Alkoholiongelma

Jormsa

Hei! Olen 21-vuotias mies ja kärsin jonkinlaisesta alkoholismista. Käyn kyllä normaalisti töissä ma-pe, mutta nyt olen kesälomalla, ollut jo n. 3 viikkoa. Alkoholi on minulle ollut aina ongelma, mutta varsinkin nyt näin kesälomalla alkoholin käyttö on tullut päivittäiseksi. Tullut juotua jopa reilu 2 viinapulloa päivässä joka on kokoiselleni aivan järkyttävä määrä. Melkein aina kun lähden ryyppäämään juon itseni sellaiseen kuntoon, että en edes pysy pystyssä, enkä muista mitään. Näin kävi myös juhannuksena eli homma lähti jälleen kerran täysin lapasesta. Ekan kerran kaverin muijan nähtyäni haukuin hänet huoraksi ja uhkasin, että tapan hänet yms.. ja näin sanoin myös muillekkin kavereilleni. He joutuivat kantamaan minua, painimaan kanssani maassa ja rauhoittelemaan minua, koska käyttäydyin agressiivisesti ja yritin lyödä. En tajunnut tämän maailman menosta yhtään mitään. Onneksi olin niin kännissä (tai no onneksi ja onneksi), että minusta tuskin heille oli mitään vastusta. Myöhemmin tämän jälkeen olin sammunut rappuun, jossa olin poltellut tupakkia (Naapurit soittanut poliisit?) ja heräsin aamulla putkasta ilman minkäänlaisia muistikuvia. Kaduttaa niin perkeleesti, että viina maistuu vieläkin. Ehkä koitan hukuttaa murheeni juomalla? en ole selvinpäin todellakaan agressiivinen, päinvastoin lempeä kuin lammas. Täytyisi varmaan juominen lopettaa tai ainakin väkevien, mutta helposti mietoja juodessa tulee jossain vaiheessa juotua myös väkeviä etenkin baariin mentyäni. Kaverit keiden kanssa join juhannuksena, ihmetteli suuresti käytöstäni, koska heillä ei ole tapana vetää tuollaisia perseitä. Tuskin haluavat olla enään missään tekemisissä kanssani ja sehän tässä harmittaakin. Hyviä tyyppejä kuitenkin ovat.

20

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omakokemuskanssa

      Sairaus nimeltä alkoholismi kantaa juuri tälläisiä oireita. Ei kannata taistella vaan lähteä hoitoon jossa hoidetaan yksinkertaisesti sairautena.

      • Korkkikierre

        AA auttaa lopettamaan


      • JoskusJanottaa

        Minä kun olen ollut siinä luulossa, että juomattomuus auttaa alkoholiongelmaan, eikä mitkään huuhaat uskomushoidot....


    • Järjenääni

      Suosittelen antabuskuuria. Lisäksi jotain terapiaa, että saat kiinni siitä mihin tuskaan juot. Ota ihan ensin yhteyttä terveyskeskukseen ja/tai lähimpään a-klinikkaan. Älä häpeä, vaan ole ylpeä uskalluksestasi tarttua ongelmaan!

      Jos et lopeta juomista, tulet tuhoamaan ihmissuhteesi ja luultavasti sairastut maksakirroosiin. Etsi netistä kuvia ja alkoholistien läheisten kertomuksia kirroosikuolemista. Kukaan muu ei voi sinua parantaa alkoholismista kuin sinä itse!

    • Ak75

      No huhhuh. Luulin että minulla on ongelma😐ja näemmä painitaan täysin eri sarjassa. Voi poikakulta hae apua ja pian. Mun silmissä(42v äiti) olet lapsi ja tuli surullinen olo kun luin tekstisi. Varaa aika nyt ensin lääkärille, kerro ihan kaikki ja pyydä että ohjaa eteenpäin. Toivon voimaa olla viisas♡.

    • Anonyymi

      Kaveri tuossa oli vähän pohjia ottanu kun menin sen luona käymään . Oli puhelimessa tuntia aiemmin suht.tolkun kuuloinen. Puheenaiheet kuitenki muuttuivat ja seilasivat ja käytös alkoi hissukseen röyhkeytyä.
      Näytti vissiin unohtaneen mikä oli se juttu joka alunperin sai hänet minulle soittamaan. En sitten itekkään välittänyt ottaa sitä asiaa esille siinä. Istuttiin pöyrän ääres ja hän naukkaili väkevää ja myöhemmin jotain pilsner urukuellia ehkä. Kyseli samaa asiaa useasti kuten nousuhumalassa olevat tapaavat.

      Oli ensin vailla että veisin hänet kaverin synttäreille. Sitten halusikin lähteä ihan toiseen suuntaan toiselle kylälle toisen tyypin tykö. Lähettiin ajelemaan ja kysyin minne hän oikein halusi. Muutaman km:n jälkeen selvisi että halusi kaupunkiin erääseen pUbiin. Sanoin että ei, nyt on pakko kääntyä takasi, eikä ne sua tuon kuntosena laske sisällekään. Alkoi kaveri komennella: kaasu pohjaan, anna mennä, tee uukkari, sinne vaan, kylläme nyt sinne mennään, eikö älähetä yhdessä juhlimaan.
      Ei kuitenkaan käynyt käsiksi, vaikka kirouksia alkoi lennähdellä. Välillä vähän jo nuokahtelikin. Rauhallisesti käyttäytyen ja ympäripyöreitä puhellen mutta aika lujaa ajaen palasin ne vajaat 10 km takaisin ja jätin hänet kotipihalleen. Sinne lampsi takaisin taloonsa ihmeemmin kuitenkaan vielä horjumatta.
      Perskuta vieköön jos sitä oiskin vienyt sen pubiin. Ois sitten saanut yöllä varmaan soiton että tuu hakemaan mut täältä. Tuli josaian vaiheessa kysyttyä onko paluukyytiä tiedosa ja sanoi ettei oo varmuutta. Olisiko edes osanjut soittaa ja minne olisikaan hän humalassa päätynyt, veteen tai auton alle...
      Oli edellisenä yönä myös kännissä kaatunut päätään lyöden ja sairaalassa käynyt. Nyt sitten taas oli vailla pubiin.
      Hankalaa on kyllä humalaiset kanssa keskustella vaikka olsii se tuttukin tyyppi. Ja inhottavan nopeasti käytös äkeytyy kun juopumus syvenee

      • Anonyymi

        Ei humalaisen kanssa kannata keskustella .
        Hän ei huomenna muista mitään mistä on puhuttu , tai sovittu , jos
        sattuu muistamaan haistattaa pitkät kaikille lupauksilleen.

        KESKUSTELU HUMALAISEN KANSSA :
        Jooo niinpä kyllä varmaan JOO .
        JAA että sekin no mutta joo.
        Pitää nyt lähteä .


      • Anonyymi

        Toivon tosiaan että unohtaisi mistä puhui..eikä lukisi tätä tekstiä. Oli rahaa vailla, ensin tonnin. Aattelin siinä että jos sitä jonkun satasen sitten. Sanoi että kk:n päästä voisi maksaa takaisin. hmmm. Vähän kyllä tuuppaa epäilyttämään, vaikka siis ihan tuttu tyyppi onkin. Jos nuo sittenkin hulahtavat ne hynät"keittoon", ehkäpikavippien lyhentelyyn ja muuhun, eikä ruokaan ensinkään.
        Sitä paihti tuksin loppuisi tarve siihen ja joutuisi väärin käytettyjen avustusten avulla ehkä syvempään suohon hän. Olen nimittäin reilu 10 v sitten aika ison summan lainannut yhdelle toiselle tutulle, jolla ne sitten menivät vähän sinne ja tänne. Jotensakin sinut ja sujut ollaan kyllä niien rahojen kansa, eli ei mulla sillaa rahapulaa nyt oo. pääasia oikeastaan että se toinen tietää etten mää oo niitä kinuamassa takaisin...ja eikähän sillä nyt mitään mahista taitaisikaan olla niitä takaisin maksaa.
        Nyt siis vähän ku periaatteen tasolla karmasee ajatus alkaa taas jotaki rahoittamaan. Siitä huolimati että tilivarat ovat nyt ehkä 3,5 kertaa suuremmat kuin edellisen tapauksen kohdalla. Ei sillä että ite siinä turmeltuisi tahi periakatoutuisi, vaan että toinen teksi van lisää velkaa ja ressiä siitä itselleen, kun on hällä sitä velkaa moneen muuhinkin suuntaan jo.."joutuisi" vaan juomaan lisää..


      • Anonyymi

        Siis hänellä on velkaa niin moneen suuntaan, että sinun
        on mielestäsi ryhdyttävä häntä rahoittamaan sen tähden .

        Onko kirjoituksesi ns. trolli ?


      • Anonyymi

        En minä nyt tokikaan meinaa mihinkään rahoittajaisiin ryhtyä. ITSELLEEN JA toiselle siinä vaan hallaa tekee, sen olen oppinut tukevasti. Täytyy panna järki tunteen eelle, jos kohta sitä rahaa onkin omiin tarpeisiini varsin halvatusti.
        Eikä se välttämättä mitään tosisääliä, myötistä ja auttamishalua edes ehkä olisikaan, se mahdollinen minulta hänelle suuntautuva rahavirtaus vaan jotain miellyttämistä ja hyväksynnänhakemista. Sitä se saattoi hyvinkin olla jo silloin ammoin sen toisen hlö:n kohdalla, vaikka hän ei käytännössä oikeastaan rahapulassa ollut lainkaan, uskoisin. Tuskin ainakaan elämiseen tarvi rahaa, ehkä jonkin riippuvuutensä ylläpitoon, pikavippikorkojen ja toisille henkilöille olevien velkojen maksuun. Noh, arvailujahan nämä vain, En oo kysynyt mihin kaikkeen hän käytännössä pisti kaikki net rahat.
        Tähän toiseen hlö:ön: Monesti, jota tapahtuu aika harvoin) tavatessamme hän on epäselvinpäin, ja humalassa olevan kanssa oikein tee mieli suunnitellakaan mitään ku ei tiiä millo soon tosissaa ja mikä sen oikee tilanne on ja saako se oikeesti mujalta apua. Onhan sillä kyllä maallista omaisuutta jota kai sitten täytyy uo-miehen ulosmitata ellei muu auta. En oikein tunne näiden käräjäoikeuksien toimintatapoja. On se tyyppi kyllä vuodessa muuttunut aika lailla, jotenni onnettomampi ja toivottomampi, hälläväljähtynyt ja turvonneempikin on, alkaa vaikuttaa vieraalta jo lähes.


    • Anonyymi

      Puohitiellä kumisee ja jytisee kun halot lasketaan viemäriin.

    • Anonyymi

      Sontasepoille annetaan nykyään ainoastaan neuroleptejä ja muita kemiallisen lobotomian aiheuttavia virvokkeita.
      Tavalliset akateemiset nuoret aikuiset ovat työelämässä, harrastavat, seurustelevat ja matkustavat. Koulut kesken jättäneet tai aivonsa ryypänneet istuvat ostareilla, räkälöissä tai pötköttävät puistoissa savet housuissa, neuroleptit kielen alla kiljupäissään. Osa pelaa ikuista pasianssia tai hörisee tyhjää nauruaan kanssatovereiden kera varhaisdementikkojen ja kroonikko deliriumin saaneiden kanssa terveyskeskuksen vuodeosastolla odottaen kunnes lääkitys vie hengen,
      kuten yleensä tapahtuu muutamassa vuodessa, koska yhteiskunta ei jaksa hoitaa näitä liukopäitä.
      Mikäli juomatonta viinaa vielä jäljellä, niin iloisten veikkojen joukko päivystää aina Alkon nurkilla. Siellä saa suun simalle ja täytettä pakoputkeen.

      • Anonyymi

        Vieläkö on kaipuu entiseen elämääsi?


      • Anonyymi

        Tuo oli kyllä osuvasti kirjoitettu vaikka kirjoittajalla on tuskin omakohtaista kokemusta kyseisestä elämäntavasta.

        Mä olen nimittäin itse käynyt juuri tuon kaiken läpi ja onnekseni vielä palannut sieltä takaisin, eli loppujen lopuksi hyvä tilanne. Valitettavasti kaikki eivät selviä.

        Akateemisia kouluja ei ole tullut tosiaankaan käytyä mutta enemmän rankka on tuo elämänkoulu. Jälkeenpäin kun mietin niin ehkä olisi kannattanut vaan niitä ihan oikeita kouluja käydä. Olisi saattanut päästä johonkin hyvään työhön joka olisi ollut paljon helpompaa ja kevyempää elämää kuin tuo puskajussin elämä. Se on meinaan oikeasti rankkaa vaikka se ei välttämättä ulkopuolisen silmään siltä näytä.

        Omalta kohdaltani voin todeta että on onneksi takanapäin ja elämä on mennyt miten on mennyt. En ole ylpeä mutta en myöskään häpeä, se on ollut mun elämää ja olen nykyään asian kanssa sinut. Niin se elämä ihmisiä heittelee ja ymmärrän aika hyvin edelleen niitä ihmisiä jotka valitsevat sen rankemman reitin. Ihan kaikki eivät edes sitä itse valitse. Mikään asia ei ole ikinä ihan yksiselitteinen.


    • Anonyymi

      Kannattaa juoda vaan lisää, koska juomalla lisää tulee vasta pohja vastaan ja sen jälkeen alkaa tajuamaan mitä kannattaa tehdä.

    • Anonyymi

      Mulla vaa ongelmaa jos alkaa kaljat loppumaan :)
      Gubbe 70

    • Anonyymi

      Aloittajalle: Olet nuori ja olet alkoholisti. Tuolla tyylillä sulla tulee ensimmäinen haimatulehdus 25-ikävuoden kieppeillä ja sit on leikit leikitty. Tuttuja on, joille näin on käynyt ja kaava ollut ihan sama kuin sulla.

    • Anonyymi

      Tyyliin samaan ikään taisin myöntää olevani alkoholisti ja sisäistää asian. Nyt 29v ja yhtä paskaa tää on päivä toisena jälkeen vaikka lähtis korvaileen Alkoa jollain muulla

    • Anonyymi

      Minulla ei ole alkoholiongelmaa, mutta paria lähipiiriin kuuluvaa olen aikoinaan seuraillut ja voin sanoa,että elämä on kuin mielisairaan kanssa eläisi,raskasta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe