Kolmannen valtakunnan konvehti H:gissä

ei_kolehtia

Postilaatikkoomme oli vartiotornijengi käynyt työntämässä Pennsylvanian propagandaosaston kutsun jäähallihäppeninkiin. Siinä kehuttiin kovasti vl-puhujapappojen suosikkiaihetta eli jonkun Joonan seikkailuja.

Olisi mielenkiintoista saada tänne yhteenveto molempien jengien juttujen yhtäläisyyksistä.

26

710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole.Rohkea

Suomenkielinen konventti käynnissä tänään ja vielä huomenna.
      Sunnuntain eli huomisen ohjelma:
      https://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/konventtiohjelma-2018/sunnuntai/
      9.40 PUHESARJA: Edessä olevia tapahtumia jotka vaativat meiltä rohkeutta
      11.20 RAAMATULLINEN ESITELMÄ: Miten ylösnousemustoivo antaa rohkeutta? (Markus 5:35–42; Luukas 12:4, 5; Johannes 5:28, 29; 11:11–14)
      13.50 ELOKUVA: Joona – tositarina rohkeudesta ja armosta (Joona 1–4)
      14.50 Niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän kuin niitä, jotka ovat meitä vastaan! (5. Mooseksen kirja 7:17, 21; 28:2; 2. Kuninkaiden kirja 6:16; 2. Aikakirja 14:9–11; 32:7, 8, 21; Jesaja 41:10–13)

Helsingin jäähalli
      Nordenskiöldinkatu 11-13, 00250 Helsinki

• TäsmätietoaJorinoihinkin

Teetkö sen avauksessa kaivatun yhteenvedon?

• Ole.Rohkea

Mene katsomaan ja kerro kommenttisi.

• etsivä-xxx

Jo otsikko kertoo että Jehovan todistajien lähestymistapa Joonaan on erilainen kuin on kristityn. Otsikko on 13.50 ELOKUVA: Joona – tositarina rohkeudesta ja armosta (Joona 1–4).

Jehovantodistajien sivustolta:
        HENKILOKUVA Jehovan profeetta, joka
        palveli kuningas Jerobeam II:n hallituskaudella
        (2. Kuninkaiden kirja 14:23–25). Jehova opetti Joonalle, etta taman ei pitaisi keskittya itseensa vaan olla kiinnostunut toisten tarpeista (Joona 4:6–11). Joonan kokemukset opettavat meille, etta Jehova on aarimmaisen karsivallinen, armollinen ja huomaavainen syntisia ihmisia kohtaan-

Tähän asti siis näin, mutta erot tulevatkin kokonaisuudesta, missä keskiössä on erilainen suhtautuminen Kristuksen jumaluuteen tai kolmiyhteiseen Jumalaan ja Jumalan olemukseen ylipäätään. Tähän Joonasta kertovaan Raamatunkohtaan luterilaisesta tulkinnasta, katkelmia.

Kristityn näkökulma tulee otsikolla Jumalan tahdon hyväksyminen. Siinä korostuu Joonan ja risiinikasvin teologia.
        SLEY: "Ensimmäisestä luvusta muistamme, että Joona armahti merimiehiä. Hänhän olisi voinut ajatella: "Menkööt hekin minun mukanani meren pohjaan!" Mutta hän päinvastoin kehoitti heitä heittämään hänet mereen, jotta myrsky tyyntyisi ja laiva miehistöineen pelastuisi.
        Mutta niiniveläisiä kohtaan Joona ei tuntenut vähäisintäkään armoa."

"Joonan oli tunnustettava Jumalan kaikkivaltius, kuten tekivät laivan kapteeni (Joona 1:6), merimiehet (Joona 1:14), Niiniven kuningas (Joona 3:9) ja Joona itse aiemmin (Joona 2:10). On myös hyvä lukea, mitä Paavali kirjoittaa Jumalan kaikkivaltiudesta: Room 9:14-15.

Joonan oli myönnettävä, että Jumalalla oli oikeus paitsi pelastaa (Niinive), myös tuhota (risiinikasvi)."

"Saman voisi sanoa toisin sanoin: meidän olisi löydettävä oma paikkamme Jumalan suunnitelmissa. Meille ei varmaan ole annettu yhtä ihmeellistä tehtävää kuin Joonalle, mutta Jumala kyllä tietää, mikä on paras tehtävä."

• Ole.Rohkea

>>>>"Tähän asti siis näin, mutta erot tulevatkin kokonaisuudesta, missä keskiössä on erilainen suhtautuminen Kristuksen jumaluuteen tai kolmiyhteiseen Jumalaan ja Jumalan olemukseen ylipäätään. Tähän Joonasta kertovaan Raamatunkohtaan luterilaisesta tulkinnasta, katkelmia."<<<<<
        - Lyhyt kommentointi ainakin tästä. Kyllä se on varmaa, että Joona ei palvonut kolmiyhteistä Jumalaa eikä ollut hänen profeettansa. Joona oli Jehovan profeetta ja palvoi häntä yksin, kuului Jehovan silloiseen nimikkokansaan.
        Jes.43:10-12 (Raamatun Uuden Maailman käännös, joka kääntää Tetragrammin Jumalan erisnimenä, eikä korvaa sitä yleisnimellä "Herra")
        10 ”Te olette minun todistajiani”, lausuu Jehova, ”niin, palvelijani, jonka olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä olen sama. Ennen minua ei ollut muodostettu yhtään Jumalaa, eikä minun jälkeeni edelleenkään ole ollut ketään. 11 Minä – minä olen Jehova, eikä minun lisäkseni ole ketään pelastajaa.”
        12 ”Minä olen kertonut ja pelastanut ja kuuluttanut, kun keskuudessanne ei ollut yhtään outoa jumalaa. Niinpä te olette minun todistajiani”, lausuu Jehova, ”ja minä olen Jumala. 13 Olen myös kaiken aikaa sama, eikä kukaan vapauta minun kädestäni. Minä ryhdyn toimimaan, ja kuka voi sen torjua?”

Kristikunnan kolmiyhteinen Jumala käsite muodostui ja vakiintui 300-luvun loppuun mennessä.

• Se_on_varmaan

tuo sama kuuluisa nuori teologi Joona, jonka joku hassahtanut joitakin vuosia sitten asetti Jumalan valtakunnassa puhujaksi. Sitten se piti omaa hullua blogiaan ja lykkäsi itsensä jokaiseen mahdo,liseen ja mahdottomaan tilanteeseen ja rehenteli olevansa vanhoillislestadiolainen puhuja. Lopuksi se liittyi epäpyhään katoliseen kirkkoon ja rehenteli olevansa ensimmäinen vanhoillislestadiolainen puhuja, joka liittyy katoliseen kirkkoon. Nyt hänestä melskaavat jopa jehovalaiset.

Kyllä se tyyppi pitäisi julistaa pyhimykseksi. Sillä ei ole koskaan ollut synnintuntoa eikä seole valitellut heikkouttaan ja ymmärtämättömyyttään, vaan on kaiken aikaa ollut vahva ja ymmärtänyt kaikki asiat.

Nuorenahan tällainen pelleily menettelee, mutta entäpä sitten kun tulevat sairaudet ja vanhuus? Paluuta ei taida olla...

• Paluutako ei ole?
        Mihinkä pitää palata?
        Mutta jos on harhautunut Kaikkivaltiaasta Kristuksesta, Jeesuksesta, parannuksen voi aina tehdä.

Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen

Asia on vahvistettu VT;ssä Hes 37;22 Siinä maassa, Israelin vuorilla, minä teen heistä yhden kansan. Heillä kaikilla on oleva hallitsijanaan yhteinen kuningas, enää he eivät elä kahtena kansana eivätkä kahden kuninkaan alaisina.
        Ja näin on käynyt. Israel on nyt Israel, ei Juuda, eikä Jaakob, vaan Herran oma Israel.

• Mutta_kun
        Kesitas kirjoitti:

Paluutako ei ole?
        Mihinkä pitää palata?
        Mutta jos on harhautunut Kaikkivaltiaasta Kristuksesta, Jeesuksesta, parannuksen voi aina tehdä.

Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen

Asia on vahvistettu VT;ssä Hes 37;22 Siinä maassa, Israelin vuorilla, minä teen heistä yhden kansan. Heillä kaikilla on oleva hallitsijanaan yhteinen kuningas, enää he eivät elä kahtena kansana eivätkä kahden kuninkaan alaisina.
        Ja näin on käynyt. Israel on nyt Israel, ei Juuda, eikä Jaakob, vaan Herran oma Israel.

Raamattu sanoo, että etsikää ensin Jumalan valtakunta ja Hänen vanhurskautensa niin kaikki nämä teille annetaan. Siis ei oteta vaan annetaan.
        Kaikki Raamatun kohdat ovat tänäkin päivänä voimassa.

Jumalan sana on yksi kokonaisuus.

• Mutta_kun kirjoitti:

Raamattu sanoo, että etsikää ensin Jumalan valtakunta ja Hänen vanhurskautensa niin kaikki nämä teille annetaan. Siis ei oteta vaan annetaan.
        Kaikki Raamatun kohdat ovat tänäkin päivänä voimassa.

Jumalan sana on yksi kokonaisuus.

Siinä käsketään etsiä.
        Sehän tulee sitten Jeruslemiin, Jumalan kanssa, kun on Herran Päivä.
        Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ja jos joku sanoo, että nyt johtaa Jumalan Valtakuntaa, hän tekee peruutamattoman synnin, leikkien fiksumpaa kun Jumala.
        Ilm 21
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Siellä ei ole Kirjan mukaan yhtään lestadiolaista johtajaa, he pelleilee vain tittelinkipeänä.

Muista, että kaikki on Kerholle voimassa, mutta meille kristityille vain Uusi Testamentti, kunhan annamme itsemme Jeesuksen käyttöön.

• Se_on
        Kesitas kirjoitti:

Siinä käsketään etsiä.
        Sehän tulee sitten Jeruslemiin, Jumalan kanssa, kun on Herran Päivä.
        Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ja jos joku sanoo, että nyt johtaa Jumalan Valtakuntaa, hän tekee peruutamattoman synnin, leikkien fiksumpaa kun Jumala.
        Ilm 21
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Siellä ei ole Kirjan mukaan yhtään lestadiolaista johtajaa, he pelleilee vain tittelinkipeänä.

Muista, että kaikki on Kerholle voimassa, mutta meille kristityille vain Uusi Testamentti, kunhan annamme itsemme Jeesuksen käyttöön.

niin kuin hakomaja yrttitarhassa ja hävitetty kaupunki ja ei mitään.
        Raamatun kuvaus Kesitakselle Jumalan valtakunnasta.

Jumalan valtakunta on meidän keskellämme. Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
        Taylorin Ellin kaltaisesta naisesta tuli elävän veden lähde siellä kaivolla kun sai kuulla evakeliumin Ihmisen Pojalta.

• Se_on kirjoitti:

niin kuin hakomaja yrttitarhassa ja hävitetty kaupunki ja ei mitään.
        Raamatun kuvaus Kesitakselle Jumalan valtakunnasta.

Jumalan valtakunta on meidän keskellämme. Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
        Taylorin Ellin kaltaisesta naisesta tuli elävän veden lähde siellä kaivolla kun sai kuulla evakeliumin Ihmisen Pojalta.

Löydätkö Sinä muuta kertomusta Raamatusta, jossa kerrotaan Jumalan Valtakunnasta. Myöhemmissä jakeissa jopa kokokin, 2304x 2304 ja pyramidin korkeus sama.
        Luvussa 22 jatkuu, kuka jää ulkopuolelle; 15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Raamattu ei kerro, että se on teidän keskellä, vaan fariseuksille, jotka eivät tunnistaneet Jeesusta Messiaaksi. Lestadiolaisista Hän ei puhunut mitään?

Luuk 17; 20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, MILLOIN JUMALAN VALATKUNTA TULEE, hän vastasi: "EI JUMALAN VALATKUNTA TULE NIIN, ETTÄ SITÄ VOISI TARKKAILLA.

Eli Valtakunta ei ollut kuitenkaan tullut?
        Mieti kontekstia?

Missä se Ellin asia ilmenee?

• etsivä-xxx

Sinun kirjoituksissasi korostuu sama mistä Jehovan todistajia on arvostelut ja mielestäni molemmissa on vikaa, Sinun vainosi vanhoillislestadiolaisuudesta lähteneitä kohtaan on samankaltaista kuin Jehovan todistajien karttamissäädökset. Lestadiolaisten joukossa nämä 70-luvulla syntyneet ilmiöt ovat jo paljon poistuneet, lestadiolaiset vanhemmat säilyttävät perheyhteyden liikkeestä eronneisiin lapsiinsa ja heidän perheisiinsä.

Olet yksi niistä, onneksi vain palstailmiönä täällä, jotka reaalimaailmassa jotaisivat minua enemmän pois kaikesta yhteydestä vanhoillislestadiolaisuuteen, johon muista syistä kuin tämä kirjoittelu on etäisyyttä tullut. Netistä kuuntelen harvakseltaan. Messu ja ehtoollinen vetää puoleensa vahvemmin .

Johannes 6
        50 Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole.
        51 Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää." [Hepr. 10:10]
        52 Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?"
        53 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. [Mark. 14:22-24; 1. Kor. 10:16]
        54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
        55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. [Joh. 15:4; 1. Joh. 2:24, 1. Joh. 3:24]
        57 Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö.

Tähän sisältyy myös ehtoollinen, Jumalan antama näkyvä merkki läsnäolostaan. Sana ja sakramentti, niistä ihminen elää.

• etsivä-xxx
        etsivä-xxx kirjoitti:

Sinun kirjoituksissasi korostuu sama mistä Jehovan todistajia on arvostelut ja mielestäni molemmissa on vikaa, Sinun vainosi vanhoillislestadiolaisuudesta lähteneitä kohtaan on samankaltaista kuin Jehovan todistajien karttamissäädökset. Lestadiolaisten joukossa nämä 70-luvulla syntyneet ilmiöt ovat jo paljon poistuneet, lestadiolaiset vanhemmat säilyttävät perheyhteyden liikkeestä eronneisiin lapsiinsa ja heidän perheisiinsä.

Olet yksi niistä, onneksi vain palstailmiönä täällä, jotka reaalimaailmassa jotaisivat minua enemmän pois kaikesta yhteydestä vanhoillislestadiolaisuuteen, johon muista syistä kuin tämä kirjoittelu on etäisyyttä tullut. Netistä kuuntelen harvakseltaan. Messu ja ehtoollinen vetää puoleensa vahvemmin .

Johannes 6
        50 Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole.
        51 Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää." [Hepr. 10:10]
        52 Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?"
        53 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. [Mark. 14:22-24; 1. Kor. 10:16]
        54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
        55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. [Joh. 15:4; 1. Joh. 2:24, 1. Joh. 3:24]
        57 Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö.

Tähän sisältyy myös ehtoollinen, Jumalan antama näkyvä merkki läsnäolostaan. Sana ja sakramentti, niistä ihminen elää.

täm kirjoitukseni (sisltää Joh 6 jakeet) oli siis vastine nimimerkille Se_on_varmaan. Josakin syystä ei nyt näy tekstini alussa lainauksena kuten pitäsi.

• 875

>>>>"Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ja jos joku sanoo, että nyt johtaa Jumalan Valtakuntaa, hän tekee peruutamattoman synnin, leikkien fiksumpaa kun Jumala."<<<<
      Kesitaksella on omat opetukset Jumalan Valtakunnasta, joita hän on täällä toistellut.
      Jumalan Valtakunta on taivaallinen hallitus ja sen Kuningas on Jeesus Kristus. Hänen kanssaan Valtakuntaan kuuluvat 144000 hallitsijatoveria, joita Ilm.21 muun muassa kuvailee ”pyhäksi kaupungiksi, Uudeksi Jerusalemiksi”, joka ”tulee alas taivaasta Jumalan luota, valmistettuna niin kuin miehelleen kaunistettu morsian” (Ilm. 21:1, 2, 22–24).
      Uusi Jerusalem ja sen Sulhanen muodostavat uuden asiainjärjestelmän hallituksen. Tämä taivaallinen kaupunki ”tulee alas taivaasta” siinä mielessä, että se kohdistaa huomionsa maahan.

• Nyt on Kristuksen seurakunta, Universaali, jota johtaa Kaikkivaltias Jeesus.
        Jumalan valtakunta ei ole minun keksintö, vaan Jumalan ja se tulee Israeliin, luen Ilm 21, 1-6 ja lopeta se kirjoittelu minun jutustani. Minä en muuta, vaan minä tunnen Jumalan Sana, Jeesuksen ja sanoman.

Missä kerrotaan, että nämä 144 tuhatta hallitsevat Taivaassa

He eivät hallitse seurakunnan aikana, joka on voimassa ennen Jumalan tuloa maahan, mutta Jumalan Valtakunnassa he ovat alin hallinta ryhmä, ylin on Kolmiyhteys, sitten 24 Pyhää ja sen jälkeen nämä 144 tuhatta.
        Lue Raamattua.

Ilm 14;1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.

Sana sanoo selvästi, että Jeesus seisoin Siionin vuorella tämän ryhmän kanssa ja Taivaasta kuului ääniä.

Se ei ole Taivaallinen hallitus, vaan Paratiisin hallitus Uudessa Jerusalemissa.

Kirjoitat tyhmiä; Uusi Jerusalem ja sen Sulhanen muodostavat uuden asiainjärjestelmän hallituksen. Tämä taivaallinen kaupunki ”tulee alas taivaasta” siinä mielessä, että se kohdistaa huomionsa maahan.??

Asia on konkreettinen, sillä helvetti tulee olemaan avaruudessa (eli taivaassa) meistä nähden.

Se ei ole ”siinä mielessä”, vaan se on oleva ja iankaikkinen.
        Olet kyllä tyypillinen VL. Kaikki täytyy kieroilla ja opettaa väärin, saatanallisesti; -että se kohdistaa huomionsa maahan.

Täysin Raamatun raiskausta.

• mietintään_
        Kesitas kirjoitti:

Nyt on Kristuksen seurakunta, Universaali, jota johtaa Kaikkivaltias Jeesus.
        Jumalan valtakunta ei ole minun keksintö, vaan Jumalan ja se tulee Israeliin, luen Ilm 21, 1-6 ja lopeta se kirjoittelu minun jutustani. Minä en muuta, vaan minä tunnen Jumalan Sana, Jeesuksen ja sanoman.

Missä kerrotaan, että nämä 144 tuhatta hallitsevat Taivaassa

He eivät hallitse seurakunnan aikana, joka on voimassa ennen Jumalan tuloa maahan, mutta Jumalan Valtakunnassa he ovat alin hallinta ryhmä, ylin on Kolmiyhteys, sitten 24 Pyhää ja sen jälkeen nämä 144 tuhatta.
        Lue Raamattua.

Ilm 14;1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua.

Sana sanoo selvästi, että Jeesus seisoin Siionin vuorella tämän ryhmän kanssa ja Taivaasta kuului ääniä.

Se ei ole Taivaallinen hallitus, vaan Paratiisin hallitus Uudessa Jerusalemissa.

Kirjoitat tyhmiä; Uusi Jerusalem ja sen Sulhanen muodostavat uuden asiainjärjestelmän hallituksen. Tämä taivaallinen kaupunki ”tulee alas taivaasta” siinä mielessä, että se kohdistaa huomionsa maahan.??

Asia on konkreettinen, sillä helvetti tulee olemaan avaruudessa (eli taivaassa) meistä nähden.

Se ei ole ”siinä mielessä”, vaan se on oleva ja iankaikkinen.
        Olet kyllä tyypillinen VL. Kaikki täytyy kieroilla ja opettaa väärin, saatanallisesti; -että se kohdistaa huomionsa maahan.

Täysin Raamatun raiskausta.

Keitä ovat nuo laulajat valtaistuimen edessä?
        Ilm. 14:3
        Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.

• mietintään_ kirjoitti:

Keitä ovat nuo laulajat valtaistuimen edessä?
        Ilm. 14:3
        Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä.

Taivaasta kuuluu ääni, joka samaan aikaan muistuttaa sekä meren pauhinaa ja ukkosta että harpun soittoa. Tämä kahtalaisuus saattaa hämmentää, ja se tuntuu Johanneksestakin kummajaiselta, mutta se kuvaa Jumalan luonnetta. Jumala on samaan aikaan sekä pyhyys että rakkaus, kiivas ja lempeä. Jumalaa ja hänen tekojaan Raamatussa ja muuallakaan ei pysty ymmärtämään, ellei ymmärrä näitä kahta Jumalan olemuksen puolta.

Uutta laulua ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo valitut. Tämä viitannee siihen, että Jumala on erityisellä tavalla antanut heihin Henkensä niin, että he voivat ylistää Jumalaa puhtaammin, voimakkaammin, paremmin.

Heistä kerrotaan myös, että he olivat seksuaalisesti puhtaita, he eivät valehdelleet eikä heissä ollut virheitä. Jumalan Hengen avulla he olivat voineet elää pyhää elämää niin, että eivät sortuneet seksuaalisiin synteihin eivätkä valehteluun. Ilman Jumalan Hengen vaikutusta ihmisessä nämä molemmat synnit tulevat helposti osaksi elämää.

Johannes ei tunnista heissä ihmistä, ei enkeleitä, eikä muita Taivaan Pyhiä, ja siksi nimittää heitä olennoiksi.
        Heissä on jotain Fiksua, sillä vain He ovat oppineet yhden ylistyslaulun Jumalalta, jota kukaan muu ei ole mahdollista oppia. Niin erikoinen on olento ja laulu.

• lyhyesti

Molemmat kultit ovat sairaita, ulkopuolisesta maailmasta erottautuvia ryhmiä.

• etsivä-xxx

Päivän sana tulisi uskoa ja siinä on Raamatun sana, joka erottaa jehovantodistajan ja kristityn. Se Jeesus, mikä jehovantodistajilla on, on ihminen taivaassa, kun kristityn Kristus on näissä jakeissa.

Galatalaiskirje 2
      20 Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani.

Joh. 10:38
      Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä." [Joh. 14:10,11]

Joh. 14:10
      Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. [Joh. 7:16 ]

Joh. 14:11
      Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.

Kristty uskoo että Kristus elää uskovaisessa ihmisessä. Näin siis sekä luterilaisuus että vanhat kirkot katoliset ja ortodoksit opettavat. Tämä perustuu siihen että Jumala on kaikkialla, ei vain taivaassa. Käsitys siitä mikä on ääretön läsnäolo kun kyse on Jumalasta on erilainen kuin henkiruumiiseen sidottu rajallinen jumala.
      Tämä liittyy kristilliseen käsitykseen pyhittymisestä.

• Ole.Rohkea

>>>>Se Jeesus, mikä jehovantodistajilla on, on ihminen taivaassa<<<<
      Onpas väite.
      1.Piet.3:18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä."
      Ihmiset ovat maan päällä ja henkiluomukset taivaassa. Lisäksi Kristus korotettiin ylempään asemaan, missä hän oli taivaassa ennen maan päälle syntymistään täydelliseksi ihmiseksi kuten Aadam oli ollut. Hän on nyt taivaassa kirkastettu, kuolematon, turmeltumaton Jumalan Valtakunnan Kuningas.

• Tietotuusjaelämä

Jeesus itse todisti Jumalan poika, ei Jumala. Vain Nikean kirkolliskokous teki Hänestä jumalan. Jeesuksen sanaan uskovat tietävät sen, eli opetuslapset.

• Tottaturiset

Jeesuksen inhimillisyydestä todistaa myös hänen erehtyväisyytensä: sukupolvi, jonka ei pitänyt kadota, katosi.

• Yxinkertane.vaan

Eiks nää veeällät ja muut jehovat oo tätä ainoota oikeeta uskontoo molemmat?

• Tietotuusjaelämä

On, ainakin heidän omasta mielestään.

• kettkkl

VÄÄRÄ PALSTA!

• kettinkiheikki

SUORISTA SE!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1173
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1153
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      866
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      757
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      667
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      97
      633
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      608
    9. 78
      571
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      538
    Aihe