Hei, ihan totta!

Tieteenharrastaja

Etttäkö evoluutioteoria alkaa siitä että elottomasta syntyi ihan vain sattumalta elävää?????


Miten tuo on tieteellisesti todistettu? Ai ei mitenkään? No sitähän minäkin.

12

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örk

      kyl ne örkit ufolla tuli tänne ja ampu geenipyssyllään johonkin lätättöön, sit ne hyppäs alukseensa ja painu ties minne?..täs me ny ollaan.

    • Jyri hyvä. Elämää on. Se lienee tieteellinen fakta. Kaikki elolliset oliot koostuvat samoista alkuaineista, eikä mitään eläväksi tekevää vitaalivoimaa ole havaittu. Tästä voimme päätellä sen, että elämä syntyi elottomasta aineesta. Syntyikö se sattumalta, vai syntyykö elämää oikeissa olosuhteissa luonnonlakien ohjaamana aina, sitä ei vielä varmuudella tiedetä. Se kuitenkin tiedetään, ettei yliluonnollista entiteettiä tarvita luonnontieteissä minkään ongelman ratkaisuksi.

      • "Kaikki elolliset oliot koostuvat samoista alkuaineista, eikä mitään eläväksi tekevää vitaalivoimaa ole havaittu. Tästä voimme päätellä sen, että elämä syntyi elottomasta aineesta."

        Tuo on yksi päätelmä. Mulla on toinen: samat ja yhteiset alkuaineet voivat viitata myös yhteiseen Luojaan, joka käytti samoja rakennusaineita luotuihinsa.

        Päätelmäsi elämän synnystä noin heppoisesti ei riitä. Oisko jotain kokeellisen tieteen avulla tehtyä todistetta, että elämää on syntynyt epäorgaanisesta aineesta? Louis Pasteur osoitti aikanaan kiistattomasti, että elämää syntyy vain elämästä. Löytyykö sinulta siis kokeelliseen tieteeseen pohjautuvaa faktaa epäorgaanisen aineen muuttumisesta orgaaniseksi, joka kumoaisi Louis Pastoren tutkimuksen? En kaipaa päättelyjä niinkuin evoluutioteorialla on tapana vaan todellisuuteen pohjautuvaa faktaa!


      • tieteenharrastaja
        God-is-not-dead kirjoitti:

        "Kaikki elolliset oliot koostuvat samoista alkuaineista, eikä mitään eläväksi tekevää vitaalivoimaa ole havaittu. Tästä voimme päätellä sen, että elämä syntyi elottomasta aineesta."

        Tuo on yksi päätelmä. Mulla on toinen: samat ja yhteiset alkuaineet voivat viitata myös yhteiseen Luojaan, joka käytti samoja rakennusaineita luotuihinsa.

        Päätelmäsi elämän synnystä noin heppoisesti ei riitä. Oisko jotain kokeellisen tieteen avulla tehtyä todistetta, että elämää on syntynyt epäorgaanisesta aineesta? Louis Pasteur osoitti aikanaan kiistattomasti, että elämää syntyy vain elämästä. Löytyykö sinulta siis kokeelliseen tieteeseen pohjautuvaa faktaa epäorgaanisen aineen muuttumisesta orgaaniseksi, joka kumoaisi Louis Pastoren tutkimuksen? En kaipaa päättelyjä niinkuin evoluutioteorialla on tapana vaan todellisuuteen pohjautuvaa faktaa!

        Orgaanisen aineen atomit ovat epäorgaanista ainetta, ero on molekyylien koostumuksessa:

        "..faktaa epäorgaanisen aineen muuttumisesta orgaaniseksi, joka kumoaisi Louis Pastoren tutkimuksen."

        Evoluutio ei tee mitään pelkän sattuman, vaan myös luonnonvalinnan ohjaamana.

        Tämä siis sivullisille. Jyrpä ei enää tokene mistään.


      • A.Teisti
        God-is-not-dead kirjoitti:

        "Kaikki elolliset oliot koostuvat samoista alkuaineista, eikä mitään eläväksi tekevää vitaalivoimaa ole havaittu. Tästä voimme päätellä sen, että elämä syntyi elottomasta aineesta."

        Tuo on yksi päätelmä. Mulla on toinen: samat ja yhteiset alkuaineet voivat viitata myös yhteiseen Luojaan, joka käytti samoja rakennusaineita luotuihinsa.

        Päätelmäsi elämän synnystä noin heppoisesti ei riitä. Oisko jotain kokeellisen tieteen avulla tehtyä todistetta, että elämää on syntynyt epäorgaanisesta aineesta? Louis Pasteur osoitti aikanaan kiistattomasti, että elämää syntyy vain elämästä. Löytyykö sinulta siis kokeelliseen tieteeseen pohjautuvaa faktaa epäorgaanisen aineen muuttumisesta orgaaniseksi, joka kumoaisi Louis Pastoren tutkimuksen? En kaipaa päättelyjä niinkuin evoluutioteorialla on tapana vaan todellisuuteen pohjautuvaa faktaa!

        >>"Oisko jotain kokeellisen tieteen avulla tehtyä todistetta, että elämää on syntynyt epäorgaanisesta aineesta?"<<

        Elävät oliot muodostuvat ihan samanlaisista atomeista kuin elottomat "oliot". Atomit eivät ole eläviä, mutta silti niistä on muodostunut eläviä olentoja.


      • Hehhah
        God-is-not-dead kirjoitti:

        "Kaikki elolliset oliot koostuvat samoista alkuaineista, eikä mitään eläväksi tekevää vitaalivoimaa ole havaittu. Tästä voimme päätellä sen, että elämä syntyi elottomasta aineesta."

        Tuo on yksi päätelmä. Mulla on toinen: samat ja yhteiset alkuaineet voivat viitata myös yhteiseen Luojaan, joka käytti samoja rakennusaineita luotuihinsa.

        Päätelmäsi elämän synnystä noin heppoisesti ei riitä. Oisko jotain kokeellisen tieteen avulla tehtyä todistetta, että elämää on syntynyt epäorgaanisesta aineesta? Louis Pasteur osoitti aikanaan kiistattomasti, että elämää syntyy vain elämästä. Löytyykö sinulta siis kokeelliseen tieteeseen pohjautuvaa faktaa epäorgaanisen aineen muuttumisesta orgaaniseksi, joka kumoaisi Louis Pastoren tutkimuksen? En kaipaa päättelyjä niinkuin evoluutioteorialla on tapana vaan todellisuuteen pohjautuvaa faktaa!

        << Oisko jotain kokeellisen tieteen avulla tehtyä todistetta, että elämää on syntynyt epäorgaanisesta aineesta? >>

        Esim. virusten rakentaminen aminohapoista. Se on nykypäivänä ihan rutiinia. Toki virukset ovat niin yksinkertaisia, ettei niitä aina lueta eläviksi. Kokonaisen solun rakentaminen kemiallisesti on vielä tekemättä, mutta ei tunneta mitään syytä, miksei se olisi ihan samalla tavalla mahdollista kuin viruksen rakentaminen. Huomattavan suuria osuuksia on toki jo soluistakin tehty kemiallisesti.

        << Louis Pasteur osoitti aikanaan kiistattomasti, että elämää syntyy vain elämästä. >>

        Tämähän liittyy vanhaan ajatukseen mikrobeista - eikä ollenkaan abiogeneesiin. Tosiaan, silloin kun jo myönnettiin, että on olemassa mikro-organismeja, jotka esim. pilaannutti ruuan, niin oli olemassa ajatus, että maa itsessään tuotti esim. bakteereja elottomasta. Tämän ajattelumallin Pasteur tyrmäsi osoittamalla, että mikrobit lisääntyvät mikrobeista eivätkä sikiä maasta.

        Elät nyt mennyttä aikaa. Ei Pasteur mitään abiogeneesiä edes tutkinut, hölmö.


      • God-is-not-dead kirjoitti:

        "Kaikki elolliset oliot koostuvat samoista alkuaineista, eikä mitään eläväksi tekevää vitaalivoimaa ole havaittu. Tästä voimme päätellä sen, että elämä syntyi elottomasta aineesta."

        Tuo on yksi päätelmä. Mulla on toinen: samat ja yhteiset alkuaineet voivat viitata myös yhteiseen Luojaan, joka käytti samoja rakennusaineita luotuihinsa.

        Päätelmäsi elämän synnystä noin heppoisesti ei riitä. Oisko jotain kokeellisen tieteen avulla tehtyä todistetta, että elämää on syntynyt epäorgaanisesta aineesta? Louis Pasteur osoitti aikanaan kiistattomasti, että elämää syntyy vain elämästä. Löytyykö sinulta siis kokeelliseen tieteeseen pohjautuvaa faktaa epäorgaanisen aineen muuttumisesta orgaaniseksi, joka kumoaisi Louis Pastoren tutkimuksen? En kaipaa päättelyjä niinkuin evoluutioteorialla on tapana vaan todellisuuteen pohjautuvaa faktaa!

        " Louis Pasteur osoitti aikanaan kiistattomasti, että elämää syntyy vain elämästä. "

        Ei osoittanut. Pasteurilla ei ollut mitään mahdollisuuksia varmistaa, ettei tuntemattomia mikro-organismien esiasteita olisi syntynyt. Ensimmäinen replikaattori oli paljon yksinkertaisempi kuin nykyiset mikro-organismit. Väite, jota kreationistit toistelevat, ei kestä lähempää tarkastelua.

        Toki epäorgaaninen aine muuttuu orgaaniseksi. Ei orgaaninen molekyyli tarkoita vielä sitä, että se olisi elävä. Orgaanisia molekyylejä löytyy jopa ulkoavaruudesta.
        Tähdet ja avaruus:
        "Tähtienvälisestä avaruudesta on löytynyt antraseenia. Kyseessä on yksi monimutkaisimmista avaruudesta havaituista orgaanisista molekyyleistä. Löytö viittaa siihen, että suuri osa elämän synnyttämiseen tarvittavista aineista on kehittynyt jo avaruudessa. "

        Elämän syntyä ei ole vielä onnistuttu ratkaisemaan, vaikka toimivia hypoteeseja onkin. Mikään ei kuitenkaan viittaa siihen, että missään vaiheessa tarvittaisiin jokin yliluonnollinen puuttuminen.


    • hdhjtyjdtj

      Kretiinin outo ajatusmaailma ihmetyttää. Jyrbä päätti kostaa kokemansa kettuilun varastamalla nikin toiselta kretsulta? Jopas jotakin!

      • Toinen kressu, joka uskoo väärällä tavalla, on pakanaakin pahempi.

        Vanha komukoiden kysymys: "Mitä eroa on SDP:lla ja miesten polkupyörällä? Polkupyörällä voi ajaa työmiehenkin asiaa."


      • aitoharrastaja

        Katsotaan nyt, jaksaako pitää sen varastettuna.


    • Ei ala.

    • asdgsadghda

      No eihän se ala.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe