Raamatussa on paljon myös Perkeleen sanaa. Kannattaa olla tarkkana.
Vastaukset 96
- näinhän.se.on
Jeesus sanoi Pietarillekin että "mene pois minun edestäni Saatana". Jobin ystävät näyttävät olleen myös Saatanan asialla.
- Senplönn
Et ymmärrä Raamattua. Siinä on alusta loppuun Jumalan suunnitelma ja tahto. Siinä ei ole minkäänlaista eksytystä vaan se on se totuus mikä on ollut ja mikä tulee aina olemaan. P on valehtelija eikä sen sana ole totta. Raamattu on totta.
- kontekstiratkaisee
Aloittaja tarkoittanee sitä että Raamatussa sanotaan esim. "Jumalaa ei ole" (sanoo hullu sydämessään) ja Pietari kielsi Jeesusta menemästä ristille jne.
- Senplönn
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Tosin jumalasi ei missään noin sano.
Okei
On huono asenne. Jumala itse ei ole sanonut mitään Raamatusta. Hän ei siis ole tietoinen koko kirjasta.
- Senplönn
torre12 kirjoitti:
On huono asenne. Jumala itse ei ole sanonut mitään Raamatusta. Hän ei siis ole tietoinen koko kirjasta.
Jeesus puhui kirjoituksista
Senplönn kirjoitti:
Jeesus puhui kirjoituksista
Niin, Onhan niitä kirjoituksia. Mooseksen Jeesus tunsi, johon ainoastaan vetosi. Kristitty taas sanoutuu irti Mooseksesta, Mutta että kun kyse vain "Jumalan sanasta".
- Senplönn
torre12 kirjoitti:
Niin, Onhan niitä kirjoituksia. Mooseksen Jeesus tunsi, johon ainoastaan vetosi. Kristitty taas sanoutuu irti Mooseksesta, Mutta että kun kyse vain "Jumalan sanasta".
Jeesus itse on Jumala, ei ole muuta Jumalaa kuin Jeesus
Senplönn kirjoitti:
Jeesus sanoo: "Minä olen Jumala"- älä valehtele minulle.
- seelahsela
Senplönn kirjoitti:
Apujumala istuu siellä oikeanpuoleisella tuolilla.
seelahsela kirjoitti:
Apujumala istuu siellä oikeanpuoleisella tuolilla.
Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella, On sitä jo 2000 vuotta taivaassa istuskeltu.
- Senplönn
torre12 kirjoitti:
Jeesus sanoo: "Minä olen Jumala"- älä valehtele minulle.
Okei
- Senplönn
torre12 kirjoitti:
Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella, On sitä jo 2000 vuotta taivaassa istuskeltu.
Jeesus on ollut Taivaassa alusta asti koska Hän itse on Jumala.
Senplönn kirjoitti:
Jeesus on ollut Taivaassa alusta asti koska Hän itse on Jumala.
Raamattu sanoo toisin, joten älä mulle valehele. Jeesus istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella. Jeesus oli kylläkin Beetlehemissä ja Jerusalemissakin.
Olet kunnon valekettu.- Senplönn
torre12 kirjoitti:
Raamattu sanoo toisin, joten älä mulle valehele. Jeesus istuu taivaassa Jumalan oikealla puolella. Jeesus oli kylläkin Beetlehemissä ja Jerusalemissakin.
Olet kunnon valekettu.Niin ja Jeesus myöskin paini Jaakobin kanssa
Senplönn kirjoitti:
Niin ja Jeesus myöskin paini Jaakobin kanssa
Ai jaa, Hän näki miehen. Mies oli Jumala.
Mistä keksit noin hulluja juttuja?- Senplönn
torre12 kirjoitti:
Ai jaa, Hän näki miehen. Mies oli Jumala.
Mistä keksit noin hulluja juttuja?Mikä ominaisuus erottaa Jeesusta ja Jumalaa?
Senplönn kirjoitti:
Mikä ominaisuus erottaa Jeesusta ja Jumalaa?
Esim. se, että Jeesus on Raamatun mukaan Jumalan poika. "Isä on minua suurempi".
Eroja löytyy.- Senplönn
torre12 kirjoitti:
Esim. se, että Jeesus on Raamatun mukaan Jumalan poika. "Isä on minua suurempi".
Eroja löytyy.Kerroit nyt kahdenvälisestä suhteesta toinen toiseensa, et kertonut erottavasta ominaisuudesta. Suhde on eri asia kuin ominaisuus. Jos kissoja ei olisi olemassa, niiden suhde hiiriin olisi olematon, mutta silti hiiri säilyttäisi omat ominaisuutensa, joihin ei siis enää kuulu "kissan saalis".
Senplönn kirjoitti:
Kerroit nyt kahdenvälisestä suhteesta toinen toiseensa, et kertonut erottavasta ominaisuudesta. Suhde on eri asia kuin ominaisuus. Jos kissoja ei olisi olemassa, niiden suhde hiiriin olisi olematon, mutta silti hiiri säilyttäisi omat ominaisuutensa, joihin ei siis enää kuulu "kissan saalis".
Ei kai sitten mitään. Molemmat olivat miehiä.
- Jumalatonelämä
On se jumala vaan ihan pirun tunari ?
Kirjottelee mitä sattuu ja hölmöt uskoo.
Voiko enää huonompilaatuista tuotetta valmistaa kuin ihminen ?
Niillä joilla jeesus pyörii päässä on piru persuksissa, noin niinkuin kuvaannollisesti.
Mitään jumalia, ei kristittyjen eikä muslimien ole olemassa.- pidälogiikka
Juu, vain ihminen kykenee tähän, totta, mutta kun ongelman nimi on se, että Jeesuksella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä - vain hänen tapollaan Jumalana? Ymmärrätkö, ja kun Jumala tapetaan on Saatana vapaana. Tämä on uskonnon logiikkaa - Jeesus oli filosofi ja opettaja, ja hänen oppinsa oli just kaatamassa Rooman vallanajan - oli viisainta hakata ristille ja tehdä hänestä tapettava Jumala, joka antaa himokkaan ja typerän ihmisen synnit anteeksi, niin pyörii markkinatori.
- Tarkkaväännös
Jes.43:10 Loppulauseet: "Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule." Jes.43:10 Biblia (1776) "Ei yhtään Jumalaa ole minun edelläni tehty, ei myös kenkään tule minun jälkeeni.
Tuon mukaan Jeesus ei siis ole Jumala. Eikä edes pelastaja tai Herra:
1992: "Minä, minä yksin olen Herra,
ei ole muuta pelastajaa kuin minä."
1933: "Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
11. Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. "YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Tuon mukaan Jeesus ei siis ole Jumala. Eikä edes pelastaja tai Herra:
1992: "Minä, minä yksin olen Herra,
ei ole muuta pelastajaa kuin minä."
1933: "Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
11. Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. "Niinpä.
Kolminaisuusopin pakertaminen oli kuin käärmettä olisi pyssyyn ajettu.
Kirkkoisät tutkivat VT:tä typologisesti, kun kirjaimellisia ilmauksia ei löytynyt.- OpetustaVähän
Totta - näin se on.
Jeesus on luotu ennen aikojen alkua!
Sananl. 8:22
Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
Jes.43:10 Loppulauseet: "Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule."
Tässä Jumala tuo esiin loogisen tosiasian. Ennen Jumalaa ei ole mitään ollut, koska Jumala on ollut iankaiken. Eikä toista Jumalaa tule koska Jumala on yksi! Ja tähän ykseyteen kuuluu myös Jeesus Kristus, koska "Isä ja minä olemme yhtä (=yksi)" toteaa Jeesus.
oh. 14:20
Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. OpetustaVähän kirjoitti:
Totta - näin se on.
Jeesus on luotu ennen aikojen alkua!
Sananl. 8:22
Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
Jes.43:10 Loppulauseet: "Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule."
Tässä Jumala tuo esiin loogisen tosiasian. Ennen Jumalaa ei ole mitään ollut, koska Jumala on ollut iankaiken. Eikä toista Jumalaa tule koska Jumala on yksi! Ja tähän ykseyteen kuuluu myös Jeesus Kristus, koska "Isä ja minä olemme yhtä (=yksi)" toteaa Jeesus.
oh. 14:20
Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.Vähän kummallista. Loiko Herra Sananlaskun kirjoittajan töittensä esikoiseksi? Ei siinä ainakaan Jeesus mieleen tule.
Jesajan mukaan Jumala on luotu. Miten Israelin Jumala on muuten voinut olla "jumalien kokouksessa", kun "kaikilla kansoilla oli oma jumalansa"?- OpetustaTaas
torre12 kirjoitti:
Vähän kummallista. Loiko Herra Sananlaskun kirjoittajan töittensä esikoiseksi? Ei siinä ainakaan Jeesus mieleen tule.
Jesajan mukaan Jumala on luotu. Miten Israelin Jumala on muuten voinut olla "jumalien kokouksessa", kun "kaikilla kansoilla oli oma jumalansa"?"Loiko Herra Sananlaskun kirjoittajan töittensä esikoiseksi?"
Ei!
"Jesajan mukaan Jumala on luotu. "
Jumala on ollut iankaikkisuudesta iankaikkisuuteen.
Sinä et varmaan halua tai osaa tätä ymmärtää oikein?
"Miten Israelin Jumala on muuten voinut olla "jumalien kokouksessa", kun "kaikilla kansoilla oli oma jumalansa"?"
On vain yksi Jumala - muut jumalat ovat sitten luotuja! Aika usein enkeleitä tai muita henkiolentoja tai sitten joskus myös kutsuttiin jumaliksi tärkeitä Jumalan ihmisiä. OpetustaTaas kirjoitti:
"Loiko Herra Sananlaskun kirjoittajan töittensä esikoiseksi?"
Ei!
"Jesajan mukaan Jumala on luotu. "
Jumala on ollut iankaikkisuudesta iankaikkisuuteen.
Sinä et varmaan halua tai osaa tätä ymmärtää oikein?
"Miten Israelin Jumala on muuten voinut olla "jumalien kokouksessa", kun "kaikilla kansoilla oli oma jumalansa"?"
On vain yksi Jumala - muut jumalat ovat sitten luotuja! Aika usein enkeleitä tai muita henkiolentoja tai sitten joskus myös kutsuttiin jumaliksi tärkeitä Jumalan ihmisiä."Ennen minua ei ole luotu". Sen voi käsittää kai kahdella tavalla. Minulle tuli mieleen, että ennen "minua" ei ole luotu ketään toista. Eli hän olisi ensimmäinen luotu jumala.
Miten tuohon sopii se, että Israelin Jumala osallistui jumalien kokoukseen? Siten, että jokaisella kansalla oli siis se oma jumala; kuten Israelilla omansa. Ei niitä oltu "luotu".
Jolla korvat on, se kuulkoon.- aseeraah
Kyllä juutalaisilla on ollut aikaisempiakin jumalia.
- rusinpulla
torre12 kirjoitti:
"Ennen minua ei ole luotu". Sen voi käsittää kai kahdella tavalla. Minulle tuli mieleen, että ennen "minua" ei ole luotu ketään toista. Eli hän olisi ensimmäinen luotu jumala.
Miten tuohon sopii se, että Israelin Jumala osallistui jumalien kokoukseen? Siten, että jokaisella kansalla oli siis se oma jumala; kuten Israelilla omansa. Ei niitä oltu "luotu".
Jolla korvat on, se kuulkoon.Oh MY god, jokaisella uskovaisella on oma jumalansa. Mon Dieu!
aseeraah kirjoitti:
Kyllä juutalaisilla on ollut aikaisempiakin jumalia.
Raamatussa Jumalan nimi aina muuttuu. "Kun Israelilla ei ollut johtajaa, he valitsivat uusia jumalia".
On se ainakin osittain ja niin on myös Smith Kansojen varallisuus, Freud, Marx, Darwin, Newton yms. Ainakin osittain. Pyhiä kirjoja 36525 kpl , joista 2000 nykytieteen tuottamaa.
- Kirjakääröt
Jes.9:5 "Rauhanruhtinas." Matt.10:34 Biblia (1776) Älkäät luulko, että minä olen tullut rauhaa lähettämään maan päälle: en ole minä tullut rauhaa vaan, miekkaa lähettämään.
- KorjaanSinua
torre12 kirjoitti:
Ja tätä kristityt toteuttivat kirjaimellisesti, kun lähtivät uskontoaan levittämään.
Oikeastaan tuota jaetta täyttävät ei-uskovat, koska juuri hehän myös väkivalloin pyrkivät tuhoamaan uskovaiset maan päältä.
KorjaanSinua kirjoitti:
Oikeastaan tuota jaetta täyttävät ei-uskovat, koska juuri hehän myös väkivalloin pyrkivät tuhoamaan uskovaiset maan päältä.
Historia kertoo: kristinusko levisi verisin keinoin. Miksi ei-uskovat olisivat levittäneet uskontoa? Eihän siinä ole mitään järkeä.
- mihinmiekkatuotu
Te nyt ette ymmärrä tästä jutusta hevonkukkua - kopioin edeltä:
"Jes.9:5 "Rauhanruhtinas." Matt.10:34 Biblia (1776) Älkäät luulko, että minä olen tullut rauhaa lähettämään maan päälle: en ole minä tullut rauhaa vaan, miekkaa lähettämään."
Älkää sotkeko tätä kristinuskonnon oppiin, jota on ajettu - siis Jeesusta Jumalaksi - kuin käärmettä pyssyyn, kuten edellä todetaan.
Tämä liittyy luomiskertomuksen tiehen elämän puulle, jota vartioi tulinen miekka - Jeesus tuo miekan, jolla ihminen taistelee tuolla tiellä tuota miekkaa vastaan: voittaa omat alhaiset tunteensa, että saa syödä ikuisen elämän puusta. Ja - yllättävää kyllä - tuo omien alhaisten tunteiden voittaminen aiheuttaa ympäristön kanssa ongelmia, koska mikään, ei niin mikään aiheuta ympäristössä enempää negaviitisia tunteita kuin se, että joku ei olisi ahne, kaunainen, katkera, vihaava jne. - sellaisesta ihmisestä ei työpaikoilla saa edes juoruseuraa, ja saattaa jopa puolustaa heikompiaan. Sellaiset syödään pelikentältä alta aika yksikön ja myös perheistä ja suvuista. Sellainen ihminenhän syyllistää vain muita omalla olemisellaan. - suoraansaatanasta
Mutta torre12 on oikeassa siinä, että tämä Jeesuksen puhe joko haluttiin tarkoituksella ymmärtää väärin, tai sitten vain ymmärrettiin - tai ei edes ollut mitään merkitystä - haluttiin vain uskonnolla valtaa sotiin, alistamiseen, vihaan, raivoon, rovioihin, giljotiineihin, veronmaksuun, rahankeräämiseen. En tiedä uskonnon tuoneen koskaan mihinkään mitään hyvää.
- Kirjakääröt
Jes.9:5 Biblia (1776) Sillä meille on lapsi syntynyt, ja poika on meille annettu, jonka harteilla herruus on; ja hänen nimensä kutsutaan, Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies. Kirjoitetaan: Iankaikkinen.
- nimimiestämyöten
Tiedätkö mikä on sanan Jeesus etymologia - tulee heprealaisesta nimestä Joosua .... "hänen nimensä kutsutaan..."?
Vertaa; tuleeko Toivosta toivo tai Impistä impi?
- HMM___
Uskon että Johanneksen evankeliumissa Jeesuksen sanomaksi pantu ajatus "Te olette isästä Perkeleestä, minkä Jeesus sanoi juutalaisille, on Perkeleen käsialaa. Tämä ajatus aiheutti kuuden miljoonan juutalaisen murhaamisen nasi-Saksassa.
- joopajoo-
On myös muistettava että Saatana ei koskaan esittele itseään Saatanaksi vaan esiintyy mielellään Jeesuksen nimessä. Tästähän jeesus itsekin UT:ssa varoittaa.
joopajoo- kirjoitti:
On myös muistettava että Saatana ei koskaan esittele itseään Saatanaksi vaan esiintyy mielellään Jeesuksen nimessä. Tästähän jeesus itsekin UT:ssa varoittaa.
Heh. Nyt meni jo överiksi. Yrittäkää pysyä asiallisina.
- ennustelujenkirja
"Uskon että Johanneksen evankeliumissa Jeesuksen sanomaksi pantu ajatus "Te olette isästä Perkeleestä, minkä Jeesus sanoi juutalaisille, on Perkeleen käsialaa. Tämä ajatus aiheutti kuuden miljoonan juutalaisen murhaamisen nasi-Saksassa."
Pietari oli Paavalin kamu, ja siksi toiseksi täytyihän sitä jotakin tehdä, että saivat oman valtion - juutalaisten ennustusten mukaan he tarvitsivat 6 miljoonan uhrin heikäläisten luut alttarille.
Tämäkin on Pyhässä Jumalan sanassa:
Ensimmäinen kuningastenkirja, luku 13
"Ja hän huusi alttaria kohti Herran käskystä ja sanoi: "Alttari, alttari, näin sanoo Herra: Katso, Daavidin suvusta on syntyvä poika, nimeltä Joosia. Hän on teurastava sinun päälläsi uhrikukkulapapit, jotka polttavat uhreja sinun päälläsi, ja sinun päälläsi tullaan polttamaan ihmisten luita."
Pahuksen Joosia - siitä on päästävä eroon. - mikäonselityksesi
Selitäpä minulle logiikka, että niin Hitler kuin kauhujen keskitysleirilääkäri Mengele elivät loikoisin oltavin loppuelämänsä Etelä-Amerikassa suojeltuna, vaikka niin CIA kutenMossad tiesivät heidän olinpaikkansa, mutta kukaan ei välittänyt heitä pidättää?
torre12 kirjoitti:
Heh. Nyt meni jo överiksi. Yrittäkää pysyä asiallisina.
Nämä on näitä. :) VArsin villejä ajatusvirtoja.
- rupestympiin
Minua on oikein alkanut viime aikoina etomaan, että miten tarkoitushakuisesti Raamattu on kirjoitettu - viimeksi nyt VT:n Danielista, jossa puhutaan Ihmisen Pojasta kuin konsanaan Uudessa Testamentissa. Samoin koko tarina - kuten myös evankeliumit - on kirjoitettu vain yhtä tarkoitusta varten myös israelilaisista.
En ymmärrä Israelin valtion perustamista Raamatun tietoihinkaan perustuen - kun kyse ei ole mistään seemiläisestä heimosta edes, ei mitään perustelua millekään oman valtion saamiselle, ja sillä teolla on saatu maapallo taas räjähdyspisteeseen.
"Israelin kadonneet heimot ovat Israelin kuningaskunnan tuhossa 720 eaa. hajalleen joutuneet kymmenen israelilaista heimoa. Sittemmin monen kansanryhmän eri puolilla maailmaa on esitetty polveutuvan näistä heimoista, ja aiheesta on 1600-luvulta lähtien julkaistu runsaasti kirjallisuutta[1].
Käsityksiä heimojen nykyisistä jälkeläisistä pidetään spekulatiivisina. Israelin kymmenen heimon vaiheista karkotuksen jälkeiseltä ajalta ei ole suoria mainintoja historiankirjoituksessa, eivätkä geenitutkimuksetkaan ole osoittaneet minkään nykyisen kansan suoraa sukulaisuutta kadonneisiin heimoihin, vaikka viitteitä seemiläisestä perimästä onkin joiltain ryhmiltä löydetty. Arkeologiassa myös koko kuvaus heimoista on kyseenalaistettu epähistoriallisena ja jälkikäteen tuotettuna.[2]"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Israelin_kadonneet_heimot
Raamattuun nimi Israel tulee vain Jaakob -nimisestä miehestä, mutta silti nimestä Israel on saatu väännettyä nykyihmiselle koko juutalaisuskontoyhdyskunnan jokin merkillinen Ranskan Eiffeltorni -tyyppinen metajuttu ilman mitään perustetta.
Samoin evankeliumit ei ole kirjoitettu kuin tarkoitushakuisesti julistamaan Jeesus Jumalan pojaksi, joka ei ole millään tavalla yhteydessä Jeesuksen omiin opetuksiin ja sanoihin.
"EvankeliumitTutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.
Esimerkiksi Kuulan mukaan varhaisen kirkon usko Jeesuksen ylösnousemukseen muokkasi merkittävästi suullista perimätietoa. Evankeliumien kirjoittajat, evankelistat, muokkasivat perimätietoa ja tulkitsivat niitä edelleen, mikä oli yleinen käytäntö antiikin maailmassa. Kirjoittajat eivät mekaanisesti kopioineet lähdettä vaan kirjoittivat niihin teologisia tulkintoja. Yksittäisten tiedonmurujen jättämät aukot saatettiin sepittää kiinni toisiinsa kirjoittajien omilla kerronnallisilla tarinoilla. Kirjoittajien tarkoituksena ei ollut laatia aukotonta historiallista raporttia vaan kertoa ja julistaa sanomaa.[2]"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumit
On varsinainen valemedian prototyyppi, jota julistetaan jopa Jumalan sanana! Kyllä jossakin on jotakin ja pahasti vialla.- valemediasta
Senplönn kirjoittaa edellä:
"Et ymmärrä Raamattua. Siinä on alusta loppuun Jumalan suunnitelma ja tahto. Siinä ei ole minkäänlaista eksytystä vaan se on se totuus mikä on ollut ja mikä tulee aina olemaan. P on valehtelija eikä sen sana ole totta. Raamattu on totta."
Älä laita ymmärrys -sanaa samaan kohtaan, jossa vetoat puhtaaseen uskoon ja auktoriteettiuskoon, ymmärrys liittyy viisauteen ja älykkyyteen: me ymmärrämme, että elämme 2000-luvulla ja Raamattu on kirja, josta tutkijatkin sanovat, että se on kirjoitetty täysin tarkoitushakuisesti. Hyvä juttu, kunhan vaan ne, joilla on Raamattu virheettömänä Jumalan sanana mielessä lukisivat kirjoituksesi ajatuksen kanssa. Mutta tuskinpa lukevat: eksytystä ja perkeleen tekstiä, arvelevat paremminkin.
- hössöntössöä
Mikä on "mielessä oleva Raamattu Jumalan sanana virheettömästi"?
Konkretiaa, kiitos!
- tupuna10
RAAMATTU ON JUMALAN SANAA ALUSTA LOPPUUN.
- lupunajahupuna
Just joo, tupuna.
- JumalanSanaa
Ps. 119:160
Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.- jumalateivätpuhu
Ps. 2018: 29.6.
Jos kerrotaan jotakin valehdellun, se on silloin valhetta eikä totuutta, ja me kutsumme sitä valhemediaksi. Voimme ehkä ajatella, että "Sinun sanasi on kokonansa totuus (Jumalan). Mutta Jumala ei ole puhunut paljoakaan siitä mitä Raamatussa lukee.
- eisanaakaan
Ei sanaakaan - jos Jumalat puhuisivat ei tarvittaisi profeettoja, ja toisaalta me emme tiedä profeettojen puheista tuhansien vuosien jälkeen ja vielä vähemmän niiden todenperäisyydestä.
- KokonansaTotuus
torre12 kirjoitti:
Voimme ehkä ajatella, että "Sinun sanasi on kokonansa totuus (Jumalan). Mutta Jumala ei ole puhunut paljoakaan siitä mitä Raamatussa lukee.
"Voimme ehkä ajatella, että "Sinun sanasi on kokonansa totuus (Jumalan). Mutta Jumala ei ole puhunut paljoakaan siitä mitä Raamatussa lukee."
Jumala on puhunut kaiken mitä Raamattuun on Hänen tahdostaan kirjoitettu. KokonansaTotuus kirjoitti:
"Voimme ehkä ajatella, että "Sinun sanasi on kokonansa totuus (Jumalan). Mutta Jumala ei ole puhunut paljoakaan siitä mitä Raamatussa lukee."
Jumala on puhunut kaiken mitä Raamattuun on Hänen tahdostaan kirjoitettu."Jumala on puhunut kaiken mitä Raamattuun on Hänen tahdostaan kirjoitettu. "
Tätäkään tosin se Jumalasi ei taida missään sanoa vai mitä?KokonansaTotuus kirjoitti:
Jumala on puhunut kaiken mitä Raamattuun on Hänen tahdostaan kirjoitettu.Jaa. Maailma on kovin toisenlainen kuin siihen aikaan kun Jumala puhui.
Eikö Jumalalla tosiaan ole enää mitään sanottavaa?KokonansaTotuus kirjoitti:
Jumala on puhunut kaiken mitä Raamattuun on Hänen tahdostaan kirjoitettu.>Jumala on puhunut kaiken mitä Raamattuun on Hänen tahdostaan kirjoitettu.
Entäpä todisteet? Inttää jokainen osaa.torre12 kirjoitti:
Jaa. Maailma on kovin toisenlainen kuin siihen aikaan kun Jumala puhui.
Eikö Jumalalla tosiaan ole enää mitään sanottavaa?>Eikö Jumalalla tosiaan ole enää mitään sanottavaa?
Onhan toki. Hänhän haastelee Juhani Starczewskille melkein päivittäin, joskin näköjään koskaan vastaamatta yhteenkään Raamatun lukijoita ihmetyttävään kysymykseen. Ehkä Jussi ei ole välittänyt Hänelle niitä, koska juttelee mieluummin omista tuikitärkeistä asioistaan.
- tupuna10
yhtä harhasta nää aloittajan jutut kuin islamisti palstallakin. kävin sielläkin hieman suomentamassa, mitä he ovat ja mistä tulevat niin lätinät loppu
- johanoliveto
No mitä suomensit, sanoit heille, että loppu lätinät?
- tupuna10
johanoliveto kirjoitti:
No mitä suomensit, sanoit heille, että loppu lätinät?
käy kato. selitin abrahamin ajoista lähtien, ketä he ovat ja miksi toimivat niinkuin toimivat.
- mikäselityksenä
Minua ihmetyttää, että äiti-Marian ilmestyksiä on maailma väärällään (kuuluisimpina ehkäLourdes, Zeitung, Fatima), mutta en tiedä yhtään ainoaa Jeesuksen ilmestymistä - Johannesta lukuunottamatta ensimmäisellä vuosisadalla - siis jotakin paahtoleivän kuvaa enempää. Miten uskonto selittää tämän?
Koska katolilaisuuteen kuuluu ilmestyvä Maria mutta ei ilmestyvää Jeesusta, on luonnollista että paavinuskoiset silloin näkevät marioita eivätkä jeesuksia.
Muistuttaisin tässä Marian toimimisesta Prahan puolustajien tykistön tulenjohtajana 30-vuotisessa sodassa. Silminnäkijöiden mukaan Maria selvisi hommasta hyvin, mutta kuinkahan Jeesus olisi pärjännyt?
Haluaisitko aloittaja antaa jonkin esimerkin Perkeleen sanasta?
- HMM___
Tämä nyt vaikuttaa ainakin hyvin perkeleelliseltä. Muitakin löytyy pilvin pimein.
"2 Näin on Herra Sebaot puhunut: 'Olen päättänyt rangaista amalekilaisia, koska he asettuivat israelilaisten tielle, kun nämä tulivat Egyptistä.
3 Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.'" HMM___ kirjoitti:
Tämä nyt vaikuttaa ainakin hyvin perkeleelliseltä. Muitakin löytyy pilvin pimein.
"2 Näin on Herra Sebaot puhunut: 'Olen päättänyt rangaista amalekilaisia, koska he asettuivat israelilaisten tielle, kun nämä tulivat Egyptistä.
3 Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.'"Mikä tuossa tekstissä saa sinut ajattelemaan, että se on Perkeleen sanaa?
Eerikatässämoi kirjoitti:
Mikä tuossa tekstissä saa sinut ajattelemaan, että se on Perkeleen sanaa?
Siis on perkeleellistä tapattaa kaikki, jotka olivat tiellä. Kielikuva.
torre12 kirjoitti:
Siis on perkeleellistä tapattaa kaikki, jotka olivat tiellä. Kielikuva.
Kielikuva kyllä. Onhan eri asia se, onko jonkin asian takana jokin tietty toimija, vai kuvataanko jonkun toimia jollakin adjektiivilla.
Kielikuva kyllä. Onhan eri asia se, onko jonkin asian takana jokin tietty toimija, vai kuvataanko jonkun toimia jollakin adjektiivilla.
Ja tässä takana oli itse Jumala. Sitä kuvattiin perkeleellisenä.
- olkaa.tarkkana
Jobin kirjassa Perkele ja Jumala keskustelevat. Jeesus keskustelee Perkeleen kanssa korkealla vuorella. Siis Raamatussa on Perkeleen sanaa. Raamatun alkulehdillä Perkele puhuu käärmeen hahmossa. Perkele puhuu myös Pietarin suulla jolloin Jeesus sanoo: Mene pois minun edestäni Perkele ym. ym
torre12 kirjoitti:
Ja tässä takana oli itse Jumala. Sitä kuvattiin perkeleellisenä.
Juuri niin luultavasti tapahtui. Aloittaja kuitenkin kirjoitti kuten kirjoitetaan toimijasta, toimijoina ovat Jumala ja Perkele.
olkaa.tarkkana kirjoitti:
Jobin kirjassa Perkele ja Jumala keskustelevat. Jeesus keskustelee Perkeleen kanssa korkealla vuorella. Siis Raamatussa on Perkeleen sanaa. Raamatun alkulehdillä Perkele puhuu käärmeen hahmossa. Perkele puhuu myös Pietarin suulla jolloin Jeesus sanoo: Mene pois minun edestäni Perkele ym. ym
Kyllä Raamatussa on kirjoitettu kuten sanoit.
Onneksi Perkele ja Jumala eivät enää keskustele! Kaikki jää Raamatuun, ja uskokoon ken tahtoo.
torre12 kirjoitti:
Onneksi Perkele ja Jumala eivät enää keskustele! Kaikki jää Raamatuun, ja uskokoon ken tahtoo.
Näinhän se on, uskominen on vapaaehtoista.
Näinhän se on, uskominen on vapaaehtoista.
Olisi helpompi uskoa, jos kaikki ei olisi vain kirjallista tuotantoa. Kaipaan itse konkreettisia toimia.
- käännösmoka
Miten tuo balttilaisperäinen ukkosenjumala on joutunut Israeliin, lukekaa alkutekstejä!
torre12 kirjoitti:
Olisi helpompi uskoa, jos kaikki ei olisi vain kirjallista tuotantoa. Kaipaan itse konkreettisia toimia.
En minäkään varmasti uskoisi, jos minulla olisi vain kirja.
En minäkään varmasti uskoisi, jos minulla olisi vain kirja.
Eli sinulla on jotain konkreettisempaa. Kiva. Minulla ei ollut koskaan.
torre12 kirjoitti:
Eli sinulla on jotain konkreettisempaa. Kiva. Minulla ei ollut koskaan.
Niin olen kirjoituksistasi ymmärtänyt.
Niin olen kirjoituksistasi ymmärtänyt.
Sinä olet palstan ymmärtäväisin ihminen,
Minulle on turha esim. vain sanoa rakastavansa, jos se ei käytännössä näy.torre12 kirjoitti:
Sinä olet palstan ymmärtäväisin ihminen,
Minulle on turha esim. vain sanoa rakastavansa, jos se ei käytännössä näy.Kiitos sanoistasi torre.
Pelkät sanat ovat kovin köyhiä ilman tekoja. Ja jos sanat ja teot ovat ristiriidassa, teot usen puhuvat enemmän kuin sanat.
Suomen sana perkele tulee slaavien ukkosen jumalasta Perun/Perkunos, joten tuskin sitä on alussa edes ollut.
Jobin kirjassa se on Belial, joku ruhtinas.Oikaisu
34:18 Pitäiskö sanottaman kuninkaalle: sinä Belial! ja ruhtinaille: te jumalattomat!
Job- kerttkkl
Ivan Pann on tutkinut Raamatun lukuarvoja ja on tullut tulokseen:Raamattu on kokonaan Jumalan sanaa eli joka kirjain ja sana, lauseet jne!
Jes niibn sitä pitää. Vielä kun todistaisi että se jumala on olemassa ja voisi siis edes sanoa jotain.
Ja mikä tämä Penn on? Jumala itse ei vaan ole vieläkään mitään Raamatusta lausunut. Kaikki on ihmisajatuksia.
- jepjepp
Aivan. Leikkaamalla ja yhdistelemällä näitä sanoja ja lauseita saadaan aina itselle sopiva ajatus jumalan sanaksi. Tyypillistä fundis -magiaa jossa raamattu tekee kristallipallon virkaa.
"...tutkinut Raamatun lukuarvoja ..."
Nämä ovat ehkä villeimpiä tulkintoja, mitä tiedän. Mutta kaikenlaista...Toki heprean (ja kreikankin) aakkosille löytyy lukuarvot, mutta miten sillä todistetaan tekstin olevan kokonaan Jumalan sanaa? Minkähän aikakauden tekstejä "tutkija" on mahtanut tutkia
Gematria voi olla hauskaa ajanvietettä totiselle luterilaiselle.
- Kirjakääröt
Job.34:18 Biblia (1776) Pitäisikö sanoman kuninkaalle: sinä Belial! ja ruhtinaille: te jumalattomat. Sanakirja: Belial 1. paholainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.331451- 75956
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,42883P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓200823Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss313771- 53767
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?40688- 94662
Kyllä on ihmisillä paha olla
Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan119573- 52556