Voiko uskova sen selittää, raamattu ei saa vakuuttuneeksi niin mikä sitten vakuuttaisi.
Miksi en voi uskoa jumalaan
31
433
Vastaukset
- Senplönn
Et usko suullasi Jumalaan koska et tunne/tunnista/eroita/näe Häntä(Hänen tahtoaan ja sen toteutumista) missään. Jumala punnitsee sydämen uskon eikä ihminen itse punnitse sitä. Ei sydän voi punnita omaa itseään; ihminen ei voi arvioida omaa arvostelukykyään.
- Senplönn
Raamattussa sanotaan, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen Sanasta. Raamatun ei siis ole tarkoituskaan itsessään vakuuttaa tai tuoda ihmiseen usko. Usko tulee ihmisestä itsestänsä kun ensin Raamattu tuo ihmiseen kuulemisen. Voi mennä vuosia ennenkuin joku tulee uskoon vaikka lukisi Raamattua lähes päivittäin. Ensin on Sanan johdatuksessa tultava otolliseksi; on huomattava kohta kohdalta ne lukuisat yhtäläisyydet ja samansuuntaisuus tosiasioiden kanssa.
- Senplönn
kakka surisee evankeloitsiojoiden päistä kun katsoo Nettiä
- uskova-urpo
En minäkään usko, mutta valehtelen ihan piruuttani uskovani.
- 123ryfgh
Niin minäkin. Onhan minulla tämä papillinen virka, joten on valehdeltava jo vaurauden vuoksi.
- spiritus_sanctus
123ryfgh kirjoitti:
Niin minäkin. Onhan minulla tämä papillinen virka, joten on valehdeltava jo vaurauden vuoksi.
Perusta oma lahko! Sillä tavoin saat kaikkein tyhmimpien rahat viimeistä ropoa myöten haltuusi.
- helppo.nakki
Jumalaan olisi helppo uskoa, jos hän olisi olemassa.
Raamattu on liian vaikeaselkoinen, ristiriitainen, ei siitä saa uskoa Jumalaan. Miksi sinun pitäisi uskoa Raamatun Jumalaan ?
- rahathulluuteen
Koska kerään röyhkeästi kolehtia.
Jumalia on toki muitakin kuin Raamatussa kuvatut, mutta perusteita uskoa yhteenkään lukuisista jumalista ei ole.
Minä uskon omaan Jumalaani, se on tunne että teen jonkin asian oikein oman, läheisten ja koko ihmiskunnan kannalta, tämä Jumala joka siis edelleen on tunne, varjelee minua, on minun puolellani. En tällä hetkellä usko ihmisen ulkopuoliseen Jumalaan vaan Jumalaan joka on tunne, jota ei tietenkään voi nähdä, samanlainen tunne kuin esim. rakkaus.
Pyydän ettette nyt ala lyömään leimoja koska ne eivät pysy minussa, olen 72 vuotias eläkeläinen, en ateisti, en uskovainen ainoastaan olen 72 vuotias eläkeläinen.- näin.on
Markku.Matinpoika kirjoitti:
Minä uskon omaan Jumalaani, se on tunne että teen jonkin asian oikein oman, läheisten ja koko ihmiskunnan kannalta, tämä Jumala joka siis edelleen on tunne, varjelee minua, on minun puolellani. En tällä hetkellä usko ihmisen ulkopuoliseen Jumalaan vaan Jumalaan joka on tunne, jota ei tietenkään voi nähdä, samanlainen tunne kuin esim. rakkaus.
Pyydän ettette nyt ala lyömään leimoja koska ne eivät pysy minussa, olen 72 vuotias eläkeläinen, en ateisti, en uskovainen ainoastaan olen 72 vuotias eläkeläinen.Ihmisiä on kahdenlaisia. On heitä, jotka uskovat persoonallisen jumalan tai persoonallisien jumalien olemassoloon. He ovat teistejä. Kaikki muut ovat ateisteja.
näin.on kirjoitti:
Ihmisiä on kahdenlaisia. On heitä, jotka uskovat persoonallisen jumalan tai persoonallisien jumalien olemassoloon. He ovat teistejä. Kaikki muut ovat ateisteja.
no mutta tulihan se leima vaikka en sitä pyytänyt, on ihmisiä useammanlaisia kuin kahdenlaisia osa on myös idiootteja
- PataJaKattila
no mutta tulihan se leima vaikka en sitä pyytänyt, on ihmisiä useammanlaisia kuin kahdenlaisia osa on myös idiootteja
Kertoo dementikko, joka karsinoi kaikki ateistit yhden mölisijän kirjoitusten perusteella.
- miten_on
Enhän minä sinua leimannut. Kerroin vain teismistä ja ateismista.
Haluaisin kuitenkin kuulla mikä sinun mielestäsi on se kolmas vaihtoehto teismi/ateismi jaolle. miten_on kirjoitti:
Enhän minä sinua leimannut. Kerroin vain teismistä ja ateismista.
Haluaisin kuitenkin kuulla mikä sinun mielestäsi on se kolmas vaihtoehto teismi/ateismi jaolle.Kolmas vaihtoehto on "en tiedä"
PataJaKattila kirjoitti:
Kertoo dementikko, joka karsinoi kaikki ateistit yhden mölisijän kirjoitusten perusteella.
Oletko mielestäsi pätevä antamaan minulle dementia diagnoosin ? Olen muutaman muistisairaan tukihenkilö, tiedän dementiasta jonkin verran.
Se on totta että menetin malttini näiden ateisti mopopoikien möläyksiin, pyydän anteeksi järkeviltä ateisteilta.- q.v
Noista määrityksiä vähän.
Ensimmäinen kysymys on uskotko?
Tätä et voi päättää, joko uskot tai et.
-Uskotko, että Jahve on maailmankaikkeuden luojajumala? Oletko teisti vai ateisti Jahven suhteen?
Toinen kysymys on että tiedätkö (omasta mielestäsi)?
Oletko gnostinen vai agnostinen teisti/ateisti?
Allekirjoittanut mieltää itsensä agnostiseksi ateistiksi Jumalien suhteen. En väitä tietäväni mutta en usko niihin, koska todisteet ovat olemattomat välillä jopa niitä vastaan.
Uskotko ja tiedätkö ovat eri kysymyksiä.
-Uskotko että Zeus on maailmankaikkeuden luojajumala?
Oletko teisti vai ateisti Zeuksen suhteen?
-Tiedätkö tämän omasta mielestä?
Oletko gnostinen vai agnostinen?
Joku voisi sanoa todennäköisyyden olevan niin pieni että pitää itseään gnostisena ateistina Zeuksen suhteen. Tämä siksi, että historian tutkimus antaa meille niin paljon tietoja Zeuksesta ja paljastaa sen olevan todennäköisesti ihmisten keksimä. - näin.on
Kolmas vaihtoehto on "en tiedä"
Kyse ei olekaan tiedosta vaan uskosta. Sitäpaitsi 'en tiedä' on negatiivinen vastaus. Teistin vastaus on aina positiivinen eli 'kyllä' tai 'uskon'. Jos henkilö vastaa 'en tiedä' tai 'en tiedä uskonko', niin henkilö ei ole uskova.
- JuhannukseksiUskoon
Jos et usko SYY on SINUSSA. Rukoile, meditoi ja tee kaikkesi, jotta saat itsesi AIVOPESTYÄ uskomiseen! Todisteita ei tarvitse! Kyseessä on itsepetos.
Palkinnoksi saat kymmenen neitsyttä ja ikuisen orgasmin paratiisissa!- nyt.loppu.atteus
"Palkinnoksi saat kymmenen neitsyttä ja ikuisen orgasmin paratiisissa!"
Tuosta hyvästä alan uskoa heti!!! - SitäIhmettelen
nyt.loppu.atteus kirjoitti:
"Palkinnoksi saat kymmenen neitsyttä ja ikuisen orgasmin paratiisissa!"
Tuosta hyvästä alan uskoa heti!!!Miksi ihmeessä neitsyitä? Eihän ne mitään seksistä tiedä. Ei muihinkaan hommiin haeta mahdollisimman kokemattomia tekijöitä.
- nyt.loppu.atteus
SitäIhmettelen kirjoitti:
Miksi ihmeessä neitsyitä? Eihän ne mitään seksistä tiedä. Ei muihinkaan hommiin haeta mahdollisimman kokemattomia tekijöitä.
Niin, mutta jos he antavat ikuisen orgasmin, ei heidän kokemuksellaan niin väliä ole.
- Näin.ollen
Uskoako ajatuksen karsinoimaan henkiolentoon, aivan uskoisi menninkäisiin tonttuihin mörköihin niin silloin voi uskoa jumalaan, mikä sitä estäisi.
- En.usko
Ei ihminen voi vastoin tahtoaan uskoa tai tulla uskoon, mahdottomuus.
- Eilen_tänään_huomenna
Mikä tarve sulla on uskoa Jumalaan? Ajattelet vaan, että kaikki on molekyylien liikettä ja kun se lakkaa, niin kuori nakataan uuniin ja halipatsui.
- Senplönn
Jumala vahvistaa yksilössä tahdon olemalla peilinä Yksilötahtona. Kun oma tahto vahvistuu niin ymmärtää vastuunsa ja näkee samalla että itsekin on vastuun kautta osallinen samasta peilaantumisesta. Jeesuksen peilaantuminen on maailman yksinkertaisin asia ja siksi siihen on niin helppo niin monien asettua. Jos ymmärtää peilaantumista, niin käsittää, ettei vääjäämätöntä voi estää ja ettei väkisin saavuteta mitään. Kaikki kumpuaa historiassa alkaneista peilaantumisista, ja kriittisimpiä peilaantumisia oli se kun Jeesus oli maanpäällä.
- Usko.pois
Vähän vaikea uskoa jeesukseen kun ei usko jumalaan.
Raamattukin valehtelee kirkkain silmin. - Senplönn
Usko.pois kirjoitti:
Vähän vaikea uskoa jeesukseen kun ei usko jumalaan.
Raamattukin valehtelee kirkkain silmin.Mitä uskomista Jeesuksessa on? Ihminen hän on niinkuin kuka tahansa muukin, paitsi että sanoo olevansa Jumalan poika. Jeesus voi olla vaikka naapurin Erkki tai Maija.
Senplönn kirjoitti:
Mitä uskomista Jeesuksessa on? Ihminen hän on niinkuin kuka tahansa muukin, paitsi että sanoo olevansa Jumalan poika. Jeesus voi olla vaikka naapurin Erkki tai Maija.
>>> Jeesus voi olla vaikka naapurin Erkki tai Maija.<<<
Voi hyvinkin olla totta se, että Lähi-Idässä on elänyt hemmo nimeltään Jeesus mutta se on tarua, että hän suoritti ihmetekoja ja lensi taivaisiin.- Senplönn
epikuros kirjoitti:
>>> Jeesus voi olla vaikka naapurin Erkki tai Maija.<<<
Voi hyvinkin olla totta se, että Lähi-Idässä on elänyt hemmo nimeltään Jeesus mutta se on tarua, että hän suoritti ihmetekoja ja lensi taivaisiin.Okei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132031
- 1131657
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201006Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35947Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15939