Voiko empaattinen kokea vihaa?

kysymystoiseltatähdeltä

Mitä nieltäväksi jää vihan jälkeen ateistit ja uskovat ihmiset. Huumeet eivät koskaan paranna sairautta ja viha on huume joka on yleisessä käytössä. Vaikka viha on varsin yleinen ja luonnollinen tunne ja kuuluu ihmisen värikarttaan, niin kaikki mikä menee yli alkaa muodostumaan huumeeksi ja se heiluttaa luonnon ääntä, joka on rakkaus. Empaattinen ihminenkin voi kokea vihaa, mutta se saadaan ???yleensä nopeammin kontrolliin kun tiedetään olevan energiaa vievän ajatuksen polulla. Viha on järjestelmämyrkky jolla lievennetään oireita, mutta se ei kuntouta jos viha kroonistuu ja silloin me, potilaat jäämme entistä huonompaan kuntoon. Miten kauan sinä jaksat pitää vihaa oli tämä alkuperäinen kysymys ja oletusarvona tosiasia, että ateistit kaikki ovat empaattisia.

11

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä.

      Kristityltä se on kielletty, koska kaikki ovat kristinopin mukaan lähimmäisiämme, myös Oulun sarjakuristaja, ja siksi kristityn on häntä mitä lämpimimmin pakko rakastaa.

      • Mutta koska hämmästyttävän monet kristityt tursuavat vihaa joka aukosta, heillä tuskin on pääsyä taivaaseen.


    • Aikaisemminhan olemmekin jo todenneet ettei taivaassa oleva "pelastunut" voi olla empaattinen, koska muuten hänen ikuisuutensa olisi helvetillistä kärsimystä helvetissä kituvien lähimmäisten vuoksi.

      • näin.on

        Kun sielu on taivaassa, niin se ei tunne minkäänlaista kärsimystä. Sielu on täsmälleen samassa tilassa kuin ennen syntymää fyysiseksi ihmiseksi. Jos jotain ihmisen tilaa voisi verrata taivaassa olemiseen, niin parhaiten sitä vastaa täydellinen kooma ilman aisteja. Ei kipua. Ei janoa. Ei nälkää. Ei niin mitään. Vain syvä uni ilman loppua.


      • AteistiVaan
        näin.on kirjoitti:

        Kun sielu on taivaassa, niin se ei tunne minkäänlaista kärsimystä. Sielu on täsmälleen samassa tilassa kuin ennen syntymää fyysiseksi ihmiseksi. Jos jotain ihmisen tilaa voisi verrata taivaassa olemiseen, niin parhaiten sitä vastaa täydellinen kooma ilman aisteja. Ei kipua. Ei janoa. Ei nälkää. Ei niin mitään. Vain syvä uni ilman loppua.

        Jos taivas tarkoittaa, että minusta tulee välinpitämätön lasteni suhteen, niin menen mieluummin kadotukseen lapseni muistaen ja rakastaen.


      • näin.on
        AteistiVaan kirjoitti:

        Jos taivas tarkoittaa, että minusta tulee välinpitämätön lasteni suhteen, niin menen mieluummin kadotukseen lapseni muistaen ja rakastaen.

        Kun sielu on kadotuksessa, niin se on samanlaisessa tilassa kuin taivaassa, mutta ikuisesti ja ilman sitä unta.


      • näin.on kirjoitti:

        Kun sielu on taivaassa, niin se ei tunne minkäänlaista kärsimystä. Sielu on täsmälleen samassa tilassa kuin ennen syntymää fyysiseksi ihmiseksi. Jos jotain ihmisen tilaa voisi verrata taivaassa olemiseen, niin parhaiten sitä vastaa täydellinen kooma ilman aisteja. Ei kipua. Ei janoa. Ei nälkää. Ei niin mitään. Vain syvä uni ilman loppua.

        Se siitä taivaan ilosta.


    • Ihan niin kuin huumeet olisivat keskeisenä ateistin elämässä. Mihin luulosi perustuu? Uskonto on kuin huume, josta voi tosin päästä eroon. Luulotautisuus kasvaa kristinuskossa.

      • ihmettelenvaan

        Uskominen on addiktio kuten muutkin addiktiot, ja ihan yhtä pahat vieroituksen oireetkin kts. uskontojen uhrien palstaa. Monesti juopot ja rikolliset tulevat uskoon, joka on vain addiktion vaihtamista toiseen. Saa haltioitua mielin määrin ja näkee ja kuulee olemattomia.


      • ihmettelenvaan kirjoitti:

        Uskominen on addiktio kuten muutkin addiktiot, ja ihan yhtä pahat vieroituksen oireetkin kts. uskontojen uhrien palstaa. Monesti juopot ja rikolliset tulevat uskoon, joka on vain addiktion vaihtamista toiseen. Saa haltioitua mielin määrin ja näkee ja kuulee olemattomia.

        Käytin alkoholia ennen mutten tullut uskoon kun päätin lopettaa!


    • Hissi324KgtaiRaittinen

      Viha on mielen pettämistä. Sydän korjaa kyllä itsensä, mutta mieli on hankalampi
      värkki ja sitä on vaikeampi valjastaa, koska siellä asuu niin paljon kaikkea sekalaista.
      Muistoja ja sanoja, tai tekoja joilla on loukattu toista, tai itse loukkaantunut ja jotka yhä leikkaavat lasin lailla. Ne pitävät valveilla öisin ja saavat itkemään ja tuhoamaan aina uudestaan. Siksi on Jumala olemassa. Jumala vakuuttaa mielen ja jättämään vihan, se ei tule rationaalisesti kuulemalla ääniä, kuten ateistit väittävät. Se on skitsofreniaa. Jumala herättää omantunnon ja palauttaa tehdas asetukset voimaan, silloin kun mieli heittelee. Siksi on myös lääkkeitä olemassa, joka niitä tarvitsee vihan ja mielenhallintaan ja pakko-oireisesta vihasta johtuvaan masennukseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe