Ja minä jäin yksin.

SinunIkeesiOnLiianRaskas

Jer. 15:17
En ole minä istunut iloitsemassa ilonpitäjäin seurassa. Sinun kätesi tähden minä olen istunut yksinäni, sillä sinä olet täyttänyt minut vihallasi.

Herra:
Tämä kuorma ja taakka, ies minkä olet päälleni laittanut, on liian raskas.
En jaksa tätä yksin kantaa, enkä tahdo. Joten, en keksi mitä tekisin mutta kuormasi on liian raskas. nyt ainoa mitä keksin tämän armottoman kuorman alla on tulla kylmäksi.
Herra,
sinä raskaiden taakkojen ja omien kuormien lastaaja, et ole pikku sormellasi tahtonut auttaa, joten että tulen kylmäksi, tulee sitten tehdä syntiä ja olla yksinkertainen.
Ja taas, se merkitsee että tulee olla tyhmä ja vihata tietoa ja taitoa, ja se on tänäpäivänä mahdotonta itselleni.

Kun Herra, menet pois, niin vie tämä kuormasi mukanasi.
Palava en ole, enkä tahdo olla penseä, joten ANNA minun tulla kylmäksi, ja valitettavasti, taas tähänkin kuten kaikkeen tarvitsen apuasi, joten
Herra
Älä kiellä apuasi, kuten olet sanonut: hädän päivänä huuda ja otollisella ajalla, ja olet luvanut vastata
Herra, nyt kuule rukoukseni ja vastaa minulle, ja voin luvata etten sinua enää vaivaa kuten sinä minua vaivaat.
Herra
anna mitä sinulta pyydän ja tulen kylmäksi.

Oi jospa, nyt edes yhden kerran vastaisit ja saat, sen lupaa, kiitoksen ja kunnia.
Herra
Kanna itse omat kuormasi, äläkä pakota minua sitä tekemää, vaan kun saan jos edes tämän sallit, tulla kylmäksi, niin menen maailmaan ja toivon että maailma minua rakastaa, sillä sinä et siihen kykene.

En usko sanojasi, vaan tekoja, joten vastaa äläkä aina vain puhu turhuuksia ja kehu itseäsi.
Abba, Isä, Jeesuksen nimessä.

49

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TikapuuTaivaaseen

      Tässä on taustalla, tuhlaajapojan paluu, Luuk 15

      6 Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.
      7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

      Jos Jumala olisi sallinut, minun poistua ja olisi vetänyt takaisin, olisi ISÄ, Jumala Kaikkivaltias, Herra Sebaot, VIHDOINKIN, ottanut minut vastaan iloiten.

      mutta, vituk' meni tämäkin.
      Jumala ei ole antanut vohlaa vaikka sitä olen vuosia ja vuosi kymmeniä pyytänyt, ja vaikka olisi antanut, oli myös tarpeellista saada niitä YSTÄVIÄ ,joiden kanssa sitten pitää ilo juhlaa.

      Joten tässä tapauksessa. tosi tahi tarina, kaikki jutut kusee, Jeesuksen "lupauksista" lähtien Isän "rakastavaa" asenteeseen ja tekoihin.

      Kuka sitten riemuitsee ja iloitsee, minä en.
      Enkä Jeessus, tuskin
      Enkä Isä, en usko.
      Joten mitä voin tehdä, Oijospa olisi tikapuut, menisin taivaaseen ja astuisin ylös Herran tykä, ja pakoittaisin Jumaln tekemään tahtoni.
      Mutta en voi mennä ylös, enkä pakottaa Jumalaa alas.

      no sama se, vielä on tilkka kahvia, joten se on iloni.

    • TurhuuksienTurhuus

      Kuinka yksinäisellä voi olla YHTEYS, toiseen/toisiinsa.
      Kuinka yksi voi olla kaksi tahi monta!

      Nyt te, lihavat pässit, TEIDÄN tehtävänne on:
      se että saan olla ja olen yhteydessä.
      TEIDÄN, ei minun tehtäväni on pitää HUOLTA, ettei
      Kukaan jää yksin eikä ilman armoa.

      "Daavidin virsi. Minä veisaan armosta ja oikeudesta; sinun ylistystäsi, Herra, minä laulan. "
      Kun minä yksinäni laulan, saattaa JumalaKIN pitää korvista kiinni.

      Nyt kuitenkin, laulu on "lyhyt" ja nope tapa edes pienessä määrin JAKAA ystävyyttä, oikeutta ja ylistystä.

      Jeesus, valitettavasti sanoi:
      Matt. 18:20
      Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

      Jeesus EI SANO, että siinä missä on YKSI:
      vaan KAKSI!

      Onko siis Jeesuksen sana, totta, jos on OLEN siis yksin ja Herra ei ole kanssani!
      Mitä se merkitsee.
      kuka tietää, itse en.

      Nyt
      TEIDÄN tehtävänne on jakaa OIKEUTTA, ja saatat heti ajatella, tuomiota ja kuritusta, kyllä, tarpeen mukaan mutta vielä enemmän:
      ARMOA.
      Jeesuksen oikeus meille on, TUOMIO: ARMOA :)

      Miten tämä sitten tulee esille ja tarjolle niin että se VAIKUTTAA:

      Hepr. 12:15
      ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

      Pitäkää, eli TE, eli TEIDÄN lihavien pässien TEHTÄVÄ ON:
      Pitää huolta että kukaan, ei jää OSATTOMAKSI ARMOSTA!

      ja
      Hepr. 13:9
      Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.

      Joten, SYDÄN, vahvistuu ARMOSTA.

      Nyt jos joku, kuten minä, JOS jään osattomaksi armosta se merkitsee etten sitä sitten saa ja sydän ei vahvistu vaan heikkenee!


      Nyt on esim, Ruoka-paikkoja, joissa jaetaan ruoka kasseja, niin JOS jonottaja ei saa ruoka kassia, menee kotiin takaisin ILMAN ruokaa eli on edelleen nälissää ja ilman ruokaa.

      nyt kaikki eivät edes pääse siihen jonoon, sillä ovat liaan heikkoja menemään!

      eli, mitä voi yksinäinen tehdä, nälissää ja ilman armoa?
      Toivoa että, joku, lihava pässi, tämänpäivän uskova lähtee liikeelle tahi tottelee Herraa?

      Onko siis pelastukseni, kiinni Jumalasta ja Jumalan Armosta vai ihmisistä, eli pahoista uskovista, jotka eivät tahdo tehdä mitä Herra tahtoo heidän, TEIDÄN tekevän!

      siis, kuvittelin, että Pelastukseni on yksi ja vain Herran Jeesuksen armosta ja rakkaudesta kiinni, mutta, hyvin saattaa olla että edes Kaikkivaltias Jumala ei voi asialle mitään!

      Miksi, sillä Jeesushan sanoo. missä on KAKSI:
      ei yksi.

      nyt, olen jo omasta mielestäni, liian kauan ollut yksin, ja Jumala ei saa mitään aikaiseksi.

      Joten kusessa olen.
      mutta sama se, sillä Jos Jumala Kaikkivaltias ei teitä saa liikkeelle, mitä minä voin tehdä.
      vai olenko minä kaikkivaltias jumala!

      Oi Jospa olisin, voisin Jopa itse auttaa itseäni, kuten Jeesus auttoi itseään ja pelastui.

      no toivottavasti, Jumala vielä voi jotain tehdä, ellei, olen ja jään yksin.
      Eli pelastus, mitä tulin ja etsin Jumalan siipien suojasta, oli petosta!

      sama se-

    • JumalanPalvelijaHeikki

      Ruokajonot aiotaan poistaa Helsingistä – Hakijat haastatellaan, laitetaan rekisteriin ja takaisin jonoon

      https://www.nykysuomi.com/2018/06/19/ruokajonot-aiotaan-poistaa-helsingista-hakijat-haastatellaan-laitetaan-rekisteriin-ja-takaisin-jonoon/

      "Ruokaa ei enää saa ”sen kun hakee”, tulevaisuudessa vaaditaan asiakaskortti"

      No näyttää että tämä on hengellisen elämän tahi "kirkkojen" tuleva tapa, eli leipää ei saa ellei ole jäsen.

      "Mukana uuden mallin suunnittelussa ja toimeenpanossa ovat kaikki muut, paitsi nykyisin Heikki Hurstin masinoima ”Veikko ja Lahja Hurstin laupeudentyö”, joka on joutunut jo aiemmin kaupungin talousleikkauksien kohteeksi."

      Joten vielä on ainakin YKSI, joka kuulee Herran äänen.

      Jumala siunatkoo, toista eli kaksosta eli Heikkiä.
      toisesta en sano mitään, ettei Herra minua taas kurita.

      Mutta Kunnia sille jolle Kunnia kuluu:

      Hyvä Heikki!

      • JumalalleKunniaEiIhmisel

        Kaikki, Heikki Hurstin, "johtamassa" LAUPEUDEN työssä olevat ANSAITSEVAT Kiitoksen ja Kunnia.

        Jumala, heitä KAIKKIA runsaasti siunatkoon ja varjelkoon.

        Jumala, Kaikkivaltias, Herra Sebaot, antakoo heille runsaasti kaikkea ja olkoon Jumalan Kasvot käännetty heihin päin.

        4. Moos. 6:25
        22 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
        24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
        25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
        26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
        27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä."
        ----
        Jumala avatkoot TAIVAAN AKKUNAT ja antakoon Sataa. armoa ja laupeutta kaikelle kansalle.

        2. Kun. 7:
        Leivän ja Sanan nälän hätä.
        Samarian tapaus.

        Nyt, vieläkin on Jumalani KAikkivaltias ja kaikkivoiva, joten, Kunnia Jumalalle ja Kiitos ja Ylistys Pojalle, Herralle Jeesukselle.

        Joten Heikki ja kaikki te. Jumala ON teidän kansanne. amen.


    • AikaonOtollinenNyt

      Taas on ollut kovin kovaa.

      Oi jospa Jumala pyyhkisi, kaikki ja lopullisesti. pilvet pois elämästäni.
      ja saisin levätä virvoittavien vetten tykä ja syödä ravintoa rauhassa kun Hyvä Paiman vartio laumaansa.

      joten, Oi Jumala, jospa notkistaisit taivaat ja astuisit alas!
      Isä, Jeesuksen nimessä.

    • Kirjakääröt

      Jaak.2:13 Biblia (1776) Sillä armoton tuomio pitää hänen päällensä tuleman, joka ei laupeutta tehnyt.....

    • Jobinpostia

      Job.39:3 Kuka hankkii ravinnon kaarneelle, kun sen poikaset huutavat Jumalan puoleen ja lentävät sinne tänne ruokaa vailla?

    • JoRiittääHerra

      1. Moos. 2:
      18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".

      Matt. 26:38
      Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".

      Aatami, eikä Jeesus voinut mitään itse tehdä. kun oli yksin.

      Jumala näki, ja tiesi ettei aatamin ole hyvä olla, vaikka Itse Jumala oli hänen kanssaan.
      Nyt Jumala tiesi (Matt. 6:8) ja teki ja antoi aatamille avun, ja aatami oli iloinen ja riemuitsi.

      Jeesus pyysi, "anoi" opetuslapsiaa, valvokaa minun kanssani mutta uni oli makeampaa ja parempi vaihtoehto valvomiselle.
      Jeesus ei pyytänyt muuta, aatami ei ehkä pyytänyt mitään.

      Luuk. 22:40-46
      43 Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä.
      ---
      Joten Jumala lähetti enkelin, lohduttamaan Jeesusta yksinäisyydessä. ja muissa tuskissa.

      Nyt, Jumalani, en jaksa olla yksin vaan sielu kuolee jos pakotat olemaan yksin ja tyhjänpanttina, toimettomana, yksinäisyydesssä.
      Jumalani, tämä tylsyys ja tyhjyys ja turhuus tappaa sieluni, etkö väli Herra?

    • jalsiääkahvia888

      Joh. 15:19
      Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

      Maailma eli, ei uskovat rakastavat omiaa ja toisiaan. mutta ei uskovia.

      nyt on toivonui että uskovat, lohduttaisivat MUTTA

      36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
      Uskovien perhe on ?

      Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
      Uskovat vihaavat toinen toistaan.
      Kaikkiko Herra ? :(

      ja tämäkään ei riitä:
      Jer. 15:
      17 En ole minä istunut iloitsemassa ilonpitäjäin seurassa. Sinun kätesi tähden minä olen istunut yksinäni, sillä sinä olet täyttänyt minut vihallasi.

      Joh. 16:8
      Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

      Senkö takia te uskovat vihaatte ettekä tahdo olla YHTEYDESSÄ ettekä edes kantaa minua Jumalan eteen?, että näytän teille teidän syntinne että voitte tehdä parannuksen.

      ja tähän on Jumala minut sitten laittanut, saa yksin parkau ja itkeä, ja kukaan ei välitä!

      En minä pyydä että kannatte minun taakkani ja kuormani, vaan pyydän:
      että kannatte MINUT Herran eteen.

      ei Jeesus pyytänyt Pietaria rukoilemaan itsensä puolesta vaan, olemaan hetken kansaan, YHDEN TUNNIN, mutta sekin oli liikaa!

      Joten jos muistat minua edes yhden hetken Jumalan edessä, eli kannat minut, niin Jumala kyllä hoitaa minut, oli vika ja ongelma mikä tahansa.

      Joten, Jumala en jaksa enää enkä tahdo, olla yksin, ja tiedän että olen kuoleman oma jos pakotat minut olemaan vielä yksin ja turhaa ja tylsää yksinäisyyttä

      Mark. 4:38
      Ja itse hän oli peräkeulassa ja nukkui nojaten päänaluseen. Ja he herättivät hänet ja sanoivat hänelle: "Opettaja, etkö välitä siitä, että me hukumme?"

      Herra, nukutko sinä?

      • Purk

        Eikö sulla ole ystäviä jokainen tarvitsee ystävän. No jospa jostain joskus löydät.


      • PetettyJaHyljättyOrja
        Purk kirjoitti:

        Eikö sulla ole ystäviä jokainen tarvitsee ystävän. No jospa jostain joskus löydät.

        Ei ensimmäistäkää!
        JOPA "kaikki" uskovat ovat hyljänneet minut!


        Job 19:21
        Armahtakaa minua, armahtakaa, te, minun ystäväni, sillä Jumalan käsi on minuun koskenut.

        Uskovat ovat "ystävät" ovat kuten Jobin ystävät, pilkaavat ja katsovat nenänvartta pitkin.

        USKOVAT, pilkaavat minua!

        no sama se.

        Sitä päivää odotan kuin kuuta nousevaa, kun kuolen.

        se on ainoa lohtuni, ja pelastukseni, Jumalan julma ja ilkeä ja pahan vihan ja koston alla.
        Jumala on säälimätön, julma ja "paha".
        Jumala ei ole saatana, mutta pahat, eli teot, mitä minulle tekee, ovat vain kärsimys kipu ja vaiva.

        Ja tässä olen ollut vuosi kymmeniä, ja kukaan ei sano edes yhtä ystävällistä sanaa!

        en enää etsi, odotan vain kuolemaa joka pelastaa minut tästä kurjuudesta.

        Jumala itse on minun kaiken kurjuuden alku ja lähde.
        Yksi minulla on mitä Jumala halajaa, oma sydämeni eli minä!
        ja taas tänään, sanoin että Jumalan halu ei ikinä tule täyttymään, SILLÄ
        Jumala petti minut!

        Jumala PETTI minut!
        en voi uskoa että toinen tahi sadas kerta olisi millääänlailla erilainen, en usko, JUmalan Kaikkivaltiaan sanoja, ne ovat vain ulkokultaista itse kehua vailla rakkautta, armoa tahi laupeutta.

        Jeesus on se "laupias" samarialainen joka löi minut haavoille. puolikuoleeksi.

        ei onnistuntu edes tätä tekemään oikein ja hyvin, eli surmaamaan minua.

        Joten nyt kärsin, kunnes kuolema pelastaa minut, JUmalan kynsistä.

        Kun joskus tulin Herran tykö. riensin ja "juoksin" Hänen tykönsä, nyt pyrin juoksmaan KARKUU, miten vain pääsen.
        Pelastajasta tuli tuhoaja ja hävittäjä.
        PETTURI!

        Mutta sama se.
        Sydämeni on minun ja sitä Jumala ei saa, kuitenkin jätän oven raolleen jos Jumala tahtoo, mutta, helpompi on voittaa linnoitettu kaupunki kuin petetty sydän:

        Sananl. 18:19
        Petetty veli on vaikeampi voittaa kuin vahva kaupunki, ja riidat ovat kuin linnan salvat.


        Helppoa se ei tule olemaan. oli tahi on Jumala kuinka suuri ja mahtava tahansa.
        Mutta toki voi yrittää.
        mutta hinta tulee olemaan kova jso minut mieliin omakseen.


      • Uskossayritänminäkin

        Sinulla taitaa olla mutta onko teille tullut jotain erimielisyyttä vai ovatko he kokonaan hyljänneet?

        Olen minäkin ollut joskus Jumalalle vihainen enkä ole ymmärtänyt hänen tahtoansa joissakin asioissa mutta me olemme pieniä hiekan jyviä häneen verrattuna. Emme voi alkaa Jumalaa neuvomaan hän tietää kaiken paremmin.

        Taivallus varmasti raskasta ja vaikeaa jos on kipuja ja sairauksia jos vielä kauan on joutunut kestämään.


      • JumalaOnKaikkivaltias777
        Uskossayritänminäkin kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla mutta onko teille tullut jotain erimielisyyttä vai ovatko he kokonaan hyljänneet?

        Olen minäkin ollut joskus Jumalalle vihainen enkä ole ymmärtänyt hänen tahtoansa joissakin asioissa mutta me olemme pieniä hiekan jyviä häneen verrattuna. Emme voi alkaa Jumalaa neuvomaan hän tietää kaiken paremmin.

        Taivallus varmasti raskasta ja vaikeaa jos on kipuja ja sairauksia jos vielä kauan on joutunut kestämään.

        Uskovat, ovat hyljänneet. eräällä palstalla millä kirjoittelin ja mistä sitten lenisin ulos, aloitin monia ketjuja, tapani mukaan.
        se tetä en heti niihin vastanut vaan annoin ensiki heidän, ketä lie, ottaa kantaa asiaa, niin ei viestejä ollut, eräs suosittu ketju, ulos heittämisen jälkeen oli vielä muutama päivä sitten esillä, nimelläni!

        ja tänään, kun siellä kävin ja usein siellä käyn katsomassa, mitä syntiset ja väärintekijät puhuvat, OLI KETJU POISTETTU ja samalla katselin muitakin ketjuja, ja kas kummmaa, jsotain syystä, viimepäivinä, on mnet ketjuni kadonneet!

        eli vuosien päästä, vieläkin on jollain kova hätä ellen sanoisi, pelko, ja nyt niitä sitten kiireellä poistetaan!

        joten se ei ole uutta, sillä kotiseurakuntani, kun siellä viimeeksi kävin, nii siellä eräs mies, uskova! päätti soittaa POLIISIT poistamaan minut seurakunnan tiloista kun ei oinnut mitään vastaan sanoa, mutta kaksi naista esti sen!

        Joten, tänäpäivänä on jo esillä että uskovat, luovuttavat, omia uskon veljiään ja sisariaa Poliisin eli Rooma-sotilaiden käsiin!

        Kuten Herra Jeesus asian on sanonut!

        joten se että nimeni ja viestejäni poistetaan ei ole ihme.

        Totuus ei ole kaikille mieluisa ja he kuvittelevat että sitten en enää puhu Jumalan Sanaa mitä Hän antaa-

        valitettavasti, tiedän, että tulevaisuudessa, joudun, eli saan tahi täytyy puhua, juuri se mitä Jumala antaa.
        Alussa, jokainen uskovainen joka näin teki, oli sitten Sauluksen vihan kohde.
        joten, tämä ei ole eiklä tulisi olla uskoville, yllätys, sillä näin täytyy tapahtua.

        se että olen kauhean kiukkuinen usein Jumalalle, on totta, ja taas tänäpäivänä, kuten monesti, Jumala , "naksuttaa" sormiaan ja kaikki pimeys katoaa, HETI.

        Eli Heti, Kun Isä tahi Poika, tahi molemmat havaitsevat että nyt vieteri on liian tiukalla, Jumala sen poistaa!
        ja se tapahtuu, heti ja nyt!
        Kuten tänään.
        Eli Tiedän kokemuksesta, että Jumala on se joka päättää ja tekee, aj kun tekee, kaikki kiukku ja parku ja narina on pois.

        Joten sitä päivää odotan, kun saan keskustella, Jumalan Kaikkivaltiaan, Herran Sebaotin aj Jumalan Pojan kanssa, kuten Mooses ja Paavali sai.

        Kuten muistat, heillä molemilla oli sama tehtävä.
        viedä ja opastaa ja neuvoa, kansa oikealle tielle ja sitten opettivat kulkemaan sitä,.
        Molemmat saivat oppinsa suoraaan Jumalalta ilman ihmistä.
        joten heidän elämänsä, oli tavallan yksi yhteen!

        se mitä minä sitten olen, en tiedä, mutta Jumala sen tietää, ja itse aavistelen.
        ja se mitä aavistelen ei ole teille, mukavaa eikä minulle.
        mutta minkäs teet!

        Kuten Mooses ja Paavali, ja "kaikki" Profeetat, olivat Jumalan Orjia, joilla ei ollut mahdollisuutta sooloilla omiaa!

        se että, elämäni kurjat ja vähät päivät olen ollut Jumalan edessä, on Jumalan teko.
        se että olen ollut, pääsääntöisesti yksin, lähes 45-50 vuotta, ei ole mukavaa.

        se että kukaan "raamatussa" ei ole samaa aikaa ja kärsimystä kokenut, on itselleni, sekä helpotus että kauhistus!

        se kaikki mitä alussa lupasin Jumalalle, on omasta puolestani tehty, joten Jumala varmasti tekee oman osansa, joten se mitä tulen saamaan Jumalalta, ei ole teille, mieliksi, mutta jos te rakastatte Jumalaa, te iloitsette, jos ette rakasta, niin voi voi ja voi.

        Sen tiedän etten ole missään kohden pienimissäkään aivoituksissa Jumalan vertainen on totta.
        olen savea ja Jumala ON KAIKKIVALTIAS Iso ja ihmeellinen.
        Jumala voi yhdellä henkäyksellä tuhota koko maailman.
        yksi ajatus ja koko maailma ja kaikkeus on hävitetty.

        eli TIEDÄN, että Jumalani ON Kaikkivaltias, ja Saan olla osallinen tästä, Jeesuksen kautta ja ansiosta.

        senkin tiedän ettei Jumala minulta odota mitään, sillä minä olen savi, ja ihminen, joten on turhaa minulta mitään odottaa ja se on sanottu myös tässä:

        Hänen tulee kasvaa ja minun vähetä.
        eli Mitä enemmän sallin, Jumalan Hengen vallita ja hallita itseäni, sitä vähemmän hallitsen itse.
        Joten, nyt itselläni on suuri toivo että, koulutukseni on ohi!
        eli, Aikani on nyt ja tässä!

        Mutta sama se.

        sairausksia tulee ja menee, vaivat ovat ja poistuvat.
        Eilen oli seläk niin kipeä etten meinanut lattialta ylös päästä.
        Sängystä nouseminen tuotti suurta kipua ja kolutusta.
        NYT on taas selkä täysin kunnossa!

        eli Jumala naksauttaa sormiaa ja heti tapahtuu.
        eli Jumala on lähellä jatkuvasti, vaikka silmäni eivät näe Häntä vielä.

        no Huominen pitää oman murheen sisällään enkä sitä ajattele.

        se että olen yksin ja loppuun asti ei ole mieluisaa mutta, sitä lähempänä on Jumala.

        no se kiukun puuska minkä kirjoitin sen kirjoitin ja se on nyt jo heitetty Jumalan Pojan päälle ja niskaan ja se on Jumalan edestä poistettu.

        joten, Kiitos huolenpidosta, Jumala antakoo sinulle suuren palkna tästä hyvästä, aj olkoon sinulle armolline sekä valistakoon kasvonsa sinulle.


      • Uskossayritänminäkin

        No on teillä siellä kummallinen seurakunta että poliisilla uhkaavat ei kyllä ole kyseinen uskova toiminut oikein.
        Kyllä jokaisella on oikeus käydä seurakunnassa älä välitä siitä käy vaan jatkossakin. Onneksi siellä oli järki ihmisiä myös eivätkö ne kaksi naista voisi olla ystäviäsi?
        Nykyajan uskovat saisivat ottaa Jeesuksen aikaisisista uskovista siinäkin mallia että uskovathan olivat kuin suurta perhettä.

        No pitkän ajan olet joutunut enimmäkseen yksin olemaan.

        No hyvä että olet saanut Jumalalta apua kipuihisi.

        Voimia sinulle.


      • VoittoOnVarma777
        Uskossayritänminäkin kirjoitti:

        No on teillä siellä kummallinen seurakunta että poliisilla uhkaavat ei kyllä ole kyseinen uskova toiminut oikein.
        Kyllä jokaisella on oikeus käydä seurakunnassa älä välitä siitä käy vaan jatkossakin. Onneksi siellä oli järki ihmisiä myös eivätkö ne kaksi naista voisi olla ystäviäsi?
        Nykyajan uskovat saisivat ottaa Jeesuksen aikaisisista uskovista siinäkin mallia että uskovathan olivat kuin suurta perhettä.

        No pitkän ajan olet joutunut enimmäkseen yksin olemaan.

        No hyvä että olet saanut Jumalalta apua kipuihisi.

        Voimia sinulle.

        Toki siellä olen käynnyt silloin tällöin, mutta viimevuosina on aina tullut kinaa eli riittaa tahi kovia erimielisyyksiä.
        se että nuhtelen selvistä synneitä, esim julkihomoista, insestiä harjoittavista isästä jotka ovat vanhimmisto veljiä tahi pedofiileistä jotka ovat vanhimmisto veljiä, niin se vaan menee että, vahtimestarit, tulevat "ohjaamaan" minut ulos.

        eli, koti seurakuntaa en jätä, ja menen sinne kunhan saan Herralta siihen luvan ja sitten "eväät".
        ja olen varma etteivät he tahdo että sinne tulen.
        no toki he naiset ovat sisarai Herrassa, ja jopa "osa vanhimmistoa" josta myös heitä nuhtelen joten, mysä nämä naiset ovat tavallaan, sitä mieltä että on parempi jos en käy kotiseurakunnassa !

        Se että siellä on väärää tulta, en tahdo että se tartuu minuun, joten odotan sitä että Herra sanoo, mene.
        ja sitten se tuli ei tartu minuun, vaan päinvastoin sammutan sen!
        no rahan tulohan siinä järkyttää ja ja kiertelevät kaupustelijat kiertävät sitten sen ja se taas vähäntää tuloja, joten, he eivät ilahdu että olen tahi menen sinne.

        Kuitenkin siellä vielä on Herran omia ja Jumala ei ole sallinut sen mennä kuten oli Aabrahamin ja Lootin aikana sodoma.
        joten siellä on ainakin kymmenen uskovaa, joten Herra ei ole sitä antanut vihollisen valtaan.

        Se että oln varma, että alku seurakunnan tapainen järjestys ja Jumalan Pelko tulee olemaan, kaikissa Suomen seurakunnissa on tuleva.
        viittaan tällä Ananias ja Safiira.

        Olen varma, että tulevaisuudessa, sekä paimen joak on omasta mielestäni, kelvoton ja ei sopiva, vaan paha paimen, ja sitten vahtimestarit, he tulevat tarkkaan miettimään kuka siellä on tervetullut julistamaan Herran sanaa!

        eli, kuten oli alussa, niin on oleva myös lopussa, mitä seurakuntaan tulee, sillä, Herra ei ota tykönsä, porttonaisen kaltaista morsianta vaan se Morsias on puhdas ja ilman ryppyä.

        tmä ei merkitse että oikea portto nainen ei olisi tervetullut seurakuntaan, kunhan lopettaa sen pahan.
        joten SE Morsian, minkä Herra löytää ja saa, on PUHDAS ja Rypytön.

        Joos olen jo aikaa sitten tottunut olemaan yksin, kuten Paavali sanoo. olen oppinut oloihini tyytymään.
        sema oli esim Jeremias, tyytyi lopulta kaivon yksinäisyyten vaikka oli "usein" päättänyt. jo riittää.

        Jer. 20:7
        Sinä olet taivutellut minua, Herra, ja minä olen taipunut; sinä olet tarttunut minuun ja voittanut. Minä olen ollut nauruna pitkin päivää, kaikki pilkkaavat minua.

        Kyllä se mies ja nainen, taipuu kun Herra taivuttaa.

        8 Sillä niin usein kuin minä puhun, täytyy minun parkua, huutaa väkivaltaa ja sortoa; sillä Herran sana on tullut minulle häväistykseksi ja pilkaksi pitkin päivää.
        9 Mutta kun minä sanoin: "En tahdo ajatella häntä enkä enää puhua hänen nimessään", niin sydämessäni oli kuin polttava tuli, suljettuna minun luihini. Ja väsyksiin asti minä koetin sitä kestää, mutta en voinut.
        10 Sillä monen minä kuulen parjaavan. Kauhistus yltympäri! "Ilmiantakaa! Ilmiantakaamme hänet!" Kaikki minun ystäväni vaanivat, milloin minä kompastuisin: "Ehkäpä hän antaa viekoitella itsensä, niin että voitamme hänet ja saamme hänelle kostaa".

        Niin hulluta kuin kuulostaa, monet tahtovat että lankean että en enää nouse heitä vaivaamaan!
        ja tahtovat, kostaa, varsinkin naiset!
        ja kuinka ovelilla sanan käänteillä he sen ilmaisevat.

        mutta, se että tunnen naiset ja heidän katalat juonet, siitä he saavat lisää kipinöitä.

        nyt kuten Jeremias ja monet muut, niin olen sanonut Jumalalle, Herra jos mahdollista, menköön tämä malja ohitseni, niin ettei sitä tarvitse enää juoda.

        niin samaa itkua on minulla ollut.
        EN tahdo ajatella, en puhua sinusta, vaan tahdon mennä, takaisin maailmaa jos se uudelleen minua rakastaisi.

        niin, kuten Job, niin rintani on täynnä sanoja, ja niitä ei voi poistaa ja ne polttavat kuin tuli.

        Joten kuumassa pätsissä jopa Jumala unhohtuu ja näyttää oleva unten mailla.
        mutta, sitä lähempänä Herra on, mitä suurempi tuska, vaiva ja kärsimys.

        Tämän saman sanoo Paavali seuraavasti:

        2. Kor. 12:10
        10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        Mieluusti kyllä poistan tästä listasta paljon, mutta se ei ole minun vallassani.

        joten sama on ilmaistu tässä:
        Joh. 3:30
        Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        eli saman asian eripuolia, mutta idea on sama. KUNHAN Herra saa vallata ja vallan.

        no sama se.
        sillä Herra tietää mitä tekee vaikka usein olen erimieltä.
        Joten me emme näe mitä tulevaisuus tuo ja on.
        Joten tänäpäivänä tyydyn tähän, olen oppinut oloihini tyytymää.

        Olisi tietysti mukavaa olla viheriäisellä kedolla, virkistävien vetten tykönä kun Herra itse vartiosi lampaitaan. ja kattaisi runsaan juhlapöydän.

        Mutta, se suotiin Daavidille.
        joten, kyllä se tästä.


      • Uskossayritänminäkin

        Kyllähän insesti asiasta pitäisi ilmoittaa poliisille jos joku seurakunnassa niin on tehnyt?

        Sain sellaisen käsityksen että tahdot elää elämäsi yksin ilman kumppania vai mitä meinaat? Sehän on jokaisen oma asia mitä se kellekään kuuluu jos yksin haluaa elää.


      • JumalanSuunnitelma888
        Uskossayritänminäkin kirjoitti:

        Kyllähän insesti asiasta pitäisi ilmoittaa poliisille jos joku seurakunnassa niin on tehnyt?

        Sain sellaisen käsityksen että tahdot elää elämäsi yksin ilman kumppania vai mitä meinaat? Sehän on jokaisen oma asia mitä se kellekään kuuluu jos yksin haluaa elää.

        Kyllä. oikeus antoi, heille "koppihoitoa", mutta oliko se hoito tehokasta, en tiedä, eräät seiakt saattavat osoittaa että hoito.pituus ja teho ei vielä tehnyt valmista.
        mutta se ON Jumalan edessä ja itse en sano mitään.

        Jos olisi mahdollista ottaisin vaimon, mutta, se ei ole sillä, en tahdo asettaa ketään tähän asemaan sillä, olen jo omasta puolesta erokko luonne ja se että tahdon viipyä ja viipyä hiljaa Herran edessä ei ole kenellään naiselle, naisen kanssa mahdollista.

        Ilo mielin olisin nuorena ottanut, mutta, se ei edes silloin ollut "oikeasti" vaihtoehto, sillä, hillitysti sanon, kaikki naisen ja naisten vetovoima, kuten magneetti vetää, niin on itselleni tullut ajan kanssa tyhjäksi.
        ja rohkeasti sanon, sillä kesällä oli todella iso viettelys edessä, mutta minun ei tarvinut mitään tehdä, edes ajatuksissa.
        eli Herra teki kaikki ja tämä, jos näin sanon, satumaisen kaunis ja kaikin tavoin ihana nuori nainen pyrki vietelemään ja ilmaisi sen selvästi, tule meille, eli hänen kotiinsa ja kaikki ilot ovat sinun.
        se että kun olin siitä liikeestä mennyt ulos, tuli heti ajatus, että taidampa nauttia kupin kahvia tossa baarissa/terasilla,ja heti havaitsin että se oli oma liha joka tahtoi, hetken viivytellä että saa uudelleen ajatella asiaa.
        no ei muuta kuin vain kävelin pois ja se oli ohi.

        joten, kukaan ei voi enää minua vietellä, vaikka olisi, naisista ihanin, kuten tämä venäläisnainen joka oli asunnut suomessa kauan ja oli todellinen nainen kaikien puolin.
        se että itse pidän venäläisiä naisia OIKEINA naisina, esim suomalaisiin verttatuna, ei vaikuttanut.

        joten tämä magneetti ei enää toimi.

        Nuorena, Jumala sai paljon negatiivista palautetta!

        Jer. 16:2
        "Älä ota itsellesi vaimoa, älköönkä sinulle tulko poikia ja tyttäriä tässä paikassa.

        Joten, se oli ja meni, Joten Jumala tekee mitä tekee ja kaikkien on taivuttava, ja Jumala taivuttaa.

        Toinen esikuva tahi vertaus on Savenvalaja.
        MENE savenvalajan tykö.
        eli tämä osa ei alussa ole pakollinen, mutta jos menet savenvaljan pajaan, savenvalaja ottaa vastaa ja alkaa vaivaamaan savea!
        ja se taas tuottaa itkua ja parkua.
        mutta, kun Jumala on sitten saanut savi-astian valmiiksi on se valmis.

        joten, se ei ollut minun valintani.
        Enää sillä ei ole väliä, ja olisi mahdotonta ajatella että tässä olisi vaimo ja lapsia.
        Sillä sekä vaimo että lapset, tietyllä tavalle sitovat eli orjuuttavat.
        Joten, hullutus, Jumalan Hullutus, Jeesus tekee orjat vapaaksi.
        ja jos on vapaa, niin silloin voin mennä minne tahtoo ja koska tahtoo.

        jos olen sidottu vaimoon, en voi mennä minne tahdon.
        joten, nyt se on helppoa ajatelle, mutta silloin nuorena, Jumala sai kuulla "kunniansa" ja saattaa olla että korvat punaisena kuunteli lapsen parkua ja itkua.


      • Uskossayritänminäkin

        Mulla itselläni oli jokin aika sitten porttouden henki varmaankin/oma liha ja heikkous koska vaikka olen naimisissa niin ihastuin 2 eri mieheen en samaan aikaan mutta kuitenkin. Fyysisesti en ole koskaan pettänyt se oli hengistä pettämistä. Toiselle kerroin ihastumiseni oikeasti toiselle ihastukselleni en kertonut. Se on nyt takana päin. Olen onnellinen etten lähtenyt harha hengen mukaan enkä tuhonnut avioliittoani koska se olisi ollut kadotuksen tie.
        Mun aviomies on hyvä mies.


    • Uskossayritänminäkin

      Kyllä kaikki naiset ovat naisia kansallisuudestadesta riippumatta ja vaikka luoja ei olisi suonut jollekkin viehkeyttä nii kyllä sellaisetkin on naisia. Kauneus on katsojan silmässä jonkun muun mielestä joku toinen on kaunis ja jonkun toisen mielestä ei ole. Jokaiselle on omansa mikä miellyttää.
      Ei tarvitse olla nuori että on kaunis kyllä vanhanakin vielä on kauneutta. Vaikka itse olen niin kyllä minun mielestä Suomessa on paljon kauniita naisia. :)

      • Uskossayritänminäkin

        Vaikka itse olen nainen tuo nainen puuttuu tuosta lauseesta.


      • SiperianTiikeri888

        se että itse pidän venäläisiä naisia OIKEINA naisina, esim suomalaisiin verttatuna,

        Tässä ei ollut tarkoitus pitää missikisoja, vaikka voitto olisi 50/50, vaan se asenne ja mieli.
        monet sanovat että se mikä on sisällä, eli asenna ja mieli, ja voisin sitä muillakin sanoilla sanoa, mutta, oletus on että tulee taas liian paljon negtaiivista keskustelua ketjuun.

        Joten naisen asenne, venäläisen, suomalaisen ja jenkkien skeä aasialaisten kohdalla on eri.
        asenna ja mieli saattaa olla kansan omista arvoista ja moraalista ja tämänkaltaisista lähtöisin.
        Joten, suomalainen "yleistys" jaa venäläinen nainen ihan eri planeetalta.

        Joo. kaunetta on monentaa lajia.
        esim mikä on kaunista ja ihanaa, esim ilmoissa :)
        monet pitävät aurinkoisista päivistä, itse oikein rakastan ukonilmaa, mitä kovempi sen parempi.
        siinä on voimaa ja valtaa.
        se onko ruusu kaunis vai kielo on taas toinen juttu.
        Ruusun marjoista saa c-vitamiinia ja kielon lehdistä ja varresta hyvältä tuoksuvaa iho voidettta.

        Joten, ei suoraan voi verrata asioita, joten Jumalan kauneus ja muut ihamme saattaa olla toinen kuin minun.
        Viitaus Job.
        Ku Jumala ylistää jotakin luomiaa elukoita, itse pidän niitä hyvin rumina ja kaikin tavoin, omituisia ja jopa iljettäviä.
        esim Krotiili virtahepo ja mitä siellä onkaan.

        Mutta toisaalta esim, pieni kissanpeto on ihana, mutta MIKÄ VOI OLLA IHANAMPI kuin pieni tiikerin poikanen ?
        kuinka uljas ja kaikien tavoin ihana se on.
        Olenpa nähnyt ainakin yhden ison tiiketrin luonnossa eli villinä, ei siis korkeasaari tahi häkki, samoin krokotiilin, eli intiassa.

        ja taas, tiikeri ole kunnoitusta herättävä. onneksi oli liikkuva linajauto, mikä tosin ei ole mikään, kovin varma juttu intiassa.

        no, samoin on naiset, eli vaikka tavallinen kissa on kaunis ja ihana, on venäläinen kissa, ihan omaa luokkaansa, ja tässä on juuri OIKEISTA kissoita kyse, eli siperian tiikeri vastaan suomalainen kolli.

        ja sitten naista, voi tietyllä tavalla heti, oman makuni mukaan todeta että venäläinen nainen on tiikeri, ja suomalainen nainen on epäsiisti kolli.
        no sama se.
        minulle he, suomalainen tahi venäläinen ei enää ole edes silmäruokaa.

        se miten arvostan asenteita on yksiyhteen mitä Raamattu sanoo.

        no, sama se, toinen tykkää siitä toinen tästä.
        ja jokainen on Jumalan edessä kaunis.


      • Uskossayritänminäkin

        Voi suomalaisellakin naisella olla hyvä asenne ja mieli. Juu mua ei ole koskaan missi kisat kiinnostaneet. Enkä meinannut omaa ulkönäköäni koska en ole kaunis.


    • Uskossayritänminäkin

      Mihinkäs se mietiskelijä ystävä on mennyt?

    • Uskossayritänminäkin

      Meidän seurakunnassa yksi uskovainen pari erosi sain tietää että sen naisen mies ei olisi halunnut erota mutta he erosivat kuitenkin. En tiedä mikä oli syy eroon.
      Nykyaikana monet eroavat vaikka kunnollista syytä ei edes ole.
      Minulle itsellänikin oli sellainen olo yhteen aikaan että eroa mietin mutta onneksi ajatukset muuttuivat ja Jeesus sen aikaan sai.

    • Uskossayritänminäkin

      Vuosi kausia olin uskoton aviomiehelleni ajatuksissani himoitsin yhtä miestä.
      Haaveilin elämästä hänestä vaikka olin jo naimisissa. Jokin aika sen jälkeen ihastuin toiseen mieheen mutta se ei sitonut mieltäni niin pitkäksi aikaa. Olen katsonut välillä myös pornoa ja sehän on myös väärin.
      Koen tehneeni väärin miestäni kohtaan. Haluan todella pysyä tässä avioliitossa enkä koskaan halua erota.

    • Uskossayritänminäkin

      Taisi aloittaja jättää palstan. Niin se varmaan parempi itsekunkin onkin.

    • KasvoistaKasvoihinSaanKa

      No täällähän minä, en ole poistunut, se että Jumala ottaisit tykönsä olisi paras minulle, mutta teille on hyväksi että olen täällä.
      enkä se ei vielä tahi nyt ole haviaittavissa, mutta näin se on ja tulee olemaan.

      se että ketjun alku ja monet osat ovat kovin kovia sanoja, niin, minkäs teet?
      ei kukaan ole ollut hiljaa, Jumalan "koulussa" tahi kun Jumala kasvattaa tahi valmistaa.
      ei edes Jeesus!
      ja monet, ellei kaikki ovat sanoneet, että jo riittää.
      Jeesus sanoi KOLME KERTAA, menköön tämä (katkera)malaj ohitseni.
      jobi sanoi, ei tahdo enää ja kirosi syntymänsä.
      Jeremia sanoo että, sinä olet taivutellut minua ja olen taipunut.
      joten jokainen voi siitä arvuutella, että sanat, en tahdo enää sinua ajatella on sitten huulilla.
      Paavali, Pietari, Mooses, Aabraha, ja Elia.
      vajavainen, oli juuri surmanut 850 pappia ja profettaa, ja yksi nainen avaa suunsa ja Elia sanoo, ei enää, ota minun henkeni!

      Joten se kun Jumala on piilossa vaikka ei oikesti ole, sillä Jobissa Jumala sanoo ettei edes pimeä ole Jumalan edessä tahi silmissä pimeää, eli jos toisin sanois, kissat näkevät pimeässä, ja lepakot, "näkevät" pimeässä, vaikka se on kuuloaisti.
      Joten ei ole mitään mitä Jumala ei näkisi, kuin me näemme päivän valossa.

      Joten, Jumala itse sanoo:
      Tahdon asua pimeässä paikassa!
      mikä on pimeämpi paikka kuin minun sydän?
      ja kun Jumala joka itse on niinkuin aurinko eli valo, tulee pimeään, niin sitten ihminkin saattaa havaita että ei se niin pimeää ole, eli vaikka se on meille mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista.
      ja pimeys, mitä lie, katoaa ja tilalle tulee valkeus.

      joten, kiukku ja narina sekä marina, ei ole uutta eikä ihmeellistä Jumalan edessä, ja Onneksi, nyt Jeesus on kokonut, kaikki, mitä ihminen, kuitenkin ilman syntiä, ja Jeesus tietää mitä on olla kauhuissaan, mitä on nälissään ja Jeesus tietää mitä on olla Yksin.

      vaikka tähän ei näytä mitään muutosta tulevan, enkä keksi, miten edes voisi.

      No se on Jumalan ongelma ja Jumala käsittä ja kun se on siinä, ei ole ongelmaa.
      se että mnä sitä en vielä näe ja havaitse on, se mikä saa huutamaan.

      Opetuslapset olivat Jeesuksen kanssa ja huutavat samassa veneessä, nyt hukumme.
      eli eikö Jeesus olisi hukkunut samalla :)
      mutta, Jeesus nukkui sanoo raamattu.
      ja sitten herää ja sanoo myrskylle vaikene.

      Joten, Jumala voi, heti tehdä mitä tahtoo, mutta ei tee.
      ja kun ei tee heti, me huudamme:
      Herra etkö välitä että me hukumme!

      joopa joo, joten täällähän minä olen siihen asti kunnes voi ja jaksan, mutta vaikka kaikki sanovat, ettet sinä voi nahdä Jumalaa, ei ole minusta oikein.
      Miksi saatat sanoa, siksi, KOSKA on Kirjoitettu:

      2. Moos. 24:11
      Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.

      vaikka on toinen Kirjoitus, ettei kukaa voi nähdä ja jäädä eloon.
      eli nämä kuitenkin katselivat ja näkivät ja eläsivät jälkeen päin.

      Joten en tiedä, mutta voin ja näen Jumalan!
      se mitä sinä, kuka lie olet tahi kuka muu tahansa sanoo, et voi, niin viittaa kintaalla.

      Jos Jumala sanoo minulle suoraan kasvoista kasvoihin ettet voi, toki uskon.
      Oletan että löydät tästä, loogisen mahdomuuden.

      ja Mooses, "oli päivittäin" Jumalan edessä ja keskusteli, kuin mies miehelle, eli kasvoista kasvoihin.

      katollinen rippituoli verhoineen ei ole kasvoista kasvoihin olevaa keskustelua.
      joten, olen varma että tulee päivä kun keskustelen, Jumalan Kaikkivaltiaan, Herran Sebaotin kanssa ,kasvoista kasvoihin,

      se että mitä todennäköisemmin, olen kuin kuollut, sillä JUMALA ON KOKO MAAILMAN TEKIJÄ JA JUMALA!
      eikä siinä polvet ole vetelät!

      mutta, se on taas Jumalan Oongelma ja Jumalalle ei ole ongelmia :)
      Joten itse en myöskään näe mitään ongelmaa tässä :)
      no sama se,.

    • Uskossayritänminäkin

      Eikö ole näin asia että uskovainen ei saisi erota kumppanistaan muuta kuin haureuden tähden. Nykyajassa ihmiset eroavat heppoisin syin. Siksi kysyn kun yksi tuttava pariskunta erosi niin sellainen edes päästä taivaaseen raamatun mukaan ei voi sellainen teon tehnyt. Minä en tiedä heidän eronsa syytä. Jos ei mistään kovin vakavasta syystä ole kyse. Eikö heillä olisi vielä mahdollisuus pelastua jos palaisivat yhteen vaikka ovat eronneet ja menisivät uudestaan naimisiin?

      • PalataanKetjunAiheeseen

        Erota saa, mutta nainen ei saa mennä uudelleen naimisiin JOS MIES ELÄÄ.

        Ero ei vie taivas paikkaa mutta uusi avioliitto jos on elossa oleva vie eli silloin elää haureudessa.

        Jos lankeaa haureuteeen ja tekee parannuksen, taivas on avoin ja pääsee perille.
        Parannuksen teko on että katuu ja LOPETTAA se pahan ja väärintekemisen mitä tekee tahi on pahaa.

        Haureus on pahaa ja väärin, se vie kadotukseen. Jumalan ilmoituksen mukaan.

        "Eikö heillä olisi vielä mahdollisuus pelastua jos palaisivat yhteen vaikka ovat eronneet ja menisivät uudestaan naimisiin?"

        jos on eronnut ja nainen on sitten maannut toisen miehe kanssa, niin vanha mies eli aviomies ei saa ottaa uudelleen häntä.
        Jos eronnut nainen ei ole ollut toisen miehen kanssa, saa palata oman miehensä tykö.

        Jumalan edessä ero on ja merkitsee, kuolemaa, vain ja yksin Kuolema erottaa naimissa olevat, joten ei tietyssä mielessä ole uudelleen menemistä avioon vaan parannuksen teko tahi muut syy joka ei ole syntiä
        Joten eronneet voivat mennä takaisin. ja se on vieläpä HYVÄÄ :)


      • PalataanKetjunAiheeseen

        Erota saa, mutta nainen ei saa mennä uudelleen naimisiin JOS MIES ELÄÄ.

        Ero ei vie taivas paikkaa mutta uusi avioliitto jos on elossa oleva vie eli silloin elää haureudessa.

        Jos lankeaa haureuteeen ja tekee parannuksen, taivas on avoin ja pääsee perille.
        Parannuksen teko on että katuu ja LOPETTAA se pahan ja väärintekemisen mitä tekee tahi on pahaa.

        Haureus on pahaa ja väärin, se vie kadotukseen. Jumalan ilmoituksen mukaan.

        "Eikö heillä olisi vielä mahdollisuus pelastua jos palaisivat yhteen vaikka ovat eronneet ja menisivät uudestaan naimisiin?"

        jos on eronnut ja nainen on sitten maannut toisen miehe kanssa, niin vanha mies eli aviomies ei saa ottaa uudelleen häntä.
        Jos eronnut nainen ei ole ollut toisen miehen kanssa, saa palata oman miehensä tykö.

        Jumalan edessä ero on ja merkitsee, kuolemaa, vain ja yksin Kuolema erottaa naimissa olevat, joten ei tietyssä mielessä ole uudelleen menemistä avioon vaan parannuksen teko tahi muut syy joka ei ole syntiä
        Joten eronneet voivat mennä takaisin. ja se on vieläpä HYVÄÄ :)


      • Uskossayritänminäkin

        No minä en tiedä kun en hänen kanssaan yhteydessä ole sen naisen en tiedä hänen asioistaan en edes sitä onko uutta kumppania.


    • Uskossayritänminäkin

      Poistun palstalta koska en viitsi tuollaisen valhettelijan kanssa jutella. Se mitä tuolla yhdellä sivulla kirjoitit sehän olisi huorinteko ei miehellä voi olla 100-1000 vaimoa yhdellä sehän olisi aivan hulluutta. Kun ei voi olla edes 2 vaimoa yhtä ei raamattu sellaista opeta mistähän raamatusta edes luet.
      Vanhassa testamentissa on varmaan sellaista sallittu mutta nythän eletään uuden testamentin mukaan. Kyllä miehenkin pitää uskollinen vaimolleen eikä se kyllä uskollisuutta olisi jossa useita vaimoja.

      • LikaaOnLikka

        Matt. 11:6 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."
        Jeesus ON Jumalan Sana, Profeetat ovat Jumalan silmä, korvat ja suu.
        Joten Naatan on Jumalan suuna:

        2. Sam. 12:7
        8 Minä olen antanut sinulle herrasi linnan ja antanut herrasi vaimot sinun syliisi; ja minä olen antanut sinulle Israelin ja Juudan heimot. Ja jos tämä olisi vähän, niin minä antaisin sinulle vielä sekä sitä että tätä.

        Näyttää siltä, että vaikka tässä vaiheessa Daavidilla oli 7 vaimoa ja loppupeleissä 14, niin Jumala sanoo:
        jos tämä on liiaan vähänpyydä lisää ja saat :)
        Jumala on joillekin armollinen, onko se hyvä olla 14 vaimoa, en tiedä, mutta näin oli Daavidin kanssa.

        Toki tiedät, että Aabrahamilla oli 4 vaimoa?
        ja Jaakobilla myös 4 :)
        Mooses oli niukemalla linjalla vain 2!
        Daavid kuten sanoin 14.
        ja sitten kaikkien naisten Suosikki, Salomon.
        700 vaimoa, 300 jalkavaimoa sekä lukuisa määrä orjattaria, eli naisia.
        Salomonin oma suuri palatsi oli liian pieni joten vaimoilla oli asunto sitten toisaalla jota eunukit vartioivat, usein niitä kutsuttiin haaremiksi :)

        Joten, Jumala sanoo Poikansa kautta:
        Matt. 11:6 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."

        Jos tiedät, testamenin "idean" niin vanha testamentti ei häviä uuden tullessa voimaan vaan pikemminkin uusi testametti on vanhan testamenti joa luvattujen "juttu", varallisuuden, omaisuuden LISÄ.
        eli se lisätään vanhaan testamenttiin ja se ei voi eikä saa viedä pois vanhaa testamettia, varsinkaan jos tekijä on kuollut.

        Joten uusi testametti LISÄÄ "varallisuutta" ja "omaisuutta" vanhan päälle.

        Joten voit tarkastaa, mikä on se vale mitä sanot :)


      • Uskossayritänminäkin

        En sanonut että vanhassa testamentissa ei niin tehty mutta tuo ei ole nykyajassa tervettä enkä kyllä usko että on Jumalan tahto.


      • Uskossayritänminäkin

        Tottakai vanha testamentti tukee uutta mutta tämä asia on ollut sen ajan ihmisillä eikös Jeesus tehnyt uudessa testamentissa uuden lain jos oikein ymmärsin.


      • Uskossayritänminäkin

        Siis siitä avioliitto asiasta.


    • KasvoistaKasvoihin

      Hhhmm, tämän ketjun tarkoitus on ensisijaisesti muistaa minua HYVÄLLÄ Jumalan edessä eli siunata ja rukoilla :)
      Joten, palataan ketjun aiheeseen.

      jos tahdot voit rukoilla puolestani, ja Jumala palkitsee sinut runsaasti.
      Kiitos esirukouksesta.

    • Uskossayritänminäkin

      Kyllä se olisi jo vaimon alistamista jos nykyajassa miehellä useita vaimoja ja sellainen mies olisi kyllä himojen vietävissä.
      Eipä tuollaista tarvitse murehtia henkilökohtaisesti koska oma mieheni ei koskaan ottaisi useita vaimoja.

    • Uskossayritänminäkin

      Pyydän anteeksi jos ymmärsin jotain väärin sain sellaisen kuvan että nykyajassakin ja raamatun mukaan miehen on oikeus ottaa useita vaimoja.
      Minä uudesta testamentista olen saanut kyllä sellainen kuvan että yksiavioisuus kummallakin.

      • PalataanAiheeseen

        Ole Rauhassa, ja saat ja annan kaikki sinulle anteeksi, mitä koet tahi luulet kokevasi tässä ketjussa ja asissa olevan, anteeksi pyynnön paikka.
        Joten, Ole Rauhassa.

        en mielelläni tässä ketjussa paljoa kirjoittele, sillä es saattaa joutua poistettavaksi jos tulee kiivasta keskustelua.

        Jeesus ei antanut eli muutanut avioliitto lakia ja se on annettu jo Aatamille, ja Mooses sen sitten ylös kirjoitti.

        Kuitenkin sekä Jeesus että Mooses, tarkensi tahi selvensi mitä se on.
        se että se on edelleen voimassa, on totta, vain harvat lait ja säädökset, mitä vanhassa liitossa on, on "poistunut" sen kautta että Jeesus täytti ne.
        Yleensä, uhri ja lahja lait.
        ja se mikä on suurin seikka meidän, pakanoiden kohdalla on että vain KOLME, lakia, on meille pakolliseksi määrätty.
        kaksi niistä on Aatamille ja yksi Nooan aikana.

        Se mitä Jumala on sanonut, ennen Profeetoille, eli Mooses ja muut, ne eivät muutu.
        eikä Jumala niitä muuta.

        Joten, Lue ja pyri ymmärtämään, Jumala ei peru sitä mitä on sanonut.
        se onko se meidän mielestä oikein, ei ole väliä.

        Jos Jumala avaa jonkun tämänkaltaisen asian, jos se oikeasti on jollekin tärkeää, niin Jumala sen selventää.
        ja ketää se koskee jos joku ottaa 1 tahi 7 vaimoa.
        naiset tuntien tulisi olla armollinen miehelle joka on siihen ajautunut.

        no sama se, palataan ketjun aiheesseen, eli minun apuuni,
        esirukous on tämä ketju, eli aihe :)


      • Uskossayritänminäkin

        Normi uskovaisella on yksi vaimo.
        En ole luullutkaan että Jumala sanaansa muuttaa tarkoitin vaan tässä asiassa et epäselväksi jäi.
        Onpa kumma et kun sulla ei ole sitä yhtäkään vaimoa niin 100 vaimoa toivot itsellesi;) juu vitsii. Miltähän miehestä tuntuisi jos olisi toisippäin. Joka päivälle vähän erilainen mies.


    • Uskossayritänminäkin

      Jokainen tekee kuin tykkää mutta en kyllä ymmärrä sellaisia ihmisiä. Ei kiinnosta vieraiden henkilöiden asiat että jos useampi vaimo. Itseäni semmoinen etoo paheksuttava asia. Löyhä mielinen sellainen mies kyllä on. Täytyy olla erikoinen mieli kyseisellä vaimolla että hyväksyisi sellaisen asian.

    • Uskossayritänminäkin

      Yhdelläkään helluntalaisella ei taida olla useaa vaimoa en ainakaan ole kuullut että niillä sentään järki päässä on itse olen luterilainen. Taitaa olla enempi mormoneilla se tyyli vai mitä ne oli.

    • Uskossayritänminäkin

      Sun kirjoituksesta saa sen kuvan että se olisi naisen vika jos mies ottaa useamman vaimon? Pidätkö naisia jotenkin huonoina jotenkin puhut heistä alentuvaan sävyyn. Nainen on alempi kuin mies mutta ei heitäkään saa ihan miten vaan kohdella enkä nyt meinaa tätä useaa vaimo asiaa vaan sinun omaa puhe tyyliäsi naisista?
      Kyllähän se on miehessä vika eihän nainen voi sille mitään jos mies niin tekee? Tekeekö muuten mies väärin jos siitä huolimatta vaikka vaimo siitä pahustuisi niin ottaa toisen tai useita vaimoja?

    • Uskossayritänminäkin

      Eikö ole mitään sanottavaa taisi osua ja upota.

    • Uskossayritänminäkin

      Ei Jumala katso kenenkään syntejä läpi sormien ei sinunkaan aloittaja. Sinäkin olet syntinen Jeesus oli ainut synnitön. Vaikka kuinka osaisit raamatun ulkoa niin ei se sua pelasta jos et tee synneistäsi parannusta.

    • Uskossayritänminäkin

      Kun et kerta näe tekemääsi virhettä niin en jaksa lukea/kirjoittaa sulle ihan sama mulle.

    • Uskossayritänminäkin

      En tarkoittanut sitä että se niin hirveä synti olisi ettet pääsisi taivaaseen mutta mietippä onko sulla naisista sellainen käsitys että he vain viettelevät?
      Voihan se niinkinpäin olla että mies viettelee.

      • Uskossayritänminäkin

        Sen vielä lisään etten ole koskaan fyysisesti aviomiestäni pettänyt henkisesti kylläkin. En yritä vähätellä syntiäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe