Osa helsinkiläisistä ja espoolaisista tuntuu rakastavan tuulivoimaa yli kaiken, mutta Nimby-ilmiön vuoksi myllyt rakennetaan pois silmistä kauas maakuntiin. Maakunnissa olevat ihmiset joutuvat sijaiskärsijöiksi myllyjen vaikutuspiirissä mm. esteettinen haitta, välke, ääni, maanarvon aleneminen.
Helsingin ja Espoon rannikoilla asuu liian paljon vaikutusvaltaa, jotta sinne voitaisiin rakentaa tuulimyllyjä ja ne helppo myös torpata eri väitteillä mm. laivaliikenne jne..
Lähimmät myllyt Inkoostakin on purettu ja alue taitaa olla myyty vapaa-ajan käyttöön.
Tuulimylly-yhtiön kyllä pitävät toimistojaan keskeisillä paikoilla ja sinne eivät mylly näy.
Kumarruksella on kaksi puolta, kumman haluaisit nähdä?
Onko Helsingin ja Espoon edustalla tuulimyllyjä
14
1048
Vastaukset
Luontokin rakastaa tuulimyllyjä.
Minulle tulivoima on lupaus turvallisemmasta tulevaisuudesta. Jälkeläläisilleni.- TuulimyllyTappaa
Mutta tuulivoima ei rakasta luontoa. Silpoo lintuja ja lepakoita.
- Anonyymi
Oho!! Et Taida tietää nosita luonnon tuholaisista mitään...pilaavat alueitaan LOPULLISESTI, LUONTO EI KOSKAAN ELVY!!! JA jälkipovet maksavat lakkautettujen myllyjen purkamisen josta syntyy KOSOLTI ongelmajätettä ja perustukset jäävät maahan ikuisiksi ajoiksi..betonia. rautaa tuhansia kuutioita..mietippäs uudelleen...
Ja entäs eläimet??? Ja tarvitsee myös tuhansien metsähehtaarien tuhoamisen sähkölinjojen tieltä..
- TolkkuaKiitos
Tuulivoima on hyvä - järjetön tukipolitiikka ei ole hyvä. Taloudellisesti kannattavaa toimintaa tuetaan verovaroista. Ei hyvä, en kannata. Markkinatalous hoitaa asiat, teollisuuden sotea kaivataan.
- joku.muu
Tykätään täällä susista ja karhuistakin mutta ei mielellään haluta niitä nähdä ihan läheltä.
- paha.Stuxnet
Voisiko tämä virus hajottaa myös tuulivoimalan taajuusmuuttajan?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001692864.html - paha.Stuxnet
Voisiko tämä virus hajottaa myös tuulivoimalan taajuusmuuttajan?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001692864.html - niin-tyypillistä
Tyypillistä viherhiipparointia, "kuhan vain ei minun takapihalleni", ihan niinkuin susiasiassakin.
- NoinOn
Anni Sinnetännemäki taisi sanoittaa Ultra Bran kappaleen ei vieläkään tuulivoimaa, tuulivoimaa, tuulivoimaa. Samainen Sinnetännemäki käynnisti apulaiskaupunginjohtajana selvityksen tuulivoimaloiden sijoittamisesta Helsinkiin. Eipä siitä selvityksestä ole paljon mitään kuulunut. Eli ei vieläkään tuulivoimaa, tuulivoima...
- Anonyymi
Muutama voimala voitaisiin tehdä koeluontoisesti pääkaupunkiseudulle. Siitä saataisiin sitten varmaa tietoa, koetaanko voimalat häiritseväksi lähellä asutusta.
- Anonyymi
Kannattaa katsoa tilastoja.
Tuulikartta keroo väistämättä totuuden.
Tuulipuistot kannattaa perustaa Hankoniemestä itään Loviisaan ulottuvalle alueelle.
Etelärannikko Hankoniemi, Tammisaari, Inkoo, Kirkkonummi, Helsinki, Herttoniemi, Boviken, Pellinki, Storunden, Loviisa, Pyhtää, Kotka, Hamina edustoilla olisi teknisesti ja taloudellisesti paras alue tuulivoimalle.
Keskituulet ovat alueella jatkuvasti luokkaa 8...10 m/s, sisämaassa puolestaan keskituulen nopeus on jatkuvati 1...3 m/s.
Miksi vihreät hluavat tuhota luontoa ja metsiä sisämaassa tuulipuistoille kun merellä on paljon tuulta ja tilaa, eikä luonto pilaannuu meren alla kulkevista kaapeleista. - Anonyymi
Usko huviksesi HSS, HSK, NJK, BNK, BSS, WS ja muiden Uudenmaan pursisuroissa on niin paljon nappiherroja jotka estävat merimaiseman pilaamisen.
Merisataman westendin ja Haukilahden maisemathan olisivat ihan pilalla jos merellä huitoo tuulimylly.
Antaa lappalaisten tehdä vihreää sähköä.
Kaikki metsät susirajalla ja kehä 3:sta pohjoiseen ovat hyviä paikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko huviksesi HSS, HSK, NJK, BNK, BSS, WS ja muiden Uudenmaan pursisuroissa on niin paljon nappiherroja jotka estävat merimaiseman pilaamisen.
Merisataman westendin ja Haukilahden maisemathan olisivat ihan pilalla jos merellä huitoo tuulimylly.
Antaa lappalaisten tehdä vihreää sähköä.
Kaikki metsät susirajalla ja kehä 3:sta pohjoiseen ovat hyviä paikkoja.Näin se on, herrat puhuvat yhtä, tekevät toista. Jo pääsy Herraksi usein edellyttää häikäilemättömyyttä, joten varmaan Herrat ovat häikäilemättömiä myös oman elinpiirinsä suojelussa, joten Uudellemaalle ei tule tuulivoimaa, koska Herroista iso osa asuu Uudellamaalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1292328Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1871109Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo101978Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa385908- 53821
Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi291817- 62799
- 46799
- 84773
- 51723