Vaikkakin tietysti olisi parempi että viljelijä saisi tuotteistaa sellaisen hinnan ettei tukia tarvitsisi maksaa. Ongelma on vain yleismaailmallinen ja sille nyt ei voi mitään.
Sen sijaan muut yritystuet poistaisin ainakin suuryritysten osalta. Ne vääristävät kilpailua ja jos yritys on mennäkseen konkkaan niin menköön. Sitä kutsutaan markkinataloudeksi.
Hyväksyn maataloustuet.
23
239
Vastaukset
- EttäsKehtaavat
Varmaan ne kotimaiset perunat 6,90€/kg ovat kaupassa sinunlaisillesi pölhöille, me täyspäiset ostetaan ruotsalaista pottua 0,49€/kg.
Enhän minä nyt mitään siitä puhunut minkämaalaista perunaa ostan? Sanoin vain siihen suuntaan että maataloustuet ovat välttämätön paha. Sitäapaitsi kasvatan itse uudet perunani kotitilallani sen tarpeen mitä niitä käytän. Pidän enemmän pastasta ja yleensäkin italialaisesta keittiöstä.
- sinuaenääkukaanusko
OikeistoSosDem kirjoitti:
Enhän minä nyt mitään siitä puhunut minkämaalaista perunaa ostan? Sanoin vain siihen suuntaan että maataloustuet ovat välttämätön paha. Sitäapaitsi kasvatan itse uudet perunani kotitilallani sen tarpeen mitä niitä käytän. Pidän enemmän pastasta ja yleensäkin italialaisesta keittiöstä.
Sitäpaitsi lupasit pysyä kaksi kuukautta pois palstalta.
sinuaenääkukaanusko kirjoitti:
Sitäpaitsi lupasit pysyä kaksi kuukautta pois palstalta.
Kuten olen sanonut alkaa olemaan jo vanha vitsi. Miksi sitä toistelet?
- hubidemuse
Etkös sinä ryyppää niillä tuilla pangolla.. Demutolloelätti. Hyväksyt elättitukesi..
hubidemuse kirjoitti:
Etkös sinä ryyppää niillä tuilla pangolla.. Demutolloelätti. Hyväksyt elättitukesi..
Koita Tiltu keksiä jotain uutta.
- Jo.on.jutut.taas
Äläpäs nyt Pallopaita taas laskettele luikuria. Vai kasvattelet omalla tilallasi? Hah,hah. Itse ole kertonut asustelevasi kaupungissa vuokramurjussa. Sielläkö se tilasi on lieden uuninpellillä vai? HOH,HOH,HOO!
- onkotuomissinmekko
Kuten olen sanonut alkaa olemaan jo vanha vitsi. Miksi sitä toistelet?
Ei kai se kovin vanha vitsi ole, kun ei siitä kovin kauaa ole, kun teit oikein avauksen aiheesta:)))
Jo.on.jutut.taas kirjoitti:
Äläpäs nyt Pallopaita taas laskettele luikuria. Vai kasvattelet omalla tilallasi? Hah,hah. Itse ole kertonut asustelevasi kaupungissa vuokramurjussa. Sielläkö se tilasi on lieden uuninpellillä vai? HOH,HOH,HOO!
Siellä se peruna kasvaa ihan itsekseen kotitilallani vaikken siellä kovin usein ehdi käydäkkään. Vuokralla kyllä asustellaan mutta hulppeassa kattohuoneistossa.
- jakännissä
Koita Tiltu keksiä jotain uutta.
Löysitkö tiltun sängynalta vai peilistä.
- PuhuPois
Sinun hyväksymiselläsi tai sanomisilla ei ole sanottavampaa merkitystä.
Pääset vain itse fiiliksiin kun täällä jokeltelet omiasi.- rivhär
Olisiko jotain kommentoitavaa itse asiaan eikä minuun?
Minulla ei ole kommentoitavaa kumpaankaan.
- Mefisons
Eipä ollut Tommi väärässä, pahasti narsismi kalvaa sisuksiasi, ihan typeryyteen asti.
Kenelle tuo tiedoistuksesi on tarkoitettu?Hohhoijaa taas kerran. Tommia minä kirjoittajana oikeasti arvostankin. Hänellä on sentään kommentoitavaa asioihin toisin kuin sinulla. Vai narsissi taas. Voi tsiisus kun tämä"keittiöpsykologia" on sitten säälittävää.
- Ituniskat
Ei ne halua tuotteista sellaista hintaa jolla tulisi toimeen ilman tukia kun silloin pitäisi alkaa tekemään töitä ihan itse toimeentulonsa eteen kuten muutkin ihmiset,vastikkeettomat pinta-aloihin perustuvat tuet on kivempiä kun silloin saa saman rahan teki mitä tai ei,voi olla hirvimetällä rauhassa,kalastella,lomailla ulkomailla kun rahaa tulee kuitenkin,tuollaisen kommunistisen järjestelmän on etujärjestö maalaisliitto/keskusta Suomeen luonut,kommunistiseen tyyliin riskit on sosialisoitu veronmaksajille. Järkyttävä järjestelmä,ei sosiaaliavustuksien tarkoitus ole kartuttaa omaisuutta,pitäisi edes jotain velvoitteita ja aktiivimallia olla olla navettaryssilläkin?
- idästä.nousee
Minäkin hyväksyn. Mutta en kiinalaisten elättämistä. Sori, vaan ne tajuu markkinatalouden. Mitäs ME kommarit, tärkeintä on osallistuminen(vientimaksu ent. vientituki). Ylituotannon/kilpailun pitää saada hinnat sille kuuluvalle tasolle, vai mitä agraarisosialisti?
- OnpasNopeaPaluu
Puhutko aina yhtä totta kuin tuossa?
"Poistun nyt palstalta pariksi kuukaudeksi
OikeistoSosDem
17.6.2018 22:11
En tosin tiedä palaanko. Sisältö on mennyt niin sanotanko epä-älylliseksi." - ValahtelevaAloittaja
On trollimaista käytöstä pallopaidalta
HoHHoijaa
19.6.2018 9:16
"" Poistun nyt palstalta pariksi kuukaudeksi
OikeistoSosDem
17.6.2018 22:11
En tosin tiedä palaanko. Sisältö on mennyt niin sanotanko epä-älylliseksi.""
Olihan pallopaita poissa peräti vajaan vuorokauden. Todistaa tyypin olevan vain pelkkä valehteleva trolli jonka mihinkään sanomisiin ei voi uskoa. Hauskaa on myös, että hyvin tunnisti itsensä kun aloituksessa puhutellaan pallopaidaksi.Varsin mielenkiintoista. Mutta miten liittyy ketjun asiaan. Eikä tällainen vanhan vitsin hokeminen ole vähän yksinkertaista?
- MiesMaalt
Maataloustuet ei ole ainut ongelma ruuan tuotannossa. Itse asiassa tuet jopa pienentää muita ongelmia. Ja palstan punikeille tiedoksi, nyt puhutaan globaalista maataloustuotannosta.
Maataloustuotteita tuotetaan isolta osin täysin epäeettisesti ja hirvittävästi luontoa kuormittaen.
Brasiliassa ja muualla Etelä-Amerikassa lihantuotantoa varten on tuhottu moninkertaisesti Suomen pita-alaa vastaava alue sademetsiä. Suomen vihreät huutavat hiilinielujen perään metsien hakkuita vastustaessaan, mutta unohtavat missä niitä hielinieluja todenteolla hävitetään.
Näin saaduilla niityillä laiduntavat naudat punmpataan täyteen hormoneja jotta lihakarja kasvaisi mahdollisimman nopeasti. Tauteja vastaan eläiten rehuun sekoitetaan antibiootteja, siis riippumatta siitä, onko eläimissä havaittu tauteja vai ei. Toki tuolla tavalla lihasta saadaan "mureaa", mutta vain täydellisen ymmärtämätön tuollaista lihaa keittiöönsä hankkii. Niitä toki on joukossamme paljon.
Vegaanien superfoodiksi noussut avokado kasvaa maissa, joiden vesihuolto on kehittymätöntä, ja jotka kärsivät vesipulasta. Avokadoviljelmien tieltä poitettavat metsät lisäävät eroosiota ja kuivumista. Kun itse viljelykin kuluttaa paljon vettä, yhden avokadokilon viljelyyn käytetään jopa 3000 litraa vettä, niin pohjavedet ovat kuivuneet ja köyhät sananamukaisesti nääntyvät janoon. Silti vihervegaani vetää avokadopastaa trendiravintolassa ymmärtämättä mitä suuhunsa laittaa.
Esimerkkejä ruuan epäeettisestä tuotannosta riittäisi loputtomiin. Jos maataloustuet poistetaan globaalisti, tuotanto siirtyisi kokonaisuudessaan tuollasiin menetelmiin ja halpamaihin. Seurauksena olisi niin humanitaarisia kuin ekologisia katastrofeja.Listaa voisi tietysti jatkaa kuten esim. kahvi ja palmuöljy.
Olen kyllä tietoinen noista brasilialaisen lihan kasvatusmenetelmistä mutta kun se yksinkertaisesti on parempaa ja koska en kovin usein edes syö lihaa niin en ole asialla jaksanut pahemmin vaivata päätäni.
- Pääkäessä
Juu mitä nuita muie eläkötymisiä makseleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381289
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35820Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27566Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24501
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .15472Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472