Lähtisitkö puolustamaan Suomea?

hyväonjuhannus

Jos tapahtuisi.

Nopea muutos poliittisessa elämässä ja Suomea kohtaan on julistettu sotatila.
Palveleeko ateisti kotimaataan, vaikka ei palvele Jumalaa ja lähtee rintamalle.
Naisateistit lääkintälotiksi auttamaan haavoittuneiden kuljetuksissa
ja hoitamaan sankarivainajat arkkuihin omaisten haudattavaksi.
Kuten tiedetään rintamamiehiä ja lottia on vahvistettu aina henkisesti vaativan
tehtävän edessä ja myös hengellisesti. Pervitiinin lisäksi sodissa on ollut tukena
sotilaspastoreita. Onko ateisti mukana vaativassa tehtävässä isänmaansa puolesta.

10

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ytd786

Sinulla on passi valmiiksi leimattuna maahan jossa ei ole luovutussopimusta Suomen kanssa.

• 1hmettelen

Mitä tekemistä mielikuvitusjumalan palvomisella sekä Suomen puolustamisella on?

• <<Palveleeko ateisti kotimaataan, vaikka ei palvele Jumalaa>>

Kun varmasti tunnet Raamatun hyvin, niin kerros yksi sitaatti Jeesukselta, jossa hän kehottaa isänmaallisuuteen.

• Ehdottomasti. Suomi on minun isäinmaa, joten ehdottomasti taistelisin. Siinä lähtee moni ennen minua.

• EiRekAgno

No totta Mooses, mutta jos minua vielä haettaisiin, mutta kyllä silloin raavittaisiin jo syvältä laarin pohjia. Kun varusmiesaikaa ei lasketa, niin 31v ja 5 kk vainovaatteessa Suomen turvallisuutta palvelleena ei asenne maanpuolustuksen suhteen enää viimeisinä elinvuosina muutu.

Sotilaspastoreista seuravaa:
      Sain kutsun kertuuharjoitukseen kun olin jo jäänyt eläkkeelle . Olin pitkäaikaisen jo eläkeellä olevan työkaverini ja muutaman reserviläisen tekniikan ammattilaiaisen kanssa kesken harjoitusta sotkussa kaffeella. (Lento)kenttärovasti Keskinen käveli tarjottimensa kanssa pöytämme ohi ja jo kaukaa Saulin suu oli kuin linnulla; korvasta korvaan. Kenttärovastin kommentti oli pöytämme ohittessaan : "No nyt on sitten viimeisetkin laarinpohjat raavittu"
      Reserviläiset vähän ihmettelivät; eikö tuo ollut pappi. Miten se nyt tuommoista.

Henkioppaani Albert Jarraud saattaa puhua näppikseni kautta näin juhannuksena.

• uskova-urpo

Uskovaisena en lähtisi sotimaan, koska ensinnäkin kymmenessä käskyssä määrätään tappaminen. Toiseksi minun ei tarvitsisi muuta kuin rukoilla Jumalalta apua, ja katso, vihollinen on sillä lyöty.

• uskova-urpo

Tarkoitan siis, että kymmenen käskyä kieltää tappamisen. :D

• Tarkoitat siis, että Venäjä hyökkäisi täydellä sotilaallisella voimallaan Suomeen, eikä muu maailma laittaisi tikkua ristiin tämän estämiseksi, mitä nyt vähän Trump paheksuisi, ja kieltäisi Coca Colan viemisen Venäjälle.

Tilanteessa yksilön etuna olisi tietysti välttää konfliktiin osallistuminen, tavalla tai toisella.

Itse taitaisin ajaa polkupyörällä Haaparantaan. Repussa rahat, hammasharja ja kannettava tietokone laturi.

• beethooven

Roskavaltiota ei koskaan pidä kenenkään puolustaa. Sijaitsipa se sitten ihan missä hyvänsä.

• Ei, mutta Suomea kyllä. Suomi on kaikilla mittareilla mitattuna maailman parhaita valtioita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2031
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      996
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      955
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    Aihe