Tulen koirista surumieliseksi

Koirankaa

Koiran elämää

Yllättäin jouduin seuraamaan koiran elämää. Menin ystäväni luo yöksi ollessani toisella paikkakunnalla, hänen asuntonsa kun oli vapaana hänen itsensä ollessa vastaavasti reissussa. Asunnossa oli koira, jonka ulkoiluttaminen ja ruokkiminen oli tehtäväni. Yhtäkkiä jouduin hyvin lähelle toista elävää olentoa, en ollutkaan asunnossa yksin.
Koiran nimi oli Cindy, se oli sellainen puudeli, isokokoinen kylläkin, ei lyhytjalkainen kuin ne joita olin aiemmin nähnyt. Koira oli kyllä melkoisen kiltti. Heti kun tulin asuntoon se tuli viereeni ja istahti siihen, kiinni jalkaani. Olin ollut huolestunut siitä, että jos se vaikka on vihainen, yrittää puolustaa asuntoa sinne tulijaa vastaan. Ei ollut vihainen.
Cindy toi minulle koko ajan vaaleanruskea pientä nallea. Se piti nallea keskeltä, käveli luokseni nalle hampaissaanja katsoi minua. Tai ei siitä tarkasti tiennyt mihin se katsoi kun sen silmät olivat niin mustat. Yritin ottaa siltä nallea. Se ei antanut. Omistaja oli sanonut, että Cindy ei saa mennä sohvalle. Se yritti mennä koko ajan. Ajoin sen siitä pois ja toruin sitä. Se tuli pois, meni omalle makuupaikalleen ja katsoi sieltä minua. Kohta se meni uudestaan. Ajoin sen pois sängystä. Katsoin sitä ja sanoin sille lujalla äänellä, että ei saa mennä. Jonkun ajan päästä se lopetti eikä yrittänyt enää kertaakaan mennä sinne.
Cindy katsoi minuun melkein koko ajan, ja yritti tuoda nallea. Yritin ensin ottaa nallea pois, sitten en enää jaksanut ja annoin sen olla siinä nalle hampaissaan. Välillä se yritti tuoda tennispalloa. Kun se antoi sen minulle, heitin sen pois ja se säntäsi tassut lattialla liukastellen sitä hakemaan.
Se oli hoikka koira, hyvin kaunis. Cindylle ei saanut antaa paljoa ruokaa. Sille annettiin ruokaa vain kerran päivässä. Se söi kaiken. Se olisi syönyt ruokaa niin paljon kuin sille olisi antanut, ja sitten oksentanut. Mietin oliko sillä bulimia.
Kun lähdin asunnosta pois, Cindy ei tiennyt, milloin tulisin takaisin. Se jäi yksin, katsomaan minua, ei haukkunut. Kun tulin takaisin se tarjosi minulle nallea ja seurasi minua.
Cindy oli hellyydenkipeä, usein se tuli lähelle ja pani alaleuan reidelleni. Silitin sitä silloin ja ajattelin, että hellyys ja fyysinen läheisyys on se asia, jota itsekin elämässä kaipasin.
Cindy saattoi käpälällä koputtaa minua, ja näytti että hänellä on nalle. Cindy ei tajunnut sitä, että nalle oli jo vanha juttu, olin jo nähnyt sen. Silti se tarjosi sitä aina uudestaan. Cindy ei voinut käsittää sitä, että se oli minusta ehkä tylsä juttu jo. Cindy ehkä luuli, että en huomioisi sitä kun sen katsoo minua. Tosiasiassa huomasin kyllä Cindyn, tunsin sen läsnäolon ja halun olla kanssani sisälläni. Tulin koirasta hieman surumieliseksi.
Varhain aamulla Cindy reagoi jokaiseen käännähdykseeni sängyssä. Tuli katsomaan, joko heräisimme. Silitin koiraa ja käänsin kylkeäni. Hetken päästä koira meni pois. Kiltti Cindy oli, vaikka yritti alussa mennä sohvalle, vaikka ei saisi.

8

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinvoikäydä

Voi, on vaara saada koirakuume, joka ei helpolla paranekkaan.Siihen auttaa vaan oman koiran pennun osto.No, itseppä otit riskin, kun lähdit Cindyn kämpille.

• Koirankaa

Jotain tuttua tuossa oli, siinä että Cindy katsoi minua herkeämättä tai asettautui lopulta makaamaan johonkin lähelleni. Siinä että Cindy esitteli minulle nalleaan, tai että toi kuonoaan kiinni johonkin ruumiinosaani ja piti sitä siinä. Niin, sehän se on, kun on rakastunut toiseen. Silloin haluaa katsoa, olla lähellä, tuntea kosketuksen, minkä tahansa, vaikka autossa jos pääsisi toisen viereen istumaan ja voisi tuntea toisen olkavarren paineen ihollaan, tai reiden kosketuksen omaan reiteen. Muuta ei tarvitse, että voi olla onnellinen. Ihmisellä on Facebookiin lisätty kuva, puujalkavitsit, tanssin maneerikuvio. Ne on meidän nalleja, joita koetamme ihastuksellemme esitellä. Onko ne oikeastaan nallea kummempia? Kaikki vain riippuu siitä, miten toinen haluaa toiseen suhtautua, haluaako tykätä, nauraa tai hymyillä. Sitäkin mietin, että jos Cindy menisikin pois, menisi toiseen huoneeseen, ei välittäisi esittele enää nalleaan. Että kun toinen ei haluakaan enää katsoa toista kasvoihin, tykkääminen ei kiinnostaisi, vitsi ei naurattaisi, eikä tanssin aikana kasvoilla olisi hymy, vaan hapan kyllästyminen.
      Olin ollut Cindyn kanssa kaksi päivää, oli ilta ja olimme alkamassa nukkumaan. Makasin vuoteellani, luin lukulaitteeltani sähkökirjaa. Cindy tuli vuoteeni viereen ja laski nallen siihen, aivan hartiani viereen, ja istui alas minua katsellen. Nalle ei ollut hampaissa, se oli minun vuoteellani. Kun en ottanut nallea, Cindy käveli kauemmas, kolmen- neljän metrin pääjä, istahti sinne ja katsoi sieltä minua. Minä annan nallen sinulle. Sinä saat sen.

Oli aamu, isäntä, ja isännän mukana ollut toinen koira, tulisivat tänään. Söin aamupalaa. Cindy makasi lähelläni lattialla, kyljellään, kaula ojennettuna, poski ja kuono lattiaa vasten, jalat oikoisenaan, täysin rentona.
      - Cindy, sulle tullee kohta kaveri, sanoin rauhallisesti ja katsoin Cindyä.
      Cindy hyppäsi jaloilleen ja haukahti kahdesti, katsoi minua. Ihmettelin, kun se koko aikana mitään haukkunut ollut. Miten se nyt noin innostui? Samassa koira käveli ikkunan luo ja alkoi tuijottaa herkeämättä ikkunasta ulos. Mitä ihmettä! saikähdin. Ymmärtääkö se puhetta? Hyvänen aika. Olisinhan minä voinut sille sanoa, kun lähdin aamulla pois, että tulen siinä puoli neljän maissa, käydään sitten pissillä.

• iuetoyueuey

Cindy on tuonut nallea houkutellakseen sinua vetoleikkiin, jossa Cindy olisi voinut leikillään murista ja vetää kanssasi nallea. Toisaalta Cindy toi nallea osoittaakseen kuinka tyytyväinen ja kiitollinen se on että olet siinä, ja halusi palkita sinua nallen kanssa. Oma koirani Basset Hound toimii samalla tavalla.
      Bassetillani on useita pehmoleluja, ja joskus se tuo niistä useammankin esim ulko ovelle, ja yhden kantaa minulle ja painaa lelun reittäni vasten. Siitä tietää että kaveri toivoo että lähdettäisi ulos kävelemään. Jos sillä on todella kova vessahätä alkaa se haukkua.
      Jos muuten vain huvin vuoksi toivoo ulospääsyä, silloin kerkiää tuoda leluja.
      Aina kun laitetaan valjaita Bassettini käy vielä juosten hakemassa pehmolelukasastaan jonkun lelun jonka kiikuttaa pian vielä kiitokseksi minulle kun valjaat kädessä odotan että tulee luokse että saadaan valjaat kiinni.
      Koirat ovat kirjaimellisesti ihmisten parhaita ystäviä.

• iuetoyueuey

Ai niin, ja vetoleikeissä pitää aina antaa koiran voittaa:-))

• eikuulu-

Jos koiran antaa voittaa luulee se olevansa johtaja

• Kyllä ehdottomasti ihmisen paras ystävä on koira.

• päivitätietosi
        eikuulu- kirjoitti:

Jos koiran antaa voittaa luulee se olevansa johtaja

"Jos koiran antaa voittaa luulee se olevansa johtaja"

Tuo on NIIN vanhentunutta tietoa!

• Noinhan se varmasti meilläkin menisi.
      Kun olit ainut ihminen joka oli saatavilla se esittää rakkaimpiaan lelujaan mitä sillä on.
      Se ei ota tippaakaan huomioon oletko jo nähnyt lelun vai et. Se on sille itselle rakas ja pitää siitä kiinni. Ehkä läheisin sillä hetkellä oli se lelunalle.
      Sinänsä saattoi koittaa jo aiemmin kiellettyjä paikkoja ja koirahan ei välttämättä ja varsinkin jos komentaja on vieras ihminen, usko siihen heti.

Lopputulos: Pärjäsit Cindyn kanssa hienosti. Koira yritti käyttää sinua hyväkseen mutta et antanut periksi. Kompromissi oli toivottu. Siinä tarvittiin vain useita toistoja puoleltasi ja että sait koiran tajuamaan sen että kielletyt ovat edelleen kiellettyjä omistajien poissaolosta huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8630
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2459
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2281
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2092
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1747
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1470
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1043
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe