Kotoraitti

Sosnomi

Millainen työpaikka on Kortesmäessä toimiva Kotoraitti? Onko kokemusta työskentelystä siellä?

26

5572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oon ollu ite kotoraitissa töissä. En voi suositella johtaminen on huonoa ja työntekijät eivät pysy kovin kauaan. Huonon johtamisen seurauksena. Itse irti sanouduin tuossa pari vuotta sitten tämä toinen omistaja ei ole sen jälkeen tervehtinyt minua yms. Ymmärrän tietenkin niitä jotka sinne menevät kun muuta vaihtoehtoa ei ole.

    • Aika holotna koko paikka

    • Anonyymi

      Kamala paikka kuortane. Esimies ylimielinen, aika nopiaa vaihtuu työntekijät

    • Anonyymi

      Jos ei muuta työpaikkaa löydy mistään niin mennään tuonne. Olin vähän aikaa töis, en suosittele

    • Anonyymi

      Moikka!
      Kokemusta minulla on erilaisista perhehoitoyksiköistä. Sosiaali-ja lastensuojelualalla olen ollut n. 6 vuotta. Asuin Seinäjoella jonkun aikaa ja sain paikan Kuortaneen kotoraitista. Aluksi oli ihan jees ja haastattelussa sai mukavan vaikutelman. Pian kuitenkin huomasin, että johdon puolella tökkii ja pahasti. Ikäväkseni sain nähdä kuinka ylimielistä johto oli niin asiakkaita- kuin henkilökuntaakin kohtaan. Johtamistaitoja tuon paikan esimiehellä ei juurikaan ole. Työvuoroissa tuli sekaannuksia, usein esimies ei vastaa puheluihin ja siinä joutuu pähkäilemään sitten ylsin asioiden kanssa.
      Perehdytystä ei Kuortaneen kotoraitissa ei myös juurikaan ollut.
      Usein mietin, että mistä tuon paikan johto ja esimiehet on ammattinsa hankkinut, koska aika epäasianmukaista toimintaa oli meitä henilökuntaa kohtaan.
      Aika pian hain toista paikkaa ja sainkin aika pian. Nyt olen paikassa, jossa henkilökuntaa arvostetaan ja meidän on hyvä tehdä töitä tällä alalla.

      • Anonyymi

        Hyvä tietää. Sinne haettiin työntekiää, nii tiiän minne en ainakaa haje


    • Anonyymi

      Kamala paikka olla töissä, onneksi lähdin.

    • Anonyymi

      Ovi käy tiuhaan.
      Tuttavani koki asiatonta kohtelua johdon taholta.

      • Anonyymi

        Voisitko kertoa vähä tarkemmin yvnä olen itse kans joutunu olla siellä lapsieni kanssa... Keksii syitä jne et lapset sais pois ja käy kokoaja melkee jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko kertoa vähä tarkemmin yvnä olen itse kans joutunu olla siellä lapsieni kanssa... Keksii syitä jne et lapset sais pois ja käy kokoaja melkee jne

        Tuttavani on ollut tuolla työntekijänä, ja koki, ettei saanut mitään tukea työhönsä, ja johto suhtautui alentavasti työntekijöihin. Tuttavani on seurannut alusta saakka ko. firman toimintaa, ja kertoi, että alunperin töihin vakkariksi valituista ehkä yksi oli talossa vuoden jälkeen. Ihmisten kanssa työskentelyyn ei kyllä sovi nämä omistajat, asiatonta, ylimielistä käytöstä. Asiakaskokemuksista tiedän, että muutama perhe ahdistui, koki että kontrolloidaan liikaa, ja vaaditaan asioiden menevän kuten oppikirjoissa, esimerkiksi vanhempi ei väsymystä saanut näyttää, vaan siitä tehtiin kauhea meteli ja huoli. Halusivat pitää asiakkaista kiinni. Lastensuojelu on rumaa bisnestä. Mutta on onneksi hyviäkin paikkoja, tuttavallani on pitkä kokemus ennen Kotoraittia toisesta yksiköstä, ja nyt on viihtynyt nykyisessä työpaikassaan (yksikkö myös) jo vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttavani on ollut tuolla työntekijänä, ja koki, ettei saanut mitään tukea työhönsä, ja johto suhtautui alentavasti työntekijöihin. Tuttavani on seurannut alusta saakka ko. firman toimintaa, ja kertoi, että alunperin töihin vakkariksi valituista ehkä yksi oli talossa vuoden jälkeen. Ihmisten kanssa työskentelyyn ei kyllä sovi nämä omistajat, asiatonta, ylimielistä käytöstä. Asiakaskokemuksista tiedän, että muutama perhe ahdistui, koki että kontrolloidaan liikaa, ja vaaditaan asioiden menevän kuten oppikirjoissa, esimerkiksi vanhempi ei väsymystä saanut näyttää, vaan siitä tehtiin kauhea meteli ja huoli. Halusivat pitää asiakkaista kiinni. Lastensuojelu on rumaa bisnestä. Mutta on onneksi hyviäkin paikkoja, tuttavallani on pitkä kokemus ennen Kotoraittia toisesta yksiköstä, ja nyt on viihtynyt nykyisessä työpaikassaan (yksikkö myös) jo vuosia.

        Ja omiin henkilökohtaisiin asioihin puuttui esim talous asioihin jne... Kaikkea saavat vanhemmat tuntemaan itsensä huonoiksi ja riittämättömiksi ja sen sellaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja omiin henkilökohtaisiin asioihin puuttui esim talous asioihin jne... Kaikkea saavat vanhemmat tuntemaan itsensä huonoiksi ja riittämättömiksi ja sen sellaista

        Antakaa olla


      • Anonyymi

        Homeessa? Sehän remontoitiin juuri ennen kuin firma muutti sisään. Mikä sen nyt olis homehduttanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttavani on ollut tuolla työntekijänä, ja koki, ettei saanut mitään tukea työhönsä, ja johto suhtautui alentavasti työntekijöihin. Tuttavani on seurannut alusta saakka ko. firman toimintaa, ja kertoi, että alunperin töihin vakkariksi valituista ehkä yksi oli talossa vuoden jälkeen. Ihmisten kanssa työskentelyyn ei kyllä sovi nämä omistajat, asiatonta, ylimielistä käytöstä. Asiakaskokemuksista tiedän, että muutama perhe ahdistui, koki että kontrolloidaan liikaa, ja vaaditaan asioiden menevän kuten oppikirjoissa, esimerkiksi vanhempi ei väsymystä saanut näyttää, vaan siitä tehtiin kauhea meteli ja huoli. Halusivat pitää asiakkaista kiinni. Lastensuojelu on rumaa bisnestä. Mutta on onneksi hyviäkin paikkoja, tuttavallani on pitkä kokemus ennen Kotoraittia toisesta yksiköstä, ja nyt on viihtynyt nykyisessä työpaikassaan (yksikkö myös) jo vuosia.

        Joo samaa itekin aikoinaan kotoraitilla työskennellessäni huomasin. Lastensuojelu raakaa bisnestä, valitettavasti ainakin tuossa paikassa. Aikani sitä touhua kattelin, mutta mun moraalini ei antanu myöden olla kotoraitis töis. (Kuortane)
        Nykyään eri paikas töis samalla alalla kuitenkin. En vois olla tyytyväisempi. Kotoraitilla näin, mitä lastensuojelu oli pahinmillaan, nykyses työs näen mitä se on parhaimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja omiin henkilökohtaisiin asioihin puuttui esim talous asioihin jne... Kaikkea saavat vanhemmat tuntemaan itsensä huonoiksi ja riittämättömiksi ja sen sellaista

        Tiiän ton tunteen tosi hyvin kun siellä ollut lasten kanssa asiakkaana 😞


    • Anonyymi

      Itellä kans asiakas kokemusta Ko paikasta, ihan vituttaa vieläkin heidän touhunsa ja muistan kaiken elävästi vaikka aikaa on kulunut n. 8vuotta.
      Työntekijät vaativat liikaa vanhemmilta, piti olla täydellinen. Sitä oppi entisestään esittämään "täydellisen äidin" roolia.
      He keksivät aina jonkin ongelman, ei saanut olla tavallinen. Jos meni hyvin, se oli huoli. Jos meni huonommin, se oli huoli. Mikään ei ollut hyvä.
      Silloin ihan aiheellisesti tyttäreni huostaanotettiin päihteidenkäytön seurauksena, mutta loppuvaiheessa aloin pelaamaan heidän kanssaan sitä samaa peliä. En jaksanut enää esittää muuta kuin, että kaikki oli hyvin, vaikka tosiasiassa vedin kamaa. He eivät sitä huomanneet, osasin esittää.
      Lopulta ollessamme koti lomilla soitin itse asialliselle Lastensuojelun työntekijälleni ja kerroin tilanteeni.
      Huolestuttavinta tässä varmasti se, että nuo alan ammattilaiset eivät nähneet kaman käyttöni lisääntymistä ja nimenomaan itse soitin lastensuojelulle..

    • Anonyymi

      varmaan pitäis tehdä oikein mainoslause "kotoraitti ei ole mikään koirankoppi sitten"
      Kuortaneellahan on lemmikkieläimiä varten sitten toinen paikka, että jäljelle ei voi jäädä kuin kysymys, oletteko mahdollisesti olleet väärässä paikassa, väärin sijoitettuna?
      ehkä ketään ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Olin sielä joskus töissä ja kyllä niin inhotti se niiden toimintapolitiikka. Lasten oikeuksista viis, kunhan tuo paikka vain sai rahaa. Eikä työntekijänä ollut hyvä olla. Sääliks kävi niitä perheitä, kun oli kuitenki muitakin parempia lastensuojelupaikkoja Suomessa olemassa.


    • Anonyymi

      Kannattaa kiertää tuo paikka kaukaa! Johto/ esimiestyö ammattitaidotonta/ ylimielistä. Mä ihmettelen miten tuo pulju on ylipätään edes pystys vielä. Huonot kokemukset tuola työskennellessä.

      • Anonyymi

        vähän alle 1milj liikevoitto et ihan hyvin kait menee.


    • Anonyymi

      On kokemusta, enkä suosittele 😓 täälä päin on paljon parempiankin lastensuojelun työpaikkoja. Kuortaneella homma kusee jatkuvasti. Esimiestyöskentely inhottavaa ja epäpätevä henkilöstö.

    • Anonyymi

      Olin sielä vähän aikaa. Kuortaneella siis. Ei toimi oikein mikää tuola, vaihdoin paikkaa. Älkää menkö sinne töihin.

    • Anonyymi

      Olen ollut lasteni kanssa kys. Paikassa asiakkaana
      En voi suositella kenellekkään. Aivan kamalia työntekijöitä oli silloin. Ja joka helvetin palaverissa keksittiin syitä miksi ei päästäis kuntoutuksesta pois. Onneksi oman paikkakuntani sossut alkoi jo ihmetellä asiaa ja päästiin lopulta lähtemään. Ainoastaan yhdestä työntekijästä jäänyt hyvä mieli näin jälkeenpäin hänellä oli sydän paikallaan ja kohtasi ihmisen ihmisenä ei vain tulon lähteenä. En riitä ymmärrys miten kys. Paikka voi vaan porskuttaa eteenpäin...

    • Anonyymi

      Hyvin tuntuu menevän ainakin taloudellisesti.

      • Anonyymi

        Varmaan menee kun rahastetaan lastensuojelutyötä monen sadan euron päivähinnalla, luulisi että laatu korvaa määrän heillä menee se täysin toisinpäin...


    • Anonyymi

      Kyllä sitä pian arvostellaan

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe