Ajankohtainen kysymys suomalaiseen kirjallisuuteen liittyen.Kuka lausui seuraavat sanat, ja missä tilanteessa?
"On se, kun juhannusaattonahii pitää."
Juhannusaattona.
12
524
Vastaukset
Simpauttajasta nuo sanat ovat ja ne lausui Imppa Ryynänen ollessan työn touhussa Simpauttajan kanssa.
- muistelua
Ryynäsen Imppahan nuo kuolemattomat sanat lausui , ollessan naulaamassa salaojaputkea Tytönniityllä juhannusaaton aamupäivallä.
Käsittääkseni nuori mies ajatteli, että voisi sitä tehdä muutakin tällaisena päivävä. Vaan kun oli rengiksi pestautunut, niin tehtävä oli.
Tilanteen pelasti Pirtamon vanhaisätä Jolle, tullen pelastamaan rengit Simpauttajan ja IImpan , toikkaroimalla pellolle juovuspäissään.
Työtä johtanut nuori isäntä Jouko katsoi parhaammksi todeta.
"Eiköhän lähetä saunan lämmitykseen koko popula."
Kysymystä asettaessani arvasin, ettei tämä olisi vaikea lieksalaisille. Vähiten minua yllätti taho, josta oikea vastaus tuli. Wanha.- SimapauttajanKaivamaOja
"Vaan nythän sinä vaiisaita puhut" vastasi Simpauttaja sanuanlämmitys ehdotukseen!
- muistelua
SimapauttajanKaivamaOja kirjoitti:
"Vaan nythän sinä vaiisaita puhut" vastasi Simpauttaja sanuanlämmitys ehdotukseen!
Hyvästi oot sinähi läksysi lukenu. Niin minunkin muistini mukaan Simpauttaja sanoi. Ja viisaasti sanoikin.
- muistelua
Niin, hyvää juhannusta ja keskikesää sinulle Wanha. Miten on , pihassako meinoot juhannuksen viettee, vai onko aikomus töyvätä johonnii juhlapaekolle?
Minä koen helepotuksena , kun ei enee tie mieli Kolille, eikä Kelolle.
Uusii perunoita ja sillii maestelen ja potkupaalloo telekkarista kahtelen.
Hyvee Jussii vaen kaikille lukijoelle. Tämmösennii viestin rohkenen lähetee , jos se säelysi poitamatta. - qwqxz
Kyll maar se ol Imppa ko sano.
Lieksassa Pielisen rantamaisemissa pienessä mökissä juhannusta vietän enkä lähde täältä viikonloppuna minnekkään. Rauhaisaa juhannusta sinulle Muistelua ja myös kaikille palstan seuraajille.
Tehtävä oli tällä kerralla minulle helppo, koska olen lukenut kirjan pari kertaa, katsonut elokuvan useita kertoja ja nähnyt teatteriesityksenkin kertaalleen Joensuussa.
Monet repliikit osaan jo ulkoa. Kuuno: "ounko kieltännä Lieksassa kulukemasta häh?"- muistelua
Ja tohon Kuunon samomaan jatkona. "Ja enkö oo rahoo antanna."
En tiennyt kuka noin sanoi.
Hyvää Jussia kaikille teille.
Kotona saunon ja syön makkarroo sekä broileria, siinnä se vanahan miehen juhannus männöö.- tässä
Ilimiselevvöö Turusta. Kyllä moni muistaa Kaatran ja Mättään Empun baarin juu..
https://www.youtube.com/watch?v=korcbiZPC50 - kesäyön.tuuli
Tuulee kovin, mutta ei se minua haittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=4LX71CVyzjU- menälähepohjjoskarjallaa
Kah, eipä tuo tuulikkaa minnuuka haetannee. Laetur se vuan tuossa vuarassa hajotak. Voan terveissii Turuselle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 193737
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243049En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322305- 912105
- 191966
- 261632
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui401586- 321502
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava4871430Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91414