Missä jumala?

Etsiskelijä

Minua on alkanut kiinnostaa tämä jumala asia. Mutta missä tämän jumalan voi tavata?.
Monet siitä puhuu mutta kukaan ei sitä ole nähnyt.
Jos jok tietää niin kertokoot sen olinpaikan.

49

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet varmaan tietoinen että silmillä voi nähdä vain pienen osan valosta, ei juurikaan muuta.
      On tutkittu paljonkin että ihminen voi nähdä vain sen minkä tietää olevan mahdollista, sihen perustuu useimmat taikatemput, näkökyvyn rajallisuuteen.
      Itse ajattelen että "Jumala" on lähinnä kokemus. Jumala on rakkaus, kyllä rakastavien rakkauden pystyy jopa "näkemään".
      Muuten kokemusta tai tunnetta ei juurikaan silmillä voi nähdä.
      Jumala on rakkauden tunteessa, rakkauden kokemuksessa.

      • enkelikeila

        Rakkaus on kemiaa, joka on hyödyllistä. Jumala on vale, jota valehtelijat hyödyntää.


      • enkelikeila kirjoitti:

        Rakkaus on kemiaa, joka on hyödyllistä. Jumala on vale, jota valehtelijat hyödyntää.

        Kun kellään ei ole muuta kuin oma ymmärryksensä - rakkaudestakaan


      • ancient_egyptian
        enkelipallo kirjoitti:

        Kun kellään ei ole muuta kuin oma ymmärryksensä - rakkaudestakaan

        Vanha egyptiläinen viisaus. Löydät Hänet kaikkein pyhimmästä, sydämen kammiostasi. Ole vaiti ja mene sydämen kammioosi, siellä Minä Olen. Hiljaisuudessa. Läsnäolossa.


      • Keikarisale
        enkelikeila kirjoitti:

        Rakkaus on kemiaa, joka on hyödyllistä. Jumala on vale, jota valehtelijat hyödyntää.

        Papit puhuvat aina palon jumalasta. Vaikka eivät ole j äntä koskaan tavanneet.

        Papit puhu t kuinka kuolema on hyvä ja onnellinen olotila ei k ä tarvitse pelä t ä.

        Kenellä l ään eii ole ollut kuitenkaan kiire taivaasen


      • Keikarisale kirjoitti:

        Papit puhuvat aina palon jumalasta. Vaikka eivät ole j äntä koskaan tavanneet.

        Papit puhu t kuinka kuolema on hyvä ja onnellinen olotila ei k ä tarvitse pelä t ä.

        Kenellä l ään eii ole ollut kuitenkaan kiire taivaasen

        enkelikeilan puolesta liityn keskusteluun

        Papit puhuvat aina palon jumalasta. Vaikka eivät ole j äntä koskaan tavanneet
        Miten voit tietää?

        Papit puhuvat kuinka kuolema on hyvä ja onnellinen olotila ei k ä tarvitse pelätä.
        Miten itse puhuisit?


        Kenelläkään ei ole ollut kuitenkaan kiire taivaaseen.
        Miten voit tietää? Hyvinkin monet iäkkäät ihmiset ainakin sanovat -voi kun pääsisi pian pois


    • jumala-kanssamme
      • aistienärsykepuuttuu

        Pimeässä kellarissa kun aikansa viettää, kuulee jumalan äänen.


      • pyärävarastoss
        aistienärsykepuuttuu kirjoitti:

        Pimeässä kellarissa kun aikansa viettää, kuulee jumalan äänen.

        Jos tarkoitat itseäsi, jos palvot jumalanasi polkupyörän satulaa.


    • faoipfsdsd

      Jumala on ihmisten mielikuvituksessa.

      • Vain ja ainoastaan siellä eikä missään muualla.


      • Mitään ei ole ennenkuin se on ihmisen mielessä.


      • GalaxejaÄärettömiin
        enkelipallo kirjoitti:

        Mitään ei ole ennenkuin se on ihmisen mielessä.

        Miksi vain ihmisen?


      • Spiritushi
        GalaxejaÄärettömiin kirjoitti:

        Miksi vain ihmisen?

        Bravo. Henkimaailma on kaikkialla ja ei missään. mitään.


      • jamitä.sitte
        Spiritushi kirjoitti:

        Bravo. Henkimaailma on kaikkialla ja ei missään. mitään.

        Niinhän toi on, oliks muuta tähän tylsyyteen?


    • Jumala asia on aloittajan mielessä. Vain hän itse tietää mitä silloin on hänellä mielesä. Hän itse tietää sijaintinsa ?? luultavasti?

      • ei.ilman.gps

        Se on mielisairautta.


      • kaikkea.löytyy
        ei.ilman.gps kirjoitti:

        Se on mielisairautta.

        Mitäs esinettä sinä palvot?


    • Lähditkö Etsiskelijä tutkimaan mieltäsi.
      Mielessäsi täytyi olla "tämä jumlan" koska kirojitit sen tuohon aloitukseen.
      Siitä on hyvä alkaa, varoitan kuitenkin ihmisiän mitaisella kokemuksen varmuudella - mistään muualata et löydä selaista jumalaa kuin omasta mielestäsi. Siihen meidän jokaisen etsijän on tydyttävä, ei voi nähdä toisen ihmisen mieleen,- ajatukseen,- mielikuvaan,- Jumalaan
      Yhteien kokemus sensijaan on mahdollinen

      • et-näe-jeesuksen-jumalaa

        Jeesuksella oli hänen hulluutensa oma jumala.


      • Imma

        Jeesiä sanoi olevansa tie , totuus ja elämä.Joh.14:6. Ja Hän on myös Jumala.1Joh.5:20 Häneen minä haluan uskoa.


    • 12____13

      Ehkä auttaa, kun tietää:
      "Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
      Joh. 4:24

      "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
      1 Joh. 4:8

      • hyi.helvetti

        Sokea kun rakkaus, ei ole luottamista.


      • onmonenlaista
        hyi.helvetti kirjoitti:

        Sokea kun rakkaus, ei ole luottamista.

        Ai mihin? Mitäs sinä oalvot? Rukkasiasiko?


    • Tilanne.huolestuttava

      Onko Suomessa oikeasti näin paljon sairasta porukkaa.

      • öööhörrrrps

        Jos nyt edes avaisit vähän, että keitä tarkoitat ja millaista lukumäärää "näin paljon" tarkoittaa.


      • netonttuset
        öööhörrrrps kirjoitti:

        Jos nyt edes avaisit vähän, että keitä tarkoitat ja millaista lukumäärää "näin paljon" tarkoittaa.

        Kolme.


    • kaunuskossa

      Aloittaja, Jumala kutsuu selvästi nyt sinua. Rukoile että rakas Jumala annan minun löytää itseksi. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Joh. 14: 6. Rukoile että Jeesusta Kristusta tulemaan elämääsi ja antamaan vakuutuksen sisimpään että olet Jumalan lapsi.

    • ex_ev.lut

      Haluatko seurata jotain valmiiksi pureskeltua perinnettä, vai haluatko löytää Korkeimman Voiman ilman maallisia oppeja? Jälkimmäiseen ei kaikilla riitä tahto.

      Jokaiseen uskontoon kuuluu tyyppivikana se, että jokaisen jumala on oikea jumala ja muut on vääriä jumalia, ja että sinun pitää uskoa meidän jumalaan, tai muuten....! Oikean Jumalan tittelistä ihmisten mielissä taistelee yli 320 miljoonaa jumalaa. Kilpailu on jatkuvaa. Jossain tapauksessa jopa henkeä uhkaavaa. Kuka tahansa kristityistä voi jonain päivänä joutua muslimin uhriksi. Tai joku muslimi voi joutua pahoinpidellyksi islamin vuoksi. Tai kristinuskoinen voi pilkata jehovantodistajaa. Yms. Tavalla tai toisella eri uskontojen seuraajat on "väärässä" seurassa aina ulkopuolinen ja voi joutua vainon tai syrjinnän kohteeksi. Ja joskus voi käydä niin, että joudut oman uskontokuntasi uhriksi. Ja taas uskonnon seuraajan omasta näkökulmasta hän on "oikeamielinen", jolla voi olla vaikka "oikeus" turvautua väkivaltaan kerettiläisiä vastaan. Vallankäyttö, vastakkainasettelu, kilpailullisuus, uhkailut rangaistuksilla yms. on osa uskontojärjestelmän puolutuskoneistoa ja niiden harjoittaminen jopa velvollisuus rangaistuksenkin uhalla. Monta tuhatta vuotta elämä on kurjistunut uskonsotien, uskonnollisen vainojen, syrjimisen, vallan käytön jumalien nimeen, "oikeamielisen" väkivallan jne. vuoksi, niin ei sitä voi sanoa odottamattomaksi ilmiöksi, että ihmiset alkaa nähdä ateisminkin oikeana ratkaisuna.

      Jos mietitään asiaa valintakysymyksenä, niin harvoin kukaan voi valita uskontoaan. Siihen synnytään, kasvetaan, pakotetaan, tai johdatellaan muilla keinoilla. Monille suomalaisista kristinusko on automaatio, koska se on Suomen valtauskonto. Sitä ei välttämättä edes osata kyseenalaistaa, koska yhden totuuden mielikuva on kiistämätön ja vahva. "Tämä on ainoa oikea uskonto, jonka kautta saat yhteyden ainoaan oikeaan jumalaan". Se on uskontojärjestelmän psykologista valtaa.

      Itse uskon Korkeimpaan Voimaan, mutta en kristinuskon kautta, enkä muunkaan maallisen uskontojärjestelmän kautta. En löydä yhdenkään uskonnon jumalkuvista mitään yhteyttä. Näen niiden kuvien takana vain sen todellisen vallan, eli ihmiset, jotka oikeuttavat valtansa jumalkuvansa nimessä. Minulle aito Korkein Voima on ainoa olevainen ilman yhtäkään maallista oppia ja johdatusta. En nimittäin usko, että Korkein Voima vaatii meiltä rituaaleja, värin tunnustamista, kisailua, symbolien yms. käyttämistä. Ei Häntä tarvitse manata esiin. Puhdas Usko riittää. Omasta mielestäni kaikenlainen rituaalisuus, mantrat, asusteet, univormut, esineet, symbolit jne. on pelkkää koreilua ja suggerointia. Mieti tunteitasi, kun astut kirkkoon. Saatat kokea heti kynnyksen takana "yhteyttä" tai jotain "hengellistä". Miksi? Kirkko, symboliikka, perinteet, uskomusopit jne. suggeroi sinua kokemaan hengellisen ilmapiirin, koska se on opittua, ja opetettua. Kokeile, miltä puhdas usko tuntuu ilman maallista suggerointia, ilman oppeja ja johdatuksia. Kun erosin evlut-kirkosta, mikään sisälläni ei muuttunut, enkä ole hylännyt Korkeinta Voimaa.

      • poljeitte

        Polkupyörän satulaa ei oleminun mielstäni kyllämitään järkeä palvoa, enkätodellakaan aiomietiä tunnemaailmaani, sellaisen kapineen takia.


    • soitto

      Aloittajalle. Jos olet tosissasi kysymyksesi kanssa, soita sinua lähimpänä olevaan joko Vapaakirkkoon tai Helluntaiseurakuntaan, kerro asiasi pastorille ja pyydä päästä puhumaan asiasta kanssaan. Usko että saat vastaukset kysymykseesi, ja sitten sinun on helpompi tietää oletko valmis vastaanottamaan uskon. Usko on Jumalan lahja ja sen löytäminen on täysin mahdollista. Jos olet tosissasi sinulle julistetaan syntisi anteeksi ja saat tukea ensi askelissa uskovana seurakunnissa.

    • Heprealaisille:
      13:2 Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan.

      13:2 Huoneesen ottamista älkäät unohtako; sillä sen kautta ovat muutamat tietämättä enkeleitäkin huoneeseensa ottaneet.

      Intialaisilla on lisäksi monia pyhiinvaelluspaikkoja, joissa he uskovat olevan mahdollista kohdata Jumalan ja joskus aika ajoin on tapahtunut jopa niin, että Vrdanava taivas on laskeutunut maan päälle. Seuraavaksi sellaista kaiketi odotetaan laskeutuvaksi Mekkaan ainakin pieneksi hetkeksi.

      Jumalan inkarnaatioita tai avatareja on kyllä maan päällä aika ajoin laskeutunut kun uskonto on jollakin tavalla taantunut. Sri Prabhubada lienee ollut sellainen ja myös on tänä päivänäkin joitakin intialaisia Swameja, joita voidaan melkoisella varmuudella pitää lähes avatareina tai heidän veroisinaan.

      Itse olen kohdannut Kristuksen ja Kolmannen taivaan Ilmestyksessä 2003, mutta voidaan sanoa, että miksi oikein tahdot kohdata Jumalan sillä itse olen saanut Jumalan kohdatessani lähinnä vain huonoja uutisia ja näkyjä siitä, että maailman tilanne käy yhä pahemmaksi ja vaikeammaksi.

      Suurin toivo on laitettava Imaami Mahdin tulemukseen sekä Profeetta Isaan, mutta loppujen lopuksi hekin saattavat olla tuhon tuojat koko tälle nykyiselle sukupolvelle tai jopa koko vuosituhannelle. Niinhän Jeesuksenkin piti pelastaa juutalaiset, mutta vuonna 70 jKr Jerusalem, temppeli ja kansa tuhottiin.

      • joopajoojoo

        Kaikenmaailman mahdeja riittää tässä maailmassa, ei niiden perässä jaksa kukaan täysjärkinen lähteä juoksemaan,kun niiden loruthan jo muutenkin arvaa...!


      • Jaa voihan olla, että olen itse mies, joka tarttuu kymmenen tai jopa kahdenkymmenen Mahdin helmaan, mutta toiset ovat kuin kymmenen miehen joukossa olevia, jotka tarttuvat yhden Juudan miehen helmaan ja sanovat : Tahdomme seurata sinua sillä olemme nähneet , että Jumala (Immanuel) on kanssasi.

        Yksi tarvitsee 20 Mahdi , mutta toinen tarvitsee yhden Juudan heimon miehen. Eli Nasaretilaisen. Sanoihan Jeshua : Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, se kirkas kointähti! Mä olen itse niin jälkeen jäänyt , että tarvitsen 1000 opettajaa. Mutta monet ovat ajan hermoilla.


    • antikirkonmies

      Taasen paljatui kuinka paljon näitä pappien keskuudessa on hyväksikäyttäjiä.
      Jos se jumala on olemassa niin miksi se ei rangaise näitä rikollisia pappeja ja kirkonmiehiä. Jos jumala pystyy kaikkeen niin sehän poistaisi näiltä raiskaajilta ja pedofiilelitä kalut millä raiskaus suoritetaan

      • ihmisenitte

        Ei kun ihmiten pitäisi itse osata päättää rangaistukset ja lait tällaisiin asioihin syyllistyneille.


    • ÄläpäsHötkyile

      Tästä yhtälöstä on ratkaistava ensin etsittävän kohteen olemassaolo. Onko sitä olemassa ensinkään. Ennen sitä on mieletöntä pohtia missä tämä etsittävä kohde on. Sen jälkeen on tiedettävä millaisia fyysisiä ominaisuuksia tällä kohteella on, eli miten se on tunnistettavissa.

      Toisin sanoen tällä hetkellä käytettävissä olevien tietojen perusteella ei ole perusteita etsiä vastausta aloituksessa esitettyyn kysymykseen.

      • Uskomuspohjasi

        Miksi fyysisiä?


      • selöytyykyllä
        Uskomuspohjasi kirjoitti:

        Miksi fyysisiä?

        Pyörä löytyy pyörävarstostatai pihamaalta, telineestä!


    • Vakava aivovaurio tai aivosyöpä sekä tietysti iän mukanaan tuomat erilaiset aivorappeumat auttavat löytämään jumalan.

      Terveet eivät olematonta löydä.

      • ÄläpäsHötkyile

        Ei ihan noinkaan. Suurin osa uskovaisista on omaksunut uskonsa kotoa saadusta mallista. Loput ovat sitten niitä, jotka jonkinlaisen hädän hetkellä ovat etsineet turvaa "kaikkivaltiaalta pelastajalta".

        Tälläisiä hädän hetkiä aiheuttaa tyypillisesti vakava masennus tai muu sairaus, yksinäisyys, päihteiden väärinkäyttö, vankikakierre yms ei toivottu tilanne. Näihin tilanteisiin kun sotkeutuu taitava uskoaan markkinoiva manipuloija, niin herkästi siinä epätoivoinen kansalainen syö tarjotun madon koukkuineen.


    • Sorsamies

      Minä rukoilin aamulla jumalaa että antaisi minulle yhden Sorssan saaliiksi kun lähden Sorsajahtiin päivällä. Ei vaan niin käynyt 2 lintua näin ja niillä oli siivet jolla lensivät pakoon.
      Tämä rukous tuli mieleen kun sotaan lähtevät rukoilee jumalaa että ei itse kaatuisi, vaan saisi paljon tapettua vihollisia.
      Voidaan kai verrata lintujahtia sotaan lähtöön. En tiedä miten se sodassa toimii kun molemat rukoilee jumalaa avuksi?. Kait täällä joku voi sen kertoa.

      • mene.nukkkumaantakaisin

        Oliko se sun uni?


    • kaunuskossa

      Soramiehelle. Yleensä kai on niin, että kun soditaan, niin ainakaan Raamatun Jumala ei ole molempien osapuolien kanssa mukana. Uuden testamentin aikaan ei ole Jumalan tahto, että ihmiset riitelevät tai kansat sotivat keskenään. Ainakin toinen osapuoli on väärässä ja toinen on pakotettu puolustautumaan vihollisen hyökätessä. Usein molemmilla puolilla on väärät motiivit, vallanhimo, kateus ja hyökätään toisen alueille. Sodat alkavat usein että valtion johtajat päätyvät kiistaan tai toinen heistä röyhkeydessään tunkeutuu toisen alueille ja silloin on armeijan pakko puolustautua. Syyttömät kansalaiset joutuvat tappamaan toisiaan. Olen kuullut tapauksia, että uskovainen sotilas on rukoillut, ettei joutuisi tilanteeseen että tietoisesti joutuu tappamaan toisen maan ihmisen tai on jopa suojellut vihollisen henkeä kohdatessaan hänen. Niin sitten on ollut ihmeellinen varjelus ja ei ole tarvinnut apua tai heittää ammuksia koko sodan aikana. Ei kaikki uskovaiset edes oi käydä sotapalvelusta jossa opetetaan tappamaan.
      Jumalalta voi rukoilla pieniäkin asioita, mutta olen ollut kauan uskossa ja en nyt sentään pyydä Jumalalta asioita, jotka eivät ole minulle välttämättömiä. En usko että syksykesän luontoreissusi meni hukkaan vaikka sorsat saivat jäädä vielä lentämään.

      • nää_on_näitä

        Olisiko mahdollista lukea Tuhlaajapoika kertomus jälleen kerran.
        Jumala salli pojalleen mennä maailmaan ja käydä sotaa ja taistella mielin määrin ja eräänä päivänä poika huomaa että kaikki tämä on pelkkää turhuutta ja palaa Isän kotiin.
        Aatamia ei estetty syömästä, ihmistä ei estetä tappamasta samoin ajattelevia -siis tappamiseen uskovia.

        Eräänä päivänä vain huomataan että Totuus ei ole tappamisessa eikä taistelussa maailmassa. Maailma on se kuvitelma paratiisiin ulkopuolella. Mailma on niiden jotka uskovat omistavansa ainoan oikean opin.

        Aloittaja tietää kaikki maailman näyt: "Monet siitä puhuu mutta kukaan ei sitä ole nähnyt." kuitenkin kyselee.
        Jos ihmiskunta on 13miljardia tai jotain vanha ja tiedän niiden kaikkien näkemiset, ja silti kyselen??


    • kauanuskossa

      Sinä jota Jumala ja uskonasiat kiinnostavat tule Facebook-ryhmään : Todistuksia Jumalan voimasta tai Vapaiden suuntien kristityt (Jeesus on Herra). Ryhmissä keskustelevat uskovat ja rienaajat ja häiritsijät lentävät pois.

    • Kuultuvain

      2. Moos. 33:20

      Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon."

    • Sillä yksikään ihminen joka on palannut takaisin Isän kotiin ei enää synny maailman elämään
      2. Moos. 33:20

    • 896klui

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe