Valtion työntekijätä lomalla jopa 10 viikkoa/v

muillaviisiviikkoa

36

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalliiksiTulee

      Valtiolla on aika hyvät edut ja palkka verrattuna yksityiselle puolelle. Esim armeijassakin upseereilla on työhön nähden tonni liikaa kuussa palkkaa !

      • Vähäinen_palkka

        Armeijassa jopa kenraaleilla on vaatimaton palkka. Eläkettä ei kerry kummoisesti.


      • Virkapummit
        Vähäinen_palkka kirjoitti:

        Armeijassa jopa kenraaleilla on vaatimaton palkka. Eläkettä ei kerry kummoisesti.

        Eläkekertymä on myös isompi valtion loispummeilla.


      • Kenraaleillakin
        Virkapummit kirjoitti:

        Eläkekertymä on myös isompi valtion loispummeilla.

        Eipä kummoistakaan eläkettä saa puolustusvoimien upseeritkaan. Vaikka eläkekertymäprosentti on hieman suurempi kuin muilla, niin sitä kompensoi tehokkaasti huomattavasti pienempi ansiotaso.
        Puolustusvoimissa ei voi edes olla työssä ennen eläköitymistä niin pitkään kuin siviilissä. Sekin vaikuttaa eläkekertymään.


    • pitkä.ja.kapea

      Valtion leipä on pitkä ja kapea. Lomilla kompensoidaan huonoa palkkaa. Jatkossa kun töitä joudutaan jakamaan entisestään, niin lomat edelleen pitenevät. Ja se on hyvä kehitys. Vapaa-aikaa ei ole koskaan liikaa.

      • YlisuuretPalkatLoisintaa

      • Johtajat

    • Eihän se ole enempää kuin opettajilla tai kansanedustajilla...

    • totuus.asiasta

      Helvetti on laiskaa väkeä.

    • 52-3

      Valtion keräämillä verovaroilla ne Suomen maanviljelijätkin elätetään ympäri vuoden. Työtä kuitenkin tekevät vain pari-kolme viikkoa vuodessa.

      • Ihan_höpöä

        Eikös lehmät pidä lypsää joka päivä?


      • 52-4

        Valtion keräämillä verovaroilla ne Suomen työttömätkin elätetään ympäri vuoden. Työtä kuitenkin eivät tee edes millisekunta vuodessa.


      • LiikaaLehmiä
        Ihan_höpöä kirjoitti:

        Eikös lehmät pidä lypsää joka päivä?

        Maito ei ole mikään välttämön tuote, ei edes terveellinen ja lypsykarjan määrä voitaisiinkin vähentää puoleen nykyisestä. Lopettaneet maitotilalliset lypsäkööt vuoronperään jäljejelle jääneitten lehmiä vaikka joka toinen päivä.


      • dljddg
        Ihan_höpöä kirjoitti:

        Eikös lehmät pidä lypsää joka päivä?

        Karjatiloja on vähemmistö maatiloista nykyään. Vilja, peruna ja juurikasveja viljelevät lomailevat suurimman osan vuotta.


      • grillissä.tirisee
        dljddg kirjoitti:

        Karjatiloja on vähemmistö maatiloista nykyään. Vilja, peruna ja juurikasveja viljelevät lomailevat suurimman osan vuotta.

        Työttömät lomailevat 365 päivää vuodessa, parhaimpina vuosina jopa päivän pidempään. Silti työttömät nauttivat hyvällä omallatunnolla maanviljelijöiden lomillaan viljelemien tuotteiden hedelmiä.


      • fldjdhg
        grillissä.tirisee kirjoitti:

        Työttömät lomailevat 365 päivää vuodessa, parhaimpina vuosina jopa päivän pidempään. Silti työttömät nauttivat hyvällä omallatunnolla maanviljelijöiden lomillaan viljelemien tuotteiden hedelmiä.

        Kokoomuspersu taas haukkumassa työttömiä vaikka itsekin on työtön.


      • mee.töihin
        fldjdhg kirjoitti:

        Kokoomuspersu taas haukkumassa työttömiä vaikka itsekin on työtön.

        Ahdistaako olla työtön? Olet kyllä monta vuotta jaksanut haukkua maajusseja, mutta itse olet pahimman luokan paskageneraattori. Joo, olen työtön jos siitä sinulle hyvä olo saadaan :-D Tosin vain seuraavat 6 tuntia, kun nääs iltavuoro kutsuu. Myönnän ettei näin aurinkoisella ilmalla työnteko kiinnosta minuakaan. Mutta maksan veroni, ja elätän siten sinutkin.


      • dkdjhdg
        mee.töihin kirjoitti:

        Ahdistaako olla työtön? Olet kyllä monta vuotta jaksanut haukkua maajusseja, mutta itse olet pahimman luokan paskageneraattori. Joo, olen työtön jos siitä sinulle hyvä olo saadaan :-D Tosin vain seuraavat 6 tuntia, kun nääs iltavuoro kutsuu. Myönnän ettei näin aurinkoisella ilmalla työnteko kiinnosta minuakaan. Mutta maksan veroni, ja elätän siten sinutkin.

        Itse en ole työtön koska olen sen ikäluokan ihminen että työni ovat jo tehty. Sinä haukut työttömiä palstalla 24/7 joten suuta soukemmalle puppugeneraattori jota kukaan ei ota vakavasti tällä palstalla.


      • zxbdvx
        mee.töihin kirjoitti:

        Ahdistaako olla työtön? Olet kyllä monta vuotta jaksanut haukkua maajusseja, mutta itse olet pahimman luokan paskageneraattori. Joo, olen työtön jos siitä sinulle hyvä olo saadaan :-D Tosin vain seuraavat 6 tuntia, kun nääs iltavuoro kutsuu. Myönnän ettei näin aurinkoisella ilmalla työnteko kiinnosta minuakaan. Mutta maksan veroni, ja elätän siten sinutkin.

        Työtön sinä olet kokoomuspersutti koska päivystät palstalla yötä päivää, heh.


      • mee.töihin
        dkdjhdg kirjoitti:

        Itse en ole työtön koska olen sen ikäluokan ihminen että työni ovat jo tehty. Sinä haukut työttömiä palstalla 24/7 joten suuta soukemmalle puppugeneraattori jota kukaan ei ota vakavasti tällä palstalla.

        Et ole työtön, koska olet pitkäaikatyötön. Kenelläkään muulla ei riitä tarmoa haukkua vuodesta toiseen maajusseja, jotka muuten elättävät sinutkin.

        Eläkeläiset eivät muuten arvosta työttömiä lainkaan, koska työttömät eivät ole maksamassa heidän eläkkeitään. Yritä siis valehdella paremmin, tai mikä parempaa, mene töihin ja ala elättämään itsesi. Lopeta loisiminen.


      • demukka.expertti
        fldjdhg kirjoitti:

        Kokoomuspersu taas haukkumassa työttömiä vaikka itsekin on työtön.

        On Joukolla logiikka taas kohdallaan.


      • mdfnbsq
        mee.töihin kirjoitti:

        Et ole työtön, koska olet pitkäaikatyötön. Kenelläkään muulla ei riitä tarmoa haukkua vuodesta toiseen maajusseja, jotka muuten elättävät sinutkin.

        Eläkeläiset eivät muuten arvosta työttömiä lainkaan, koska työttömät eivät ole maksamassa heidän eläkkeitään. Yritä siis valehdella paremmin, tai mikä parempaa, mene töihin ja ala elättämään itsesi. Lopeta loisiminen.

        Työtön kokoomuspersu joka yrittää taas venkoilullaan kääntää asiat päälaelleen koska sinun tarmosi on keskittynyt työttömien ja ayliikkeen haukkumiseen palstalla jo vuosikausia 24/7. Lopeta valehtelu että olet töissä koska olet työtön vaikka muuta väitätkin eikä valehtelusi mene läpi enää. Eläkeläinen olen ja sitä sinä et venkoilullasi ja päsmäröinnilläsi voi muuksi muuttaa.


      • gzdfhr
        demukka.expertti kirjoitti:

        On Joukolla logiikka taas kohdallaan.

        Kuka on Jouko?


      • fkdhsgd
        mee.töihin kirjoitti:

        Et ole työtön, koska olet pitkäaikatyötön. Kenelläkään muulla ei riitä tarmoa haukkua vuodesta toiseen maajusseja, jotka muuten elättävät sinutkin.

        Eläkeläiset eivät muuten arvosta työttömiä lainkaan, koska työttömät eivät ole maksamassa heidän eläkkeitään. Yritä siis valehdella paremmin, tai mikä parempaa, mene töihin ja ala elättämään itsesi. Lopeta loisiminen.

        Yritä edes hakea duunia kokoomuspersutti.


      • voi.kamala
        mdfnbsq kirjoitti:

        Työtön kokoomuspersu joka yrittää taas venkoilullaan kääntää asiat päälaelleen koska sinun tarmosi on keskittynyt työttömien ja ayliikkeen haukkumiseen palstalla jo vuosikausia 24/7. Lopeta valehtelu että olet töissä koska olet työtön vaikka muuta väitätkin eikä valehtelusi mene läpi enää. Eläkeläinen olen ja sitä sinä et venkoilullasi ja päsmäröinnilläsi voi muuksi muuttaa.

        Jaa oletkin ryypännyt ja impannut ittes sairaseläkkeelle :-D Olet siis kahta kauheampi loinen.


      • sjshdgw
        voi.kamala kirjoitti:

        Jaa oletkin ryypännyt ja impannut ittes sairaseläkkeelle :-D Olet siis kahta kauheampi loinen.

        Kokoomuspersu "tietää".


    • VirkapummiHaisee

      Varkaita nuo ovat. Virkailijat ovat yhteiskunnan syöpä.

      • sedgseg

        "Varkaita nuo ovat. Virkailijat ovat yhteiskunnan syöpä. "

        Eikös anarkismipalsta ole jossain toisaalla?


      • SoppariMäärää
        sedgseg kirjoitti:

        "Varkaita nuo ovat. Virkailijat ovat yhteiskunnan syöpä. "

        Eikös anarkismipalsta ole jossain toisaalla?

        On täällä ainakin yksi virkailija "työssään" suolipalstalla.
        .
        Yritäpäs tehdä välillä sitä työtäsi, josta työsopimus on tehty.


      • Käyperuskoululoppuun
        sedgseg kirjoitti:

        "Varkaita nuo ovat. Virkailijat ovat yhteiskunnan syöpä. "

        Eikös anarkismipalsta ole jossain toisaalla?

        Totuushan tuo oli. Opettele tyttö anarkismi-sanan merkitys, vaikka kouluissa lomat onkin.


    • 24-7-Lomailijat

      Valtion ja kuntien loiset lomailevat vuoroin työpakkojensa kahvioissa odotellen pääsyä pitkille lomille.

    • tupauuno

      Kun mä olin vielä duunissa valtiolla, oli lomaa 45 pv, mutta liksaa sen verran, että juuri sai ostettua safkat.

    • kokonaisansio

      Palkkaa ne on vuorotyölisät ja sunnuntaikorvauksetkin, samoin päivärahat.
      Nämä yleensä unohdetaan, kun valitetaan palkkojen pienuutta.

    • näin_näin

      Kunnilla lomaa on työuran alussa 28 päivää , viiden vuoden kuluttua 31, kymmenen 35 ja 15 vuoden jälkeen 38 päivää vuodessa. Ikälisät tulee maksuun samaa tahtia.
      Sitten kerätään saldovapaita ja niistä saadaan kymmenkunta lomapäivää lisää.
      Pyhäpäiviä on yllättävän paljon, viistoista, jos sattuvat kaikki arkipäiviksi.
      Sairaslomia on keskimäärin kunnan työntekijöillä lähes parikymmentä per vuosi.

      Nämä kun laskee kaikki yhteen, niin saadaan 80 (kahdeksankymmentä) palkallista vapaapäivää vuodessa. Ja kun vielä kunnilla lomapäiviä kuluu vain 5 kpl viikko, lauantai on vapaa, niin se tekee 16 viikkoa lomaa, eli neljä kuukautta vuodessa.
      Ihan eivät pärjää kansanedustajille, joilla on lomaa 4,5 kuukautta.

      http://xn--pyhpivt-7wabc.fi/viralliset-pyhapaivat-suomessa/

      https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/584452-vuodessa-jopa-30-paivaa-sairaslomalla-nama-kunnan-tyontekijat-sairastavat-eniten

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001159691.html

      • hehheh

        Ja sitten kun lasketaan vielä viikonloput mukaan 52x2=104 päivää, se tekee 15 viikkoa lisää vapaata, eli yhteensä 31 viikkoa vuodessa lomaa ja 21 töitä.


      • tarkkanapittääolla

        et ottanu huomioon että päivässä on vain 8 tuntia töitä ja 16 h vapaa-aikaa.
        21 viikon, eli vuoden aikana tulee tehtyä töitä vain 21x5x8=840h.

        Tämän kun jakaa 24:llä tekee 35 päivää, eli rapian kuukauden.

        Vuoden alusta kun tekee 24/7 töitä, niin helmikuun 5. päivä voi jäädä loppuvuodeksi lomille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3370
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2564
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1867
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1674
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1522
    Aihe