Apt 2:38 Kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen

Kasteen merkitys.

"Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. "

27

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Ketä tämä koskee?

        39 "Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."


    • Jeesus ei opettanut tällaisia. Se yksi Matt kohtakin on myöhempiä lisäyksiä.

      • Arvaa kaksi kertaa ketä uskon? Sinua vai Messiaanista juutalaista, joka hallitsee Raamatun täydellisesti.


      • pyhpyh29837489234

        exap on valehtelija.


      • seurannut
        pyhpyh29837489234 kirjoitti:

        exap on valehtelija.

        Kerrankin samaa mieltä


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Arvaa kaksi kertaa ketä uskon? Sinua vai Messiaanista juutalaista, joka hallitsee Raamatun täydellisesti.

        Älä usko ketään ulkokuoren tai maineen perusteella, eikä edes siksi jos joku on jostakin asiasta ollut joskus oikeassa, vaan ota asioista selvää objektiivisesti.

        Älä ole sopuli ! Tai sinun kohdallasi: koeta nyt jo vihdoikin lopettaa se sopulina olemisesi. Sinä hypit milloin minkäkin huuhaan perään kuin typerä kana.


    • VoiHerraJessusPerkele

      Pyhän hengen lahjan, lahjan saaminen - vesikasteen kautta - on eri asia kuin olla uskova. Eri käännöksissä on väännetty eri tavoilla. Tässä eri tapa kuin aloitusviestissä:

      Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=apt 2

      - Uskomattomilla voi olla armolahja käytössään:

      Jooel 2:28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

      2. Tess 2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      - Siis: kaiken lihan, kaiken lihan päälle. Ja Jumala on se, joka eksytyksen lähettää.

      • sdaguy1

        Kyllä, kaiken lihan päälle, mutta jumalattomat eivät ota Henkeä vastaan. Ei Jumala Henkeään väkisin rupea kehenkään vuodattamaan. Kyllä ihmisellä säilyy valinnanvapaus tässäkin asiassa.

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen."

        Usein Jumalan aktiivisena tekemisenä ilmaistu asia tarkoittaa esim. tässä kohdassa, että Jumala antaa jumalattomille vääryyteen mielistyneille vapauden mennä omia lihallisia teitään.

        Hän paaduttaa jumalattoman sydämen, kun tämä on riittävän kauan vaeltanut omia teitään Hengen kutsua vastustellen. Samoin kävi faraon kohdalla, että Herra paadutti hänen sydämensä.


      • VoiHerraJessusPerkele
        sdaguy1 kirjoitti:

        Kyllä, kaiken lihan päälle, mutta jumalattomat eivät ota Henkeä vastaan. Ei Jumala Henkeään väkisin rupea kehenkään vuodattamaan. Kyllä ihmisellä säilyy valinnanvapaus tässäkin asiassa.

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen."

        Usein Jumalan aktiivisena tekemisenä ilmaistu asia tarkoittaa esim. tässä kohdassa, että Jumala antaa jumalattomille vääryyteen mielistyneille vapauden mennä omia lihallisia teitään.

        Hän paaduttaa jumalattoman sydämen, kun tämä on riittävän kauan vaeltanut omia teitään Hengen kutsua vastustellen. Samoin kävi faraon kohdalla, että Herra paadutti hänen sydämensä.

        Tuo sinun oppisi ei ole raamatullista kristinuskoa. Adventismia kyllä saattaa olla, siihen en ota kantaa.


    • No niin eli ei haittaa vaikka olen ateisti sillä syntini on jo annettu anteeksi. Nyt vain sitten jännittämään minkälaisen huoneiston sieltä taivaasta oikein saa.

      • uskotkotämän

        Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • uskotkotämän kirjoitti:

        Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ennemminkin näin:
        Joka sattuu syntymään kristinuskoiseen perheeseen, se pelastuu; mutta joka syntyy perheeseen jossa ei ole kristittyjä, se tuomitaan kadotukseen. Myöskään jos tekee syntiä niin sittenkin joutuu kadotukseen.


      • Kasteelle

        Ihan saman arvoista olisi kastaa vaikka Lumikin ja 7 kääpiön nimeen.


      • <<No niin eli ei haittaa vaikka olen ateisti sillä syntini on jo annettu anteeksi.>>

        Mistä tiedät, että syntisi ovat anteeksi annetut. Etkö tunnusta Herraasi Jeshua Messiasta?


      • Kasteelle kirjoitti:

        Ihan saman arvoista olisi kastaa vaikka Lumikin ja 7 kääpiön nimeen.

        Pointti on Jeesuksen nimessä.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Pointti on Jeesuksen nimessä.

        Jeesus on Pelastaja. Tuossa Korkmanin videossa selostetaan hyvin mitä kaikkea Jeesuksen nimeen liittyy.


      • Jeesus-satuolento

        Jeesus on harhaisten ihmisten keksimä taruolento. Sen todistaa aukottomasti uskovainen ihminen olemuksellaan.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<No niin eli ei haittaa vaikka olen ateisti sillä syntini on jo annettu anteeksi.>>

        Mistä tiedät, että syntisi ovat anteeksi annetut. Etkö tunnusta Herraasi Jeshua Messiasta?

        Koska jumala antaa kaikki synnit anteeksi.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Pointti on Jeesuksen nimessä.

        Tämä näyttää kovasti taikasanoihin uskomiselta.


      • v.aari kirjoitti:

        Tämä näyttää kovasti taikasanoihin uskomiselta.

        Taikasanoihin uskomista on vielä liikkeellä nykyään. Tosin yhä harvempi enää uskoo kirkon virallisen opetuksen, koska internet on keksitty ja halukkaat saavat ihan oikeaakin tietoa.

        Mutta Jeesus ei opettanut Jeesukseen uskomista. Eikä kastetta "Jeesuksen nimeen". Se on 70 luvun opetusta.


      • Exap kirjoitti:

        Taikasanoihin uskomista on vielä liikkeellä nykyään. Tosin yhä harvempi enää uskoo kirkon virallisen opetuksen, koska internet on keksitty ja halukkaat saavat ihan oikeaakin tietoa.

        Mutta Jeesus ei opettanut Jeesukseen uskomista. Eikä kastetta "Jeesuksen nimeen". Se on 70 luvun opetusta.

        Yksi myöhemmin tullut lisäpiirre kristinuskossa on kehotus kiittää Jumalaa rukouksessa. Evankeliumeissa Jeesus ei missään neuvonut kiittämään Jumalaa, ei edes esittämässään mallirukouksessa.

        Jeesus itse kiitti Jumalaa ehtoollisella leivästä ja viinistä. Ja sama juttu oli Johanneksen evankeliumin mukaan viidentuhannen ruokkimisihmeen yhteydessä.

        Muuten, oliko Jeesus itse Jumala, jos hän kiitti Jumalaa leivästä? Aika jännäksi menee tulkinta.


      • v.aari kirjoitti:

        Yksi myöhemmin tullut lisäpiirre kristinuskossa on kehotus kiittää Jumalaa rukouksessa. Evankeliumeissa Jeesus ei missään neuvonut kiittämään Jumalaa, ei edes esittämässään mallirukouksessa.

        Jeesus itse kiitti Jumalaa ehtoollisella leivästä ja viinistä. Ja sama juttu oli Johanneksen evankeliumin mukaan viidentuhannen ruokkimisihmeen yhteydessä.

        Muuten, oliko Jeesus itse Jumala, jos hän kiitti Jumalaa leivästä? Aika jännäksi menee tulkinta.

        Ai niin, hyvänen aika. Kyllähän Paavali neuvoi kiittämään Jumalaa.

        Miten tässä käykin aina näin, että Paavalin ja Jeesuksen opetukset eivät tunnu kohtaavan?


      • v.aari kirjoitti:

        Yksi myöhemmin tullut lisäpiirre kristinuskossa on kehotus kiittää Jumalaa rukouksessa. Evankeliumeissa Jeesus ei missään neuvonut kiittämään Jumalaa, ei edes esittämässään mallirukouksessa.

        Jeesus itse kiitti Jumalaa ehtoollisella leivästä ja viinistä. Ja sama juttu oli Johanneksen evankeliumin mukaan viidentuhannen ruokkimisihmeen yhteydessä.

        Muuten, oliko Jeesus itse Jumala, jos hän kiitti Jumalaa leivästä? Aika jännäksi menee tulkinta.

        Ihan totta, Jeesus kiitti ennen kansanjoukkojen ruokintaa, ja ehtoollisella, mutta ei muulloin.

        Olisikohan ollut niin suivaantunut vai mikälie ?

        Väki kyllä kiitti, Paavali ja paimenetkin, mutta se siitä sitten.


    • Nettitieto

      Juutalaisuus Wikipedia: Juutalaisten jumalakäsitys on ehdottoman yksijumalinen. Jumala on yksi (5Moos.6:4) jakamaton, rajaton, vailla aineellista ruumista, alkua tai loppua, ja hänestä ei voi eikä saa tehdä kuvaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe