Yksinäisyys

Cilli

Elämässäni ei ole lähestulkoon minkäänlaista sisältöä. Asun yksin ja koirakin alkaa olla jo ehtoopuolella. Tämä yksinäisyys kalvaa joka päivä ja en kykene toimimaan normaalisti sosiaalisissa tilanteissa. Ikää 22,n. Työtä ei ole, ei koulutusta eikä ystäviä. Vanhempiin välit poikki, sisaruksia ei ole. Miten ihmeessä tilanteen voi saada muuttumaan parempaan kun ketään seurani ei kiinnosta?

22

2398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OletTodellaNuori

      Mikset lähtisi opiskelemaan? Saisit koulutuksen, todennäköisesti myös ystäviä ja työn.

    • Mistäpäin kirjottelet?

    • Chilli

      Lapista päin kirjoittelen!

    • Lonelly

      Hei! Itsekin olen lapista ja melko yksinäinen. Miten sinuun voisi tutustua?

      • Kokenut.kaikki.tietää

        Mene poroerotukseen ja tarjoudu vapaaehtoiseksi poronm*nanpurijaksi.
        Saat ystäviä ja vaikutusvaltaa.


      • mtemryui
        Kokenut.kaikki.tietää kirjoitti:

        Mene poroerotukseen ja tarjoudu vapaaehtoiseksi poronm*nanpurijaksi.
        Saat ystäviä ja vaikutusvaltaa.

        No, miltä maistui ja tykkäsitkö?


      • TietäjänNeuvo

        Kertokaa joku tuolle tietäjälle, että porot eivät kuulu muniviin nisäkkäisiin ja kaikki hänen puremansa munat ovat jostain muualta lähtöisin ; D


    • Yksinvaeltaja

      Lapissa on tietysti yksinäistä. Mitä jos hankkisit koiranpennun, sen kanssa aika menisi varmaan kivasti. Tai rupeaisit vaikka UFOjen tarkkailijaksi, lähitulevaisuudessa niitä alkaa ilmestyä enemmänkin taivaalle. Mites olisi kehonkielen opiskelu youtubessa (siellä on opettajia), jonka avulla voisi seurata vähän tarkemmin maailmanmenoa? Meditaatio voisi tuoda ihan uusia ulottuvuuksia elämään, ei elämä ole pelkkää lumihankea ja yksinäisyyttä. Miten olisi voisitko liittyä johonkin eksyneitten etsiskely partioon, auttaminen auttaa itseäkin. Sujuisiko kirjoittaminen ja netissä ihmisten auttaminen?

      Jotain syväälisempää kaipaisit varmaan ja uutta mielenkiinnon kohdetta joka veisi mukanaan.

      • jytmetumuy

        Lapissa ei ole tietysti yksinäistä vaan on olosuhteita, joissa on ja syntyy yksinäisiä, samoin kuin jokaisessa muussakin paikassa.

        Mitä noihin "uravalintoihin" tulee, niille kannattaa antaa aikaa ja ensimmäiseen hulluun UFO/new age -sirkukseen ei välttämättä ole tervettä hypätä mukaan. Sellaisten filosofiat harvoin kestävät happokoetta ja viime kädessä ihminen voi huomata joutuneensa ojasta allikkoon, jonkin uuden Marshall Applewhiten opetuslapseksi.


    • yksinäinen.etelässä

      Mitä sinulle sinne Lappiin kuuluu nyt ?
      Täällä joku halusi tutustuakin sinuun.
      Ehdotus koulutuksen hankkimisesta oli hyvä.
      Eikö sinusta ? Saa todellakin ammatin ja tutustuu ihmisiin.
      Mikä estää sinua ? Estääkö sen kouluttautumisen vaikeus sosiaalisissa tilanteissa ?
      Älä jää jumiin ! Yritä rohkaistua !
      Miten saat päiväsi kulumaan yksiksesi ?
      Mikä sinua kiinnostaa ?

    • Minulle voi ainakin kirjoitella, niin sittempä sen näkee, josko sitä saatais jotain kehiteltyä...
      Tavallaan minua huvitti tuo kun sanoit, että kaikkiin on välit poikki ja sitten ihmettelit kun ei seurasi ketään kiinnosta. Kysymyksessä ilmeisen hankala luonne:D

    • Ihmisissä on sellainen vika, että me olemme liian sopeutuvaisia nykyiseen elämäntilanteeseemme. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka olet kuinka yksinäinen ja sinulla ei ole työtä, eikä koulutusta ja tiedostat tilanteesi siitä erityisen hyvin. Niin siitä huolimatta sinun on erittäin vaikeaa tehdä mitään muuttaaksesi tilannettasi. Oletko esim: yrittänyt hankkia ystäviä vaikkapa netistä kirjeenvaihtoon? Oletko kysellyt töitä, ihan kaikkiin töihin ei tarvitse koulutusta. Oletko hakenut opiskelupaikkaa? Veikkaanpa että et ole.

      Vaikka sinä tiedostat sen, että sinulla menee huonosti, niin sinun on hyvin vaikea lähteä muuttamaan tilannettasi, koska tällaista elämää sinä olet elänyt pidemmän aikaa ja tällaiseen elämään sinä olet sopeutunut. Kaikki asiat mitkä muuttaisivat nykyistä elämän tilannettasi, vaikkapa parempaan suuntaan, sinä koet uhkaavina. Parempi tuttu ja turvallinen kurjuus kuin mitä uusi ja parempi tuntematon.

      Ei tässä paljoa ulkopuolinen voi sinun tilannettasi muuttaa, sinun täytyy ensin itse auttaa itseäsi ja astua omalta mukavuusalueeltasi tuntemattomaan.

      • Fyh.helevata

        Että astua mukavuusalueelta pois jne.
        Olet oikea v*ttumainen viisastelija, joka kuvittelee kaiken tietävänsä ja aina oikeassa olevansa
        Laita ensin oma elämäsi "pois mukavuusalueelta" ja tule sitten "hyviä" neuvoja antamaan.
        Oikea kaksinaismoraalin kukkanen.
        Hyi helevata


      • näinkävi

        Olen itse astunut pois mukavuus alueelta, luopuin asunnosta ja nyt retkeilen ihan miten sattuu. Ironia siinä on se, että elämä haasteineen tuo paljon iloa,näin ollen mukavampi.


    • SeuraaInnostustasi

      Olet NIIN nuori vielä, että on aivan kaikki mahdollisuudet avoinna. Itse lähdin vasta 30v:nä ammattikorkeakouluun. Sitä ennen tein töitä. Iltalukiossa on helpompi käydä lukio, jos sitä haluaa, koska kursseja on paljon vähemmän käytävä ja oppitunteja on vain puolet. Toki pitää olla sitten itseopiskelumotivaatiota.

      Kannattaa kuitenkin hakea opiskelemaan. Opiskeluympäristö on hyväksi. Käy opiskelijailtamissa ja baari-illoissa (poikkitieteellisiä) ja törmäät vastakkaiseen sukupuoleenkin. Opiskeluaikani olin sisimmässäni aina iloinen, (vaikka välillä oli synkkääkin) koska pyrin silloin uutta tavoitetta kohti. Valmistuin ja pääsin nopeasti töihinkin. Nyt työ on aika helppoa ja mielenkiintoista ja minulle sopivampaa kuin entinen työ. Palkkakin on paljon parempi ja kehittyy.

      On surullista että koira vanhenee ja heikkenee ennenpitkää, kuin ihmisetkin, joka ikinen. Mutta voit lievittää tuskaasi ajattelemalla että ystäväsi eli hyvässä ja turvallisessa kodissa ja siitä oli paljon iloa ja seuraa muille. Tyhjyys iskee kuitenkin valtavana. Suosittelen itseäsi kiinnostavaa opiskelua. Mieti rauhassa mitä haluaisit tehdä, äläkä pelkää sitä että "putoaisit muiden kelkasta" koska juuri sitä tuossa iässä itse pelkäsin, turhaan. Kiirettä ei ole. Olen itse ollut 10 työpaikassa hanttihommissa, eikä siitä jää mitään käteen, paitsi inho työtä ja työpaikkaa kohtaan. Tällaista "neuvoa" minmulla tuli nyt mieleen, mutta meitä on moneen eri junaan!

      • jatkoa112

        Tarkoitin myös sanoa samalla että koulussa saat halutessasi myös ilmaista psykologin apua. Ongelmasi sosiaalisissa asioissa on arkipäivää monille muillekin opiskelijoille. Et ole yksin ongelmasi kanssa. Se on ikävin asia että välisi vanhempiisi ovat huonot ja siihen en osaa sanoa mitään. On raskasta elää jos kantaa kaunaa ja vihaa sisällään. Itsesi hyvinvoinnin vuoksi sellaiset ongelmat kannattaa ratkaista mahdollisimman pian, vaikka välit menisivätkin poikki (mielummin tietysti ei katkeisi). Joskus on vain pakko antaa toisten tyhmyys anteeksi, että voi jatkaa omaa elämäänsä, heistä erossa... Löydät kyllä opiskelun aloitusvaiheessa uusia tuttuja jotka ovat "samassa veneessä".


      • Äly.hoi

        Hah haahhah!
        Kukaan ei KUKAAN ota tosissaan tuota aptä!
        Tyyppi on aivan ulapalla.
        Parasta olisi jos sen aivot raksuttaisivat edes sen verran, että älyäisi jättää rasittamatta terveitä kunnon veronmaksajia, jotka joutuvat kustantamaan tuollaisten luusereiden kalliin erikoissairaanhoidon.
        Tuollaisten surkimusten vuoksi ns normaalit sairaudet jäävät hoitamatta.
        Hyi mikä mätäpaise yhteisössä.


      • sdsasd
        Äly.hoi kirjoitti:

        Hah haahhah!
        Kukaan ei KUKAAN ota tosissaan tuota aptä!
        Tyyppi on aivan ulapalla.
        Parasta olisi jos sen aivot raksuttaisivat edes sen verran, että älyäisi jättää rasittamatta terveitä kunnon veronmaksajia, jotka joutuvat kustantamaan tuollaisten luusereiden kalliin erikoissairaanhoidon.
        Tuollaisten surkimusten vuoksi ns normaalit sairaudet jäävät hoitamatta.
        Hyi mikä mätäpaise yhteisössä.

        Näitä samaan aggressiiviseen tyyliin kirjoitettuja viestejä on viime aikoina ollut monessa ketjussa tällä palstalla. Ettei vaan olisi tämä yksi ja sama tyyppi?
        En tiedä mitä saat tästä ilkkumisestasi, mutta terveen ihmisen käytöstä se ei ole.


    • Jos ihmiset seurassas on väkinäisii
      Jos väki vähissä on ja käkipäisii
      Silloin koirasi ehtoopuoli
      On sun omasi iso jo huoli
      Kun edes sun isäpuoli ei sua halua
      Koirasi luuta jo kaluaa
      Susta tekee ihmispuolen jo tämä tilanne
      Lintu ei kai itseään taivaalle hilanne?

    • 48 olen ja yksin saa olla,tuntuu et mistään ei löydä kavereita.

    • jukuri

      Miten olet päätynyt tollaseen tilanteeseen? Onko taustalla kiusaamista esim.

      • Älyä.kehiin

        Minä vastaan!
        On ollut kiusaamista, suorastaan rääkkäämistä!
        Siksi ontuvin runoin yritän selvitä edelleen elämässäni eteenpäin selväksi selittämättömin selonteoin selittämällä selvittämättä selitän selvittämättämättömän selityksen


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe