Fundikset ovat nyt saaneet jonkin sortin kohtauksen kun Porin Jazzin toimariksi palkattu Ruotsalo on saanutkin kenkää. Tällöin he ihmettelevät sitä että miten ihmeessä seitsemän vuotta sitten julkaistu lehtijuttu voi olla potkujen syynä.
Tällöin jää huomaatta että Ruotsalo on uudessa jutussa myöntänyt olevansa, kierrellen tosin, edelleen samaa mieltä. Eli että homoja voidaan eheyttää. Kysymys kuuluu että jos Ruotsalo ei olisi edelleen tuota mieltä, kyseessähän olisi takinkääntö, niin kuinka moni palstan fundiksista sillloin puollustaisi häntä?
Toinen juttu mikä tässä hämmästyttää on se, että mihin fundikset unohtavat tapauksen Markku Koivisto? Hän kun sai kenkää Nokian Mission johdosta siksi, että homoili. Eli miten ihmeessä Porin Jazz ei saisi kenkää homofoobikolle, jonka mielipiteet uhkaisivat Porin Jazzin taloutta ja esiintyjälistaa mutta Nokian Mission voi kyllä antaa potkut Koivistolle joka homoili?
"Elokuussa 2011 tiedotettiin, että johtaja Markku Koiviston elämässä on ollut "seksuaalisten rajojen rikkomista", jonka takia hänet on erotettu tehtävistään liikkeessä."
PS. Miten minusta tuntuu että fundiksilta jää taas kerran vastaamatta...
Mihin unohtui tämä erottaminen?
22
319
Vastaukset
- Umpihetero1
Eikö kukaan haluakkaan puollustaa Markku Koivistoa?
Hihhulien korkkiruuveus toimii vain yhteen suuntaan :)
- evlut101
Koivisto myös petti vaimoaan ja häröili muutenkin pahasti. Kyse ei siis ole pelkästään homosuhteesta. Toisekseen Nokia-missiota ei voi yleistää koskemaan koko kristikuntaa. Kyseessä oli äärikarismaattinen liike. En itse hyväksyisi sellaista että joku saisi potkut töistään esimerkiksi homosuhteen vuoksi.
Olet sitten lain säätäjän kanssa samoilla linjoilla, potkujen antaminen seksuaalisen suuntautumisen vuoksi on meillä suomessa rikos siinä missä uskonnollisen vakaumuksenkin vuoksi.
- näinasiameni
a-teisti kirjoitti:
Olet sitten lain säätäjän kanssa samoilla linjoilla, potkujen antaminen seksuaalisen suuntautumisen vuoksi on meillä suomessa rikos siinä missä uskonnollisen vakaumuksenkin vuoksi.
ja ruotsala ei saanut potkuja uskonnollisen vakaumuksen takia. häntä palkattaessa oli tiedossa että hän on kristitty ja KD:n aktiivi.
syys oli se että ruotsala ei ymmärtämnyt minkälaisia lausuntoja hän uudessa toimessaa voi antaa, nyt lipsati perinteinen KD poliitikon lausunto ja case oli siinä.
työnantaja ei halunnut ottaa riskiä että vastaavia möläytyksiä kuullaan myös jatkossa ja niitä sitten joudutaan selittelemään koko ajan. - s.korv
näinasiameni kirjoitti:
ja ruotsala ei saanut potkuja uskonnollisen vakaumuksen takia. häntä palkattaessa oli tiedossa että hän on kristitty ja KD:n aktiivi.
syys oli se että ruotsala ei ymmärtämnyt minkälaisia lausuntoja hän uudessa toimessaa voi antaa, nyt lipsati perinteinen KD poliitikon lausunto ja case oli siinä.
työnantaja ei halunnut ottaa riskiä että vastaavia möläytyksiä kuullaan myös jatkossa ja niitä sitten joudutaan selittelemään koko ajan.raha, raha ?
- Jagssie
Fundisten mukaan homous on haureutta, ei seksiä. Miten voit väittää, että Koivisto petti vaimoaan? Avioliitto on vain miehen ja naisen välinen asia. Niin on myös pettäminen.
- Anonyymi
Kaikkien uskisten sankari! Kari Grandi!!! Eikun siis Koiviston Markku!!!111! amen
Pontimena möläytyksiin on tietenkin tuo uskonnollinen vakaumus mutta toimitusjohtaja edustaa organisaatiotaan ja sen arvoja, ei omiaan ja jos näiden välillä on yhtä ammottava kuilu kuin tässä tapauksessa saa siinä sitten kerätä kimpsut ja kampsut. Tosin Ruotsala ei ehtinyt tointaan aloittaa joten sikäli kävi helpommin.
Ruotsala haki tavallaan väärää paikkaa, olisi hänenkin tullut tietää millaisiin arvoihin Porin Jazz Oy on sitoutunut ja huomata ristiriita.Ei mennyt niin kuin Strömsössä, Ruotsalan ei olisi pitänyt paikkaa hakea ja Porin Jazzin organisaation ei olisi pitänyt valita häntä.
Pieni taustatyö Ruotsalan kohdalla valintaprosessissa olisi saattanut tämän estää ja Ruotsalan olisi pitänyt jopa arvata mikä suhtautuminen seksuaalivähemmistöihin on kun vuoden teemanakin on tasa-arvo.- FUCKIFUUUUC
a-teisti kirjoitti:
Ei mennyt niin kuin Strömsössä, Ruotsalan ei olisi pitänyt paikkaa hakea ja Porin Jazzin organisaation ei olisi pitänyt valita häntä.
Pieni taustatyö Ruotsalan kohdalla valintaprosessissa olisi saattanut tämän estää ja Ruotsalan olisi pitänyt jopa arvata mikä suhtautuminen seksuaalivähemmistöihin on kun vuoden teemanakin on tasa-arvo.Organisaatio oli antanut toimitusjohtajan valinnan ulkopuoliselle headhunterille, joka tämän kristityn kaverinsa ilmeisesti palkkasi. Nyt vain headhunterin nimi esiin koska hän on ilmeisen epäpätevä headhunter eikä tulisi kenenkään hänen palvelujaan koskaan enää käyttää.
Potkut myös headhunterille. - eistäkautta
FUCKIFUUUUC kirjoitti:
Organisaatio oli antanut toimitusjohtajan valinnan ulkopuoliselle headhunterille, joka tämän kristityn kaverinsa ilmeisesti palkkasi. Nyt vain headhunterin nimi esiin koska hän on ilmeisen epäpätevä headhunter eikä tulisi kenenkään hänen palvelujaan koskaan enää käyttää.
Potkut myös headhunterille.ruotsala tuli muuta kautta, ei headhuntattuna.
- aika.on.kypsä.epänormaal
Homoja tosiaan voidaan eheyttää, kun mennään sinne alkulähteille, mistä homous on alkanut.
Insesti, pedofilia ym syyt johtavat homouteen, sekä sikiönä altistuminen niille poikkeuksille, jotka eivät sikiön kehittymiselle kuulu.
Tämä kaikki on maalaisjärjellä pääteltävissä em syiden takia.
Ihminen joko syntyy pojaksi tai tytöksi, kaikki muu on ympäristön, sekä muuttuvien tekijöiden aiheuttamaa muutosta sikiöille, sekä nuorelle ihmisen alulle.
Tällaiset "tuomiot", joista nytkin on kyse Ruotsalan kohdalla, ovat yhden Porilaisen toimittajan korvien välissä kasvanutta vihaa normaalia vastaan.
Tämä on vasta jäävuorenhuippu sille, mitä nämä epänormaalit vielä järjestävät perinteisen normaalin rinnalle.- Umpihetero1
Täälläpä meillä todellinen "psykologia grand old man". Vai että ihan voidaan homoja eheyttää kun vaan kurkataan heti kohtuun saakka? Jopas nyt jotain. Jokainen homo on sitten jonkilaisen hyväksikäytön uhri? Ja tekijäkin on sitten varmaan myös uhri? Etkö sä nyt yhtään parempaa keksinyt?
Huvittavaa tässä on myös se, että kun teidän mukaan jumala ohjaa kaikkea, niin miksi ihmeessä hän sallii sen että jotakin käytetään niin hyväksi että hänestä tulee "jumalalle kauhistus" elikkä homo? Voisiko joku yrittää selvittää tämän salaisuuden minulle? Vai onko teidän pakko myöntää että ammuitte itseänne todella lahjakkaasti jalkaan... - Jeggsie
Minua ei ole raiskattu ja lapsuuteni on ollut tavallisen suomalaisen kristityn lapsuus. Olen homo ja tiedän asiat monin kerroin paremin kuin sinä. Murrosikäisenä olisin maksanut vaikka mitä ollakseni samanlainen kuin muut. Olin syvä kristitty ja rukoilin muutosta tuhansia kertoja. Niin vanhurkasta ja puhdasta neitseellistä ihmistä näet harvoin.
Jumala ei muuttanut minua, mutta tarjosi tilalle rauhan ja onnen elää minun elämäni. Rehellinen ihminen myöntää, että kaikki ei aina ole täydellinen, mutta homona olen saavuttanut jotain hienoa: sisäisen tunteen, että asiat ovat hyvin.
Myönnän avoimesti, että asettaudun Jumalan armon varaan. Jos minua ei päästetä Taivaaseen, ainakin omatuntoni on puhdas. Meistä kahdesta, minä uskon oikeudenmukaisuuden toteutumiseen. Fundaalistien selkään puukotukset lähinnä saa minut huokaisemaan sinun puolestasi. Pehmennä sydänmesi, että edes sinä meistä pääset Taivaaseen.
Fundamentalistien homovihassa paistaa rakkaudettomuus ja kovuus. Jos julmuus on kristinuskon ydin, mihin me enää tarvitseme pahoja voimia? Jeggsie kirjoitti:
Minua ei ole raiskattu ja lapsuuteni on ollut tavallisen suomalaisen kristityn lapsuus. Olen homo ja tiedän asiat monin kerroin paremin kuin sinä. Murrosikäisenä olisin maksanut vaikka mitä ollakseni samanlainen kuin muut. Olin syvä kristitty ja rukoilin muutosta tuhansia kertoja. Niin vanhurkasta ja puhdasta neitseellistä ihmistä näet harvoin.
Jumala ei muuttanut minua, mutta tarjosi tilalle rauhan ja onnen elää minun elämäni. Rehellinen ihminen myöntää, että kaikki ei aina ole täydellinen, mutta homona olen saavuttanut jotain hienoa: sisäisen tunteen, että asiat ovat hyvin.
Myönnän avoimesti, että asettaudun Jumalan armon varaan. Jos minua ei päästetä Taivaaseen, ainakin omatuntoni on puhdas. Meistä kahdesta, minä uskon oikeudenmukaisuuden toteutumiseen. Fundaalistien selkään puukotukset lähinnä saa minut huokaisemaan sinun puolestasi. Pehmennä sydänmesi, että edes sinä meistä pääset Taivaaseen.
Fundamentalistien homovihassa paistaa rakkaudettomuus ja kovuus. Jos julmuus on kristinuskon ydin, mihin me enää tarvitseme pahoja voimia?"Jos julmuus on kristinuskon ydin, mihin me enää tarvitseme pahoja voimia?"
Niin, kun julmuutta pitää sanoa rakkaudeksi jne. se kertoo, että kaikissa ihmisissä on hyvää ja pahaa - itsestä riippuu kumpaan sitä energiaansa laittaa.
- aika.on.kypsä.epänormaal
"PS. Miten minusta tuntuu että fundiksilta jää taas kerran vastaamatta..."
Miten musta tuntuu, että qwerty, et haluakaan keskustella aiheesta ? - SepeteusSepe
Ei se ole mihinkään unohtunut ja se ero on siinä että toinen puhui salamilla aunariin tökkimisestä ja toinen konkreettisesti tökki salamilla aunariin, oli tökittävänä tai todennäköisesti molempia.... koittakaa nyt hyvät ihmiset erottaa edes mitä eroa on mielipiteillä, puheilla ja teoilla...
- samatarina
myös aitoavioliiton ex puheenjohtaja joutui jättämään paikkansa koska laukoi facebookissa uskonnonvapauden vastaisia mielipiteitään.
Koiviston potkuissa ei ollut kyse ensisijaisesti "homoilusta", vaan siitä, että Koivisto sai vankeustuomion - tosin ehdollisen - alaikäisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Koiviston seurakunnalle pahempi asia oli, että tämä tapahtui rippiin verrattavassa tilanteessa.
Ruotsalan valinnan peruuttaminen oli perusteltua siksi, että hänen kannanottonsa olivat jo aiheuttaneet imagohaittaa tulevalle työnantajalle. Olen melko varma siitä, että Ruotsalo olisi jatkanut kyseenalaista kommentointiaan, ja sen myötä kommenttien seliseli selittelyjä, myös toimitusjohtajana. Tuskin Porin Jazz mitään menetti peruessaan valinnan. Pikemminkin päin vastoin.- phythuijakkaa
Heh heh, on taas aloittaja pöyristynyt, pthyi noita uskiksia..
https://twitter.com/TimoRumpunen/status/1004808708017225729
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No Purra missäs ne työpaikat ovat?
Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää3382157VOIKO MITÄÄN MIELIPUOLISEMPAA ENÄÄ EHDOTTAA?
NATO:n pääsihteeri Mark Rutte ja EU:n Kaja Kallas ehdottavat että euroopan maiden eläkevarat ja Terveydenhoito varat käy3251376MTV: Harvinainen haastattelu: Peltsi paljastaa Osmon elämästä julkkiksena: "Aika paljon tullut..."
Ihanat Peltsi ja Osmo . Tällä isällä ja pojalla on kyllä erityisen lämmin suhde. Isä ja poika kertovat väleistään ja pa91013- 68963
Sofiallako rakkaus rakoilee? Missä rillirakas?
Ukkeli taisi saada tarpeekseen Sofiasta ja lähti vaimon ja vauvan luo.188963Tiedän meidän molempien pitävän toisistamme
Siitä huolimatta näen tuhat eri vaihtoehtoa siitä, mikä menee pieleen yhteydenoton jälkeen. En kiusaa, härnää tai lupaa33945- 52914
Voi kun tietäisin mitä
Sinä olet. Ajattelen sinut hyvin helläksi ja välittäväksi. Siihen rakastuin. Mutta sitten se toinen puoli, miksi?51828- 111809
Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.35746