Suuri osa latureista on leluja. Kesko on ytimessä. Nämä Keskon laturit on erinomaisia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mukana-ford--vw--bmw-ja-daimler--k-ryhma-ja-ionity-tuovat-suomeen-huippunopeat-sahkoautojen-latausasemat/zG4b7SVd
Kesko tuo 350kW CCS Ionity pikalaturit Suomeen !
20
1254
Vastaukset
- Nolot_laturit
Eihän noista voi ladata yleisintä sähköautoa Nissan Leafia!
Sori, en huomannut, että juttu oli vuodelta 2018.
Laturit tuli vasta 2019 syksyllä. Ensimmäinen 350 kilowatin teholla toimiva pikalatausasema avataan vielä lokakuun aikana K Neste Paimion yhteyteen ja lisää on luvassa.
- 1.___-Markkinat
KESKO on ytimessä.
https://kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/2018/k-ryhma-ja-ionity-tuovat-suomeen-huippunopeat-sahkoautojen-latausasemat/ - 1.___-Markkinat
Pelkkää vaihtovirtaa tarjoavat hidaslaturit ei pärjää.
Kesko investoi laatuun ja toimintaan. - 1.___-Markkinat
Latureita ja infraa tarvitaan.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-osterloh-tiukentuvat-paastonormit-syovat-voitot/Ex3kf359 - Tesla3
Mikään nyt markkinoilla oleva sähköauto ei pysty hyödyntämään tuosta laturista kuin 100kW lataustehon. Menee varmaan 5 vuotta että suomessa on saatavilla tuollaisesta laturista täyden hyödyn saavia autoja. Toki, ei varmaan noita laturitkaan heti huomenna asenneta.
- 1.____Markkinat
Välimallien kuraan ei kannata investoida.
- 1.____Markkinat
Kotilataus tietysti AC ja 3 vaihetta.
- SähköäÄlyllä
Tässäkin asiassa, kuten monessa muussakin, mennään pe__e edellä puuhun. Keskusliikkeet yrittävät omia asiakkaat kaupunkien reunoille lataamaan autonsa, kun todellisuudessa sähköautot pitäisi pystyä lataamaan siellä, missä niitä säilytetäänkin, eli kaupunkien asukaspysäköintipaikoilla. Keskustassa asuvana en tarvitse autoa kauppamatkoihin, vaan muuhun ajoon. Nyt vaadittaisiinkin kaupunkien terästäytymistä latauspaikkojen suunnitelmalliseen sijoittamiseen, ettei mentäisi keskusliikkeiden ehdoilla.
- realiteettiä
Soppailetko lataukseen kuluneet ajat ? Riittääkö eurosi myös ostoksiin ? Istuskelua &ajankulua patterien lataukseen.
- A3gtron
Lataukseen kuluva 10-15min menee helposti tavallisilla ruokaostoksilla.
- Anonyymi
En ymmärrä mitä erinomaista näissä on. Talvella kävin parikertaa konalla Tiiriön Ionity asemalla , lataus katkesi monta kertaa ja kylmään akkuun max 44 kw teholla. Nyky hinnoilla Ionityn omalla apsilla 100 km maksaa talvella noin 14 € ja K-kortilla n. 20 € no saahan siitä plussapisteet, vanhalla dieseldinolla reilusti alle 10 €. ???
- Anonyymi
Pyrin välttämään pikalatauksia, koska akut pitävät hitaammasta latauksesta, välillä olen ottanut Lidilin ilmaisista 50kWh llaturista ja on ihan riittävän pikainen.
Normaali kaupankäynti ja akku vetäisee n.30%%-85%.
kotona autotallissa hepoin ja mukavin lataus ja ei ole kallista, itse en edes kaipaa muita lataus mahdollisuuksia, rangea on riittävästi minun tarpeisiin. - Anonyymi
Tässä täytyy olla taustalla K-kapupan automerkkien siirtyminen sähkölle.
- Anonyymi
Kotonaja huvilalla liikuteltava 3 kg 3x11kw laturi Zencar ja aina aamulla akku on täynnä, pääset EQC:llä ajamaan 300-400 km!
Mikä tässä on ongelma, nimimerkki yli 40 v diesel Mersulla ajanut, ei enää!- Anonyymi
Ei onnistu kerrostalon pihassa parkkiruudussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei onnistu kerrostalon pihassa parkkiruudussa.
Nämä kerrostalosankarit kyllä muistavat aina toistaa samaa!
- Anonyymi
Turha teho on harhaa, kun akut latautuvat hittaasti ja hartaasti?👽👽👽
- Anonyymi
3x11kw Zencar Alibabasta 229€ rahti 70 tullit = 399€
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531489- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231218- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602