Jos Kekkonen eläisi nyt

Olisiko hän ajanut Suomen NATO:n jäseneksi? Minusta tuntuu että olisi. Häiläilemättömässä opportunismissa ja piinkovassa politikoinnissa on hyvätkin puolensa.

25

314

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän.samoilla.aalloilla

Olisi hyvinkin voinut niin tehdä, kun Venäjän valtaamis pyrkimykset oli pinnalla, ja valtasikin Krimin. Kun Venäjä niin "pienimaa, pitää saada lisää asuintilaa. Meillä länsimaissa tällainen ei tulisi kuuloonkaan, että naapurilta varastettaisiin asevoimin alueitaan. Vaikka kismoja kyllä maaomistuksista on euroopassakin. Jaettuja alueita on, meillekin monille tuttu esim Kypros.
      Kashmirin alue tuli monille upseereille tutuksi Yk tehtävien kautta -tarkkailijoina. Intia
      ja Pakistan siellä uhosi toisilleen, hindu - muslimi akselilla. Vesi ja luonnonvarat taustalla Kashmirissa. Uset suuret joet alkavat täältä. Ruutitynnyri edelleen, joka on köyhdyttänyt alueen.
      Alue joissa kulkivat paljasvarpain, kellä hevonen oli, oli onnekas kulun suhteen, heillä sellaiset kuin ponit kooltaan hevoset, ihan hevosen mallisia silti. Nujupussit olkapäillä tyypillinne näky kun ihmiset kulki vuoristoteillä.
      Vähän yleistietoa, ei liene pahitteeksi, jotka asioita tuntee entuudestaan, tuovat esille asioita alueilta. Sitten maan mainion makkaran syöntiin pihalle, kun huutoa kuuluu että tule jo jos meinaat vielä saada "himo makkaraasi. Tulhaan...tulhaan...

• Ainakin Kekkosen kantti olisi riittänyt asettaa oma poliittinen uskottavuutensa vaakalaudalle. Tämä nykyinenkin isäntä on vähän turhan varovainen tämän asian suhteen.
        Hommahan menee niin että jo historiallisesti kuulumme länteen ja läntisen sivistyksen pariin. Sieltä meidän on syytä ystävämme hakea. Tuohon naapuriin riittävät tuollaiset "viileän asialliset" ei toki riitaisat välit.

• diorioTalous

Niin meillä länsimaissa vaihdetaan sukkelasti nukkehallinto jotta maahan saadaan USAN hegemonialle mieluinen johto.Hyvä esimerkki on Suomi.Esimerkiksi A.Stubb koulutettiin USASSA CIA:n toimesta toimimaan aikanaan jenkkien hyväksi Suomessa.Näin se homma pelaa.Mitä Ukrainaan tulee,niin siellä oli sama juttu mutta Venäjän havaitessa asian,ohjelmaan tuli muutos.Hyvä Putin!

• Eikö.kukaan.auta

Pallopaita alkaa sekoamaan ihan tosissaan. Päivä päivältä harhaisempia avauksia vailla järjen hiventä. Ehkä kannattaisi hakeutua jollekin kallonkutistajalle. Yleislääkäriltäkin saat lähetteen eteenpäin.

• Hohhoijaa. Kaikilla nyt ei ymmärrys aina riitä. Se on toki anteeksiannettavaa. Kuten puskasta huutelukin.

• UKKsitaatit

UKK:n sitaatteja vanhoista kirjoista:
      _”Gallupien mukaan valtaenemmistö kannattaa Suomen puolueettomuuspolitiikkaa. Toisaalta huomattavan monet uskovat, että Suomi on Pohjois-Atlantin puolustusliiton ja/tai Varsovan liiton jäsen. Toisin sanoen: uskotaan politiikkaan, jota ei tunneta.”
      -”Me voimme ylläpitää puolueettomuuttamme ainoastaan sillä edellytyksellä, että rauhantila säilyy Euroopassa.”
      -”Ei pidä rakentaa yksinomaan niiden seikkojen varaan, jotka voidaan konkreettisesti todistaa olevan olemassa. Huomioita on kiinnitettävä myös siihen, miltä asiat näyttävät.”

Henkilökohtaisesti korostaisin keskimmäistä repliikkiä. Kannattaa siirtyä Naton ulkopuolelle (vrt. yhteistyösopimus), sillä Euroopassa ei ole sotia, vaan Euroopan ulkopuolella. Siten päästäisiin Kekkosen linjan puolueettomuuspolitiikkaan.

• Tottakai ideaali tilanne olisi jos voisimme olla puolueeton kuten esim. Sveitsi. Geopoliittisen asemamme vuoksi tuo vain on mahdotonta. Sitäpaitsi tuo vuosien 1945-1990 puolueettomuus on suhteellinen käsite. Tosiasiassa olimme sotilasliitossa vaikkakin vasten tahtoamme.

• Jo.on.jutut
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Tottakai ideaali tilanne olisi jos voisimme olla puolueeton kuten esim. Sveitsi. Geopoliittisen asemamme vuoksi tuo vain on mahdotonta. Sitäpaitsi tuo vuosien 1945-1990 puolueettomuus on suhteellinen käsite. Tosiasiassa olimme sotilasliitossa vaikkakin vasten tahtoamme.

Vai olimme sotilasliitossa 1945-1990? Mitäs sieniä olet pallopaita oikein popsinut? Suomi ei ole ollut kuin Natsien kanssa sotilasliitossa 1941-1944.

• OikeistoSosDem
        Jo.on.jutut kirjoitti:

Vai olimme sotilasliitossa 1945-1990? Mitäs sieniä olet pallopaita oikein popsinut? Suomi ei ole ollut kuin Natsien kanssa sotilasliitossa 1941-1944.

Yksi sana. Tosiasiassa. Jos ymmärrät mitä se tässä yhteydessä tarkoittaa. Kyllähän YYA-"sopimus" oli sotilaallinen liittosopimus. Vaikea sitä on mitenkään muuten ymmärtää.
        Minä olen ollut siinä käsityksessä että kävimme erillissotaa 1941-1944. Joka oli historiallinen välttämättömyys.

• Tällälailla.se.on

Yksi sana. Tosiasiassa. Jos ymmärrät mitä se tässä yhteydessä tarkoittaa. Kyllähän YYA-"sopimus" oli sotilaallinen liittosopimus. Vaikea sitä on mitenkään muuten ymmärtää.
        Minä olen ollut siinä käsityksessä että kävimme erillissotaa 1941-1944. Joka oli historiallinen välttämättömyys.

Nykyään on yleisesti tunnustettu että olimme aseveljiä saksalaisten kanssa ja siis sotilasliitossa. Suomettuneisuuden aikaan puhuttiin ajopuuteoriasta ja erillissodasta.

• Pakko.siihen.uskoa

Ilman aseveljeyttä meitä ei olisi. Tudralla Siperiassa oli vaaleaihoisia entisiä Suomalaisia -poro -kaivos ja -öljy alalla.

• YYApuolueettomuus

YYA-sopimus mahdollisti puolueettomuuden, kuten Wikipediassa tulee ilmi:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/YYA-sopimus
        Manu katkaisi YYA-sopimuksen ja ajoi konklaavillaan Suomen EU:hun vaikeuttaen siten ulkopoliittisia suhteita Venäjään.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

>>Minä olen ollut siinä käsityksessä että kävimme erillissotaa 1941-1944. Joka oli historiallinen välttämättömyys.<<

Erillissota, josta ei ollut mahdollista käytännössä irrottautua, ei ollut erillissota. Tämän tosiasian eteenhän jouduimme jo vuosina 1943-43..

• autosotamies

Tottakai ideaali tilanne olisi jos voisimme olla puolueeton kuten esim. Sveitsi. Geopoliittisen asemamme vuoksi tuo vain on mahdotonta. Sitäpaitsi tuo vuosien 1945-1990 puolueettomuus on suhteellinen käsite. Tosiasiassa olimme sotilasliitossa vaikkakin vasten tahtoamme.

Geopoliittisen sijaintimme vuoksi mahdotonta olla Naton ulkopuolella? Kaikennäköisiä selityksiä sitä alkaa tulemaankin Nato-kiimaisten suunnalta. Meillä on hyvä olla täällä rauhallisessa kolkassa. Nuo Itämeren "konfliktitilanteet" ovat vain luotua illuusiota ja suurten maiden kukkojen röyhistelyä. Itäisestä naapuristamme ei ole meille mitään uhkaa, jos itse ymmärrämme olla provosoimatta tilannetta. Tuo Nato-halukkuus on puhtaasti kokoomuslaisten kuolasuiden ikiaikainen haave, aivan kuten maakunnat Keskustalle. Sikäli kun pyritään pitämään kiinni suvereniteetistamme puolueettomalla suhtautumisella suurvaltoihin, niin meillä on paljon paremmat mahdollisuudet ylläpitää hyviä suhteita joka suuntaan. Toivottavasti presidenttimme on haudannut aatteensa eikä käytä asemaansa edustamansa puolueen aivopierun edistämiseksi.

Itse en ainakaan aikoinaan käynyt varusmiespalvelusta siksi, että olisin sotilasliiton pakottamana torrakon kanssa liikkeellä. Puolustan vain ja ainoastaan Suomea. Jos muuta mahtia pitäisi kuunnella, niin sitä en tottelisi. Sotiemme veteraanien meille taisteleman vapauden puolesta.

• YYApuolueettomuus kirjoitti:

YYA-sopimus mahdollisti puolueettomuuden, kuten Wikipediassa tulee ilmi:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/YYA-sopimus
        Manu katkaisi YYA-sopimuksen ja ajoi konklaavillaan Suomen EU:hun vaikeuttaen siten ulkopoliittisia suhteita Venäjään.

Minkä ihmeen puolueettomuuden? YYA-sopimuksessahan oli maininta sotilaallisesta yhteistyöstä.

• autosotamies kirjoitti:

Geopoliittisen sijaintimme vuoksi mahdotonta olla Naton ulkopuolella? Kaikennäköisiä selityksiä sitä alkaa tulemaankin Nato-kiimaisten suunnalta. Meillä on hyvä olla täällä rauhallisessa kolkassa. Nuo Itämeren "konfliktitilanteet" ovat vain luotua illuusiota ja suurten maiden kukkojen röyhistelyä. Itäisestä naapuristamme ei ole meille mitään uhkaa, jos itse ymmärrämme olla provosoimatta tilannetta. Tuo Nato-halukkuus on puhtaasti kokoomuslaisten kuolasuiden ikiaikainen haave, aivan kuten maakunnat Keskustalle. Sikäli kun pyritään pitämään kiinni suvereniteetistamme puolueettomalla suhtautumisella suurvaltoihin, niin meillä on paljon paremmat mahdollisuudet ylläpitää hyviä suhteita joka suuntaan. Toivottavasti presidenttimme on haudannut aatteensa eikä käytä asemaansa edustamansa puolueen aivopierun edistämiseksi.

Itse en ainakaan aikoinaan käynyt varusmiespalvelusta siksi, että olisin sotilasliiton pakottamana torrakon kanssa liikkeellä. Puolustan vain ja ainoastaan Suomea. Jos muuta mahtia pitäisi kuunnella, niin sitä en tottelisi. Sotiemme veteraanien meille taisteleman vapauden puolesta.

Olet siis sitä mieltä että jos yläasteen kiusaajapoika sortaa pienempiään se on niiden vika kunprovosoivat. Ei meillä mitään NATO-kiimaa ole. R..n kiimaa sitten senkin edestä.

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

>>Minä olen ollut siinä käsityksessä että kävimme erillissotaa 1941-1944. Joka oli historiallinen välttämättömyys.<<

Erillissota, josta ei ollut mahdollista käytännössä irrottautua, ei ollut erillissota. Tämän tosiasian eteenhän jouduimme jo vuosina 1943-43..

Kyseessä ei oikeastaan ollut edes hyökkäyssota. Vaan meiltä vääryydellä vietyjen alueiden takaisinottaminen.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä että jos yläasteen kiusaajapoika sortaa pienempiään se on niiden vika kunprovosoivat. Ei meillä mitään NATO-kiimaa ole. R..n kiimaa sitten senkin edestä.

PS. Unkari, Tsekkoslovakia, Afganistan, Georgia, Itä-Ukraina. Sellainen se on se meidän paras kaveri. Ystävällinen rauhanvaltio jonka ohjuksetkin olivat "rauhanohjuksia".

• 117-vuotiaan miehen lausunnoille ei annettaisi enää minkäänlaista arvoa, koskivat ne sitten kuusenkerkkien keräilyä tai Suomen Nato-jäsenyyttä.

• Huono.kumotakaan

Tällainen oli joskus jokin tietovisa tyyppinen kysymys : "mikä mies olisi Mooses jos vielä eläisi ".
        Vastaus oli siihen : "vanhamies".

• Kekkosenviisaus

Kyllä oltaisiin viisauden ohjauksessa,eikä Media saisi ajaa vähemmistö demog.niinkuin se tekee nyt.

• haminanvalleilla

Absurdi kysymys. Mutta kyllä UKK ryssän vihassaan (jonka joutui peittämään sattuneista syistä aiemmin) ja opportunismissaan ilman muuta jakaisi persettä Naton suuntaan nykyään, jos olettaisi Venäjän olevan heikompi lenkki.

• Berttel

Jos kekkonen eläisi nyt se Neuvostoliiton kätyri olisi valtakunnan oikeudessa ja vankilassa maanpetoksesta,ja sipilä jatkaa kekkosen linjalla demokratiasta piittaamatta,onneksi vaalit lähestyy.

• Kekkonenoliviisasmies

Tällä palstalla kirjoittelevat nähtävästi henkilöt, jotka eivät ole itse nähneet Kekkosen aikaa. Minä taas olen nähnyt valtaosan siitä ja sen takia uskon tietäväni, miten asiat olivat.
      Kekkosen aikakaudella kenellekään ei olisi tullut mieleenkään edes puhua Pohjois-Atlantin puolustusliittoon liittymisestä kahdesta syystä:
      - Suomella oli YYA-sopimus Neuvostoliiton kanssa eikä sen rinnalle mahtunut muuta puolustus-/ulkopolitiikkaa. Kekkonen piti maata rautaisessa otteessa eikä täällä silloin natomaanikkoja ollut. Jos joku olisi ruvennut puhumaan tai kirjoittamaan vakavissaan natojäsenyydestä, hänet olisi luultavasti vaiennettu monin tavoin alkaen siitä, että hänen kirjoituksiaan ei olisi julkaistu ja päättyen syytteeseen ja oikeudenkäyntiin valtakunnan oikeudessa.
      - useat henkilöt maassa saivat kunnian ottaa vastaan Kekkosen myllykirjeen. Myllykirjeen saatuaan henkilö yleensä ymmärsi tökänneensä asioihin, jotka eivät hänelle kuulu ja sanoneensa asioita, jotka eivät ole Suomen poliittisen edun mukaisia. Myllykirjeen saaneet yleensä napsauttivat suunsa kiinni pelätessään, että seuraavaksi koputtavat Supon miehet ovea, jos ei lusikkaa oteta kauniiseen käteen.
      Kyllä se on keskustelijat niin, että Kekkosen kaudella natojäsenyys olisi ollut mahdottomuus Suomelle. Sen verran Neuvostoliittoa pelättiin ja sen verran tiukasti Kekkonen piti ohjia käsissään. Kekkonen oli viisas ja isänmaallinen mies ja suojeli Suomea Suomelta itseltään.

• Kekkonenoliviisasmies

Jos taas Kekkonen eläisi nyt, niin hän ei luultavasti olisi presidenttinä lainkaan. Hänelle eivät riittäisi tällaiset presidentin valtaoikeudet, jotka Suomessa tällä hetkellä ovat. Kekkonen ei myöskään katselisi tällaista EU-suvakki-pelkuri-minäminä-USA-USA-touhua, mikä Suomessa nykyään on vallalla, vaan asettuisi johonkin kokonaan muunlaiseen vaikuttamisasemaan ja saattaisi olla vaikkapa jonkun suuren teollisuuslaitoksen vaikutusvaltainen johtaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      134
      752
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      197
      710
    3. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      657
    4. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      99
      651
    5. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      27
      641
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      61
      629
    7. 47
      580
    8. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      531
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      525
    10. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      520
    Aihe