Astmalääkkeiden käyttö ja väärä diagnoosi

Irkfkrkkrkd

Mitä astmalääkkeet (buventol, ventoline, flixotide, montelukast, innovair) aiheuttavat "terveille" keuhkoille? Itselleni on näitä määrätty jatkuvaan yskään ja hengenahdistukseen 4 vuotta jo ilman varsinaista astmadiagnoosia. Ei siis tullut PEF arvoihin mitään muutosta avaavien jälkeen ja samoin spirometria normaali. Puhallukset ovat jopa hyviä mutta silti vaivaa kuiva yskä ja ajoittainen hengeahdistus. Keuhkojen röntgen on normaali ja CT-kuvaukseen en pääse vaikka olen itse pyytänyt lähetettä. Muuten terveydentila hyvä mitä nyt krooninen nuha ja useita allergioita mutta tuo "astma"diagnoosi ihmetyttää ja nyt jopa pelottaa että olenko tuhonnut keuhkoni noilla hengitettävillä kortisoneilla.....

4

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammaliinimamma

      Et ole tuhonnut.Mulle tuttu juttu toi sun tarinas,vuosia käytin ventolinea ja beclometiä ilman diagnoosia. Apteekissa huomautettiin että olis aika diagnoosin.Lääkäri määräsi että AINAKIN kk pitää olla ilman kumpaakin lääkettä että saadaan oikea diagnoosi.Voin kertoa omalta kohdaltani että oli TODELLA vaikea kk.Hirveää vinkumista päivin öin ja vallankin öin,ihan lähellä oli etten keskeyttänyt kun meinasin tukehtua.Aivan järjetöntä,ambulanssia meinasin jo tilata.En kellekään toivo tätä kokeilua mut pakko se on tehdä että asia selviää ja aika paha astma löyty.Lääkärin kautta saat isomman kela-korvauksenkin jos astma löytyy ja lääkkeet on kalliita....koita pärjätä 👍

      • Aloittaja55665556u

        Kysyin sitä, että mitä nuo astmalääkkeet aiheuttavat terveille keuhkoille jos niitä lääkärit laittaa imemään ilman varsinaista astmadiagnoosia....


    • Mammaliinimamma

      Sitä pitää lääkäriltä kysyä.Mene lääkäriin.

    • astmalääkkeet

      Minä käytin Pulmicort astmalääkettä vuosia ja seuraus oli se. että sain tuosta lääkkeestä ruokatorven sieni-infektion, jonka seurauksena oli kovat vatsakivut, laihtuminen ym. Lopetin tuon lääkkeen käytön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe