Nyt riitti Nordea

Kiittiriitti

Vai vielä mobiilisovellus laskujen maksamiseen. Itsellä ei älypuhelinta ja mielestäni ei pitäisi tehdä tätä niin vaikeaksi kuin maksaa laskuja. Solo pankki pelasi hyvin mutta sekin piti muuttaa nyt mobiiliksi. Huomasin Nordean palvelumaksut sattumalta tiliotteesta..huhhuh, 8 euroa per kuukausi. Täällä ei kassapalveluja lainkaan, vain ajanvarauksella. Marssin tänään Osuuspankkiin ja vaihdoin pankkia monenkymmenen vuoden Merita-Nordea suhteen jälkeen. Käyttäkööt uuden polven asiakkaat Nordeaa kun hyvä jos ei pikkulapsillakin jo älypuhelimet.

47

3341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin

      Nordeassa laskujen maksu onnistuu myös, jos sinulla on nettiyhteys. Sinulla tulee olla pankkitunnukset joko määrätynlaisessa älykännykässä tai tunnuslukulaite. Ilmeisesti tämän vuoden aikana ed. mainitut poistuvat. Tulevat ajan myöten kaikille pankeille (eu).
      Itse käytän vielä tunnuslukutaulukkoa, sitä hyvää paperista, mutta seuraavaa ei enää saa vaan on siirryttävä laitteisiin.
      Itselläni ei ole älykännykkää eikä helposti tulekaan, koska en sitä tarvitse. Puhelimessa on riittämiin toimintoja, kun sillä voi soittaa ja tekstata.
      Ilmeisesti sinulla on nettiyhteys, koska olet tänne kirjoittanut?

    • Vitun_köyhä

      Pankki kyllä selviää siitä. Sinun pankkiasiointi on pankille vain kulu jopa noilla 8€/kk maksuilla

      • Anonyymi

        Jos pankki on asiallisesti hoidettu, maksusta 8€/kk muutamasta laskusta jää vielä riittävä kate


      • Anonyymi

        "Sinun pankkiasiointi on pankille vain kulu jopa noilla 8€/kk maksuilla"

        Väitteesi on joko:

        a) VALHE

        tai

        b) totta, mutta vain siksi, että Nordealla on käytössään tarpeeseen nähden tehoton ja kallis organisaatio, ja siksi huonolla organisaatiolla asiakkaista aiheutuu kohtuuttoman paljon kuluja.

        Tiedoksi:

        On olemassa pankkeja, joilla tili, nettipankkitunnukset sekä maksukortti ovat asiakkaalle ilmaisia.

        Omasta mielestäni Nordean touhuissa on hyvin vahva rahastuksen maku.
        Siksi olenkin entinen Nordean asiakas. Siirryin kilpailevan pankin asiakkaaksi saadakseni pankkipalvelumaksut kuriin.

        Jos joku haluaa maksaa pankkiasioinnistaan 8€/kk, niin ihan vapaasti saa maksaa, minä en halua.

        Hyvin organisoidussa ja pitkälle automatisoidussa pankkitoiminnassa kulut ovat alle 0,10 €/kk/asiakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinun pankkiasiointi on pankille vain kulu jopa noilla 8€/kk maksuilla"

        Väitteesi on joko:

        a) VALHE

        tai

        b) totta, mutta vain siksi, että Nordealla on käytössään tarpeeseen nähden tehoton ja kallis organisaatio, ja siksi huonolla organisaatiolla asiakkaista aiheutuu kohtuuttoman paljon kuluja.

        Tiedoksi:

        On olemassa pankkeja, joilla tili, nettipankkitunnukset sekä maksukortti ovat asiakkaalle ilmaisia.

        Omasta mielestäni Nordean touhuissa on hyvin vahva rahastuksen maku.
        Siksi olenkin entinen Nordean asiakas. Siirryin kilpailevan pankin asiakkaaksi saadakseni pankkipalvelumaksut kuriin.

        Jos joku haluaa maksaa pankkiasioinnistaan 8€/kk, niin ihan vapaasti saa maksaa, minä en halua.

        Hyvin organisoidussa ja pitkälle automatisoidussa pankkitoiminnassa kulut ovat alle 0,10 €/kk/asiakas.

        Ei tarvitse puhua monikossa

        Täysin ilmaista pankkeja ei ole kuin yksi ja senkin ehto on sadan euron jäsenmaksu (keski-suomi).

        Kaikki vanhanajan pankit antaa maksuttoman asioinnin kun on tarpeeksi säännöllistä asiointia. Hassua vaan että jos on esim 25000€ säännöllisesti tilillä tai rahastoissa saati velkaa, niin joku 8€ maksu on aika merkityksetön.

        Eikä se paljoa motivoi köyhää säästämään että tietää saavansa ilmaiset palvelut tietyin ehdoin.

        Omassa pankissani on perusmaksu jotain 4€. Itse maksoin huhtikuun palveluista n 2,70€. Asiointi on plussalla jotain 8 000€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse puhua monikossa

        Täysin ilmaista pankkeja ei ole kuin yksi ja senkin ehto on sadan euron jäsenmaksu (keski-suomi).

        Kaikki vanhanajan pankit antaa maksuttoman asioinnin kun on tarpeeksi säännöllistä asiointia. Hassua vaan että jos on esim 25000€ säännöllisesti tilillä tai rahastoissa saati velkaa, niin joku 8€ maksu on aika merkityksetön.

        Eikä se paljoa motivoi köyhää säästämään että tietää saavansa ilmaiset palvelut tietyin ehdoin.

        Omassa pankissani on perusmaksu jotain 4€. Itse maksoin huhtikuun palveluista n 2,70€. Asiointi on plussalla jotain 8 000€

        Ps. Lisään omaan kirjoitukseeni yhden jutun.

        Eihä verkkopankin ja kortti oikeasti ole ilmainen. Eli kyllä se tekniikka ja ylläpito jotain maksaa. Eli ei ne viidestä eurosta itkevät nyt ihan oikeasti puhu asiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinun pankkiasiointi on pankille vain kulu jopa noilla 8€/kk maksuilla"

        Väitteesi on joko:

        a) VALHE

        tai

        b) totta, mutta vain siksi, että Nordealla on käytössään tarpeeseen nähden tehoton ja kallis organisaatio, ja siksi huonolla organisaatiolla asiakkaista aiheutuu kohtuuttoman paljon kuluja.

        Tiedoksi:

        On olemassa pankkeja, joilla tili, nettipankkitunnukset sekä maksukortti ovat asiakkaalle ilmaisia.

        Omasta mielestäni Nordean touhuissa on hyvin vahva rahastuksen maku.
        Siksi olenkin entinen Nordean asiakas. Siirryin kilpailevan pankin asiakkaaksi saadakseni pankkipalvelumaksut kuriin.

        Jos joku haluaa maksaa pankkiasioinnistaan 8€/kk, niin ihan vapaasti saa maksaa, minä en halua.

        Hyvin organisoidussa ja pitkälle automatisoidussa pankkitoiminnassa kulut ovat alle 0,10 €/kk/asiakas.

        Kun täytyy maksaa ne osingot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Lisään omaan kirjoitukseeni yhden jutun.

        Eihä verkkopankin ja kortti oikeasti ole ilmainen. Eli kyllä se tekniikka ja ylläpito jotain maksaa. Eli ei ne viidestä eurosta itkevät nyt ihan oikeasti puhu asiaa!

        Pyyhi toki kyyneleesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse puhua monikossa

        Täysin ilmaista pankkeja ei ole kuin yksi ja senkin ehto on sadan euron jäsenmaksu (keski-suomi).

        Kaikki vanhanajan pankit antaa maksuttoman asioinnin kun on tarpeeksi säännöllistä asiointia. Hassua vaan että jos on esim 25000€ säännöllisesti tilillä tai rahastoissa saati velkaa, niin joku 8€ maksu on aika merkityksetön.

        Eikä se paljoa motivoi köyhää säästämään että tietää saavansa ilmaiset palvelut tietyin ehdoin.

        Omassa pankissani on perusmaksu jotain 4€. Itse maksoin huhtikuun palveluista n 2,70€. Asiointi on plussalla jotain 8 000€

        Maksatko liikaa kaikesta? Siinähän makselet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Lisään omaan kirjoitukseeni yhden jutun.

        Eihä verkkopankin ja kortti oikeasti ole ilmainen. Eli kyllä se tekniikka ja ylläpito jotain maksaa. Eli ei ne viidestä eurosta itkevät nyt ihan oikeasti puhu asiaa!

        Sitten kun sateleistä päästään, se kortti vasta maksaakin


    • Outo.konsepti

      Olen ihmetellyt, kuinka pankki voi tulla toimeen muutaman tuhannen kermaperseasiakkaan varassa. Ei niitä pysty rajattomasti kuppaamaan

      • pakko_trendi

        Wikipedia osaa auttaa tuohonkin ihmettelyyn.

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Pankki

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Pankki#Historia

        Noin kymmenen varakkainta prosentia omistaa liki puolet Suomen varallisuudesta. Pääomien tehdessä lisää pääomia, se tuottaa tuottoa myös välikäsille, pankeille, jotka itsekin pyrkivät sijoittamaan hallinnoimansa varallisuuden itselleen tuottavasti.


    • pakko_trendi

      Valitettavasti avajaalla on enempi tunnepitoista uhoamista kuin älykkyttä ottaa asioista selvää ja sitten vielä sisäistää lukemansa.

      - https://keskustelu.suomi24.fi/t/15278443/nyt-meni-pieleen

      Avaajakaan ei pääse pakoon EU-direktiiviä, jonka seurauksena progressiivisesti kaikki pankit siirtyvät digitaaliseen tunnistautumiseen.

      Kaikki pankit ovat myös omassa tahdissaan supistamassa kivijalka-konttoreidensa lukumäärää, kuin myös niiden aukioloaikojakin. Muutama tunti auki tiettyinä päivinä ja lisänä sovitut tapaamiset.

      Näitä suorastan ääliömäisiä avauksia tämän aivan saman asian tiimoilta vaikuttaa syntyvän kuin sieniä sateella.

      • Anonyymi

        Avaus on täyttä asiaa, vaikka pankin edustaja räksyttää. Eu määräyksiä tulkitaa melko vapaasti kotiin päin. Siten, kuin pisnes vaatii. Eivät kaikki tule hankkimaan älylaitteita muutaman laskun vuoksi. Valtion on järjestettävä ihmisille tspa maksaa laskunsa ilman välikäsiä ja rahastusta


      • Anonyymi

        Näistä syistä on saatava palveleva valtion pankki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näistä syistä on saatava palveleva valtion pankki.

        "Näistä syistä on saatava palveleva valtion pankki."

        Ai, valtion pitäisi päästä urkimmaan yksityisen kansalaisen rahankäyttöä??!!???


    • pakko_trendi

      Hintojen muutoksista on tiedotettu jo noin kaksi kuukautta sitten.

      "Nordea rukkaa verkkopankkihinnaston uusiksi: Peruspaketti maksaa kohta jopa 7,5 euroa kuussa" - - tiistai 10.04.2018

      "Heinäkuun alusta voimaan astuvat uudet hinnat: Nordean peruspalvelupaketti maksaa verkkopankin käyttäjälle 7,5 euroa kuukaudessa. Mobiilipankin käyttäjä maksaa palveluista neljä euroa kuukaudessa, samoin pankin asuntolaina-asiakas."

      - https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/201804102200868018_dx.shtml?ref=juurinyt_desktop

      Valitettavasti kätevät ja nopeasti käytettävät paperi-tunnuslukukortit siirtyvät progressiivisesti historiaan kaikilta EU-alueen pankielta.

      • Anonyymi

        "Valitettavasti kätevät ja nopeasti käytettävät paperi-tunnuslukukortit siirtyvät progressiivisesti historiaan kaikilta EU-alueen pankielta"

        Kas kummaa. 2021 S-Pankilla on edelleen mahdollisuus käyttää juurikin noita paperisia tunnuslukukortteja, tosin niitä on nyt täydennetty puhelimeen tulevalla tekstiviestillä, jossa oleva koodi täytyy syöttää pankin web -palveluun.

        EU voisi lopettaa valtioiden sisäisiin asioihin puuttumisen.

        Suomi teki hölmösti liittymällä EU:n jäseneksi.
        Norja ei liittynyt. Norja päättää itse omista asioistaan.


    • Ehkäolenehkäenrobotti

      Nordean palvelut huononevat koko ajan, täällä maalla konttoreiden kato aiheuttaa kivoja ongelmia. Nyt asuntolainan maksettuani pyysin että lähettäisivät osakekirjan kotiini. Ei käy, pitää ajaa 120 km edestakaisin hakemaan se lähimmästä konttorista, tässä lähellähän sellaista ei enää ole. Taisi myös olla viimeinen lainani ko. pankista.

      • Vaihda_ainakin_Nordeasta

        Pankit (eikä varsinkaan Nordea) eivät tykkää siitä, että sinulla ei ole heillä enää lainaa. Silloin eivät voi pitää sinua panttivankina. Samalla kun haet osakekirjan pois sieltä, kannattaa myös vaihtaa pankkia. En tiedä mikä pankki sinulle sopii, mutta S-pankilla on aika kattava konttoripalveluverkosto ja myös hyvät aukioloajat.


    • 66332

      koska niitä maksuja alkaa pankki perimään...ei ole ainakaan vielä mennyt mitään kk-maksua

      • pakko_trendi

        Tuon artikkrelin mukaan, josta oleellinen lainattu edellä, uudet hinnat ovat tulleet voimaan heinäkuun alusta.

        Itselläni ei vielä ole otettu korotettuja hintoja, vaan edelliset hinnat ovat tileiltä menneet.


    • Hallaahon.äänestäjä44

      Nordea ei ole enää varsinaisesti vähittäispankki

      vaan
      SIJOITUSPANKKI

      Lähetetty:

      NORDEAN SIJOITTAJAT KÄRSIVÄT NORDEA OLIGARKKIPELISTÄ esimerkkinä Afarak

      Kuinka kehtaatte - tämä on ilmiselvää valehtelua ja piilottelua - pankkisalaisuuden takana ikäänkuin kähmijän pankkisalaisuus ulottuisi Nordeaan ja se voisi väistellä

      Omistan Nordeaakin ja ihan oikeasti harmittaa Nordean jatkuva jääminen kiinni kähminnästä

      Ei ihme että Nordean on maksettava korkeaa osinkoa voidakseen ylläpitää edes jonkinlaista kurssitasoa

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nordean-vastine-kauppalehden-afarak-uutiseen/Q9eSVNYv

      USA:SSA JOSSA SIJOITTAMISEN REHELLISYYDEN YLLÄPITÄMINEN ON TÄRKEÄÄ, KONGRESSIN JÄSENTÄ UHKAA MONIVUOTINEN 150 vuotta LINNATUOMIO SISÄPIIRIKAUPOISTA JUURI NYT JA SUOMESSA LÖYSÄ FIVA JA EPÄREHELLISET PANKIT PYÖRITTÄVÄT JOS MITÄ kähmitää

      https://edition.cnn.com/2018/08/08/politics/chris-collins-indicted-insider-trading/index.html He could face up to 150 years in prison if convicted on all counts https://www.nytimes.com/2018/08/08/nyregion/chris-collins-insider-trading.html

    • Anonyymi

      Mitä nämä nordeassa perseilevät pikkurahasta. Siksi otan valokuvat siirroista ja kuiteista. Seuraavaksi niitä tutkii juristini ja tekee tarvittavat toimenpiteet.

      • Anonyymi

        Lähdetkö ajamaan asiaasi välimiesoikeudessa? Tulee hintoihinsa


    • Anonyymi

      Jaahah 24.10

    • Anonyymi

      Mikään laki ei määrää että ihmisellä pitää olla älykännykkä tai tietokone. Pankki siis toimii lakia v astaan tässä asiassa. Tulee suuri asiakaskato, jos pankkiasioida ei voi hoitaa pankissa entiseen tapaan.

      • Anonyymi

        Lähin pankin konttori saattaa olla 200 km:n päässä, ja siellä on aina kolmen tunnin jono.

        Kännykällä maksat laskun 10 sekunnissa ja sinulle jää runsaasti laatuaikaa aviopuolisosi kanssa.


      • Anonyymi

        Toi on aika jännittävä näkemys lainvastaisuudesta. Samalla tavalla lakia vastaan toimivat sitten esim. Telia ja Elisa kun niittenkin palveluiden käyttämiseen pitää olla puhelin tai tietokone.

        Pankkiasiat pystyy kyllä vieläkln hoitamaan entiseen tapaan pankissa. Reilusti yli 95% pankkien asiakkaista ei moiseen kamalaan vaivaan viitsi ryhtyä. Itse en ole Nordean asiakas johtuen lähinnä siitä, että olen ihan tyytyväinen nykyiseen pankkiini.


    • Anonyymi

      Kaikki eivat tarvitse Elisaa tai mitään puhelinpalvelua. Laki ei tosikaankaan määrää hankkimaan puhelinta tai tietokonetta. Monelle niiden hankinta on liian kallista. Onko nyt tosiaan niin , että on pakko jättää laskut maksamatta, kyllä perintätoimistot osaavat asiansa; se vaan tulee kalliiksi. Kun ei ole puhelinta, ei puhelinlaitos voi edes katkaista yhteyttä.

      • Anonyymi

        Elisa ja Telia ovat palvelun tuottajia, pankki on vain välikäsi. Se rahastaa, kun maksat palvelun tuottajalle. Välikäsistä olisi päästävä eroon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elisa ja Telia ovat palvelun tuottajia, pankki on vain välikäsi. Se rahastaa, kun maksat palvelun tuottajalle. Välikäsistä olisi päästävä eroon

        Pankki on palveluntuottaja ihan siinä missä muutkin yhtiöt. Ironisesti jopa omassa esimerkissäsi puhut pankin tuottaman maksuliikepalvelun käytöstä.
        En ole varma voiko teleyhtiöiden laskuja maksaa käteisellä niiden myymälöissä, mutta kokeile. Ei välissä olevia palveluntuottajia.


    • Anonyymi

      Nordea saisi uusia asiakkaita, jos helpottaisi pankkiasioiden hoitoa ja pitäisi myös vanhat asiakkaat, jotka nyt joukoittain ovat siirtyneet muihin pankkeihin. Kaikilla ei ole puhelinta tai tietokonetta. Pohjois-Suomessa on vielä katvealueita, joissa ne ei toimi. Haja-asutusalueella lähimmät naapurit ovat kilometrien päässä ja lähin pankkikonttorikin yli sadan kilometrin päässä. Siellä ei bussit kulje joka päivä. Kun lähtee liikkeelle hoitamaan pankkiasioita, pitää pankin olla auki ilman jonotuksia. Kun ei ole puhelinta, ei voi tilata etukäteen aikaa. Samalla kertaa pitää hoitaa muutkin kuin pankkiasiat. Monta kertaa ei ole aikaa kuin kaksi tuntia, jotta ehtii bussiin paluumatkalle vielä samana päivänä. Pankki on velvollinen toimimaan niin, että kaikilla on yhtälaiset mahdollisuudet hoitaa pankkiasiat. Siihen tarvitaan pankin informaatiota, joka saavutta kaikki asiakkaat.

      • Anonyymi

        " Pankki on velvollinen toimimaan niin, että kaikilla on yhtälaiset mahdollisuudet hoitaa pankkiasiat."

        Tämä ei pidä paikkaansa. Pankki on kyllä nykyään lailla velvoitettu tarjoamaan osan palveluistaan ihan kaikille, mutta ei sillä ole velvollisuutta hoitaa asiaa niin, että tietokoneeton ja puhelimeton henkilö voisi hoitaa asiansa yhtä helposti kun kännykällään pankkiasiat hoitava. Miten tuo edes olisi käytännössä mahdollista?

        Tilastollisena ryhmänä tietokoneettomat ja puhelimettomat henkilöt eivät ole pankeille kannattava siakasryhmä, Joukossa on toki jokunen hyvinkin kannattava asiakas, mutta vastineeksi moninverroin tappiollisia. Tästä johtuu se, että tuosta asiakasryhmästä ei juuri välitetä niin harmillista kun se onkin. Laeilla asiaa voi ehkä korjata vähän, mutta ongelmaksi muodostuu se, että pankit eivät voi hinnoitella kaikkia palveluita kannattaviksi ja menettävät jo nyt kannattavampia, helposti hoidettavia asiakkaita uusille fintech-toimijoille.
        Jossakin tulee raja vastaan. Vielä siellä ei olla, aika näyttää.


    • Anonyymi

      Nordean mobiilipankin vaatimus hämmentää – Pankki vahvistaa hymyvideon: ”Kyseessä on oikea pyyntö asiakkaalle”

      Pankit saattavat pyytää tunnistamisen vahvistamiseksi asiakkailtaan valokuvaa henkilötodistuksesta. Nordea menee seuraavalle tasolle ja pyytää asiakkaita kuvaamaan videon itsestään.

      Nordean pitkäaikainen asiakas kirjautui mobiiliverkkopankkiin. Kirjautumisen jälleen tuli kuvan mukainen ilmoitus "Meiltä puuttuu henkilöllisyytesi todentamiseen tarvittava tieto."

      Sovellus ilmoittaa, että tunnistautumiseen tarvitaan voimassaolevan passin tai aikaisintaan kesäkuussa 2011 myönnetyn suomalaisen henkilökortin lisäksi video. Siihen on seuraava ohje:

      ”Lisäksi tarvitsemme videon, jossa pyydämme sinua hymyilemään ja kääntämään päätäsi.”

      Asiakas varmisti asiakaspalvelusta, että pyyntö on oikea, mutta videointi ei silti houkuttanut.

      https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nordean-mobiilipankin-vaatimus-hammentaa-pankki-vahvistaa-hymyvideon-kyseessa-on-oikea-pyynto-asiakkaalle/ad2c5863-6c0a-49e5-9707-16e0512e2d44

    • Anonyymi

      Nordea on syvältä ja poikittai. Niin sanotut " ilmaiset palvelut " saattaa maksaa 300€ ilman asiakkaan suostumusta. Ja lainapalvelussa sanotaan että sinulla on asennevamma jos ei ole äylpuhelinta käytössä.
      Kunhan laina on maksettu niin kun asikoinaan lupasin niin pankki vaihtuu enkä kyllä suosittele kenellekkään nordeaa jo nyt.

      • Anonyymi

        Tuohan pitää täysin paikkaansa. Sinulla on asennevamma, jos sinulla ei ole nettipankkia käytössä. Muita syitä sille ei ole.


      • Anonyymi

        "Ja lainapalvelussa sanotaan että sinulla on asennevamma jos ei ole äylpuhelinta käytössä."

        Käytössäni on älypuhelin, jossa Android -käyttöjärjestelmä, mutta siinä ei ole Google -tiliä, koska Google -tilin laittaminen puhelimeen johtaa siihen, että kaikki tekstiviestit, puhelinmuistio ja puheluloki kopioidaan Googlen hallinnoimalle pilvipalvelimelle. Tällaista yksityisyyden loukkaamista Googlen taholta en voi hyväksyä, siksi puhelimessani ei ole Google -tiliä.

        Sovelluksista puhelimessani on vain sellaisia, joissa sovelluksen tekijä tai julkaisija sallii apk -asennustiedoston lataamisen omalta https -palvelimeltaan.

        Tarjoaako Nordea omaa tunnuslukusovellustaan myös omalta https -palvelimeltaan ?

        Mikäli ei, niin miten Nordean asiakas pääsee kirjautumaan verkkopankkiin, jos
        Nordea tunnuslukusovellusta ei saa asennettua ilman Google -tiliä ?


    • Anonyymi

      Nordean uusi verkkopankki muuttui erittäin huonoksi, huononi entisestään, kun se muuttui uusi verkkopankki, mikä on ihan mitään sanomaton ja erittäin huono.

      • Anonyymi

        Kokonaan laskujen maksajan ongelma.


    • Anonyymi

      Nordean uusi verkkopankki on hirveän huono, mitään tekemätön ja erittäin sekava.
      Pitää vissiin vaihtaa pankkia, kun vanha selkeämpi pankki suljettiin, tai
      löytyy se edelleen mutkan kautta. Uusi on tosi huono.

      • Anonyymi

        "Nordean uusi verkkopankki on hirveän huono, mitään tekemätön ja erittäin sekava."

        Minusta se on erinomaisen selkeä ja looginen käyttää. Pieni miinus siitä, että ensisijaiseksi valitsemani tili ei ole tililuettelossa ensimmäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nordean uusi verkkopankki on hirveän huono, mitään tekemätön ja erittäin sekava."

        Minusta se on erinomaisen selkeä ja looginen käyttää. Pieni miinus siitä, että ensisijaiseksi valitsemani tili ei ole tililuettelossa ensimmäinen.

        Valitettavasti vanha oli selkeämpi ja loogisempi. Vaikea keksiä missä uuden verkkopankin kohdalla mentiin eteempäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti vanha oli selkeämpi ja loogisempi. Vaikea keksiä missä uuden verkkopankin kohdalla mentiin eteempäin.

        Vanha verkkopankki on edelleen käytössä. Sitä on siis vielä mahdollisuus käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha verkkopankki on edelleen käytössä. Sitä on siis vielä mahdollisuus käyttää.

        Vanhassa verkkopankissa ei voi enää esim. maksaa laskuja, koska laskuttajan erittelyä ei voi katsoa. "Tilapäinen häiriö palvelussa" ja Nordea ilmoitti etteivät sitä aio enää korjata, koska vanha verkkopankki poistuu käytöstä vuoden 2023 aikana.

        TS. Jos et pidä uudesta verkkopankista Nordealla niin suosittelen vaihtamaan vaikka S-Pankkiin
        Terveisi Nordean Asiakaspalvelu :)


    • Anonyymi

      Nordean uudessa verkkopankissa on niin monta vikaa että oksat pois. Osakkeiden ja rahastojen ostaminen on helppoa, mutta siihen ne hyvät puolet sitten jääkin.
      Laskujen maksamisessa ollut useammalla ongelmia. Osinkojen päivämäärät aivan viturallaan (samaten miksi jokaisen osingon alapuolella lukee "0 kpl"? turhaa tekstiä).

      Vanhassa verkkopankissa näki esim. osinkojen kokonaismäärän tietyllä ajanjaksolla, mutta uudessa verkkopankissa sinun pitää se itse laskea, ei iso homma, mutta homma kuitenkin, menty niinsanotusti väärään suuntaan.

      Vielä on korkosuojausta ensi vuosi käytössä, sen jälkeen vaihtuu lainat toiselle pankille ja kaikki asiointi loppuu Nordeassa. Tilini on siellä ollut Merita -pankin ajoilta asti, mutta viimevuodet on tuon pankin asiat mennyt huonompaan päin näin henkilöasiakkaan näkövinkkelistä.
      Voisivat rehellisesti lakkauttaa kaikkien henkilöasiakkaiden tilit ja ilmoittaa että palvelevat jatkossa vain ja ainoastaan yli 10 miljoonan omaisuuden tallettavaa yritysasiakkaita.

      • Anonyymi

        "Vielä on korkosuojausta ensi vuosi käytössä, sen jälkeen vaihtuu lainat toiselle pankille ja kaikki asiointi loppuu Nordeassa."

        Siinä onkin hommia sitten tiedossa koettaa kartoittaa eri pankkien systeemien toimivuus ja itselle sopivuus. Entäpä sitten kun sen seuraavankin pankin toiminnallisuuksiintehdään epämielyttävä uudistus.

        Osakevälittäjää vaihtaessa passaa olla itsellään pätevä seuranta tapahtumista verottajaa varten, sillä uudelle välittäjälle siirtyy vain kpl-määrät ja keksihinnat.

        ps. Pikku uudistuksista. Nyt kun s24 on muuttanut viestien ajan ilmoituksen jenkkiläiseksi ja jopa sekunteineen, niin menee silmät ristiin kun koettaa katsoa jonkin viestin pvm:n ja kellonajan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1115
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      845
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe