Kiitos sulle valtavasti jos viitsit lukea tämän

Kukamuukaan00

Voi sinä rakas ihminen joka luet tätä. Tahdon kiittää sinua jos luet tämän. Olen 15v tyttö. Olen kokenut elämässä paljon paskaa paskan perään ja ollut pohjalla. Välillä mennyt vähän paremmin. Sairauksia, kuolemia ja sitä, jota kenenkään ei pitäisi kokea. On tullut koettua. Mä sanon tämän vaan niin suoraan sydänmestä. Mä en enää jaksa. Oon aivan loppu. En näe enää mitään kivaa tässä elämässä. Mulla on mennyt luotto ja usko kaikkiin ihmisiin. Olisiko sielä ruudun toisella puolella joku, jolle voisin avautua. Joku johon luottaa? Jos mä voisin sulle välillä jutella. Se vaikuttaisi mulle todella paljon. Sano vaikka sun snäppi tai instagram tai joku. Mä oon oikeesti niin loppu. Mä en kättä jaksa nostaa. Mun mieles on kokoajan, että ota se veitsi.. En vaan oikeesti jaksa. Ja haluan täältä pois. Voiko tälläisestä koskaan parantua kunnolla? Kiitos sinulle kun luit tämän. Se merkitsee mulle enemmän kuin voisit koskaan ajatellakaan.

8

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsynytvaan

      En tiedä mitä sanoisin niin, että saisit edes pientä lohdutusta. Jokaisella on taakkansa kannettavana ja olen tosi pahoillani että olet saanut sen jo noin varhain kannettavaksi.

      Hyvä että kirjoitit, jo sen kaiken myöntäminen jollekin toiselle on askel johonkin suuntaan!
      Oletko miettinyt, että hakisit apua joltain vaikka koulun terveydenhuoltajalta, kuraattorilta, opolta, joltain ammattilaiselta?
      Netissä voi olla helpompi avautua ja siinä ei olekaan mitään pahaa, mutta olisi hyvä jos saisit puhuttua asiasta myös jonkun "lähellä" olevan ihmisen kanssa.

      On helppo sanoa, mutta älä rakas lapsi tee itsellesi mitään! Sinulla on koko elämä edessäsi ja vaikka nyt tuntuukin, ettei muuta ratkaisua ole niin AINA ON! Se ei varmasti ole aina helppoa, mutta sinä selviät kyllä! Selvisit tänne saakka, kerroit asiasta joten rohkeutta sinulta ei löydy. Viestisi kertoo myös sen tosiasian, että haluat apua ja se on positiivinen asia. Toivoa löytyy vaikka maailma tuntuisi kaatuvan niskaan.
      En aio valehdella sinulle, ettäkö parannus nykyisestä tapahtuisi heti. Todennäköisesti ei.. En tiedä mitä elämässäsi on tapahtunut, mutta usko kun sanon, että parantua voi - elämästä voi tulla ja takuulla tuleekin parempi.
      Halaus ja jaksamista arkeen, toivottavasti saat puhuttua jollekin!
      Täälläkin voi avautua, kyllä kuuntelijoita riittää ♥

    • Hei,

      Edellisiltä vastaajilta saitkin jo hyviä neuvoja. Minäkin suosittelen sinua kertomaan tilanteestasi jollekulle turvalliselle aikuiselle. Ja on oikein hyvä, että rohkaistuit kirjoittamaan tilanteestasi tänne!

      On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi ottaa yhteyttä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      Voimia tilanteeseesi ja tsemppiä avun hakemiseen!

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • TälläMennään

      Elämä sattuu aina joskus. Joskus sattuu fyysisesti, joskus henkisesti.

      Huonoina aikoina kannattaa vaan olla ja antaa elämän viedä sekä ajan kulua. Katso vaikka telkkua.

      Elämä menee noin 7 vuoden sykleissä. Tämä tarkoittaa sitä että noin 7 vuoden päästä nykyiset haasteet on pääasiassa selätetty ja uudet asiat kiinnostaa.

      Jotta olet valmiina tulevaisuuden onnellisemmille sykleille, niin pidä huoli itsestäsi. Pese hampaat, syö, lepää, liiku. Älä tee tyhmyyksiä, kuten käytä huumeita, sekoile miesten kanssa yms. niin luot pohjan onnellisemmalle tulevaisuudelle.

      • OhiKävelijä

        Helvetin hyvin vastattu!


    • Rami.vaan

      Luin pariinkin kertaan. Vuosikymmeniä masennuksen ja ahdistuksen kanssa tuttavuutta tehdessä ja urahaaveiden kariutuessa on ollut aikaa pohtia erilaisia ihmiskohtaloita ja asioita, joita ihmiset arvostavat.

      Ajatus ei taas oikein ota kulkeakseen, mutta silti jotain haluan sanoa. Haluat kontaktia ihmisiin ja pyydät vilpittömästi apua. Sehän kertoo jo siitä, että ymmärrät kanssaihmisten merkityksen ja olet huomannut, että pienetkin asiat saattavat joskus kääntää mielen purren valoisampaan suuntaan; vaikkapa jo sekin, että tiedät tulleesi huomatuksi tällaisessa virtuaalisessa kohtaamispaikassa. Oikeita ihmisiähän täälläkin pyörii.

      Aloituksestasi on aikaa jo kaksi viikkoa. Onko olosi muuttunut ja oletko saanut minkäänlaista apua?

      • Onnea.vaan

        Kannattaako tuota onnetonta yrittää auttaa?
        En oikein usko, että siitä tulee yhteiskuntakelpoista.
        On niin paljon ongelmia, että ihme pitää tapahtua, jotta tuosta tulee vielä kunnon kansalainen?


    • Ei pitäisi ei, mutta mitä tulee on pakko kokea
      Palon jälkeen on aina paljon nokea
      Se puhdistaa, jos kuljet elämän jokea
      Tätähän ne tykkää kaikki hokea

      Mut jos sulla on mielessä veitsi
      Sä oot niinkuin meitsi
      Voit veistää puu-ukon kuin Eemil
      Tai tehä ihan mitä sun tekee miel

      Siis mieti haluatko oikeasti pois täältä
      Vai vain sen noen pois sun päältä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe