Skitsofrenia, oma päätös!

aegrher

Skitsofrenia on oma päätös. Jos haluat olla sairas, olet todellakin sitä. Kannattaa vain lopettaa lääkitys ja asennoitua siihen että mitään sairautta ei ole. Siis jos haluat olla terve?

36

1166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zqsqrn

      Voi kun se olisikin moin yksinkertaista, vaan kun ei ole. Olen nähnyt hyvinkin läheltä miten läheinen ihminen sairastuu skitsofreniaan. 70 - 80 luvulla oli vaan kovat lääkkeet ja sivuvaikutukset oli kovat. Ja nimen omaan sairaus puhkesi ennen lääkitystä. Oli erittäin rankkaa katsoa 13 vuotiaana vierestä kun oma äiti alkoi sekoamaan monen viikon valvomisen jälkeen...

      • aegrher

        Kyllä. Monen viikon valvomisen aikana mieli ei pysy tasapainossa ja alkaa hyvinkin ajatella olenko edes terve enää. Kaikki on mielen sisäistä taistelua.


      • Zqsqrn

        Ja höpö höpö... henkilöllä jolla unohtuu syöminen ja nälän tunne loppuu ja sitten yöunet katoaa ja muutama viikko sen jälkeen alkaa nähdä näkyjä joita muut ei näe mm enkeleitä ja piruja ja alkaa pelkäämään veitsiä ja piilottaa niitä itseltään jottei vahingoittaisi niillä itseään tai lapsiaan. Onko tämä itse tehtyä skitsofreniaa ja vaatiiko tämä lääkitystä? Sanon että vaatii olen sen itse näkenyt hyvin läheltä kun sitä sairastettiin lapsuuden kotonani...


      • Hkjf
        Zqsqrn kirjoitti:

        Ja höpö höpö... henkilöllä jolla unohtuu syöminen ja nälän tunne loppuu ja sitten yöunet katoaa ja muutama viikko sen jälkeen alkaa nähdä näkyjä joita muut ei näe mm enkeleitä ja piruja ja alkaa pelkäämään veitsiä ja piilottaa niitä itseltään jottei vahingoittaisi niillä itseään tai lapsiaan. Onko tämä itse tehtyä skitsofreniaa ja vaatiiko tämä lääkitystä? Sanon että vaatii olen sen itse näkenyt hyvin läheltä kun sitä sairastettiin lapsuuden kotonani...

        Ilmeisesti kommenttini loukkasi muidenkin ihmisten maailmankuvaa, ei vain moderoijan. Voin kertoa sinulle, että minä tiedän mikä on psykoosi. Minulla on skitsofreniadiagnoosi. . En ole ikinä syönyt lääkkeitä elämässäni. . Minä tiedän paremmin ehkä jopa kuin sinä, miksi psykoosi kehittyy ja miksi ei. Analyyttisena ihmisenä varmaan hahmotat, että traumatisoiva ja outo kokemus ja lääketieteellinen sairaus ovat kaksi eri asiaa. Krooninen sairaus on lisäksi eri asia, kuin tilapäinen ongelma. En väittänyt kenenkään valitsevan mitään suoraan, vaan valinta on siinä, miten ongelmia tulkitaan.


      • aegrher
        Zqsqrn kirjoitti:

        Ja höpö höpö... henkilöllä jolla unohtuu syöminen ja nälän tunne loppuu ja sitten yöunet katoaa ja muutama viikko sen jälkeen alkaa nähdä näkyjä joita muut ei näe mm enkeleitä ja piruja ja alkaa pelkäämään veitsiä ja piilottaa niitä itseltään jottei vahingoittaisi niillä itseään tai lapsiaan. Onko tämä itse tehtyä skitsofreniaa ja vaatiiko tämä lääkitystä? Sanon että vaatii olen sen itse näkenyt hyvin läheltä kun sitä sairastettiin lapsuuden kotonani...

        Siinä kohtaa kun psykoosi on päällä tarvitaan lääkitys. Ei sitä kuitenkaan loppu elämää syödä! Tiedän skitsofreenikoita jotka vetää lääkettä ja käy tukiryhmissä mutta ei tee muuta elämässä eikä parane. Onko se elämää? Se on vaan surullista nähdä koska olen itsekkin tukiryhmissä käynyt. Lopettakaa lääkitys hyvänsäaikana ja asennuitukaa että mitään sairautta edes ole. Jos psykoosi pukkaa jossain vaiheessa niin sitten harkitsette lääkettä uudestaan.


      • dfsaadsf
        Zqsqrn kirjoitti:

        Ja höpö höpö... henkilöllä jolla unohtuu syöminen ja nälän tunne loppuu ja sitten yöunet katoaa ja muutama viikko sen jälkeen alkaa nähdä näkyjä joita muut ei näe mm enkeleitä ja piruja ja alkaa pelkäämään veitsiä ja piilottaa niitä itseltään jottei vahingoittaisi niillä itseään tai lapsiaan. Onko tämä itse tehtyä skitsofreniaa ja vaatiiko tämä lääkitystä? Sanon että vaatii olen sen itse näkenyt hyvin läheltä kun sitä sairastettiin lapsuuden kotonani...

        Äitisi siis kävi ylikierroksilla ja kärsi unettomuudesta sekä lopulta voimakkaasta paranoiasta. Hän on ilmeisesti tyypillinen esimerkki siitä, mikä psykiatrisessa hoidossa on vialla. Ongelma, joka lähes aina ohimenevä ja hyvin usein liittyy enemmän psyykkisiin, kuin mihinkään tunnettuun biologiseen ongelmaan, tulkitaan krooniseksi geenisairaudeksi, jota pitää "hallita" hermomyrkyillä. Ainoana "hoitona" hänelle syötetään voimakkaita lääkkeitä, jotka vammauttavat hänen kehoaan aiheuttaen pakkoliikkeitä, kognitiivisten ja motoristen toimintojen hidastumista, aineenvaihduntamuutoksia, massiivista ylipainoa...hänestä tulee laitostunut skitsofreenikko, dadaa. Siinä taas on psykiatreille näyttöä siitä, että kyseessä on hyvin vaikea sairaus, jota ei voi parantaa. Siitä tulee kehollinen, krooninen, sairaus noiden lääkkeiden kautta. Olen pahoillani äitisi kohtalosta, mutta kaikkien skitsofreniadiagnoosin saaneiden ihmisten tilanne ei ole noin surkea. Esimerkiksi Harrow et al. (2013) tekemän naturalistisen, 20-vuotta kestäneen pitkäaikaistutkimuksen mukaan ei-lääkityistä skitsofreenikoista vain 8 % ilmensi psykoottisia oireita 20 vuoden jälkeen, kun taas lääkityistä 68 %. Skitsofreenikoista, jotka eivät koskaan käyttäneet lääkitystä, 85 % oli työelämässä 20 vuoden seurantajakson päättyessä, lääkitystä jatkuvasti syöneistä 26 %. Toisin sanoen ne ihmiset, jotka lopettivat tai kieltäytyivät lääkityksestä psykiatrien varoituksista huolimatta ja jatkoivat elämäänsä, olivat myös huomattavan vähemmän psykoottisia koko seurantajakson ajan lukuun ottamatta neljää ensimmäistä vuotta. Suurin osa lääkekokeista, joiden pohjalta lääkkeitä määrätään, kestävät korkeintaan muutaman kuukauden. Lisäksi ne eivät kerro mitään ihmisten toimintakyvystä, vain psykoottisista oireista. Psykoottiset oireet voivat lisäksi olla myös hyödyllisiä, niillä voi olla myös funktio, vaikka sinä et sitä ymmärräkään. Ne kuitenkin tulkitaan sairauden oireiksi, ei mahdollisuudeksi kehittyä ja kohdata omat pelkonsa. Kun jokin asia tulkitaan katastrofiksi ja sairaudeksi, siitä helposti myös tulee sellainen, koska ihminen on sillä tavalla taipuvainen mukautumaan ihmisten odotuksiin itsestään.


      • skitsofreenikontytär
        dfsaadsf kirjoitti:

        Äitisi siis kävi ylikierroksilla ja kärsi unettomuudesta sekä lopulta voimakkaasta paranoiasta. Hän on ilmeisesti tyypillinen esimerkki siitä, mikä psykiatrisessa hoidossa on vialla. Ongelma, joka lähes aina ohimenevä ja hyvin usein liittyy enemmän psyykkisiin, kuin mihinkään tunnettuun biologiseen ongelmaan, tulkitaan krooniseksi geenisairaudeksi, jota pitää "hallita" hermomyrkyillä. Ainoana "hoitona" hänelle syötetään voimakkaita lääkkeitä, jotka vammauttavat hänen kehoaan aiheuttaen pakkoliikkeitä, kognitiivisten ja motoristen toimintojen hidastumista, aineenvaihduntamuutoksia, massiivista ylipainoa...hänestä tulee laitostunut skitsofreenikko, dadaa. Siinä taas on psykiatreille näyttöä siitä, että kyseessä on hyvin vaikea sairaus, jota ei voi parantaa. Siitä tulee kehollinen, krooninen, sairaus noiden lääkkeiden kautta. Olen pahoillani äitisi kohtalosta, mutta kaikkien skitsofreniadiagnoosin saaneiden ihmisten tilanne ei ole noin surkea. Esimerkiksi Harrow et al. (2013) tekemän naturalistisen, 20-vuotta kestäneen pitkäaikaistutkimuksen mukaan ei-lääkityistä skitsofreenikoista vain 8 % ilmensi psykoottisia oireita 20 vuoden jälkeen, kun taas lääkityistä 68 %. Skitsofreenikoista, jotka eivät koskaan käyttäneet lääkitystä, 85 % oli työelämässä 20 vuoden seurantajakson päättyessä, lääkitystä jatkuvasti syöneistä 26 %. Toisin sanoen ne ihmiset, jotka lopettivat tai kieltäytyivät lääkityksestä psykiatrien varoituksista huolimatta ja jatkoivat elämäänsä, olivat myös huomattavan vähemmän psykoottisia koko seurantajakson ajan lukuun ottamatta neljää ensimmäistä vuotta. Suurin osa lääkekokeista, joiden pohjalta lääkkeitä määrätään, kestävät korkeintaan muutaman kuukauden. Lisäksi ne eivät kerro mitään ihmisten toimintakyvystä, vain psykoottisista oireista. Psykoottiset oireet voivat lisäksi olla myös hyödyllisiä, niillä voi olla myös funktio, vaikka sinä et sitä ymmärräkään. Ne kuitenkin tulkitaan sairauden oireiksi, ei mahdollisuudeksi kehittyä ja kohdata omat pelkonsa. Kun jokin asia tulkitaan katastrofiksi ja sairaudeksi, siitä helposti myös tulee sellainen, koska ihminen on sillä tavalla taipuvainen mukautumaan ihmisten odotuksiin itsestään.

        Kiitos tästä, hieno tietopläjäys.


    • 9393993

      "70 - 80 luvulla oli vaan kovat lääkkeet ja sivuvaikutukset oli kovat. "

      Kultapieni. Nykyään skitsofrenia lääkitykset on edelleen täynnä haittoja ja kovia sivuvaikutuksia.

    • iknmin3efdhn

      tosiaan!lääkkeet voi vertaa huumeisiin..kun lopettaa käytön ni pää sekoo!

    • iw3mndien3ihndf

      aijaa että nykyiset lääkkeet on sellaisa ettei ole haittavaikutksia?
      olet taas aivopesty lähihoitsu!kuvittelet olevasi korvaamaton,oot oikeesti pelkkä paska!
      ota lopputili ja vaihda alaa

    • tulivainmieleeeni

      tapasin mielisairaalassa, entisen nokian antennien valmistamisessa olleen työntekijän. älykäs mies selkeästi, mutta jonka aivot oli tuhottu skitsofrenia lääkkeillä ja ties millä sähköhoidoilla.

      voisiko nokian biljardien arvoisten antennien patentit olla sen arvoisia että muutama niiden parissa työskennellyt ihminen savustettaisiin ulos kuvioista skitsofrenian leimalla?

      mitään kosketuspintaa itselläni ei kännykkäteollisuuteen sen enempää ole muutakuin mitä itse yliopistossa on pari kurssia opiskellut.

      tiedän kuitenkin että rikollisia ja ahneita ihmisiä on jotka ovat valmiita raivaamaan esteet tieltään saadakseen rahaa.

    • Kukin_tavallaan

      Skitsofrenia nimistä sairautta ei lääketiede tunne, ainoastaan psykiatria.

      Kannattaa tosissaan ottaa maailman asioista selvää, ettei tule ihan vedätetyksi. Esimerkiksi skitsofrenian myyttiin tutustumisen voi aloittaa vaikka oheisen jutun kautta.

      wayneramsay(piste)com(kautta)schizophrenia(piste)htm

      Kukin saa uskoa mihin tahtoo, mutta te joita tieteellinen maailmankuva ja faktat kiinnostavat on syytä perehtyä asiaan, ettei valtio pääse vedättämään teitä hautaan asti. Onhan se vähän noloa, jos niin käy, mutta jokainen ottaa asioista selvää tavallaan ja päättää ottaako ollenkaan.

      • psygiatri

        Olen iso psykiatri jolla on isot muskelit. Pakotin ottamaan lääkettä kun asiakas tuli valittamaan että hänellä on ongelmia. En tunne mitään omantunnon tuskia koska minulle maksetaan niin paljon palkkaa. Toivottavasti asiakas tulee takaisin vastaanotolleni niin laitan hänet käyttämään uutta lääkettä.


      • pieni

        Onko kuitenkin pieni se no siis se olennainen asia??yhtä pieni kuin pillerisi?Ainoa asia mnitä sinulla on antaa? Nyt kyllä tuntomerkit osuu moneen psykiatriin,Lihaksia en ole nähnyt eikä kiinnosta paistaa ja maistaa


      • Skitsofrenia kuuluu mielenterveyden ja tarkemmin psykiatrian erikoisalaan. Ja kyllä tänä päivänä lääketiede tekee lääkkeitä tälle sairaudelle.ei suoranaisesti parantamaan, mutt helpottamaan psykoosikohtauksia ja niiden vaiheita. Lääketieteestä puhuttaessa,tarkoitetaan niin terapiaa ja lääkehoitoja kuin muita sellaisia,erikoisalat mukaanlukien,johon löytyy ammattiin sopiva koulutus ja tieteellä on voitu osoittaa faktat.


    • Ijvu

      Mä oon kuullut kymmenen vuotta ääniä ennen lääkitystä

    • Todellisuutta

      Ei ole mikään oman pään tuotos tai oma vika. Nyt on tutkimukset osoittaneet että skitsofreniaaan on syynä raskauden aikaiset vaiheet. Lapsi kehittyessään ei ole saanut eri syistä kaikkea tarvitsemaansa kehittyäkseen normaalisti napanuoran kautta. Noloa sekin että ihmiset häpeää tätä sairautta. Sairas itse ei ole syyllinen millään tavalla sairauteensa, ei myöskään hänen sukunsa ole syypää jonkun sairastumiseen. Toki ihmisten vääränlainen käyttäytyminen sairaaseen voi vaikuttaa lisäävästi psyykkisiä ongelmia.
      Kaikenlaiset spekulaatiot johtuu vain ihmisten tietämättömyydestä, ne ei perustu aina totuuksiin, ihmiset kärsii turhaan vääristä totuuksista.

      • dsfsafsd

        Sinä voisit käydä tilastotieteen peruskurssin ennen, kuin tulet opastamaan meitä "sairaita" siitä, että meidän ei tulisi hävetä meille annettua pseudosairausdiagnoosia, joka vaikuttaa oikeudelliseen statukseemme yhteiskunnassa. Se että kaikenmaailman tekijät alkaen raskausajan stressistä ja tulehdustilasta yms. ovat yhteydessä tiettyyn diagnoosiin ei tarkoita sitä, että ne aiheuttaisivat mitään.Se että ihmisillä on jotain taipumuksia ja alttiuksia, jotka hypoteettisesti ovat osin geneettisiä ja synnynnnäisiä, ei myöskään tarkoita, että kyseessä olisi pääosin geneettinen/synnynnäinen sairaus. Ne ovat vain riskitekijöitä, taipumuksia, joiden ilmenemiseen voi huomattavasti vaikuttaa sillä, miten ihmistä kohdellaan. Olen itse pohtinut esimerkiksi, onko yhdys sanojen kirjoittamisen ongelma yhteydessä äidin tulehdusmerkkiainepitoisuuksiin raskauden aikana? Silloin nimittäin sinulla ja skitsofreenikoilla olisi samoja riskitekijöitä "sairautenne selitättäjinä". Voi olla, että koulun käymistä tukeva sosiaalinen ympäristö voisi kumota tämänkin riskitekijän...Otetaan huomioon äidin sosioekonominen status, niin yhteys laskee huomattavasti..


      • dsdfsafdsa

        Vaikka näin olenkin todistanut, että ajoittainen ongelma yhdys sanojen tuottamisessa ei ole sinun syysi, vaan sinun äitisi raskauden aikaisten tulehdusmerkkiaineiden, minä kuitenkin kehottaisin käyttämään sitä päätäsi, vaikka se ei mihinkään ilmeisesti sinun mukaasi olekaan syyllinen. On nimittäin jopa aikuisena mahdollista opetella yhdys sanojen kirjoittamista! Tämä on ehkä vallankumouksellinen ajatus sinulle, mutta kyllä se oman pään käyttäminen vie aika pitkälle etenkin, kun sitä aina välillä vastuullistaa. Voit oman pääsi käyttämisellä kokea eräänlaisen valaistumisen kun opit, että voit todella vaikuttaa kohtaloosi, kaikista tuhansista vääristä geeneistä ja äitisi virheellisistä emootioista ja virheellisestä taustasta huolimatta. Voit jopa oppia joskus tulkitsemaan tieteellisiä tutkimustuloksia.


      • dfasdasf

        Itse asiassa voisin havainnoillistaa sinulle todellisuudesta sen verran, että voimme tässä esimerkillisesti kehittää aivan uuden häiriön nimeltä "kirjoitusvirhehäiriö" ja kehitellä sitä varten oikein diagnostisia testejä, joilla mittaamme ihmisen ilmaisemien kirjoitusvirheiden määriä suhteessa normaalipopulaatioon. Jokainenhan tekee kirjoitusvirheitä silloin tällöin, mutta voidaan olettaa, että runsaasti tekstissä ilmenevät kirjoitusvirheet ovat yleisesti yhteydessä huono-osaisuuteen (kuten skitsofreniakin) ja mitä suuremmat pisteet saat kirjoitusvirhetestissä, sitä suurempi todennäköisyys sinulla on saada tämä uusi nerokas diagnoosi neurokehityksellisestä aivosairaudesta nimetlä "kirjoitusvirhehäiriö". Voidaan jo näin lonkalta todeta, että koska se on melko selkeästi yhteydessä huono-osaisuuteen, se voidaan sanoa johtuvan samoista asioista kuin skitsofreniankin, eli mm. aivomuutoksista, sikiön aikaisista kehityshäiriöistä, jotka johtuvat raskauden aikaisesta stressistä ja ravintoainepuutoksista, joillakin jopa traumoista (onhan totta, että huono-osaisten vanhempien lapset kokevat tilastollisesti useammin erinäisiä vastoinkäymisiä, kuten koulukiusaamista ja perheväkivaltaa) ja kognitiivisista puutoksista. Kaikki nämä ovat yhteydessä huono-osaisuuteen joten on aika loogista, että ihminen, jolla on traumatisoitumiseen viittaavia aivomuutoksia, on myös traumatisoitunut ja hänen äitinsä on kokenut todennäköisemmin elämässään stressiä, kuin hyväosaisten lasten äidit.

        Sitten leikitään sellaista lääketieteen tutkija -leikkiä, jossa huomataan, että erittäin pienellä vähemmistöllä potilaista on havaittu jotain aivomuutoksia, jotka eivät ole selitettävissä päihteillä ja neurolepteillä ja luodaan hypoteesi, että aivomuutokset selittävät jotenkin mystisesti tätä geneettistä aivosairautta nimeltä kirjoitusvirhehäiriö. Sivuutetaan tässä leikissä esim. se, että joitakin samoja aivomuutoksia on löydetty lapsuudessaan vaikeasti traumatisoituneilta ihmisiltä. Leikitään, että meillä on käsillä tälläinen validi lääketieteellinen sairaus eikä vain implikaatio huono-osaisuuteen, joka toki eroaa normaalipopulaatiosta monellakin tavalla. Sitten kerrotaan huonosti kirjoittaville ihmisille, että he ovat kehityshäiriöisiä ja kehitysvammaisia, joiden ongelmat johtuvat mistä nyt sitten ikinä johtuvatkaan - geeneistä, huonosta kohtelusta, aivomuutoksista jne. Kerrotaan heille, että heidän kirjoitusvirhehäiriönsä aiheuttaa heille kognitiivisia puutoksia ja on ehdottoman tärkeää, että sairautta hallitaan voimakkaasti aivoja vauroittavalla hermomyrkyllä, jonka aiheuttamaa aivojen surkastumista sitten tulkitsemme kirjoitusvirhehäiriön luonnolliseksi kuluksi ja luomme hypoteesin, että itse kirjoitusvirhehäiriö on neurodegeneratiivinen aivosairaus, joka johtaa vähittäiseen taantumiseen ja jota nykyaikaiset lääkkeet -ikävä kyllä -eivät korjaa. Mutta ei se mitään! Lääketiede kyllä keksii uusia rohtoja, jotka estävät tämän neurodegeneratiivisen aivosairauden nimeltä kirjoitusvirhehäiriö etenemisen. Siinä sinulle todellisuutta elävästä tutkimuksesta.


      • dfasdasf
        dfasdasf kirjoitti:

        Itse asiassa voisin havainnoillistaa sinulle todellisuudesta sen verran, että voimme tässä esimerkillisesti kehittää aivan uuden häiriön nimeltä "kirjoitusvirhehäiriö" ja kehitellä sitä varten oikein diagnostisia testejä, joilla mittaamme ihmisen ilmaisemien kirjoitusvirheiden määriä suhteessa normaalipopulaatioon. Jokainenhan tekee kirjoitusvirheitä silloin tällöin, mutta voidaan olettaa, että runsaasti tekstissä ilmenevät kirjoitusvirheet ovat yleisesti yhteydessä huono-osaisuuteen (kuten skitsofreniakin) ja mitä suuremmat pisteet saat kirjoitusvirhetestissä, sitä suurempi todennäköisyys sinulla on saada tämä uusi nerokas diagnoosi neurokehityksellisestä aivosairaudesta nimetlä "kirjoitusvirhehäiriö". Voidaan jo näin lonkalta todeta, että koska se on melko selkeästi yhteydessä huono-osaisuuteen, se voidaan sanoa johtuvan samoista asioista kuin skitsofreniankin, eli mm. aivomuutoksista, sikiön aikaisista kehityshäiriöistä, jotka johtuvat raskauden aikaisesta stressistä ja ravintoainepuutoksista, joillakin jopa traumoista (onhan totta, että huono-osaisten vanhempien lapset kokevat tilastollisesti useammin erinäisiä vastoinkäymisiä, kuten koulukiusaamista ja perheväkivaltaa) ja kognitiivisista puutoksista. Kaikki nämä ovat yhteydessä huono-osaisuuteen joten on aika loogista, että ihminen, jolla on traumatisoitumiseen viittaavia aivomuutoksia, on myös traumatisoitunut ja hänen äitinsä on kokenut todennäköisemmin elämässään stressiä, kuin hyväosaisten lasten äidit.

        Sitten leikitään sellaista lääketieteen tutkija -leikkiä, jossa huomataan, että erittäin pienellä vähemmistöllä potilaista on havaittu jotain aivomuutoksia, jotka eivät ole selitettävissä päihteillä ja neurolepteillä ja luodaan hypoteesi, että aivomuutokset selittävät jotenkin mystisesti tätä geneettistä aivosairautta nimeltä kirjoitusvirhehäiriö. Sivuutetaan tässä leikissä esim. se, että joitakin samoja aivomuutoksia on löydetty lapsuudessaan vaikeasti traumatisoituneilta ihmisiltä. Leikitään, että meillä on käsillä tälläinen validi lääketieteellinen sairaus eikä vain implikaatio huono-osaisuuteen, joka toki eroaa normaalipopulaatiosta monellakin tavalla. Sitten kerrotaan huonosti kirjoittaville ihmisille, että he ovat kehityshäiriöisiä ja kehitysvammaisia, joiden ongelmat johtuvat mistä nyt sitten ikinä johtuvatkaan - geeneistä, huonosta kohtelusta, aivomuutoksista jne. Kerrotaan heille, että heidän kirjoitusvirhehäiriönsä aiheuttaa heille kognitiivisia puutoksia ja on ehdottoman tärkeää, että sairautta hallitaan voimakkaasti aivoja vauroittavalla hermomyrkyllä, jonka aiheuttamaa aivojen surkastumista sitten tulkitsemme kirjoitusvirhehäiriön luonnolliseksi kuluksi ja luomme hypoteesin, että itse kirjoitusvirhehäiriö on neurodegeneratiivinen aivosairaus, joka johtaa vähittäiseen taantumiseen ja jota nykyaikaiset lääkkeet -ikävä kyllä -eivät korjaa. Mutta ei se mitään! Lääketiede kyllä keksii uusia rohtoja, jotka estävät tämän neurodegeneratiivisen aivosairauden nimeltä kirjoitusvirhehäiriö etenemisen. Siinä sinulle todellisuutta elävästä tutkimuksesta.

        Vielä lisätäkseni ehkä joskus, kun tämä kaikki hulluus on päättynyt ja tutkijat vapautuneet ideologisesta materialismistaan ja lääkeyhtiökytköksistään, he huomaavat, että kaikkein vahvin korrelaatio kirjoitusvirhehäiriöön löytyy koulutuksen puutteesta! Kieliopin hallitseminen siis vaatii koulutusta ja oppimiseen kannustamista. Todellakin, mikä neronleimaus... Kirjoitusvirhehäiriösten joukossa saattaa toki olla joitakin, joille oppiminen on vaikeampaa johtuen ehkä jostain hypoteettisista sikiökauden aikaisista ravitsemuspuutoksista, hapen puutteesta taikka siitä, että isä löi silloin tällöin humalasssa vähän liian kovaa päähän omaa lastaan, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikkein tehokkain hoitomuoto olisi puuttua näihin heikkoihin yhteyksiin, eikä vahvoihin, ja että kaikilla kirjoitusvirhehäiriöisillä olisi täten oppimishäiriö ja että heitä mitenkään tulisi aikuisena hoitaa hermomyrkyillä vain siksi, etteivät osaa kirjoittaa normien mukaan.


      • dsfasdfa
        dfasdasf kirjoitti:

        Vielä lisätäkseni ehkä joskus, kun tämä kaikki hulluus on päättynyt ja tutkijat vapautuneet ideologisesta materialismistaan ja lääkeyhtiökytköksistään, he huomaavat, että kaikkein vahvin korrelaatio kirjoitusvirhehäiriöön löytyy koulutuksen puutteesta! Kieliopin hallitseminen siis vaatii koulutusta ja oppimiseen kannustamista. Todellakin, mikä neronleimaus... Kirjoitusvirhehäiriösten joukossa saattaa toki olla joitakin, joille oppiminen on vaikeampaa johtuen ehkä jostain hypoteettisista sikiökauden aikaisista ravitsemuspuutoksista, hapen puutteesta taikka siitä, että isä löi silloin tällöin humalasssa vähän liian kovaa päähän omaa lastaan, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikkein tehokkain hoitomuoto olisi puuttua näihin heikkoihin yhteyksiin, eikä vahvoihin, ja että kaikilla kirjoitusvirhehäiriöisillä olisi täten oppimishäiriö ja että heitä mitenkään tulisi aikuisena hoitaa hermomyrkyillä vain siksi, etteivät osaa kirjoittaa normien mukaan.

        Ennen tätä utopistista tapahtumaa, minä skitsofreniadiagnoosin saaneena ihmisenä saan kohdata toistuvasti aivopestyjä, iltapäivälehdistä skitsofreniatietoutensa hankkivia neropatteja, jotka kuvittelevat tietävänsä, että minulla on jokin saatanan siköaikana alkanut kehityshäiriö tai krooninen aivosairaus, jonka ainoa hoitokeino on aivojen toimiintaa lamaavat lääkkeet. Että minulla -jonka suvussa ei ole ensimmäistäkään skitosfreniadiagnoosin saanutta ihmistä minun lisäkseni -olisi jotain vahvasti periytyviä tunnettuja geenivirheitä, jotka tekevät minusta poikkeavan suhteessa normaalipopulaatioon. Minä joka en ole kohta vuosikymmeneen ollut psykoosissa enkä hoidossa enkä lääktiyksellä, olen paperilla kroonisesti sairas, koska nyky-yhteiskuntaa hallitsee harhainen, todellisuudesta pahasti erkaantunut biopsykiatrinen propaganda.


    • kero7

      https://www.nykysuomi.com/2017/09/29/keroputaan-eli-avoimen-dialogin-hoitomalli-vahentaa-laakityksen-tarvetta-ja-lisaa-tyokykya-mielenterveysongelmaisilla/

      ”Psykoosin sairastuneista potilaista 84 % palasi täysiaikaiseen työhön tai opiskeluun ja yli 80 % oli oireettomia kahden vuoden kuluttua hoidon alusta. Kaksi kolmasosaa hoidoista tapahtui ilman antipsykoottista lääkitystä useimmiten potilaiden kotona. Kolmen eri tutkimusjakson aikana tulokset pysyivät samalla tasolla 1990-luvun alkupuolelta vuoteen 2005 saakka. Kahdenkymmenen vuoden aikana skitsofrenian ilmaantuvuus laski kymmenekseen 1980-luvun puoliväliin verrattuna. Tulokset ovat poikkeuksellisen hyviä verrattuna tavanomaiseen hoitoon, jossa 60 % potilaista voi olla eläkkeellä kahden vuoden kuluttua hoidon alusta, kun Torniossa eläkkeellä oli vain 16 % potilaista.”

    • JaahasVaiNiin

      Näin uutisoi Yle:
      "Kansainvälinen jättitutkimus löysi yhteisiä geneettisiä riskitekijöitä vakavan masennuksen, kaksisuuntaisen mielialahäiriön, skitsofrenian ja tarkkaavaisuushäiriön taustalta"
      SCIENE
      "Analysis of shared heritability in common disorders of the brain"
      all authors and affiliations

      Science 22 Jun 2018:
      Vol. 360, Issue 6395, eaap8757
      DOI: 10.1126/science.aap8757

      • dfsaadsf

        Onko vammainen moderaattori sitä mieltä, että tässä maassa ei saa ilmaista mielipiteitään vapaasti?


      • dfasfdsa

        Voin tehdä vammaiselle moderaattorille töitä, jos hän kovasti sitä haluaa. Kyllä minulla on mielipiteitä, joita voit sitten poistaa, koska näkemys ei sovi maailmankuvaasi. Osaatko sinä erottaa, mikä on ero sääntöjen vastaisessa argumentaatiossa ja sinun vammaisen maailmankuvasi vastaisessa argumentaatiossa?


      • fdsadfsaaf

        Mikä vika on väitteessä, että yhteys ADHD:n, masennuksen ja maanis-derpessiivisyyden on huomattu jo lukuisissa edeltävissä geenitutkimuksissa, ja tämä vain toistaa tämän löydöksen, jonka mukaan yhteys on heikko eikä selitä skitsofrenian vaihtelusta kuin muutaman prosentin., jos sitäkään. Etenkin, kun väite on fakta, ei mielipide? Etenkin, kun sen esittää lääketieteen tutkija, ei vähämielinen moderaattori, joka ei tiedä mistään mitään. Minua kummastuttaa, miksi moderaattori poistaa aivan asiallisia viestejä? Niissä ei ole yhtäkään faktuaalista virhettä eivätkä ne loukkaa ketään.


      • oy9jln

        Viestisi saattavat joutua automaattisensuroinnin piiriin, jos kirjoitat siihen linkkejä suorassa, oikeassa muodossaan.


      • dfsasdfadfa

        Epäilin sitä, minkä vuoksi olen kirjoittanut saman viestin ilman mitään linkkejä. Silti se poistetaan, ilmeisesti muista syistä. No samapa tuo, kunhan tuhlaan aikaani ja käytän tätä ilmeisesti täysin olematonta sananvapauttani, heh.


    • Näinkin

      Osittain totta,sillä niille jotka karttavat työelämää tai muita velvollisuuksia ja ei halua olla osa yhteiskunnan oravanpyörää,ja tekeytyvät harhojen maailmaan ....siitä voi vain parantua . Terveessä mielessä vahvat psykoosilääkkeet sairastuttaa :(

      • rehellisiä_ollaan

        Yksinkertainen kommentti mutta täyttä asiaa!


    • lääkkeetön

      jotta ei menisi mainostuksen puolelle tutkikaa tiivistetyn kalaöljyn
      (aivo-veriesteen läpäisevä) vaikutuksia skitsofreniaan.

    • hnvc

      https://idiotiantyranniasta.wordpress.com/2016/04/08/professori-szasz-kertoo-mita-psykiatria-on/

      Tämä Szaszin video täydentää yllä sanottua. Psykiatria ei ole millään tavalla lääketiedettä eikä mitään tiedettä. Se on puhdasta puoskarointia, mielivaltaa. Diagnooseja keksitään äänestämällä psykiatrien kokouksissa, ja tällainen ei ole tiedettä. Psykiatriassa ei ole ainuttakaan tieteellistä testiä. Väitetty aivojen kemiallinen epätasapaino aivoissa on Szaszin mukaan pelkkä valhe, satu, jonka takana on lääketeollisuus (ja sen kumppanina valtiot). Jos jonkin häiriön takana joskus paljastuisikin olevan elimellinen syy, silloin kyseinen häiriö sisällytettäisiin neurologiaan tai sisätautioppiin eikä se enää lainkaan kuuluisi psykiatriaan. Hihasta keksityt diagnoosit sijoitetaan käsikirjaan, jota sitten kaikki maailman psykiatrit pitävät ohjenuoranaan.

    • lumbari

      En tiedä skitsofreniasta, mutta jotkut sanovat, että psykoosi on parempi käydä läpi ilman lääkkeitä. Silloin tulee käsitellyksi se juurisyy. Yleensä joku ympäristössä laukaisee psykoosin (esim. hirveät ylityöt yms.).

      Ainakin tälläisiä kevyitä psykooseja tai skitsofrenioita ne lääkärit tosiaan keksivät omasta päästään.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Rosenhan_experiment

      Nykyään se psykologien toiminta on muutenkin hyvin hämärää ja potilaita halveeraavaa.
      Ehkä se Keroputaan malli on tosiaan hyvä, mutta lääketehtaat eivät tosiaan moisesta pidä. Saattaa olla, että rahalla on suurin päätösvalta.

    • lääkkeetsairastuttaa

      Olen syönyt yli 20 vuotta neuroleptejä.Ei ollut oma päätös ja sairaalassakin pakkolääkitään.Neurolepteistä ei niin vaan pääse eroon eikä psykiatrit edes halua sinun pääsevän niistä eroon.Tuntuu,että lääkkeet luovat sen sairauden .Lääkitykset ovat pahentaneet tilannetta ja varsinkin niiden vähentäminen on kamalaa.Totta kai tajusin neuroleptien olevan kuraa ja alussa lopetinkin niiden syömisen.Lääkkeet tekevät sairaaksi ja olen kyllä vihainen,mitä minulle on tehty!

    • Zqsqrn

      Ei todellakaan ole oma päätös sen olen läheltä nähnyt. Siitä on jo puoli vuotta kun aiemmin kommentoin aiheesta kun näin lapsena läheltä miten äitini alkoi sekoamaan 70 luvulla. Silloin ei kotiväkeä tuettu mistään suunnasta vaan äiti vietiin suljetulle osastolle ja isä oli reissutöissä kaukana kotoa ja minä 13 vuotias poika silloin kahden vanhemman sisareni kanssa keskenään kotona viikot. Se oli tosissaan raskainta aikaa elämässäni. Ei mun elämäni ole nytkään raiteillaan täydellisesti mut ei se tästä johdu. Kohtalo on mua välillä silttänyt silkkisellä ja välillä karkeallakin kinttaalla. Sellaista elämä on...

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe