Oli hyvä ohejlma konffassa!

kauanhellari

Haukutaan Suomen helluntaiherätyksen tilaa, mutta kun olen nyt kuunnellut Keuruun koffan antia, niin en kyllä ymmärrä, mitä haukutaan. On ollut hyvin lähetyskeskeistä ohjelmaa, kannustetaan myös kotimaan evankeliointiin, Israelin ja juutalaisten asia ja evankelioiminen on ollut paljon esillä. Musiikista en ole aina pitänyt, mutta ei ole ollut nyt niitä maraton ylistyshetkiä tilaisuuksien alussa niin kuin parisen vuotta sitten. Ei ole ollut vaahtoamista parantumisista, menestysteologiaa ja äärikarismaattisuutta. Nuorten tilaisuuksia en ole katsonut ja musiikkijuhlan heitin väliin. Oikein hyvää kuunneltavaa. Katsokaa vaikka arkistosta, jos ette juhlaa ehtineet katsomaan.

36

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haiskahtaa

      Kuititon myynti on rahankeräys ja verorikos

      Miksi Helluntai konferenssissa on kuititonta myyntiä varmaankin 10 € x 30 000 kävijää = 300 000 €:n edestä?
      Helluntaikirkko kehuu noudattavansa lakia raha-asioissa!

      • onsitäkaikkeavain

        Mistä sinä tuollaista pötyä keksit että jotain ihme kuititontra myyntiä, taskustaanko sulle joku antoi vaihtorahoja taikka laittoi taskuunsa parkkirahasi, älä viitsi höpöttää !


    • niinsepojaton

      Kyllä se niin on että vesi on ilmaista, mutta pumppaaminen maksaa. Hyvästä kannattaa maksaa, ei se alakerranisäntäkään uhrejaan ilmaiseksi viihdytä. Ei tyydy kymmenyksiin, ei vaan vaatii koko tilin ja vielä velaksikin vaatii.

      • HELL.Kirkko.Paras.Bisnes

        Mooses on Mooses ja bisnes on bisnes.


      • heitäriittää
        HELL.Kirkko.Paras.Bisnes kirjoitti:

        Mooses on Mooses ja bisnes on bisnes.

        Paras pisnes on satsaus nälkäänäkeviin lapsiin.


      • heitäpaljon
        heitäriittää kirjoitti:

        Paras pisnes on satsaus nälkäänäkeviin lapsiin.

        Kannatetaan !


    • 1234567---

      Vaikka oilisi kuinka hyvä ohjelma, niin Jumala ei sinetöi ohjelmia, jos Jumalan antamaa sapattia ei pidetä pyhänäpäivänä, vaan opetetaan, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

      Jumalan merkki on sapatti, joka tulee pitää pyhänäpäivänä.

      • Erkinnimimerkki

        Missään ei kirjoiteta, että Jumalan merkki olisi sapatti kristityille.


      • 1234567---
        Erkinnimimerkki kirjoitti:

        Missään ei kirjoiteta, että Jumalan merkki olisi sapatti kristityille.

        2. Moos.31:13.


      • Erkinnimimerkki
        1234567--- kirjoitti:

        2. Moos.31:13.

        edellinen jae kuuluu näin:

        "12 Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille:"


        Mene siis 1234567 höpöttämään sapattejasi Israeliin.


      • näin.vaan.on

        "sapattia ei pidetä pyhänäpäivänä"
        Menehän sapatteinesi adventistipalstalle vouhkaamaan. Jeesus on sapatinkin herra, ja tuo on sulle kerrottu jo sadat kerrat.
        Mutta ap:lle oli hyvät juhlat, mutta täällä nyt kaikki mikä ei mahdu jnk.makaroniin haukutaan lyttyyn. En vain ole Raamatusta löytänyt ohjetta siitä, että haukkumalla jkn paranisi, tuskin sinäkään ?
        Mutta rakastamaan käsketään ja jos nuhdeltavaa on niin kahdenkesken ja rukoilemaan toisten puolesta ja siunaamaan.
        Siunatkaa , että siunauksen perisitte ja niskoittelijat asuvat ed.kuivassa maassa...


      • 1234567---
        Erkinnimimerkki kirjoitti:

        edellinen jae kuuluu näin:

        "12 Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille:"


        Mene siis 1234567 höpöttämään sapattejasi Israeliin.

        Luterilaisesta katekismuksesta luettua. Katekismus vuodelta 1948 Kymmenenkäskyä: Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo ? Hän sanoo näin: MinäHerra, sinun Jumalasi olen KIIVAS JUMALA, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka MINUA VIHAAVAT, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.
        Mitä se on ? Jumala uhkaa RANGAISTA kaikkia niitä, jotka rikkovat nämä käskyt. Sentähden meidän tulee PELÄTÄ HÄNEN VIHAANSA, niin ettemme RIKO NÄITÄ KÄSKYJÄ. Mutta HÄN LUPAA ARMONSA ja kaikkea hyvää niille, JOTKA PITÄVÄT NÄMÄ KÄSKYT. Sentähden meidän tulee rakastaa Jumalaa, turvautua Häneen JA MIELELLÄMME ELÄÄ HÄNEN KÄSKYJENSÄ MUKAAN.

        Kun kävin aikoinani rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki, sapattikäsky mukaan lukien osata selityksineen ulkoa, kinkereillä tentattiin vielä lisää.

        On täällä ihmeellisiä uskovia, jotka näkevät, että kymmenenkäskyn laki sapatti mukaan lukien kuuluu vain Israelilaisille.

        Antikristukselle ja antikristillisille, ei käy sapatti pyhäksi. Yhä vaan räyskytään sapattia vastaan.


      • pyhäpyhäpyhä
        1234567--- kirjoitti:

        Luterilaisesta katekismuksesta luettua. Katekismus vuodelta 1948 Kymmenenkäskyä: Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo ? Hän sanoo näin: MinäHerra, sinun Jumalasi olen KIIVAS JUMALA, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka MINUA VIHAAVAT, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.
        Mitä se on ? Jumala uhkaa RANGAISTA kaikkia niitä, jotka rikkovat nämä käskyt. Sentähden meidän tulee PELÄTÄ HÄNEN VIHAANSA, niin ettemme RIKO NÄITÄ KÄSKYJÄ. Mutta HÄN LUPAA ARMONSA ja kaikkea hyvää niille, JOTKA PITÄVÄT NÄMÄ KÄSKYT. Sentähden meidän tulee rakastaa Jumalaa, turvautua Häneen JA MIELELLÄMME ELÄÄ HÄNEN KÄSKYJENSÄ MUKAAN.

        Kun kävin aikoinani rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki, sapattikäsky mukaan lukien osata selityksineen ulkoa, kinkereillä tentattiin vielä lisää.

        On täällä ihmeellisiä uskovia, jotka näkevät, että kymmenenkäskyn laki sapatti mukaan lukien kuuluu vain Israelilaisille.

        Antikristukselle ja antikristillisille, ei käy sapatti pyhäksi. Yhä vaan räyskytään sapattia vastaan.

        Räyskytään räyskytään räyskytään, ei lopu räyskyminenn. Ensimmäinenpäivä meille pyhä.


      • Steyr

        Olitkos sinä 1234567--- itse paikanpäällä toteamassa asian, vai kuulopuheitten perusteellako moista lorsotat?

        Tiedät tämän nyt, että kuulopuheet ovat luulopuheita, mutta oma asian toteaminen on faktaa.


      • Ellen.G.White.666
        Erkinnimimerkki kirjoitti:

        Missään ei kirjoiteta, että Jumalan merkki olisi sapatti kristityille.

        Jumalan Erkki on sapapapatti.


      • 1234567---
        Steyr kirjoitti:

        Olitkos sinä 1234567--- itse paikanpäällä toteamassa asian, vai kuulopuheitten perusteellako moista lorsotat?

        Tiedät tämän nyt, että kuulopuheet ovat luulopuheita, mutta oma asian toteaminen on faktaa.

        Jumalan merkki on sapatti, joka tulee pitää pyhänäpäivänä. Monet julistajat julistavat, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille.
        He pitävätkin rukoushuoneidensa ovet sapattisin tiukasti kiinni, paitsi silloin kun on siivoustalkoita tai myyjäisiä sapattisin, niin silloin ovet ovat auki. Tämän olen todennut näin olevan elämäni aikana.

        Muutama esimerkki lehdistöstä poimittua: Helluntaiseurakunta LA Syystalkoot klo 10-13. LA klo 10-13 Vappumyyjäiset rukoushuoneella. LA Lähetyksen Joulumyyjäiset klo 10-13. Jouluiset Kaiken Maailman Markkinat lähetystyön hyväksi lauantaina klo 10-14. LA klo 10-14 Joulumyyjäiset, kirpputori. LA klo 9 alk. Siivoustalkoot rukoushuoneella. LA kevättalkoot klo 9. jneee. Näitä riittää vaikka kuinka siivoustalkoita sapattisin.

        Jeesuksen esimerkki: Jeesus meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Tottakai härkä on nostettava kaivosta jos sapattina kaivoon putoaa


      • otaopiksesi

      • 1234567---

      • 1234567---
        1234567--- kirjoitti:

        Jumalan merkki on sapatti, joka tulee pitää pyhänäpäivänä. Monet julistajat julistavat, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille.
        He pitävätkin rukoushuoneidensa ovet sapattisin tiukasti kiinni, paitsi silloin kun on siivoustalkoita tai myyjäisiä sapattisin, niin silloin ovet ovat auki. Tämän olen todennut näin olevan elämäni aikana.

        Muutama esimerkki lehdistöstä poimittua: Helluntaiseurakunta LA Syystalkoot klo 10-13. LA klo 10-13 Vappumyyjäiset rukoushuoneella. LA Lähetyksen Joulumyyjäiset klo 10-13. Jouluiset Kaiken Maailman Markkinat lähetystyön hyväksi lauantaina klo 10-14. LA klo 10-14 Joulumyyjäiset, kirpputori. LA klo 9 alk. Siivoustalkoot rukoushuoneella. LA kevättalkoot klo 9. jneee. Näitä riittää vaikka kuinka siivoustalkoita sapattisin.

        Jeesuksen esimerkki: Jeesus meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Tottakai härkä on nostettava kaivosta jos sapattina kaivoon putoaa

        Yle Uutiset 28.6.18. Suomalaisten tressaavin päivä on lauantai, he keräävät itselleen TÖITÄ. Ymppäävät viikon lopulle liikaa tekemistä.


    • Hoyoitii

      Sain kuitit kaikesta kun käväisin: sekä kahviosta että parkkimaksusta.
      Tuolla yllä valehdellaan, - muka kuitintonta myyntiä.
      Häpeä!

      • Haiskahtaa

        Ennen oli toisin - ei kuitteja. Vanheneeko ne aiemmat synnit?
        Hyvä kun on tehty parannus.


      • Haiskahtaa kirjoitti:

        Ennen oli toisin - ei kuitteja. Vanheneeko ne aiemmat synnit?
        Hyvä kun on tehty parannus.

        Älä sinä huolehdi kuin omista synneitäsi😉


    • Parunnustatarvitaan

      Kaikki kokoukset, jotka katsoin, olivat hyviä.
      Haukkumiset kertovat enemmän niistä, jotka haukkuvat, kuin niistä, joita haukutaan.
      Sanoisin, että haukkujat: Tehkää parannus, kun vielä siihen on mahdollisuus!

      • Monenlaistamenoa

        Paikanpäällä olleena ei-helluntailaisena lauantaina hyvää ohjelmaa varsinkin musiikkijuhla. Kyllä kaikissa tilaisuuksissa missä kävin koroitettiin Jumalaa. Ainut surullinen asia oli nuorten musiikki...


      • Monenlaistamenoa kirjoitti:

        Paikanpäällä olleena ei-helluntailaisena lauantaina hyvää ohjelmaa varsinkin musiikkijuhla. Kyllä kaikissa tilaisuuksissa missä kävin koroitettiin Jumalaa. Ainut surullinen asia oli nuorten musiikki...

        Minun mielestä juuri nuorten tilaisuudessa sai nähdä sitä että oltiin tosissaan ja ylistettiin Jumalaa, koska Hänhän on sen arvoinen ja raamattu myös opettaa selvästi, että se meille uskovaisille kuuluukin!


      • Timo.Närhen.kasetti
        Monenlaistamenoa kirjoitti:

        Paikanpäällä olleena ei-helluntailaisena lauantaina hyvää ohjelmaa varsinkin musiikkijuhla. Kyllä kaikissa tilaisuuksissa missä kävin koroitettiin Jumalaa. Ainut surullinen asia oli nuorten musiikki...

        Saatanallista rock räminä jytää. Tuomijot tullee.


      • kaikkieisopeudu
        Timo.Närhen.kasetti kirjoitti:

        Saatanallista rock räminä jytää. Tuomijot tullee.

        Tämä nykyaikaa !


    • TurlkkiOrrelta

      Valitettavasti tämä ei ole sitä miltä mäyttää. Helluntaikirkko ei ole tehnyt parannusta, vaan siellä on sovittu tästä. Esiintyvät luin vanhaam aikaan, mutta ovat susia lammasturkissa.

    • Kiitollinenkonfasta

      Sain todella paljon tuosta konffasta.
      Olen kiitollinen Jumalalle.
      Kiitän Häntä, että on niitä, jotka tällaisia tapahtumia järjestävät.

    • Porissakäynyt

      Entä miten Juhannus meni Mertiörannassa ? Oliko kansaa liikkeellä?

      • Mertens

        On ollut ajatus jos saisi sepelkyyhkyn huhuilemaan iltalampun tunnusmelodia. Unohtamatta toista kovaa röd eyes studio ohjelmaa DPN kaupungista Porista. Ohjelmat tuottaa ja toimittaa
        Olli Hakala. Satakunnan Olli, Kaiken kansan Olli...miten vain hyvä voi tulla lähdeltä.


    • 7y6yt5r

      Liika israelfanitus on juuri se kompastuskivi joka saattaa kaataa kaiken.

    • Steyr

      Vieläkö siellä tupakinsavu pölisi sen punaisen rakennuksen nurkan takana, jonneka väki kokoontuu savuja vetelemään?

      • HELL.vetäjä.666

        Toiset vetää kamelia toiset vetää työmiestä.


    • Alas.Hell.kirotusvihret

      HELLarit tarvi ihme paranukse kijrotus luki jiäriötsä. Tällä platsala O paljo krijotus vihreitä iha liika.

      • virheit.itse.kullakin

        Ei haittaa virheet kunhan selvän saa !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe