Palstan viisas henkilö

Senplönn

Tällä uskonnot ja uskomukset palstalla liikkuu eräs hyvin viisas kirjoittaja joka puhuu suvaitsevaisuuden puolesta ja on kirjoitellut muunmuassa homoasiaan liittyen. En tiedä onko ateisti, kristitty vai toisuskoinen. Hänen puhettaan ei voi sanoa edes hyvää aikovaksi tai jumalalliseksi puheeksi. Se on ihmisen puhetta ja ihan ymmärrettävää ja sikäli laajaa, ettei se oleta omiaan eikä myöskään rajaa keskustelua itse tahtomiinsa uriin. Kyllä asiallisesta puheesta vaan tuleekin todella rakentava ajatustenvaihto vaikka ei muodostuisi edes pitkääkään keskustelua. Ei siinä ihmisessä tullut väheksyntää esiin juurikaan. Ei ollut Jeesus tietenkään. Todella ystävälliseltä vaikutti. Pahuushan sielläkin varmasti kytee taustalla ja silmitön kipu, kostonhimo ja halu satuttaa ja vahingoittaa. Vaikkei hän oma-aloitteisesti nimellisesti korostanut kuuluvansa niin sanotusti mihinkään tiettyyn leiriin, niin kyllä hän kuului siihen semmoiseen ystävien/ystäväihmisten joukkoon jotka ymmärtävät, että olemme keskenämme. Hänessä ehkä yhdistyi ateismin ja teismin parhaat puolet: ensimmäisestä suvaitsevaisuus, vilpittömyys, avarakatseisuus, maltillisuus, ystävällisyys ja toisesta sitten se vakavuus.

Miten voi olla vakava ilman että se menee tunteisiin ja vie mukanaan maltin, suvaitsevaisuuden ja ystävällisyyden ja saa vielä puhumaan valheitakin? Miten voi siis antaumuksellisesti kantaa sellaista joka päiväistä työtaakkaa ilman, että niinkuin katkeroituu muihin ja väsyy silmittömästi pysähtyneisyyteen?

17

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistattehan_rakkaat

      Rakkaus on pyyteetön ja hyväksyvä, tukeva ja auttava. Rakkaus on ihminen ihmiselle, toinen toiselle, kolmannelle, neljännelle... ei Rakkaus laske kohteitaan. Rakkaus on ja vaikuttaa. Korjaa haavat ja parantaa ruhjeet. Hoivaa ja hellii, nostaa ja kannustaa.

      Eikä Rakkaudella ole ihonväriä, ei sukupuolta, ei pituutta eikä painoa, ei pitkiä hiuksia, ei kaljua. Rakkaus vain on. Se on läsnä, se on tässä ja se on nyt. Se on myös huomenna ja ylihuomenna. Rakkaus tulee aina,eikä Rakkaus koskaan unohda.

      Rakkaus on tie. Totuuteen ja elämään.

      • Rakkaus on kristitylle siinä määrin tuntematon asia, että häntä on siihen erityisesti komennettava. Lukekaa vaikka Raamatusta.


      • 777777

        Jumala on rakkaus ,mikä on Jumalan sanaa vastaan, se ei ole rakkaudesta, vaan paholaisesta, eikä paholaisen tekoja silloin pidä pitää arvossa, koska ihminen silloin itsekkin syyllistyy niihin tekoihin. Miksi ihmisen pitäisi hyväksyä homoseksuaalit ja heidän temppunsa ,vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne ,jotka käyttäytyvät tällä tavoin ,ovat ansaineeet kuoleman ,he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään,kun muut tekevät samoin.


      • Badaboum
        777777 kirjoitti:

        Jumala on rakkaus ,mikä on Jumalan sanaa vastaan, se ei ole rakkaudesta, vaan paholaisesta, eikä paholaisen tekoja silloin pidä pitää arvossa, koska ihminen silloin itsekkin syyllistyy niihin tekoihin. Miksi ihmisen pitäisi hyväksyä homoseksuaalit ja heidän temppunsa ,vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne ,jotka käyttäytyvät tällä tavoin ,ovat ansaineeet kuoleman ,he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään,kun muut tekevät samoin.

        Turhaan yrität ”eheytyä”, pätevä psykoterapia auttaa sinua hyväksymään homoutesi.


      • 777777
        Badaboum kirjoitti:

        Turhaan yrität ”eheytyä”, pätevä psykoterapia auttaa sinua hyväksymään homoutesi.

        Homous on kaukana eheydestä ,vaan siinä näytetään nimenomaan se, miten ihminen voi joutua täydellisesti harhaan. En todellakaan tule hyväksymään homoutta enkä heidän liittojaan. Ne ketkä siihen leikkiin ryhtyy, eivätkä pysty itseänsä kieltämään, se on heidän ongelmansa.


      • Badaboum
        777777 kirjoitti:

        Homous on kaukana eheydestä ,vaan siinä näytetään nimenomaan se, miten ihminen voi joutua täydellisesti harhaan. En todellakaan tule hyväksymään homoutta enkä heidän liittojaan. Ne ketkä siihen leikkiin ryhtyy, eivätkä pysty itseänsä kieltämään, se on heidän ongelmansa.

        No mutta kato seiska, jos homous on ihmisen valitsema synti, niin Jumalan päähänsä asentamalla vapaalla tahdolla ihminen sen homouden valitsee, ja tämän Jumala tietenkin tietää etukäteen. Miksi antaa Jumala tämmöisen kamaluuden tapahtua ihmisparalle! Mutta sinuun Jumala on näemmä asentanut pilkutustaudin...


      • 777777
        Badaboum kirjoitti:

        No mutta kato seiska, jos homous on ihmisen valitsema synti, niin Jumalan päähänsä asentamalla vapaalla tahdolla ihminen sen homouden valitsee, ja tämän Jumala tietenkin tietää etukäteen. Miksi antaa Jumala tämmöisen kamaluuden tapahtua ihmisparalle! Mutta sinuun Jumala on näemmä asentanut pilkutustaudin...

        "Jos homous on ihmisen valitsema synti" Eli ihminen luopuu silloin aidosta rakkaudesta ja Jumalasta. Jumalahan sallii ihmiselle myöskin pahan , mutta se on eri asia, kuka siihen lähtee mukaan. Jumalahan ei hylkää ketään, vaan ihminen itse hylkää Jumalan.


      • Ihan noin mielenkiinnosta kysisen, onko homous teidän mielestänne valintakysymys, Badaboum ja 77777? Sellaisissakin maissa ja uskonnoissa, joissa se on äärimmäisenkin paheksuttua?


      • Badaboum
        777777 kirjoitti:

        "Jos homous on ihmisen valitsema synti" Eli ihminen luopuu silloin aidosta rakkaudesta ja Jumalasta. Jumalahan sallii ihmiselle myöskin pahan , mutta se on eri asia, kuka siihen lähtee mukaan. Jumalahan ei hylkää ketään, vaan ihminen itse hylkää Jumalan.

        Kaikkivaltiaana ja kaikkitietävänä Jumala sallii ihmisten mennä harhaan sen vapaan tahdon varassa, jonka Jumala itse on ihmisten päähän värkännyt, ja kaiken tapahtuvan Jumala tietää etukäteen. Semmoista on kaikkivaltius ja kaikkitietävyys - jonkinlaisen kohtuuden ja moraalin omaava olio ei vain toki pieniä itse rakentamiansa muurahaisia harhapoluista rankaisisi. Ateistina toki ymmärrän, millaisten solmujen kanssa uskikset joutuvat elämään, jos he ajatella yrittävät.


      • Badaboum
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Ihan noin mielenkiinnosta kysisen, onko homous teidän mielestänne valintakysymys, Badaboum ja 77777? Sellaisissakin maissa ja uskonnoissa, joissa se on äärimmäisenkin paheksuttua?

        No, minun nähdäkseni ihmiset ovat enemmän tai vähemmän biseksuaaleja ”olemuksellisesti”, ja tämän vaihtelevan skaalan sisällä kukin voi sitten vaihtelevasti tehdä valintoja suhteessa omiin mieltymyksiinsä.


      • Senplönn
        Badaboum kirjoitti:

        Kaikkivaltiaana ja kaikkitietävänä Jumala sallii ihmisten mennä harhaan sen vapaan tahdon varassa, jonka Jumala itse on ihmisten päähän värkännyt, ja kaiken tapahtuvan Jumala tietää etukäteen. Semmoista on kaikkivaltius ja kaikkitietävyys - jonkinlaisen kohtuuden ja moraalin omaava olio ei vain toki pieniä itse rakentamiansa muurahaisia harhapoluista rankaisisi. Ateistina toki ymmärrän, millaisten solmujen kanssa uskikset joutuvat elämään, jos he ajatella yrittävät.

        Sun kuva Jumalasta on vääristynyt. Ihmisellä ei edes ollut yksilötahtoa ennen kuin näki sen Jeesuksessa kuvastimen lailla. Ennen Jeesusta ei mikään ollut samallatavalla tuomittavaa kuin nyt ja ihmiset olivat suhteellisen viattomia ymmärtämättomyydessään pahasta. Kyllä laki monia asioita kielsi muttei laki koskaan voinut olla sille vastike mikä oli yksilötahdon ilmenemisessä. Nyt tässä ajassa ihmiset itse luovat lakinsa ja Jumala sallii sen. Jokainen vastaa itsestään ja kiusausten täytyy tulla. Jokainen itse peilaa itseään Jeesukseen joka toimii peilinä. Jotka syrjivät homoja niin tietysti ovat ihmisiä itsekin ja haluavat kiusata muita tottakai. Ei pidä olla hyväuskoinen ihmisten suhteen. Kiusaamisen tarkoituksena monesti on itseasiassa yllyttää homot homouteen ja erottumaan muista selvästi. Emme tahdo mitään epäselvyyttä tähän maailmaan eikä Jeesuskaan niin tahdo. Pahojen on ajettava itsensä jumalattomuuteen ja kurjuuteen. He merkkaavat itseensä oman reviirinsä. Vastuunkanto tulee Pyhältä Hengeltä muttei siihen kuulu hyssyttely eikä tuomitseminen minkään mitan mukaan vaan siihen kuuluu yksin Totuus siitä että mitä homous on. Homoudessa ihminen merkkaa itseään muille ihmisille tässä ajassa ja Jeesukselle tulevassa tuomiossa. Homous on erilaisuuutta, näkyvää, huomiota herättävää, voimakkaita tunteita herättävää. Tulee aika jolloin homouteen ei saisi enää reagoida siten vaan siitä on ihmisten mukaan tehtävä normaalin näköistä ja tarvittaessa se on KOROTETTAVA erilleen muusta koska sitä ei saa tietenkään sulkea mihinkäään alhaiseen pimentoon. Niin homoudesta tuleekin ylhäistä ja siitä tulee riitti ja siitä tulee yhteinen petos ja siitä tulee epäjumala.


      • 777777
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Ihan noin mielenkiinnosta kysisen, onko homous teidän mielestänne valintakysymys, Badaboum ja 77777? Sellaisissakin maissa ja uskonnoissa, joissa se on äärimmäisenkin paheksuttua?

        Homous on maailman vitsaus , se on valintakysymyskin varsinkin uskovaisten piirissä, ja ketkä tietävät, että se on väärin ja kuitenkin lähtevät siihen mukaan. Sellainen ihminen, joka ei tiedä asioista mitään ja ei pysty vastustamaan kiusausta, lähtee automaattisesti mukaan, eikä varmaan valikoi ,mutta siinähän se vitsaus juuri onkin.


      • Badaboum
        Senplönn kirjoitti:

        Sun kuva Jumalasta on vääristynyt. Ihmisellä ei edes ollut yksilötahtoa ennen kuin näki sen Jeesuksessa kuvastimen lailla. Ennen Jeesusta ei mikään ollut samallatavalla tuomittavaa kuin nyt ja ihmiset olivat suhteellisen viattomia ymmärtämättomyydessään pahasta. Kyllä laki monia asioita kielsi muttei laki koskaan voinut olla sille vastike mikä oli yksilötahdon ilmenemisessä. Nyt tässä ajassa ihmiset itse luovat lakinsa ja Jumala sallii sen. Jokainen vastaa itsestään ja kiusausten täytyy tulla. Jokainen itse peilaa itseään Jeesukseen joka toimii peilinä. Jotka syrjivät homoja niin tietysti ovat ihmisiä itsekin ja haluavat kiusata muita tottakai. Ei pidä olla hyväuskoinen ihmisten suhteen. Kiusaamisen tarkoituksena monesti on itseasiassa yllyttää homot homouteen ja erottumaan muista selvästi. Emme tahdo mitään epäselvyyttä tähän maailmaan eikä Jeesuskaan niin tahdo. Pahojen on ajettava itsensä jumalattomuuteen ja kurjuuteen. He merkkaavat itseensä oman reviirinsä. Vastuunkanto tulee Pyhältä Hengeltä muttei siihen kuulu hyssyttely eikä tuomitseminen minkään mitan mukaan vaan siihen kuuluu yksin Totuus siitä että mitä homous on. Homoudessa ihminen merkkaa itseään muille ihmisille tässä ajassa ja Jeesukselle tulevassa tuomiossa. Homous on erilaisuuutta, näkyvää, huomiota herättävää, voimakkaita tunteita herättävää. Tulee aika jolloin homouteen ei saisi enää reagoida siten vaan siitä on ihmisten mukaan tehtävä normaalin näköistä ja tarvittaessa se on KOROTETTAVA erilleen muusta koska sitä ei saa tietenkään sulkea mihinkäään alhaiseen pimentoon. Niin homoudesta tuleekin ylhäistä ja siitä tulee riitti ja siitä tulee yhteinen petos ja siitä tulee epäjumala.

        En kommentoinutkaan sun omaa evankeliumiasi vaan lähdin kristittyjen jumalolentoon tyypillisesti liitetyistä piirteistä eli kaikkivoipuudesta ja kaikkitietävyydestä - täysin spekuloiden tietysti, koska ateistina mulla ei oo mitään omaa ”jumalakuvaa”.


      • Senplönn
        Badaboum kirjoitti:

        En kommentoinutkaan sun omaa evankeliumiasi vaan lähdin kristittyjen jumalolentoon tyypillisesti liitetyistä piirteistä eli kaikkivoipuudesta ja kaikkitietävyydestä - täysin spekuloiden tietysti, koska ateistina mulla ei oo mitään omaa ”jumalakuvaa”.

        Okei


    • Sehänmuistuttaa

      Ihan selvästi aloittajan itsensä itsekehua. Toisaalta myös eläköitynyttä piispaa, joka oli sanonu, että hän ei ole koskaan tullut uskoon.

      • Senplönn

        Okei


    • Novoihanhomo

      No voihan homo.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      137
      2404
    2. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      2154
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      102
      1956
    4. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      100
      1644
    5. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      70
      1615
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      325
      1319
    7. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      98
      1291
    8. 342
      1224
    9. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      35
      939
    10. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      63
      936
    Aihe