Olisin tahtonut ostaa Kia Niro -hybridin, en ladattavaa vaan "täyshybridin". Sitten kuitenkin luin Tekniikan maailman talviautotestin, jossa Niro pärjäsi surkeasti.
Mitä iloa on hybriditekniikasta, jos polttoaineenkulutus kylmällä on kuitenkin hirmuista?
Olisin tahtonut ostaa Kia Niro -hybridin
20
7034
Vastaukset
- Järkee_vai_ei
Hienoa, että sinäkin olet "hybridihuumassa" havahtunut tuohon asiaan... Hybridiä on täällä pidetty maailman pelastajana, mitä se ei siis todellakaan ole. Ladattavalla nyt vielä jotain tekeekin... Täyssähköiset kun maksavat uutena liki 100 000€ (siis ne, joilla pystyy liikenteessä ajelemaan yli 100km matkoja).
- ksdskksfkjkdj
Olisin tahtonut ostaa Lada 1200:n mutta minua ei hyväksytty ostajaksi. En ollut kommunistipuolueen jäsen.
- HolistinAivopierua
Aika huono provokatiivinen aloitus Toyota-Holistilta. Kian hybrid-tekniikka on uudempaa ja modernimpaa kuin Toyotan, mutta sen käyttölogiikka tähtää kokonaistaloudellisuuteen ja hyvään käytettävyyteen kaikissa olosuhteissa. Noissa talvitesteissä annetaan liikaa painoa sellaisille asioille joilla ei oikeasti ole merkitystä autoilijalle, eli kylmäpäästöt ja hetkellinen kylmäkulutus tms...
Et sinä Holisti mitään autoa osta tai edes omista, eihän sinulla ole edes ajokorttia, koska fyysiset rajoitteet on esteenä. - Niristipiristi
"Aika huono provokatiivinen aloitus Toyota-Holistilta."
En ole mikään Toyota-Holisti. Minusta Toyotat ovat kaikkein rumimpia autoja, joita on myynnissä. Ne jäävät ostamatta jo pelkästään ulkonäön vuoksi.
Tuo Niro kuitenkin viehätti sekä ulkonäöllään että ajokokemuksellaan, mutta kun kylmäkulutus on niin suurta, niin mitäpä sitä ostamaan. Kun hybriditekniikan pitäisi auttaa nimenomaan pätkäajon kulujen laskemisessa, niin eihän se auta, jos auto ei ole taloudellinen kylmänä. Kun pätkäajo tarkoittaa usein ajamista kylmällä autolla.- parempiaKuinToyotan
Juttusi täytti Holistin tunnusmerkit, sorit siitä
Eikö tärkeämpää ole kokonaistaloudellisuus kuin hetkellinen kylmällä autolla ajo?
Kovasti noita Kia hybridejä on kehuttu testeissä modeneiksi ja toimiviksi. - Lappilas
Hehhehhee. Sit mä heräsin ja lakanat oli märkiä. Et sä mitään uutta autoa ollut ostamassa. Haaveilu on asia erikseen.
No ei se kylmä kulutus nyt niin hirväe ole, itsellä niro jonka ostin viimesyksynä. Olen sillä ajanut nyt 5300km ja ajoni ovat ihan lyhyttä pätkää niin nyt kulutus on koko ajalle 4,3l. näyttäähän se kulutusmittari välillä isoja lukemia kun ajaa lyhyen pätkän kylmänä. Mitään vikaa ei ei ole ollut autossa, ihan kiva kaupunki auto mutta maantiellä ei kyllä voima riitä.
Miten päästään nirolla 4,3 kulutukseen ? Olen ajanut nirolla puolitoista vuotta ja 16000 km koko ajan keskikulutus on 6,5 litraa satasella
- Niromy2018
Oho, itselläni niro kuluttanut 7 kuukauden aikana 4,6 sataselle ja silti pettynyt olo. Pitäis olla korkeita kolmosia.
- JäiHybridiKauppaan
Minäkin koeajoin Niron. En tykännyt Kian ”DSG” vaihteistosta. Eikä auto tuntunut maantiellä mitenkään mukavalta.
- niromies
Nyt ajettu Nirolla 26000 km 7 kk aikana. Kulutus talvella 4.9, kesällä 4.6.
Kaikilla normiautoilla mulla ollu kulutus sama kun tehtaan ilmoittama keskikulutus - 0.2 litraa.
Hybrideillä ei ole toivoakaan päästä tehtaan ilmoittamiin lukuihin, mutta sen tiesin jo autoa ostaessani. On ne silti paljon taloudellisempia kuin muut bensa-automaatit.
En ole vihreä, se ei ollut valinnan syy, halusin vain kokonaiskuluiltaan budjettiini sopivan auton jossa ei istuta maan rajassa ja on tietyt varusteet. Olen ainakin vielä tyytyväinen valintaani.- niromies
...vielä jäi sanomatta että mitään DSG- vaihteistollista autoa en ilman huolenpito-sopimusta ostaisi.
Jos uuteen autoon ei saa huolenpitosopimusta tai jos se on kalliimmasta päästä, sekin on mielestäni merkki epäluotettavuudesta.
Joillain epäluotettavilla merkeillä se on sellainen että se on kallis, mutta yritetään perustella sitä sillä että jos tuuri käy ja huollot onkin halvat eli ylimääräisiä korjauksia ei tulekaan, saat osan takaisin. - sitä.ihmettelen
niromies kirjoitti:
...vielä jäi sanomatta että mitään DSG- vaihteistollista autoa en ilman huolenpito-sopimusta ostaisi.
Jos uuteen autoon ei saa huolenpitosopimusta tai jos se on kalliimmasta päästä, sekin on mielestäni merkki epäluotettavuudesta.
Joillain epäluotettavilla merkeillä se on sellainen että se on kallis, mutta yritetään perustella sitä sillä että jos tuuri käy ja huollot onkin halvat eli ylimääräisiä korjauksia ei tulekaan, saat osan takaisin.Eikös Niron pitkä takuu korvaa "DSG"-vaihteiston vikoja?
- niromies
sitä.ihmettelen kirjoitti:
Eikös Niron pitkä takuu korvaa "DSG"-vaihteiston vikoja?
Korvaa se, mutta takuu on 7 vuotta tai 150 000 km ja ainakin tällähetkellä ajattelen että pidän auton noin 6 vuotta eli noin 210 000 km. Varman päälle siis otan.
- Anonyymi
niromies kirjoitti:
Korvaa se, mutta takuu on 7 vuotta tai 150 000 km ja ainakin tällähetkellä ajattelen että pidän auton noin 6 vuotta eli noin 210 000 km. Varman päälle siis otan.
Kaksoiskytkimen levyjen takuu on 2 v / 20 tkm. Eli surkea. Eihän itse vaihteisto ole vikaherkkä, mutta kytkimet kuluu.
- turhaa.hölinää
Ulkomaisissa testeissä Niro on päihittänyt jopa Priuksen keskikulutuksessa, kun on ajettu myös 130 km/h nopeuksia.
- Heikkiheppi
Aloittaja olisi halunnut ostaa kian mutta kun ei ole massia niin tuli autokaupasta kävellen kotiin.
- Hnnnntaiiii
Tai sitten tuli järkiinsä ja jätti Nikko-auton ostamatta. Tai osti ehkä suoraan mopoauton joka on sama asia.
- Anonyymi
Noihan on niitä johon on pultattu akkuporakone moottorin kylkeen!
- Anonyymi
Mitä oletatte ajhoneovolta jonka moottorinkylkeen on pultattu porakone akkuineen? Kevyt hybridit ovat kusetusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418