurihan se puolue on perusteilla. Harkimo, Junger ja ketä heitä nyt on saatukaan siihen mukaan.

Saavat viisi ääntä ensi edukuntavaaleissa.

• FaktaaOikeistoSossusta kirjoitti:

Voit olla oikeassa tuossa näkemyksessäsi. Olen minä hänet hieman vakavammin ottanut, vaikka en ole paljonkaan hänen kanssansa keskustellut. Tarkemmin ajatellen samankaltaisia huomiota - mm. hänen kirjoituksiaan vilkaistuani - hänestä olen tehnyt kuin sinäkin.

Mutta olkoon, mikä on. Ei tällä palstalla ole tarkoitus keskustella muista keskustelijoista, vaikka eräille se ainoa kiinnostava aihe näkyy olevankin. Yhdyn kyllä huomioosi, että hänellä todellakin on huomattavasti parempi kirjoitustaito kuin palstan ”majurilla”, jota hän näkyy kyllä sympatiseeraavan jostain käsittämättömästä syystä. Vai alanko sanomasi johdosta nyt sen ehkä käsittää??

• KapiKapu
        kapi_ kirjoitti:

Voit olla oikeassa tuossa näkemyksessäsi. Olen minä hänet hieman vakavammin ottanut, vaikka en ole paljonkaan hänen kanssansa keskustellut. Tarkemmin ajatellen samankaltaisia huomiota - mm. hänen kirjoituksiaan vilkaistuani - hänestä olen tehnyt kuin sinäkin.

Mutta olkoon, mikä on. Ei tällä palstalla ole tarkoitus keskustella muista keskustelijoista, vaikka eräille se ainoa kiinnostava aihe näkyy olevankin. Yhdyn kyllä huomioosi, että hänellä todellakin on huomattavasti parempi kirjoitustaito kuin palstan ”majurilla”, jota hän näkyy kyllä sympatiseeraavan jostain käsittämättömästä syystä. Vai alanko sanomasi johdosta nyt sen ehkä käsittää??

Miksi sinä aina muiden kirjoitustaitoa kommentoit, kun omasi on yksi surkeimmista palstalla nähdyistä? Jäykkää koukeroista sepostusta vailla idean tynkääkään. Kysynpähän vaan, kun ihmetyttää tuollainen typeryys kohdallasi.

Mitä avaukseen tulee, niin meillä on kaksi vaktoehtoa. Kokoomus voittaa vaalit ja muodostaa sinipunan, joka jatkaa pitkälti nykyistä linjaa. Tai SDP voittaa vaalit ja muodostaa hallituksen tulkeutuen vihreisiin ja vasemmistoliittoon pienpuolueisiin. Tuo malli romauttaa pörssin ja vie maan talousahdinkoon, josta selviämiseksi joudutaan ennenaikaisiin vaaleihin jo kahden vuoden kuluessa. Rinteen mallilla ei kertakaikkiaan 2020 luvun maailmassa ole sijaa, SDP:n pitäisi vihdoin unohtaa 1970 luvulla omaksumansa jakomieli, jakopolitiikan aika on jo historiaa.

Tietysti on mahdollista sekin, että Rinne unohtaa löysät puheensa ja peruu lupauksensa vappusatasista ja muista älyvapaista lisämenoista. Silloin hallitus saattaisi pystyä hoitamaan maan asioita koko vaalikauden ja jopa päästä lähelle nykyisen hallituksen erinomaisia tuloksia.

• FaktaaOikeistoSossusta kirjoitti:

Keskity siihen mitä OikeistoSossu sanoo älä hänen matkusteluihinsa.

• Täsmennetäänpä Kapi vähän. Missään vaiheessa en ole sympatiseerannut Vasemmistoliittoa. Olen vain sitä mieltä että se on tällä hetkellä se modernimpi vasemmistopuolue. Joskus osat ovat olleet toisin päinkin.

• kapi_ kirjoitti:

Täsmennetäänpä taas. "Majurilla" on huomattavan rikas kielellinen ilmaisu. Häntäkään en sen kummemmin sympatiseeraa. Monista asioista olemme myös eri mirltä.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

PS. Kommenttisi toki kertoo kaiken oleellisen nimittäin sinusta itsestäsi. Ja ei sitten kantti riittänyt kuin huudella puskasta?

• FaktaaOikeistoSossusta

Mitä höpötät. Mitä muuta tuo fakta-kirjoitukseni on kuin kirjoitelmiisi huomion keskittämistä?

"Mihinkään järkevään politiikan alan keskusteluihin hänestä ei ole.
        Pelkässä trollausmielessä hän usein kirjoittaa, että demokratia tulisi olla vasteellista ja jakaisi ihmisille demokratiapisteitä ja -kortteja joissa etukäteen määriteltäisiin hyvät ja huonot ihmiset ja heidän arvonsa ja tämänkin avauksen tapaan runoilee asioita tapahtuvan, esimerkiksi Natoon liittyminen, ilman että kansalaisilta kysytään. Tämä "kokoomus ja keskusta on varmasti mukana" on aivan samaa sarjaa."

Se, että yhden lauseen uhraan mielikuvitusmatkoihisi ja sinä siihen tuohtuneena vastaat kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Nimittäin "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa".

• TutkijaOtaniemi

Täsmennetäänpä taas. "Majurilla" on huomattavan rikas kielellinen ilmaisu. Häntäkään en sen kummemmin sympatiseeraa. Monista asioista olemme myös eri mirltä.

Majurilla on rikkaan kielellisen ilmaisun lisäksi sopivasti jalat maassa asennetta, huumorin pilkkeitä unohtamatta. Monipuolisesti elämää tarkasteleva näkökulma ja aitoutta asenteessa. Ei ollenkaan sellaista luutunutta katkeraa vuodatusta kuin monella kieliopin pilkkua viilaavalla täällä. Siitä puheeollen, näistä kielimestaroijosta on tehty tutkimuskin

https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisista-paljastui-yhteinen-piirre-ovat-mantteja/

Tuossa todetaan: "Vähemmän miellyttävällä luonnetyypillä varustetut koehenkilöt tuohtuivat muita enemmän kielioppivirheistä." Voiko esinm Kapia tuon osuvammin luonnehtia. Mänttien joukkoon kuuluu.

• Puolueeton.arvioija
        TutkijaOtaniemi kirjoitti:

Majurilla on rikkaan kielellisen ilmaisun lisäksi sopivasti jalat maassa asennetta, huumorin pilkkeitä unohtamatta. Monipuolisesti elämää tarkasteleva näkökulma ja aitoutta asenteessa. Ei ollenkaan sellaista luutunutta katkeraa vuodatusta kuin monella kieliopin pilkkua viilaavalla täällä. Siitä puheeollen, näistä kielimestaroijosta on tehty tutkimuskin

https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisista-paljastui-yhteinen-piirre-ovat-mantteja/

Tuossa todetaan: "Vähemmän miellyttävällä luonnetyypillä varustetut koehenkilöt tuohtuivat muita enemmän kielioppivirheistä." Voiko esinm Kapia tuon osuvammin luonnehtia. Mänttien joukkoon kuuluu.

Majurilla, korjaan "majurilla" ja OikSosDemilla on sama ominaisuus, joka varmaan heitä lähentää. Harvinaisen vilkas mielikuvitus. Kertovat itsestään ja tekemisistään sellaista, joka ymmärretään mahdottomaksi. Useimpia täällä se huvittaa, mutta saattaa ärsyttää totuutta arvostavia. Ne kai on niitä "vähemmän miellyttävällä luonnetyypillä varustettuja."

• OikeaMajLuutn
        Puolueeton.arvioija kirjoitti:

Majurilla, korjaan "majurilla" ja OikSosDemilla on sama ominaisuus, joka varmaan heitä lähentää. Harvinaisen vilkas mielikuvitus. Kertovat itsestään ja tekemisistään sellaista, joka ymmärretään mahdottomaksi. Useimpia täällä se huvittaa, mutta saattaa ärsyttää totuutta arvostavia. Ne kai on niitä "vähemmän miellyttävällä luonnetyypillä varustettuja."

Kieliopista niuhottavista oli kyse. Ymmärsitkö?

• ainapihalla

Demutollo on hauska. On kumminkin asioissa täys lumiukko!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1013
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      17
      906
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      810
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      737
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      674
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      629
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      606
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      166
      553
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      540
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      57
      528
    Aihe