On ollut lapset ja lapsenlapset, huonokuntoisia, vammaisia ja muuten sairaita autettavia. Kaikki puhuvia, joten on voinut kysyä, miten teen ja mitä autettava haluaa, otatko sitä tai tuota ja vain toimia niin kuin hän milloinkin tahtoo, iisiä siis tällaiselle käytännön tomeralle tyypille.
Nyt on tilanne toinen, joku voi katsoa vitsiksi, minä en. Menen perheen matkan ajaksi hoitamaan n. 5-vuotiasta natukissaa. Se on herkkä, haettu hylättyjen kissojen kodista, joutunut jo kerran hakijan kuoleman johdosta muuttamaan tähän perheeseen. Muutto oli vaikea, kissa eli monta päivää sohvan alla, eikä syönyt ja raapi jos meni lähelle. Nyt on kotiutunut ja nauttii silminnähden lasten mekastuksesta ja tulee silitettäväksi ja nukkumaan syliin, myös minun, käyn perheessä useahkosti, joten olen kissalle tuttu.
Ruoka-asiat on emäntä laittanut paperille ja hiekan putsauksen opetti puhelimessa, en siis ole ikinä näitä hommia tehnyt, kiva oppia uutta yli 60nä. Mitä muuta kissalle tekisin, että sen olisi hyvä olla, eikä tuntisi itseään hylätyksi. Hoito kestää viikonverran. Riittääkö että vain hoidan käytännön asiat, vai vietänkö pidemmän aikaa päivälläkö vai yöllä, mahdollisuus on molempiin?
Uusi hoidettava - onkohan vaikea?
16
273
Vastaukset
- korppishuomenta
Illalla puoliyhdeksän uutisissa kerrottiin katukoirasta, jonka nimi oli nato. Siitäkö aloituksen revit?
Soita valmistajalle.
Täältä et löydä syyllistä.
Kuten ei löydy noihin muihinkaan valituksiin ja sairauksiin.
Rulla-tuolin laakeri-rasvoista täällä tietää leski.
Sinähän tiedät sen tutun-omaisen päästään-typeryyksiä-keksijän?
Sen, mille Mielikki-Mummo aina tosissaan vastailee.
H.- piikittelyä
Oliko toi sun kommenttisi tarpeellinen?
piikittelyä kirjoitti:
Kyllä on.
Sillä pyrin johonkin.
Alahan ajatella.
H.hunksz kirjoitti:
Kyllä on.
Sillä pyrin johonkin.
Alahan ajatella.
H.Pyrin.
Kuten muutkin keskustelijat.
H.- piikittelyä
hunksz kirjoitti:
Pyrin.
Kuten muutkin keskustelijat.
H.Ilkeilyn kautta käy ajatusmaailmasi.
Niin kauan kuin toisin todistetaan oletan että aloittaja
on tosissaan. Eikä minua haittaa vaikka ei olisikaan. Maailmani ei moiseen kaadu.
Nytkin vastaan koska olen kissa-ihminen.
Jos kissa tuntee sinut ennestään ja on jopa tullut syliisi uskon teidän pärjäävän.
Saattaisi olla parempi että et jätä sitä kovin pitkäksi aikaa yksin. Jos mahdollista niin asuisit sen kanssa tämän viikon.- mätä-ukko-se-on
piikittelyä kirjoitti:
perseläpi hunksin mielisairaus, paha, pahenee, ei parane, enää.
- tööttt
- mullakn joskus oli löytöeläintalosta saatu kissa jolla oli ollut karu lapsuus - luontoon jätetty yksin selviytymään - karun sorttista aggressiota ja vihaa varsinkin lapsia kohtaan ja se mustasukkainen omistavuus - jolla muakin ja kotiani hallitsi - oli kuin kuoleman jatkuvaa läsnäoloa ihmiselossakin.
Muuten mukava ja kaunis leikattu luonnonlapsi - poikakissa. - lotuskissa
kannattaa olla rauhallinen, eikä tunkea kissan luo väkisin vaan antaa sen lähestyä (jos haluaa). Itse katsoisin vaikka tvtä pakollisten juttujen lisäksi tai lukisin kirjaa. Minä puhun kissoille (ja kaikille muillekin eläimille). Kissan namit voisivat edesauttaa tutustumista ja leikitys- paperitollot ja narut. Riippuu ihan kissan uskalluksesta, suhtautumisesta vieraisiin ja luonteesta.
- Hyvä.hoito.kaikille
Korppis, Ehdin eilen vasta kympinuutisiin, mutta onpa ihme jos samanlainen tarina sielläkin. Ei sitten näköjään ole palstalla kissaihmisiä. En vain kehdannut kysyä tätä perheen emännältä, hän opiskelee, käy töissä ja pakkasi sakkinsa matkaan. Siinä oli riittämiin. Eikä hän varmaan olisi osannutkaan sanoa, kissahan saa perheessä riittävästi huomiota kaiken aikaa.
Kyllä meinaan tämän katin hyvin hoitaa, vaihtoehtoja on kaksi. Laitoin jo Kissapalstalle saman stoorin ja entinen työkaveri on kissojen kasvattaja. On tapana selvitä. - Hyvä.hoito.kaikille
Kiitos lotuskissa, viestisi pullahti samaan aikaan kun kirjoitin omani. No taidan sitten katsoa ainakin iltauutiset siellä, ehkä muutakin. Tuo paperitolloleikki on hyvä. Nameja en uskalla antaa enkä muutakaan emännän ruokalistan ulkopuolelta, kun kissa on herkkä oksentamaan. Käydessäni olen huomannut että kissa on päivisin laiska, just silloin nukkuu mielellään sylissä, mutta iltaa kohden virkistyy. Olen kova puhumaan itsekseni, niin että varmaan sielläkin. Itse asiassa odotan tätä pestiä innolla.
- ne.geenit.ne.geenit
kissaeläimet ovat yö eläimiä läpi maailman rotujen.
- kissaton.kissantykkääjä
Voi herranjestas jo on ihmisellä murheet!
Niinkuin Trumpin kannattajat just nyt vaahtoaa: "Älkää erottako lapsia perheistään. Rakentakaa se muuri." Hyviä ja perheitä arvostavia ihmisiä ovat amerikkalaiset. Vai onko rajoitteita? Kissansakin hoitavat vähintään yhtä hyvin kuin aloittajan kissanhoitoperhe konsanaan. Muut on sitten ihan muita vaan... - Hyvä.hoito.kaikille
mielikki.mummo, mukava aamuherääminen, hyvä kun täältä vastaillaan, kissapalstalla ei ole yhtään vastausta. Siellä kysymykset ovat yksityiskohtaisia ongelmia. Katsovat, etten sovi palstalle, jos en vielä ymmärrä kissanhoidon alkeitakaan.
Teen tässä ohjelmaa tosissani vaikka huvittuneena. Olen pikkupaikallamme aika tunnettu monessa mukana häärääjä. Nyt kun saan kutsun jonnekin, vastaan: en jouda kun asun kissan kanssa. Tai jos soitan hiljattain eläkkeelle jääneenä entiselle tykaverille kissanhoidosta, siellä sikiää kahvipöytäkeskustelu; nyt se on ruvennut kissaa hoitamaan, meneeköhän sillä eläkepäivät hyvin. Mutta kaikki ohjeet otan onkeen, että kissallekin tulisi mukava loma.Me vietämme kissan kanssa viikot kahdestaan. Kissa on älykäs eläin, nyt se on oppinut avaamaan oven. Tein kauppaan lähtöä ja panin oven kiinni että ei jää ulos siksi aikaa. Katti oli ulkona hetkessä. Onneksi mökillä on rauhallista ei juuri autojakaan kulje. On kissanluukku mistä pääsee sisään. Minulla on uusi tabletti, sormet tuntuvat isoilta, yritin laittaa tykkään mutta tuli punainen peukku alaspäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3758275Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1622616- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 12850
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725