hei!
Olen ollut pitempän ansiosidonnaisella päivärahalla. Nyt olen muutaman kuukauden määräaikaisessa työsuhteessa, jonka jälkeen ansiosidonnainen jatkuu.
Mikäli jatkan verkostomarkkinoinnin parissa määräaikaisuuden jälkeen, miten tuo ansiosidonnaisuuteni? Onko niin, että kun verkostomarkkinoinnista alkaa kertyä tuloja niin siirryn soviteltuun päivärahaan ja vasta kun tuloni ovat suuremmat kuin ansiosidonnainen päivärahani niin se lakkaa ja on pärjättävä verkostomarkkinoinnista saaduilla tuloilla?
Onko alussa syytä alkaa yksityishenkilönä ja vasta myöhäisemmässä vaiheessa perustaa esim. toiminimi?
Verkostomarkkinointi/ansiosidonnainen päiväraha
17
1633
Vastaukset
- entinenyrittäjä
Suosittelen, että etsisit itsellesi muuta kuin verkostomarkkinointityötä, joka on täyttä humpuukia, eikä lasketa oikeaksi työksi. Jos olet toiminut verkostomarkkinoijana, on sen mainitseminen CV:ssä pikemminkin miinusta kuin meriitti työnantajan silmissä.
- HarmaaTalous
Mä en kannata harmaata taloutta sen paremmin, mutta kannattaa valita sellanen vm konsepti, missä ei tarvita y-tunnuksia palkkion maksuun tai välttämättä muutenkaan. Muuten olet työkkärin silmissä heti yrittäjä, etkä välttämätää saa mistään pennin jeniä. Ja jos sun ei tarvi esim. toimeentulotuen takia antaa tiliotetta minnekään, niin koko touhusta ei kannata viranomaisille huudella heti alkuun. Eli kokeilet rauhassa hommaa ja katsot, tuleeko tuloja ja sitten vasta ilmottelet sille verottajalle ja työkkäriin, tai mistä Kelasta ne kaikki rahat nykyään tulee, joka laskee sen työttömyyskorvauksen sitten varmaankin soviteltuna. Mut eikös työttömänäkin saa tienata jonkun summan x ennen, kun siitä joutuu isommin tilille? Harrasteluonteinen esim. myyntitouhu ei pienillä tienesteillä kiinnosta edes verottajaa niin paljon, että niistä mitään verojakaan joutus maksamaan. Hyvähän se on tietty tehdä hommaa rehellisesti heti alusta, mutta mun mielestä ei heti kannata rynniä mihkään verotoimistoon tai laittaa niitä työkkärin lappuihin, kun ei edes tiedä saatko sä bisneksen pyörimään liittymistä pidemmälle. Pääset pienemmällä paperisodalla. Tutki ennen kun hutkit.
Aika ristiriitaista. Ensin todetaan "en kannata harmaata taloutta" mutta heti perään sanotaan "kannattaa ensin katsoa tuleeko tuloja ja vasta sitten ilmoittaa verottajalle"?!?
Kuinka paljon nimimerkin mielestä tuloja saa tulla ennen kuin kannattaa ilmoittaa verottajalle? Ja pitäen mielessä nimimerkin näkemys harmaasta taloudesta.
Ja muutenkin, minkähän takia nimimerkki ei suosittele oikeata työtä. Osa-aikaista tms. sillä vaihtoehtoja löytyy. Miksi nimimerkki suosittelee hämärän maineen omaavaa verkostomarkkinointia, joka on usealla taholla todistettu poikkeuksetta huijaukseksi, humpuukiksi.- maksettava-on
Joo mutta jos niitä tuloja on ollut samaan aikaan kun nostat päivärahaa/Kelan korvauksia niin ne menee takaisinmaksuun.
- Santtu55v
Hyvä ehdotus. Ikää minulla jo yli 60 v eli miltä CV tulevaisuudessa näyttää ei paljon merkitystä... sitäpaitsi täytän 61 v ennenkuin 500 pv menee umpeen eli olisin oikeutettu ansiosidonnaisuuteen 65 vuoteen saakka (ns. eläkeputki). Verkostomarkkinointia on moneen lähtöön, tarvitsee vain löytää se, joka on oma juttu. Pienesti voi aloittaa ja pikkuhiljaa kasvattaa, eläkkeelläkin antaa sitten lisätuloa:)
- Autoboooous
Googlaappa "Autobonus" ja katso ko. dokumentti.
- Timattimyyjä
Kyseessä on aivopesty VM idiootti, ostaa saippuaa ja kattiloita kaapit täyteen kunnes huomaa, ettei vitamiinit aiheuta kuin ilmavaivoja.
Kolikot taas aiheuttaa nikkeli-ihettumaa ja taas meni tonni-pari.
Turhaan meidän on täällä idiooteille huutaa, miljardit tulee molemmista jaloista ja panaaniSplitti turvaa vanhuuden ja ferrari on tilauksessa. - jslejsoihooaho
Mulla yksi kaveri joka asuu keskisuomessa, ja ikää 79v. Laita sille meiliä [email protected]
Kyseinen kaveri on touhuillut elämänsä aikana niin monen verkoston kanssa että tuntee kaikki merkittävät toimijat miltei joka verkostosta. Myös verkostoista jotka ovat lopettaneet toimintansa. Siitä en tiedä tunteeko kuinka hyvin noita valtion luukkujen toimintoja. - LiianKulunu
Autoboooous kirjoitti:
Googlaappa "Autobonus" ja katso ko. dokumentti.
Toi on jo niin aikansa eläny video, et ei tollasta viitti kellekekään suositella.
- Tsiisös
Mutta autobonus on edelleen käytössä, "helposti saavutettava" etuutena, joka suurimmalta osalta vm-sekoilijoilta jää saavuttamatta. Kaikessa naurettavuudessaan dokumentti on edelleen ajan hermolla.
- LyömätönOhje
Mulla on tuttu sen maili on
järkensä.menettänyt.nyt.suljetulla.ufoäänipää@mt-suljettu.eteläinen.länsilapin.sairaanhoitokuntayhtymä.kunnat.fi
Laita sille postia se tuntee vm kuviot. Siis TUNTEE ei vaan tunne! Et kadu! - perseenreijjänritari
Kannattais kuitenkin pysyä rehellisessä työssä. VM:stä ei saa kuin hankaluuksia
Autobonus ... tosiaan ... autobonus totta todellakin.
Kuka j...lauta voi ja pystyy tuollaisen linkin vielä laittamaan!!!! MUAHAHAMUAHAHA
Ei ole todellista ... että "autobonus" ... MUAHAHAMUHAHAHAAA
Mutta joo, kaksiaivosoluisia elää yhteisössämme, halusimme tai emme.
MUAHAHAMUAHAHAMUHAHAAAAA
Poijjaat!! Taasen!- TurhaHeebo
Ja sinä olet niistä oiva esimerkki.
- onkomitäänsanottavaa
TurhaHeebo kirjoitti:
Ja sinä olet niistä oiva esimerkki.
njännjännjännnäää sanoi rintalapsi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup634575Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1273023Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua462888Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652237Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4461866Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.741440- 621317
- 621233
- 2611097
- 451008