Astmalääkkeiden käyttö ja väärä diagnoosi

Irkfkrkkrkd

Mitä astmalääkkeet (buventol, ventoline, flixotide, montelukast, innovair) aiheuttavat "terveille" keuhkoille? Itselleni on näitä määrätty jatkuvaan yskään ja hengenahdistukseen 4 vuotta jo ilman varsinaista astmadiagnoosia. Ei siis tullut PEF arvoihin mitään muutosta avaavien jälkeen ja samoin spirometria normaali. Puhallukset ovat jopa hyviä mutta silti vaivaa kuiva yskä ja ajoittainen hengeahdistus. Keuhkojen röntgen on normaali ja CT-kuvaukseen en pääse vaikka olen itse pyytänyt lähetettä. Muuten terveydentila hyvä mitä nyt krooninen nuha ja useita allergioita mutta tuo "astma"diagnoosi ihmetyttää ja nyt jopa pelottaa että olenko tuhonnut keuhkoni noilla hengitettävillä kortisoneilla.....

4

1771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammaliinimamma

Et ole tuhonnut.Mulle tuttu juttu toi sun tarinas,vuosia käytin ventolinea ja beclometiä ilman diagnoosia. Apteekissa huomautettiin että olis aika diagnoosin.Lääkäri määräsi että AINAKIN kk pitää olla ilman kumpaakin lääkettä että saadaan oikea diagnoosi.Voin kertoa omalta kohdaltani että oli TODELLA vaikea kk.Hirveää vinkumista päivin öin ja vallankin öin,ihan lähellä oli etten keskeyttänyt kun meinasin tukehtua.Aivan järjetöntä,ambulanssia meinasin jo tilata.En kellekään toivo tätä kokeilua mut pakko se on tehdä että asia selviää ja aika paha astma löyty.Lääkärin kautta saat isomman kela-korvauksenkin jos astma löytyy ja lääkkeet on kalliita....koita pärjätä 👍

• Aloittaja55665556u

Kysyin sitä, että mitä nuo astmalääkkeet aiheuttavat terveille keuhkoille jos niitä lääkärit laittaa imemään ilman varsinaista astmadiagnoosia....

• Mammaliinimamma

Sitä pitää lääkäriltä kysyä.Mene lääkäriin.

• astmalääkkeet

Minä käytin Pulmicort astmalääkettä vuosia ja seuraus oli se. että sain tuosta lääkkeestä ruokatorven sieni-infektion, jonka seurauksena oli kovat vatsakivut, laihtuminen ym. Lopetin tuon lääkkeen käytön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2178
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      87
      1283
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1110
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      59
      1071
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      920
    Aihe