Suomi tarvitsee tiedeministerin

Suomi tarvitsee tiedeministerin, jyrisi Touko Aalto ja jatkoi, että koulutusleikkaukset on peruttava. Olen täysin samaa mieltä.

Linkki ketjussa.

39

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä se tiedeministerin kehuminen kuuluu kreationisti palstalla?!

      • IlkimyksenUutispalvelu

        Odottelen tässä päivystävien kreationistien kommentteja ja paljastuksia siitä mikä heistä on tiedettä - ainakin vuolasta hehettelyä ja höpinöitä evoluutiouskonnosta lienee odotettavissa.


      • älä.pahoita.mieltäsi
        IlkimyksenUutispalvelu kirjoitti:

        Odottelen tässä päivystävien kreationistien kommentteja ja paljastuksia siitä mikä heistä on tiedettä - ainakin vuolasta hehettelyä ja höpinöitä evoluutiouskonnosta lienee odotettavissa.

        Niinhän sinä odottelit, mutta yllätyksesi tästä tulikin paljon mielenkiintoisempi keskustelu.


    • tieteenharrastaja

      Jokaisen poliitikon jyrinät ja muut julkisuuspullistelut on näistä alkaen syytä tulkita vaalitaistelun alkutahdeiksi.

      Tehtyjen leikkausten peruminen on tunnetusti mahdollista vain tekemällä ainakin yhtä suuria uusia tilalle tai merkittäviä veronkorotuksia koko kansalle. Ehdotuksia sellaisiksi ei kukaan nyt uskalla tehdä, vaan enintään toistella mantraa "suurituloisten" lompakon keventämisestä.

      • Ei se nyt nimenomaan ylimalkaan juuri niin ole, kuten vanha sanonta kuuluu. Tietyistä yritystuista on kyllä varaa leikata.


      • ilkimyksen.atleettieno

        Nipistettäköön vaikka urheilun rahoituksesta.

        https://yle.fi/uutiset/3-10258933

        Miksi ihmeessä maan, jonka väkiluku on noin 1 / 1 300 maailman väkiluvusta, pitäisi olla huippu-urheilun suurmaa?


      • jhgjjhjhg
        ilkimyksen.atleettieno kirjoitti:

        Nipistettäköön vaikka urheilun rahoituksesta.

        https://yle.fi/uutiset/3-10258933

        Miksi ihmeessä maan, jonka väkiluku on noin 1 / 1 300 maailman väkiluvusta, pitäisi olla huippu-urheilun suurmaa?

        Eihän se ole ollut sitä enää kymmeniin vuosiin.


      • ilkimyksen.päivystys
        jhgjjhjhg kirjoitti:

        Eihän se ole ollut sitä enää kymmeniin vuosiin.

        Joo, mutta kun jotkut välttämättä haluaisivat että on.


      • Epiphaniuseikirj
        ilkimyksen.atleettieno kirjoitti:

        Nipistettäköön vaikka urheilun rahoituksesta.

        https://yle.fi/uutiset/3-10258933

        Miksi ihmeessä maan, jonka väkiluku on noin 1 / 1 300 maailman väkiluvusta, pitäisi olla huippu-urheilun suurmaa?

        "Miksi ihmeessä maan, jonka väkiluku on noin 1 / 1 300 maailman väkiluvusta, pitäisi olla huippu-urheilun suurmaa?"

        Koska se tuntuu hyvältä, meidät huomataan. Meillä on hyvät juuret. Olemme parempia kuin keskiverrot. Halutaan järkyttää massoja. Kansallinen tunne jolle halutaan objektiivista vakuutusta.

        Sama osuu jotakuinkin kaikkiin "kupliin".
        Heimoajattelu. Isisistä punaiseen ristiin.


    • Koulutusleikkaukset pelaavat populistien pussiin, aivan järjetöntä tämän maan meno.

      • sivistys-on-kadonnut

        Niin, ne tosiaan selittänevät, miksi kokoomusta ylipäätään äänestetään sen sijaan, että sille vain yksinkertaisesti naurettaisiin.


      • Koulutusleikkauksista sen verran että mikä on ettei uskonnon opetuksesta ja muista turhanpäiväisistä uskonnollisista hartauksista kouluissa luovuta. Se säästäisi paljon!


    • Shitland

      Mikä Suomi? Tietääkseni Suomi lakkasi olemasta 1995. Tiedeministerit ja muutkin on ulkomailla. Meillä on Arkadianmäellä vain nukketeatteri.

      • Suomi, eli viralliselta nimeltään Suomen Tasavalta ei ole mihinkään hävinnyt ja on vieläkin yhtä hyvin olemassa kuin ennen '95.

        Ihan uteliaisuudesta oletko asunut keskellä metsää tai tyyliin Australiassa viimeiset parikymmentä vuotta?


      • Suomen itsenäisyys vahvistui vuoden 1995 jälkeen. Ennen vuotta 1995 eräs naapurimaa vaikutti Suomen sisä- ja ulkopolitiikkaan mm. vaikuttamalla hallituskokoonpanoihin ja jopa presidentivaaleihin. Tällaista ei ole tapahtunut vuoden 1995 jälkeen.


      • hkjhjkhkjh

        Tietosi on väärä. Olet niellyt tyhjäpäisten nurkkanationalistien jutut nahkoineen ja karvoineen. Taidat käydä vähän hitaaalla.


      • Suoli-Shitland

        Jokaisella on oma käsityksensä, mitä se itsenäisyys on. Sitä voi tietenkin olla vaikka periaatteesta eri mieltä, puolustella nykyistä tilannetta, nähdä vain itsensä omissa olosuhteissaan ja pyöritellä mielessään erilaisia perusteluita... russofobiasta lähtien, tai uskotella itselleen, että EU Suomi = itsenäisempi kuin itsenäinen. Kyllä Suomi oli itsenäinen sanan varsinaisessa merkityksessä vuoteen 1995 asti, kunnes päätäntäoikeus siirretiin ulkomaille ja poistimme oman valuuttamme yms. Meille luvatiin paljon, mutta saimme muuta... pysyvä suurtyöttömyys, kansan jakautuminen, kansallisten markkinoiden siirtyminen EU-markkinoiksi, yleishyödyllisen rahankierron tyrehtyminen, järjettömät jäsenmaksut muiden pankkien rahoitukset, velkaantuminen, ulkomaisten populaatioiden elättäminen jne... Nyt ollaan myös luovuttamassa maaperäämme USAn russofobian vuoksi. Russofobia on kyllä järkyttävä tauti. Ja ei, Venäjästä ei tarvitse tykätä, eikä nuolla Puten persettä. Nyt on kyse ihan vaan fobiasta. https://en.wikipedia.org/wiki/Fobia

        "Tyhjäpäinen nurkkanationalisti" on niitä teikäläisen luomia pieniä vihreitä miehiä, joita ilmeisesti näette lymyilemässä somen pimeissä nurkissa. Johonkinhan tuo superyleistävä diibadaaba perustuu. Itseään on toki lupa viihdyttää, mutta luulisi, että poliittisessa keskustelussa vielä tyhjäpäisemmät sarkasmit rinnastuksina, debattiaseina yms. olisi älytty jättää pois. Paitsi jos on ihan tarkoituksena saada tavalla tai toisella eriävän mielipiteen esittäjä näyttämään muka-huonolta ja muka-tyhmältä. Eikös se muuten ole yksi näitä valtavirran luonteenpiirteistä? Aina voi parantaa ja kehittyä, eikö? :)


      • shtisland
        Oudoksuva kirjoitti:

        Suomi, eli viralliselta nimeltään Suomen Tasavalta ei ole mihinkään hävinnyt ja on vieläkin yhtä hyvin olemassa kuin ennen '95.

        Ihan uteliaisuudesta oletko asunut keskellä metsää tai tyyliin Australiassa viimeiset parikymmentä vuotta?

        "Ihan uteliaisuudesta oletko asunut keskellä metsää tai tyyliin Australiassa viimeiset parikymmentä vuotta?"

        En. Jos olisin, luulisin harhoissani Suomen edelleen olevan olemassa ja itsenäinen.


      • Punaniska_Puupää
        shtisland kirjoitti:

        "Ihan uteliaisuudesta oletko asunut keskellä metsää tai tyyliin Australiassa viimeiset parikymmentä vuotta?"

        En. Jos olisin, luulisin harhoissani Suomen edelleen olevan olemassa ja itsenäinen.

        Olet pahasti harhoissasi. Suomi on olemassa ja itsenäinen siinä kuin Saksa ja Ranskakin. Et kai sinä peelo luule, etteivät Suomea sitoisi suunnilleen samat kansainvälsiet sopimukset, vaikka Suomi ei SU:hun kuuluisikaan. Pohjois Korea se vasta on itsenäinen, koska ei ole allekirjottanut useimpia kansainvälisiä sopimuksia.

        Käsityksesi itsenäisyydestä on typerää punaniskaista nurkkakuntalaisuutta, jolla ei nykymaailmassa pärjää.

        Finlandiserung ei ollut russofobiaa, vaan poliittista faktaa.

        Pysyvä suurtyöttömyyskin on muuttunut työvoimapulaksi useilla alueilla.

        Olet pahasti pihalla ja todellakin harhainen, kuten itse näköjään pelkäät. Projisoit vaan omat pelkosi muualle.


      • EiRekAgno
        Punaniska_Puupää kirjoitti:

        Olet pahasti harhoissasi. Suomi on olemassa ja itsenäinen siinä kuin Saksa ja Ranskakin. Et kai sinä peelo luule, etteivät Suomea sitoisi suunnilleen samat kansainvälsiet sopimukset, vaikka Suomi ei SU:hun kuuluisikaan. Pohjois Korea se vasta on itsenäinen, koska ei ole allekirjottanut useimpia kansainvälisiä sopimuksia.

        Käsityksesi itsenäisyydestä on typerää punaniskaista nurkkakuntalaisuutta, jolla ei nykymaailmassa pärjää.

        Finlandiserung ei ollut russofobiaa, vaan poliittista faktaa.

        Pysyvä suurtyöttömyyskin on muuttunut työvoimapulaksi useilla alueilla.

        Olet pahasti pihalla ja todellakin harhainen, kuten itse näköjään pelkäät. Projisoit vaan omat pelkosi muualle.

        Olin vuosia sitten tamperelainen. Tampereen kaupungin järjestyssääntö rajoitti itsenäisyyttäni. Omistin Etelä-Suoessa tonttimaata, mutta en saanut rakentaa omalle tontilleni. Tuttavani, jolla oli Tampereella omakotitalo, ei saanut omalta tontilaan kaataa puutakaan ilman lupaa.
        Olin ja olen tietenkin myös Suomalainen ja Suomen lain alainen. En ollut lähellekään itsenäinen päättämän tekemisistäni. Minun itsenäisyyttäni rajoittaa valtava määrä yhteiskunnan asettamia rajoja ja määräyksiä.
        Suomen liittyminen Euroopan Unioiniin ei mitenkään vähentänyt henkilökohtaista itsenäisyyttäni. Päin vastoin. Nyt minulla on suurelta osin samat oikeudet koko Euroopan unionin alueella kuin minulla ennen oli vain Suomessa.
        Muistan vielä vahvan markan politiikan ( Väyrysen vakaa markka), joka johti huimiin korkoihin ja taloudellisiin romahduksiin. Itselenikin tuli takkiin aika paljon. Ei kiitos. Minulle kelpaa euro.

        En ole menettänyt pätkääkään henkilökohtaisesta itsenäisyydestäni, vaan oikeuteni, mahdollisuuteni ja jopa turvallisuuteni on vain lisääntynyt EU:n myötä.


      • shitiestLand
        EiRekAgno kirjoitti:

        Olin vuosia sitten tamperelainen. Tampereen kaupungin järjestyssääntö rajoitti itsenäisyyttäni. Omistin Etelä-Suoessa tonttimaata, mutta en saanut rakentaa omalle tontilleni. Tuttavani, jolla oli Tampereella omakotitalo, ei saanut omalta tontilaan kaataa puutakaan ilman lupaa.
        Olin ja olen tietenkin myös Suomalainen ja Suomen lain alainen. En ollut lähellekään itsenäinen päättämän tekemisistäni. Minun itsenäisyyttäni rajoittaa valtava määrä yhteiskunnan asettamia rajoja ja määräyksiä.
        Suomen liittyminen Euroopan Unioiniin ei mitenkään vähentänyt henkilökohtaista itsenäisyyttäni. Päin vastoin. Nyt minulla on suurelta osin samat oikeudet koko Euroopan unionin alueella kuin minulla ennen oli vain Suomessa.
        Muistan vielä vahvan markan politiikan ( Väyrysen vakaa markka), joka johti huimiin korkoihin ja taloudellisiin romahduksiin. Itselenikin tuli takkiin aika paljon. Ei kiitos. Minulle kelpaa euro.

        En ole menettänyt pätkääkään henkilökohtaisesta itsenäisyydestäni, vaan oikeuteni, mahdollisuuteni ja jopa turvallisuuteni on vain lisääntynyt EU:n myötä.

        "Olin ja olen tietenkin myös Suomalainen ja Suomen lain alainen. En ollut lähellekään itsenäinen päättämän tekemisistäni. Minun itsenäisyyttäni rajoittaa valtava määrä yhteiskunnan asettamia rajoja ja määräyksiä."

        Meistä kumpikin kyllä ymmärtää, että niin pitääkin olla, kun sinusta on kysymys.

        Meitä muita nuo säännöt eivät välttämättä juurikaan rajoita. koska tapanamme on ottaa toiset ihmiset huomioon muutenkin.

        "Väyrysen vakaa markka"

        Kiitos trollauksesta. Väyrynen nimenomaan vastusti vahvan markan politiikkaa. Jos et tiennyt sitä ihan oikeasti, ei sinun muitakaan mielipiteitäsi voi ottaa vakavasti.


      • minäminäminäminä
        EiRekAgno kirjoitti:

        Olin vuosia sitten tamperelainen. Tampereen kaupungin järjestyssääntö rajoitti itsenäisyyttäni. Omistin Etelä-Suoessa tonttimaata, mutta en saanut rakentaa omalle tontilleni. Tuttavani, jolla oli Tampereella omakotitalo, ei saanut omalta tontilaan kaataa puutakaan ilman lupaa.
        Olin ja olen tietenkin myös Suomalainen ja Suomen lain alainen. En ollut lähellekään itsenäinen päättämän tekemisistäni. Minun itsenäisyyttäni rajoittaa valtava määrä yhteiskunnan asettamia rajoja ja määräyksiä.
        Suomen liittyminen Euroopan Unioiniin ei mitenkään vähentänyt henkilökohtaista itsenäisyyttäni. Päin vastoin. Nyt minulla on suurelta osin samat oikeudet koko Euroopan unionin alueella kuin minulla ennen oli vain Suomessa.
        Muistan vielä vahvan markan politiikan ( Väyrysen vakaa markka), joka johti huimiin korkoihin ja taloudellisiin romahduksiin. Itselenikin tuli takkiin aika paljon. Ei kiitos. Minulle kelpaa euro.

        En ole menettänyt pätkääkään henkilökohtaisesta itsenäisyydestäni, vaan oikeuteni, mahdollisuuteni ja jopa turvallisuuteni on vain lisääntynyt EU:n myötä.

        <<Nyt minulla on suurelta osin samat oikeudet koko Euroopan unionin alueella kuin minulla ennen oli vain Suomessa.>>

        Tässä onkin kysymys paljon suuremmista asioista kuin sinun interrail-passisi tai viinanhakumatkasi.

        Toki ollenkaan väheksymättä, kuinka tärkeän osan polleiluun perustuvasta itsetunnostasi ne muodostavat.


      • maailmaa-nähnyt
        Punaniska_Puupää kirjoitti:

        Olet pahasti harhoissasi. Suomi on olemassa ja itsenäinen siinä kuin Saksa ja Ranskakin. Et kai sinä peelo luule, etteivät Suomea sitoisi suunnilleen samat kansainvälsiet sopimukset, vaikka Suomi ei SU:hun kuuluisikaan. Pohjois Korea se vasta on itsenäinen, koska ei ole allekirjottanut useimpia kansainvälisiä sopimuksia.

        Käsityksesi itsenäisyydestä on typerää punaniskaista nurkkakuntalaisuutta, jolla ei nykymaailmassa pärjää.

        Finlandiserung ei ollut russofobiaa, vaan poliittista faktaa.

        Pysyvä suurtyöttömyyskin on muuttunut työvoimapulaksi useilla alueilla.

        Olet pahasti pihalla ja todellakin harhainen, kuten itse näköjään pelkäät. Projisoit vaan omat pelkosi muualle.

        "Suomi on olemassa ja itsenäinen siinä kuin Saksa ja Ranskakin."

        Suomi on vähemmän itsenäinen kun Saksa tai Ranska, joiden painoarvo EU:n päätöksenteossa on suurempi.

        "Et kai sinä peelo luule, etteivät Suomea sitoisi suunnilleen samat kansainvälsiet sopimukset, vaikka Suomi ei SU:hun kuuluisikaan."

        Ehkä sitoisivat, ehkä eivät. Kyse onkin enemmän Euroopan sisäisistä sopimuksista.

        "Pohjois Korea se vasta on itsenäinen, koska ei ole allekirjottanut useimpia kansainvälisiä sopimuksia. "

        Niin on ja samaa voi sanoa Japanista. Suuri osa kansainvälisistä sopimuksista on joko turhia tai vahingollisia useille niihin osallistuvista. Mutta ne ovatkin eturyhmien yrityksiä ajaa omia etujaan, muiden kustannuksella.

        "Käsityksesi itsenäisyydestä on typerää punaniskaista nurkkakuntalaisuutta, jolla ei nykymaailmassa pärjää."

        Aiemmassa maailmassa sillä kuitenkin pärjäsi paljon paremmin kuin nykymaailmassa sinun kannattamallasi tavalla. Ehkä maailma on sitten kehittynyt nykyaikaisemmaksi juuri sillä, että siitä on tullut vain paskempi.

        "Finlandiserung ei ollut russofobiaa, vaan poliittista faktaa."

        Niinhän sinulle on kerrottu. Se, mitä silloin tapahtui, ei ainakaan tiedotusvälineiden osalta juuri poikkea nykytilanteesta paitsi siinä, että silloin tiedonvälitys oli monipuolisempaa ja vähemmän monotonista kun nyt.

        "Pysyvä suurtyöttömyyskin on muuttunut työvoimapulaksi useilla alueilla. "

        Ja lehmätkin ovat oppineet lentämään.

        Tottahan toki kauppojen kassoilla osaamistaan osoittavat tusinamaisterit tietenkin tarvitsisivat kuleja ja vessansiivoojia voidakseen viettää koulutustasonsa vaatimaa elämää. Ikävää, ettei heidän ammatillinen osaamisensa riitä edes sen luokkayhteiskunnan rakentamiseen, josta he haaveilevat.


      • Faktantarkastusta
        maailmaa-nähnyt kirjoitti:

        "Suomi on olemassa ja itsenäinen siinä kuin Saksa ja Ranskakin."

        Suomi on vähemmän itsenäinen kun Saksa tai Ranska, joiden painoarvo EU:n päätöksenteossa on suurempi.

        "Et kai sinä peelo luule, etteivät Suomea sitoisi suunnilleen samat kansainvälsiet sopimukset, vaikka Suomi ei SU:hun kuuluisikaan."

        Ehkä sitoisivat, ehkä eivät. Kyse onkin enemmän Euroopan sisäisistä sopimuksista.

        "Pohjois Korea se vasta on itsenäinen, koska ei ole allekirjottanut useimpia kansainvälisiä sopimuksia. "

        Niin on ja samaa voi sanoa Japanista. Suuri osa kansainvälisistä sopimuksista on joko turhia tai vahingollisia useille niihin osallistuvista. Mutta ne ovatkin eturyhmien yrityksiä ajaa omia etujaan, muiden kustannuksella.

        "Käsityksesi itsenäisyydestä on typerää punaniskaista nurkkakuntalaisuutta, jolla ei nykymaailmassa pärjää."

        Aiemmassa maailmassa sillä kuitenkin pärjäsi paljon paremmin kuin nykymaailmassa sinun kannattamallasi tavalla. Ehkä maailma on sitten kehittynyt nykyaikaisemmaksi juuri sillä, että siitä on tullut vain paskempi.

        "Finlandiserung ei ollut russofobiaa, vaan poliittista faktaa."

        Niinhän sinulle on kerrottu. Se, mitä silloin tapahtui, ei ainakaan tiedotusvälineiden osalta juuri poikkea nykytilanteesta paitsi siinä, että silloin tiedonvälitys oli monipuolisempaa ja vähemmän monotonista kun nyt.

        "Pysyvä suurtyöttömyyskin on muuttunut työvoimapulaksi useilla alueilla. "

        Ja lehmätkin ovat oppineet lentämään.

        Tottahan toki kauppojen kassoilla osaamistaan osoittavat tusinamaisterit tietenkin tarvitsisivat kuleja ja vessansiivoojia voidakseen viettää koulutustasonsa vaatimaa elämää. Ikävää, ettei heidän ammatillinen osaamisensa riitä edes sen luokkayhteiskunnan rakentamiseen, josta he haaveilevat.

        "Finlandiserung ei ollut russofobiaa, vaan poliittista faktaa."
        "Niinhän sinulle on kerrottu."

        Ja tottahan se on. Kokoomuksen historiasta:
        "Vuonna 1987 kokoomus pääsi hallituspuolueeksi 21 oppositiovuoden jälkeen. " Kokoomus oli tuona aikana ajoittain suurin puolue, mutta NL ei hyväksynyt sitä hallitukseen.
        Kun johtavien poliitikkojen ulkopolitiikkaa sivuavia puheita hyväksytettiin Tehtaankadulla, oli finlandiserung totisinta totta. Aktiivisesti tuohon aikaan politiikkaan osallistuneena tiedän asian varsin hyvin.
        Lehdistössä vallitsi itsesensuuri, jolle länsimaissa ymmärrettävistä syistä kohoteltiin kulmia ja puhuttiin finlandiserungista. Jos arvostelit NL:a, tuhosit poliittisen urasi. Termi on saksalainen, ei suomalaisen oikeiston keksimä.

        "Pysyvä suurtyöttömyyskin on muuttunut työvoimapulaksi useilla alueilla. "
        "Ja lehmätkin ovat oppineet lentämään."

        YLE uutiset tänään: "Kaatuuko Oulun uusi ihme työvoimapulaan? ICT-ala tarvitsee tuhansia uusia työntekijöitä, mutta niitä ei ole
        ICT-alan nousukiito näkyy Oulussa valtavana työvoiman tarpeena"

        Näyttää se lehmä lentävän. Eikä ICT ala tosiaankaan ole ainoa, joka kärsii työvoimapulasta.


      • Työvoiman kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Yli 50-vuotiaissa on edelleen paljon sellaisia, jotka eivät oikein tule toimeen tietokoneiden kanssa ja joiden koulutus ei riitä enää oikein mihinkään.

        Sinänsä täystyöllisyys ei ole enää aikoihin ollut realistinen tavoite. Viitosen keskiarvon oppilaille ei enää ole tiilenkantajan eikä kadunlakaisijan paikkoja.


      • olet.sinäkin.tyhmä
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Työvoiman kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Yli 50-vuotiaissa on edelleen paljon sellaisia, jotka eivät oikein tule toimeen tietokoneiden kanssa ja joiden koulutus ei riitä enää oikein mihinkään.

        Sinänsä täystyöllisyys ei ole enää aikoihin ollut realistinen tavoite. Viitosen keskiarvon oppilaille ei enää ole tiilenkantajan eikä kadunlakaisijan paikkoja.

        Sinä olet kyllä aivan ylivoimaisesti tyhmin kaikista trolleista, mitä näillä Jumalan hylkäämillä palstoilla päivystää.

        "Yli 50-vuotiaissa on edelleen paljon sellaisia, jotka eivät oikein tule toimeen tietokoneiden kanssa ja joiden koulutus ei riitä enää oikein mihinkään."

        Puhumattakaan, että kortistossa on vaikka kuinka paljon IT-alalle koulutettua väkeä, joka saa hakemuksiinsa eioota. Jos nyt ensin "työvoimapulastaan" itkevät uusavuttomat yrittäjät työllistäisvät edes heidät, niin sitten voisimme alkaa itkemään niitä kouluttamattomia.

        "Viitosen keskiarvon oppilaille ei enää ole tiilenkantajan eikä kadunlakaisijan paikkoja."

        Jaa, tohtoriskoulutettaviako ne virolaiset raksamiehet sitten on?

        Tuon nikin tuntien vastaaminen on täysin turhaa. Ei koskaan keskustele mistään, heittelee vain väliin noita omasta mielestään erittäin hyviä "vejätyksijä" ja vittuiluja, mutta ei tiedä juuri mistään asiasta yhtään mitään.

        Muut samanlaiset "hyvät keskustelijat" peukuttavat sitten tuon vajaita kommentteja. "Tasokasta" suomalaista nettikeskustelua vuonna 2018.

        Maan velkataso on suorassa suhteessa kansan keskimääräiseen ÄO:ään.


    • Tuommoset "maailman huipulle" nostamispuheet on aina ällöttäviä.

      Riittää, että koulutus on riittävää.
      Huolehditaan perusopetuksesta, ja sen jälkeisessä koulutuksessa huolehditaan siitä, että koulutetaan ihmisiä sellaisiin ammatteihin joissa työvoimasta on kysyntää.

      Itsestänselvää kai pitäisi olla, ettei ketään kannata kouluttaa työttömäksi, edes tieteiden alalla.

      Nimenomaan korkeakouluopetuksessa olisi paljon kirveellä töitä.

      • FanaatikotPilaavat

        Roomalaiset tiesivät, että kansa tarvitsee leipää ja sirkushuveja ollakseen tyytyväinen. Koulutus tuo leivän ja usrheilu antaa useille sirkushuvia. Kunhan tärkeysjärjestys vaan pysyy mielessä.
        Jos vihreät eivät joissain asioissa käyttäytyisi kuin kiihkouskovat, voisin jopa äänestää heitä. Heidän koulutusmyönteisyytensä, ekologisten vaihtoehtojen painottamisensa ja myös humanisminsa ovat mielestäni arvostettavia. Toisaalta vihreistä löytyy sen sortin fanaattisuutta, etten voi heitä äänestää.


      • tarkennapa.hieman
        FanaatikotPilaavat kirjoitti:

        Roomalaiset tiesivät, että kansa tarvitsee leipää ja sirkushuveja ollakseen tyytyväinen. Koulutus tuo leivän ja usrheilu antaa useille sirkushuvia. Kunhan tärkeysjärjestys vaan pysyy mielessä.
        Jos vihreät eivät joissain asioissa käyttäytyisi kuin kiihkouskovat, voisin jopa äänestää heitä. Heidän koulutusmyönteisyytensä, ekologisten vaihtoehtojen painottamisensa ja myös humanisminsa ovat mielestäni arvostettavia. Toisaalta vihreistä löytyy sen sortin fanaattisuutta, etten voi heitä äänestää.

        Kertoisitko minulle, millä tavalla vihreiden humanistisuus ilmenee?

        Siinäkö, että maaseutu pitäisi tyhjentää muutamaan suurkaupunkiin, jossa kaikkien pitäisi alkaa nauttimaan idioottimaisesta hälinästä ja vittumaisesta opiskelijaboksiahtaudesta ihan vain sillä, että heitöä nimitellään junteiksi, ja jättää isovanhemmat kuolemaan maaseutujen hoitajista tyhjenneisiin vanhainkoteihin vaippoihinsa?

        Vihreät myyvät teini-itsenäistymistä juuri finneistään aikuistuville opiskelija-pissiksille ja sellaisista heidän kannattajakuntansa sitten muodostuukin. Typeryksiä ja hölmöjä, jotka käytännön politiikassa tekevät kaikkensa, että maailma ei pelastuisi. Vai mitä olet mieltä Saksan 'eroon ydinvoimasta'-linjasta, joka ainakin miellyttää hiililasteja toimittavaa Puolaa?


      • KiihkotonMieli
        tarkennapa.hieman kirjoitti:

        Kertoisitko minulle, millä tavalla vihreiden humanistisuus ilmenee?

        Siinäkö, että maaseutu pitäisi tyhjentää muutamaan suurkaupunkiin, jossa kaikkien pitäisi alkaa nauttimaan idioottimaisesta hälinästä ja vittumaisesta opiskelijaboksiahtaudesta ihan vain sillä, että heitöä nimitellään junteiksi, ja jättää isovanhemmat kuolemaan maaseutujen hoitajista tyhjenneisiin vanhainkoteihin vaippoihinsa?

        Vihreät myyvät teini-itsenäistymistä juuri finneistään aikuistuville opiskelija-pissiksille ja sellaisista heidän kannattajakuntansa sitten muodostuukin. Typeryksiä ja hölmöjä, jotka käytännön politiikassa tekevät kaikkensa, että maailma ei pelastuisi. Vai mitä olet mieltä Saksan 'eroon ydinvoimasta'-linjasta, joka ainakin miellyttää hiililasteja toimittavaa Puolaa?

        Suhtautumisena erilaisiin vähemmistöihin.

        "Vai mitä olet mieltä Saksan 'eroon ydinvoimasta'-linjasta, joka ainakin miellyttää hiililasteja toimittavaa Puolaa? "
        Siihen ja samalla GMO vastaisuuteen otin rivien välissä kantaa seuraavassa:
        "Toisaalta vihreistä löytyy sen sortin fanaattisuutta, etten voi heitä äänestää."
        Vihreyteen liittyy lähes uskonnollista fanatismia, joka näkyy juurikin siinä, että heillä on suoranaisia tabuja. Suuren joukon täysi yksimielisyys monitahoisessa vaikeatajuisessa asiassa, viittaa johonkin muuhun kuin itsenäiseen ajatteluun.

        Ps. Voisit olla vähän uskottavampi, jos et ampuisi noin karkeasti yli. Se kääntyy pakostakin itseään vastaan antaen kuvan varhaismurkkuikäisestä juntista.


      • vai.kiihkoton.LOL
        KiihkotonMieli kirjoitti:

        Suhtautumisena erilaisiin vähemmistöihin.

        "Vai mitä olet mieltä Saksan 'eroon ydinvoimasta'-linjasta, joka ainakin miellyttää hiililasteja toimittavaa Puolaa? "
        Siihen ja samalla GMO vastaisuuteen otin rivien välissä kantaa seuraavassa:
        "Toisaalta vihreistä löytyy sen sortin fanaattisuutta, etten voi heitä äänestää."
        Vihreyteen liittyy lähes uskonnollista fanatismia, joka näkyy juurikin siinä, että heillä on suoranaisia tabuja. Suuren joukon täysi yksimielisyys monitahoisessa vaikeatajuisessa asiassa, viittaa johonkin muuhun kuin itsenäiseen ajatteluun.

        Ps. Voisit olla vähän uskottavampi, jos et ampuisi noin karkeasti yli. Se kääntyy pakostakin itseään vastaan antaen kuvan varhaismurkkuikäisestä juntista.

        "Suhtautumisena erilaisiin vähemmistöihin"

        Kuten niihin maaseudun vanhuksiin, joista he eivät välitä yhtään mitään.

        Opiskekelija-pissisten mielikuvat uskottavuudestani ovat opiskelija-pissisten ihan ikioma ongelma.

        Muutenkin sulla tyttelillä olisi vielä opittavaa tuosta trollaamisesta. Ei se oikein tuolla tavalla peesaamalla onnistu. Pitää edes yrittää keksiä jotain osuvaa. Ihan omin avuin.


      • TyhjääMölinää
        vai.kiihkoton.LOL kirjoitti:

        "Suhtautumisena erilaisiin vähemmistöihin"

        Kuten niihin maaseudun vanhuksiin, joista he eivät välitä yhtään mitään.

        Opiskekelija-pissisten mielikuvat uskottavuudestani ovat opiskelija-pissisten ihan ikioma ongelma.

        Muutenkin sulla tyttelillä olisi vielä opittavaa tuosta trollaamisesta. Ei se oikein tuolla tavalla peesaamalla onnistu. Pitää edes yrittää keksiä jotain osuvaa. Ihan omin avuin.

        "Muutenkin sulla tyttelillä olisi vielä opittavaa tuosta trollaamisesta. "

        Kristallipallosi taitaa olla vähän huurussa, vai pettääkö pettämätön intuitiosi taas kerran. Olen mies 60 . En ole ikinä trollanut keskustelupalstoilla, enkä trollaa. Päin vastoin. Yritän löytää jopa kaltaistesi vouhojen teksteistä edes jotain järkeä. Usein se on melkoisen turhuttavaa tai jopa mahdotonta kuten nyt. Kommentissasi ei ole järjen häivää, pelkkää tyhjää mölinää ja maailmantuskaa.
        Uskottavuutesi ei ole edes opiskelijapissisten tasolla. Pareminkin tulee mieleen varhaismurkku tai ihminen, jolla on pahoja vaikeuksia agressioidensa hillitsemisessä. Ei ihan tasapainoisen mielen tuotetta.


    • Maapalloon

      jatkuvassa kriisitilassa. Koulutus on jäänyt paitsioon.

    • nukketeatteria

      Suomi ei tavitse yhtään uutta ministeriä, liikaa tällähetkelläkin .

    • näkemykseni

      Tämänhetkisessä järjestelmässä ministerin tuppaavat olemaan poliitikkoja ennen kaikkea. Poliitikkojen on melkeinpä pakko pyrkiä vetoamaan omaan äänestäjäkuntaansa mikäli mielivät uraansa jatkaa, ja tämä kannustaa väistämättä jonkinasteiseen populismiin. Poliitikkojen myös suorastaan edellytetään toimivan ideologian ajamana. Ideologia ei toki ole poliitikkojen yksinoikeus, eikä tiedemiehille sen paremmin kuin muillekaan ihmisille vieras asia. Poliitikot kuitenkin valitaan heidän edistamiensa arvojen ja aatteiden takia, ja tietyn ideologian edistäminen on suuri osa heidän työtään. Olematta mitenkään erityisesti politiikkaa tai poliitikkoja vastaan, en haluaisi poliittisesti valitun ministerin olevan kovin suuri auktoriteetti tieteen saralla. Tiedeministerin tittelillä jonkinlainen auktoriteettiasema olisi varmaan aika lailla väistämätön.

      • "Olematta mitenkään erityisesti politiikkaa tai poliitikkoja vastaan, en haluaisi poliittisesti valitun ministerin olevan kovin suuri auktoriteetti tieteen saralla. Tiedeministerin tittelillä jonkinlainen auktoriteettiasema olisi varmaan aika lailla väistämätön. "

        Eihän puolustusministerikään opeta kenraaleille taktiikkaa tai strategiaa. Tiedeministerin tehtävä on puolustaa tieteen etua, ei toimia tieteellisenä auktoriteettina.


    • Ministeriksi

      Minä voisin ruveta tiedeministeriksi ja tekisin leikkauksia joista olisi todellista hyötyä. Nimittäin itä virkaa on sellaisilla teiteenaloilla jotka eivät ole saanee sataan tutkimusvuoteen yhtään mitään todellista aikaiseksi niiden tavoitteiden todentamiseksi joita tavoitellaan hyvin epätoivoisesti ja usein naurettavan epätieteellisesti ylityperin valehtelevin väittämin. Tarkoitan niitä aloja jotka haaskaavat rajattomasti varoja esimerkiksi elämän etsimiseen avaruudesta, sillä ei siellä mitään sellaista ole ikinä havaittu joten miksi etsiä sitä ihan turhaan.
      Toinen on tietenkin hölmöt yritykset yrittää selvillä epätotuuksilla yrittää todistaa evoluutioteoria todeksi, sillä ei se ole ikinä onnistunut eikä tule ikinä onnistumaan, siis miksi haaskata varoja tuollaiseen.
      Ja kolmas turha on teologinen tiedekunta. Kyllä maistraatti osaa vihkiä homoja avioon ilman kalliisti ja täysin vastoin Raamattua homouteen uskomaan opetettuja pappejakin.

      • fsaefff

        Jyri of Kauhava kertoo asioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe