Kirkon Kotimaa-lehti kirjoitti nettiversiossaan 25.6 kirkon olevan vahvasti mukana Pride-viikolla.
Helsingin, Vantaan ja Espoon seurakuntien työntekijät haluavat Prideen osallistumisella vahvistaa yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa.
Seurakunnat järjestävät Prideen myös yhteislaulua, keskustelutilaisuuksia, seminaarinkin ja yhteinen hääkuva 2018 -tempauksen avaa piispaehdokas Leena Huovinen.
Aito avioliitto ry:n puheenjohtaja Susanna Koivulaa närstää pahoin kirkon osallistuminen Prideen.
Koivula vetää kirkkoa lokaan, vaikka itse on kirkon työntekijä, joka on vielä vastuussa kyseisten asioiden opetuksesta kirkon nuorisolle.
Eikä tämä ole ensimmäinen kerta, kun hän opettaa vastoin työnantajansa hänelle antamia ohjeita.
Koivulan paatos löytyy US-blogista.
AA-yhdistystä pännii kirkon touhu
24
275
Vastaukset 24
- Mummonmuori
No eipä se nyt oikein "vahvasti" kirkko ole mukana kun kaikista Suomen seurakunnista vain maallistuneimmat kolme ovat mukana.
MItenkähän sattuikin että juuri Sodoman ja Gomorran seurakunnat?- Annikki-pappi
Seurakuntia on Pridessä mukana ympäri Suomen.
Tampereen ja Pirkanmaan seurakunnatkin on mukana. - juujuuniinvarmaan
Annikki-pappi kirjoitti:
Tampereen ja Pirkanmaan seurakunnatkin on mukana.Vai ettö oikein "annikki-pappi"...
>MItenkähän sattuikin että juuri Sodoman ja Gomorran seurakunnat?
Mahtavaa, että halusit heti itse dissata itsesi tälviisii. 👏juujuuniinvarmaan kirjoitti:
Vai ettö oikein "annikki-pappi"...
Huomasitko Räyhis, että seurakuntia on ympäri Suomen? Ja sinun yksinhuoltajaäitisi seurakunta myös?
- voihitsinhitsi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>MItenkähän sattuikin että juuri Sodoman ja Gomorran seurakunnat?
Mahtavaa, että halusit heti itse dissata itsesi tälviisii. 👏Voi hitsinhitsi, nonyt mua rupesi hirrrrveästi harmittamaan kun homorepe ei enää arvosta mua.. voi hitsin hitsin hitsi!
- koita.kestää
voihitsinhitsi kirjoitti:
Voi hitsinhitsi, nonyt mua rupesi hirrrrveästi harmittamaan kun homorepe ei enää arvosta mua.. voi hitsin hitsin hitsi!
Todella kurjaa, homorepe ei arvosta sua;(;(;(
- ruskeanreiäritari
Huomasitko Räyhis, että seurakuntia on ympäri Suomen? Ja sinun yksinhuoltajaäitisi seurakunta myös?
Minun äitini ei ole yksinhuoltaja mutta sinun "vaimosi" on karvainen ja räävitön homoäijä.
- voihitsinhitsi
koita.kestää kirjoitti:
Todella kurjaa, homorepe ei arvosta sua;(;(;(
piti tääkin vielä tulla, ikäänkuin elämä ei olisi jo muutenkin tarpeeksi raskasta?
Pidin tärkeänä että homorepe edes arvostaisi mua. ruskeanreiäritari kirjoitti:
Minun äitini ei ole yksinhuoltaja mutta sinun "vaimosi" on karvainen ja räävitön homoäijä.
Huhhahhei. Räyhis tunnusti olevansa ruskean reiän ritari. Taivas varjele, sanoisi Mertaranta. Sitten vain eheytymään! 😀
- anna.bebaa
voihitsinhitsi kirjoitti:
piti tääkin vielä tulla, ikäänkuin elämä ei olisi jo muutenkin tarpeeksi raskasta?
Pidin tärkeänä että homorepe edes arvostaisi mua.Anna bebaa niin arvostaa......
- akkamaisuus
Huhhahhei. Räyhis tunnusti olevansa ruskean reiän ritari. Taivas varjele, sanoisi Mertaranta. Sitten vain eheytymään! 😀
Mitäs se arkkihomokin >mertarantaa siteeraa? Eikös teikäläisiä kiinnosta vain meikkaaminen, pöyhuiskan heiluttelu ja muut naiselliset elkeet?
- bebaakovaan
anna.bebaa kirjoitti:
Anna bebaa niin arvostaa......
Eikö se repe osaa muuta ajatella?
- eiosaa
bebaakovaan kirjoitti:
Eikö se repe osaa muuta ajatella?
Ei, pelkkää bebaa koko repe.
Annikki-pappi kirjoitti:
Tampereen ja Pirkanmaan seurakunnatkin on mukana.Hyvä juttu kun on paljon seurakuntia mukana.
Se on sellanen kirkon kasvojen kohotus.- pappiminäkin
Pe.ku kirjoitti:
Hyvä juttu kun on paljon seurakuntia mukana.
Se on sellanen kirkon kasvojen kohotus.Johtava oppilaitospappi, kisapappi ja rovasti Leena Huovisessa on ainesta piispaksi.
Hän on antanut Jumalan siunauksen jo naisparillekin.
Kirkko tarvii hänenlaisiaan johtotehtäviin. pappiminäkin kirjoitti:
Johtava oppilaitospappi, kisapappi ja rovasti Leena Huovisessa on ainesta piispaksi.
Kirkko tarvii hänenlaisiaan johtotehtäviin.Nyt on muuten todella vähän naisia johtotehtävissä?
- VoiHuuto
pappiminäkin kirjoitti:
Johtava oppilaitospappi, kisapappi ja rovasti Leena Huovisessa on ainesta piispaksi.
Kirkko tarvii hänenlaisiaan johtotehtäviin.Kirkon tuho on hyvin lähellä!
- uusiaikaalkaa
Ai kun hienoa, jospa uskontonormisto vihdoinkin keksisi sielun ruumista tärkeämmäksi:
>> Susanna Koivulaa närästää pahoin kirkon osallistuminen Prideen.<<
Koivulan tapaisten äärikonservatiivien mielestä kansankirkkomme ehdottomasti tärkein tehtävä olisi sanoa jyrkkä ei homoseksuaalisuudelle.
Koivulan edustaman äärikonservatiivisuuden kantava voima onkin ihmisviha ja sen fanaattisuus täyttää jo sairauden tunnusmerkit.
Onneksi noita on vain muutama.Pe.ku kirjoitti:
Juu, heitä on kourallinen.
Heidän pakkomielteensä on olla paha toisille.Äärikonservatiivisuuden sisältö: uhriutuminen eli muiden syyllistäminen, ylenkatse eli piilotettu viha, joka nousee kokemustensa aiheuttamasta katkeruudesta. Ja hirvittävä kuolemanpelko tuohon päälle eli ei niillä ole helppoa itselläänkään.
Mutta silti noita ei osaa sääliä.
>> AA-yhdistystä pännii kirkon touhu <<
Niitä pännii ihmisten onnellisuus, elämänilo ja erityisesti ihmisten antoisa seksielämä.
Aa-yhdistystä pännii kirkossakin kaikki mikä ei ole tuomitsevaa, rajoittavaa ja muut ulos sulkevaa.
Jos Aa saisi päättää, niin ne naulaisi kirkon ovet kiinni ja jokaiselta sisäänpyrkijältä kysyttäisiin henkilöpaperit ja salasana.”Jos Aa saisi päättää, niin ne naulaisi kirkon ovet kiinni ja jokaiselta sisäänpyrkijältä kysyttäisiin henkilöpaperit ja salasana.”
Taisin kerran jo heittää tämän idean, kun keskusteltiin siitä, ketkä ovat ”oikeita” uskovia, että portsari on varmaan seuraava idea, miten karkottaa kirkosta mahdollisimman paljon jäseniä.
Totta toinen puoli, jos kirkosta halutaan tehdä jonkun pienen piirin juttu vaikka väkisin, niin ei se meidän kristittyjen asema ainakaan parane!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.373866- 100842
- 78642
- 50625
- 65615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei152594- 30576
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48557- 57556