Kansanmurhat Raamatussa

Israelilaiset tappoivat Jumalan käskystä kokonaisia kaupunkeja naisineen ja lapsineen ja eläimineen valloittaessaan Luvattua maata. Miten tämä selittyy, kun Jumala on armahtava, hyvä ja rakastava?

Ratkaisu kai on se, että Jumala on Jumala, elämän ja kuoleman herra. Muuten hän olisi tuhonnut ne kuin Sodoman, ne olivat synnissä kypsiä. Ei kuolema ole sama asia Jumalalle kuin ihmiselle, siirrytään vaan henkimaailmaan ja vain Jumala tietää kunkin yksilön oikean hetken kuolla.

Sama kun Martan ja Marian kanssa, kun Jumala on läsnä, silloin tiskit saa jäädä. Asiat näissä kahdessa asiassa selittyvät siitä että Jumala on Jumala. Ei voi verrata ihmisten kansanmurhaan eikä kotitöiden tärkeyteen muuten.

17

297

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12____13

Niin, Raamatullisesti katsoen Jumala on armollinen niille jotka pitävät hänen käskyt. Niille jotka rikkovat käskyt ja esim. murhaavat toisia, tilanne on heikompi.

"Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton
      ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,"
      Deu. 7:9

Ja vaikka tuomio voi olla ikävän kuuloinen, en oikein näe miksi pahojen pitäisi saada elää ikuisesti ja tehdä elämästä kärsimys kaikille.

• Tuollaisiakin.siis.on

"Ja vaikka tuomio voi olla ikävän kuuloinen, en oikein näe miksi pahojen pitäisi saada elää ikuisesti ja tehdä elämästä kärsimys kaikille. "
        Kas siinäpä tyypillinen, kaikille hyvää tahtovan "uskovaisen" mielipide.

• Jobinpostia

5Moos.32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni. Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä. Vai olisiko kahta?

• Sitä paitsi siihen aikaan oli voimassa Mooseksen laki. Lapsetkin saivat rangaistuksen isien synneistä, niin julmalta kuin se näyttääkin meistä nykyajan ihmisistä. Vasta Jeesusen tultua laki muuttui. Nyt on Jeesuksen ilmoittama laki. Nyt tuollainen olisi kansanmurhaa ja ihmisen tekona tuomittavaa.

Jumala sallii edelleen hyökyaaltoja ja tulivuorenpurkauksia. Jumala on elämän ja kuoleman herra.

• Niinsevaanonpi

Ja se on oleva häväistys ja herjaus, varoitus ja peljätys pakanain seassa, jotka ympärilläsi ovat, kun minä teen sinussa tuomiot vihassa ja kiivaudessa ja kiivailla rangaistuksilla - minä, Herra, olen puhunut -

• Näinsevaanonpi

Hihhulien uho on, kuin hampaattoman koiran luskutusta:)

• Niinsevaanonpi
        Näinsevaanonpi kirjoitti:

En tiedä hihhuleista, mutta Jumalan sana toteutuu lopullisesti ja rutosti.

• TBltäkö.kuulit
        Niinsevaanonpi kirjoitti:

En tiedä hihhuleista, mutta Jumalan sana toteutuu lopullisesti ja rutosti.

Mistä sinä sen tiedät, että Jumalan sana toteutuu ja rutosti?

• Siitätiedän
        TBltäkö.kuulit kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät, että Jumalan sana toteutuu ja rutosti?

Jumala ei valehtele.

• Asioitaseuraillut
        Näinsevaanonpi kirjoitti:

Taidat nyt kommentoida ihan omaa ulosantiasi. 🤣
        Olet tyypillinen tyhkänlouksuttaja.

• Älyätkö
        Asioitaseuraillut kirjoitti:

Taidat nyt kommentoida ihan omaa ulosantiasi. 🤣
        Olet tyypillinen tyhkänlouksuttaja.

Opettele edes kirjoittamaan ennen kuin tulet tänne mokomakin "tyhkänlouksuttaja"

• Ennenkin.huomioinut
        Älyätkö kirjoitti:

Opettele edes kirjoittamaan ennen kuin tulet tänne mokomakin "tyhkänlouksuttaja"

Taitaa tämä "tyhkänlouksuttaja" kirjoitella kommenttejaan jonkun aineen alaisena, kun ei ne kirjaimet asetu oikeaan järjestykseen😊

• Asioitaseuraillut
        Älyätkö kirjoitti:

Korjataan sinulle mieliksi: tyhjänlouksuttaja.
        Kirjoitusvirheitä tulee itse kullekin, kuten sinullekin.

• Niin.se.vaan.onpi
        Asioitaseuraillut kirjoitti:

Korjataan sinulle mieliksi: tyhjänlouksuttaja.
        Kirjoitusvirheitä tulee itse kullekin, kuten sinullekin.

Ei tule kirjoitusvirheitä, jos kirjoittelee selvinpäin.

• Pysy.selvänä
        Niin.se.vaan.onpi kirjoitti:

Ei tule kirjoitusvirheitä, jos kirjoittelee selvinpäin.

Älä sitten ota niin usein.

• tosiaankin

Jotkut kansoista olivat silloin täyttäneet syntiensä määrän, toiset eivät.

Jokaisessa kansassa on yksilöitä joita Jumala on saanut koskettaa ja ohjata. Sellainen oli esimerkiksi Raahab. Hänen perheensä pelastui koska hän osoitti ystävyyttä Israelin lähettämille vakoojille. Se ilmaisi että hän oli kyllästynyt Jerikon kansaan ja oli valmis auttamaan vihollista.

Oletetaan että joku henkilö niissä kansoissa jotka Jumala määräsi hävitettäviksi, olisikin ollut sydämeltään nöyrä totuuden etsijä. Jumala saattoi antaa esimerkiksi unessa käskyn paeta heti kauas maastaan, tai jopa pyrkimään israelin puolelle. Ei Jumala hylkää yksilöä joka häntä etsii, vaikka koko kansa ympäriltä tuhottaisiin.

Monet kansoista olivat Baalin palvelijoita, jotka panivat lapsensa kulkemaan tulen läpi, tai he uhrasivat lapsiaan Moolokille. He olivat Jumalalle yhtä kauhistuttavia kuin ne jotka nykyään toivovat toisiaan ikuiseen tuleen! "Sellainen ei tulisi mieleenikään" sanoo Herra.

Israelilaiset tarjosivat aina ensin rauhaa naapurikansoille. Joitakin kansoja he eivät saaneet vahingoittaa millään tavalla, toiset määrättiin tuhoon.

Ei edes egyptiläistä saanut halveksia, vaikka he olivat pitäneet israelilaisia orjuudessa.

• Synnissä kypsä on se Jumalan meille antama selitys. Lastenkin on paras muuttaa taivaaseen kuin elää sellaisessa synnin orjuudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      88
      2782
    2. 62
      959
    3. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      70
      949
    4. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      273
      826
    5. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      135
      780
    6. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      57
      716
    7. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      72
      651
    8. Ketä sinä sitten

Rakastat?
      Ikävä
      39
      632
    9. Tämmöistähän tämä meillä ollut

Sanatonta rakkautta.
      Ikävä
      46