Pitääkö opiskella Talmudia?

Ei. Miksi? Koska emme seuraa rabbeja vaan Jeesusta.

4

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä video Messiaaniselta rabbilta: https://www.youtube.com/watch?v=0K-qi7bCGIs

Joh. 4:22
      22 Te kumarratte sellaista, mitä ette tunne, mutta me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta.

• Tässä on toinenkin erinomainen video koskien suullista ja kirjallista lakia. Tuo suullinen lakikin kyllä kirjoitettiin ylös ja se tunnetaan Talmudina. Videossa selitettiin mm. seuraavia Raamatunpaikkoja:

Mark. 7:3
      3 Fariseukset sen paremmin kuin juutalaiset yleensäkään eivät näet käy aterialle ennen kuin ovat pesseet kätensä, vaikkapa vain tilkkasella vettä. Näin he tarkoin noudattavat isien perinnäissääntöä.

Mark. 7:6-13
      5 Niinpä fariseukset ja lainopettajat kysyivät Jeesukselta: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät elä isien perinnäissääntöjen mukaan, vaan aterioivat epäpuhtain käsin?"
      6 Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu:
      -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan,
      mutta sen sydän on kaukana minusta.
      7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä.
      8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä."
      9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne. 10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. 11 Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', 12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi. 13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista."

Nämä (siis Talmudin) perinnäissäännöt eivät tulleet Jumalalta vaan ne olivat ihmisten perinnäissääntöjä.

Erinomainen video tämä rabbi Schneiderin video.

https://www.youtube.com/watch?v=uTEJjruYFKU

• PyhäSantaKaikkivaltias

Minä seuraan Joulupukkia. Minulla on oikeus uskoa Häneen siinä kuin teillä jeesuksiinne. Olette harhaoppisia, mutta minun Joulupukkini on tie autuuteen, totuus ja elämä, koska minä uskon niin!

• pyhpyh293867498234

Sinä saat uskoa mitä haluat matkallasi helvetin tuleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      171
      8441
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      452
      7590
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3880
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      160
      3662
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3054
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2785
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      43
      2050
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2046
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1883
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1751
    Aihe