Uutissivustoille vilkaistuani huomasin että siellä täällä paheksutaan homoseksuaalien eheyttämistä heteroseksuaaleiksi. Vanhoja asioita kaivetaan esille. Mitenkähän pitkä vanhenemisaika tällaisilla "rikoksilla" on jos joku riittävän paljon loukkaantuu? Vai ovatko nämä rikokset sellaisia että ne eivät vanhene koskaan? Oma kokemukseni eräistä vähemmistöryhmistä on, että siellä ollaan hyvin herkkiä loukkaantumaan jopa väärinkäsityksien ollessa kyseessä.
Siinä saa olla saarnaaja kieli keskellä suuta että osaa pitää riittävän ympäripyöreän saarnan ettei joku loukkaannu. Myös esirukouspyyntöjä pitänee siistiä, ettei jonkun mieli pahoitu. Mutta onko se Jumalan tahto?
Lopputulos tällaisella "suvaitsevaisuudella" lienee suvaitsevuuden irvikuva.
Ehkä oli tarpeetonta ottaa näitä asioita esille, mutta jos joku on altis rukoilemaan niin rukoillaan yhdessä että Jumala avaa ihmisten silmät näkemään totuuden. Että Jumala antaa oikean synnintunnon (koskien ihan kaikenlaisia syntejä, niitäkin joita kukaan muu kuin Jumala ei näe). Että pelastus Jeesuksen kautta otetaan vastaan silloin kun vielä etsikonaika on.
https://www.poliisi.fi/vihapuhe
Loukkaantumisherkkyys ja vihapuheet
9
177
Vastaukset
- capiche
Hengellisen väkivallan aiheuttamat traumat ovat yhtä pitkäikäisiä kuin fyysisenkin. Traumat voivat kestää lopun ikää niillä, jotka eivät osaa käsitellä niitä. Suurin osa ei osaa.
Homot eivät ole sen herkempiä kuin heterotkaan. Mutta monet heistä ovat jo valmiiksi traumatisoituneita sen vuoksi miten heitä on yhteiskunnassa kohdeltu. Jos ymmärtämättömät uskovaiset pistävät vielä paremmaksi, niin henkinen kuorma vain kasvaa.
Ihmisen rikkinäisyys ei ole Jumalan tahto. Mutta se ei korjaudu uskoon tulemalla tai eheytysleireillä. Vaikeiden asioiden käsittely voi Jumalankin kanssa kestää vuosikausia. Eikä siinä prosessissa tarvita ymmärtämättömiä kristittyjä arvostelemaan tai tuomitsemaan.
Sielunhoidossa tarvitaan viisautta ja ymmärrystä, jota ei kaikilla kristityillä ole. Ei pidä mennä sorkkimaan ihmisen psyykeä, jos ei siitä mitään ymmärrä.- capiche
Kaikki traumatisoituneethan ovat yliherkkiä loukkaantumaan. Oli trauman syy sitten mikä tahansa.
Nettikeskusteluissakin loukkaannutaan joskus, vaikka asioista ja ilmiöistä keskusteltaisiin vain yleisellä tasolla. Mutta ei keskustelemista voi lopettaa vain siksi, että joku jossakin saattaisi loukkaantua. Sellainen johtaisi neuroottiseen yhteiskuntaan.
Ylläoleva viestikin oli vain yleisluontoista pohdintaa, eikä missään nimessä kritiikkiä siitä, että otit asian esille.:) Sisäisistä haavoista eheytymiseen voi jollakin ihmisellä mennä koko elämä aikaa olipa nyt sitten kyseessä hetero tai homo.
"Sielunhoidossa tarvitaan viisautta ja ymmärrystä, jota ei kaikilla kristityillä ole. Ei pidä mennä sorkkimaan ihmisen psyykeä, jos ei siitä mitään ymmärrä." Joku saarnaaja sanoi että ketään ihmistä ei pitäisi sanoa sielunhoitajaksi, vaan korkeintaan sielunhoitoavustajaksi. Jeesus on sielunhoitaja. Ei ole tosiaankaan jokaiselle sopivaa hommaa tuo sielunhoitoavustajan tehtävä.
Asioiden pohtiminen on yleensä ihan paikallaan, ennen kuin avaa sanaisen arkkunsa. Sanoja voi käyttää niin todella monella eri tapaa. Raamatussakin se mainitaan Jaak. 3:2. "Jos joku ei hairahdu puheessa, hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa".
- homojenehdoillamennään
Homot ovat median erityisagendaa.
Mitä järkeä tässä pakkohomotuksessa?Jos unohdetaan tietyt kiusalliset Raamatun paikat kuten esim. Room. 1:24-27, niin Rakkauden nimissä oikeutetaan sellaisetkin teot joita Jumalan Sana pitää syntinä. Kun synti-sana unohdetaan ja sen synti-sanan tilalle laitetaan jokin sairaus tai jotain muuta sellaista, mille ihminen ei itse voi mitään - niin eihän ihminen sitten tarvitse Jeesusta pelastajana jos ei kerran ole syntejäkään joista tarvitsisi tehdä parannusta. Minä-minä-minä se vaan määrään elämästäni ja omasta ruumiistani...
Jumala ja hänen Sanansa unohdetaan ja ihminen itse määrittelee mikä on oikein ja mikä on väärin. Minä en oikein ymmärrä sitä, miksi homoparit haluavat kirkollisen vihkimisen - mutta ilmeisesti he eivät ole lukeneet Raamattua tai sitten Raamattu ja kirkko elävät ihan omaa elämäänsä ja ihminen napsii vaan rusinat pullasta.
Näin nyt tässä kirjoitin mitä äkkiseltään mieleen tuli.
- 123d123d123d123
Entä jos joku mies uskoo olevansa homoseksuaali koska on lapsena hyväksikäytetty miehen toimesta? Miten itse kohtelisit tämmöistä lasta, kertoisitko hänelle että hän on homoseksuaali ja hänen homoseksuaalisuutensa on oikein?
Vai olisitko traumojen käsittelyn kannalla, jotta henkilön oikea seksuaalisuus voisi korjaantua?
Mistä erotat ihmisen joka on raiskauksen takia homo ja ihmisen joka on muuten seksuaalisesti homo?Kohtelisin tällaista lasta niin kuin ihmisiä yleensäkin. Lienee jonkin verran yleistäkin että tuollaisia hyväksikäyttötapauksia on taustalla , ainakin tuollaista olen jostakin lukenut.
Se, mitä joku ihminen kokee olevansa - ellei hän toteuta näitä asioita, jää samalle asteelle kuin muutkin sellaiset asiat jotka eivät ole hyväksi ja ovat vältettäviä. Raamatun mukaan homouden harjoittaminen on syntiä. Mutta on olemassa hyvin paljon muitakin syntejä, hyvin erilaisia syntejä. Kaikki synnit eivät ole yhtä päälle päin näkyviä. Raamattu opettaa että kenestäkään ihmisestä ei tule synnitöntä - mutta ihmisen tulee välttää synnissä elämistä. Lankeemuksia varmaan jokaiselle uskovalle tulee, mutta niistä täytyy tehdä parannus.
Traumojen käsittely hienotunteisesti, asiallisesti, luottamuksellisesti varmaankin olisi paikallaan. Mutta tuollainen vie varmasti pitkän aikaa, ei eheytynen tapahdu sormia napsauttamalla, ellei Jumala erityisellä tavalla paranna ihmistä tavallista nopeammin.
"Mistä erotat ihmisen joka on raiskauksen takia homo ja ihmisen joka on muuten seksuaalisesti homo?" En mistään. Ei minulla ole yliluonnollisia kykyjä. Myös heteroihmisiä raiskataan ja silloin on vaarana että syntyy lapsia.
- esimerkkejälukuisia
Homous on käyttäytymismalli.
Esim. miesvankilassa melkein kaikki haluavat homostella.Ehkä se on myös jonkin verran muoti-ilmiö. Jossakin vaiheessa on ollut paljon näitä kaapista tulemisia kun sekä tunnetut mies- että naisparit ovat löytäneet toisensa. Vankilassa tuohon homokäyttäytymiseen liittyy varmaan myös vallankäyttöä, ainakin joissakin vankila-aiheisissa elokuvissa on sellaista tullut esiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202