TMV Patmoksesta ja netistä

Taivaan ja maan väliltä - Marja Rantanen ja Juha Ahvio vastaavat kirjallisesti lähetettyihin kysymyksiin
Toim. Helvi Jääskeläinen

Radio Patmos
tai tästä linkistä
https://patmos.studio24.fi

Ei tule kesäaikaan Deiltä.

24

597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyksiä

Kiitos kun muistutit.

Satuin tänään kuulemaan Patmos Radiosta, että kirjallisia kysymyksiä Taivaan ja maan väliltä -ohjelmaan voi lähettää osoitteella [email protected]

• usko.vainenEiRek

Kiirellisissä tapauksissa ja kysymyksissä voi soittaa:

Radio Patmos 0600-16870

Näin pääsee ohi jonojen kysymään asioita.

• rahakelpaamullekin

Suattaapi vähän maksaa tuo telehvoonirupattelu.

Lahjasi yhdellä puhelinsoitolla:
        Kiireisin tarve: 0600 16500 (21,28 € pvm)
        Lastenapu: 0600 16100 (21,28 € pvm)

Radio Patmos 0600-16870 (29,46 € pvm)

• usko.vainenEiRek

Herran asiaa kun rupattelee ei rahan menolla ole väliä!

• interventio

Et ole pelkkä trollipeikko vaan olet vielä valhettelijakin. Sinä joka varastit aloittajan nicin.

Sananl. 10:18 "Joka salavihaa pitää, sen huulilla on valhe, ja joka parjausta levittää, on tyhmä."

• interventio kirjoitti:

Et ole pelkkä trollipeikko vaan olet vielä valhettelijakin. Sinä joka varastit aloittajan nicin.

Sananl. 10:18 "Joka salavihaa pitää, sen huulilla on valhe, ja joka parjausta levittää, on tyhmä."

Tämä sama trolli vainoaa minua myös muilla palstoilla. Huvinsa kullakin :(

• rahakelpaamullekin kirjoitti:

Lahjoiutuspuhelimiin ei yleensä rupatella :D

• q.v

Epäeettistä linkata tuollainen 0600 numero ja olla mainitsematta kuinka paljon soitto maksaa.

• rahakelpaamullekin kirjoitti:

>Radio Patmos 0600-16870 (29,46 € pvm)

Jee-sus!

Toki jos näin joutavista asioista saa "kiireellisen" aikaiseksi niin kolme kymppiä on tyhmälle ihan oikea rangaistus.

• q.v kirjoitti:

Epäeettistä linkata tuollainen 0600 numero ja olla mainitsematta kuinka paljon soitto maksaa.

Eikös siinä ole lahjoituksen hinta❓
        Hieraise silmiäsi 😂

• Ajatella, että sinä Repeliini olet vanha mies ja omien sanojesi mukaan oikein akateemisesti koulutettu 😂😂😂

• interventio
        usko.vainen kirjoitti:

Tämä sama trolli vainoaa minua myös muilla palstoilla. Huvinsa kullakin :(

Kiusa se on pienikin kiusa. Vai onko se niin että asiallinen keskustelu keskustelupalstalla on vaikeaa ja jollekin trollipeikolle ihan mahdotonta.

Olen kuunnellut TMV-ohjelmia niin kauan kuin niitä on tullut. Itse en ole koskaan soittanut sinne. Olen yleensä ne vastaukset saanut muualta. Mutta on hyvä asia että on tuollainen ohjelma missä kysymyksiin vastataan.

• Kirjakääröt

Mark.1:32 Biblia (1776) Mutta ehtoona, kuin aurinko laski, toivat he hänen tykönsä, kaikkinaisia sairaita ja perkeleiltä riiatuita. Kirjoitetaan: kaikki naisia. Siis ei yhtään miestä!

• pienipersoona

Siitä paratiisin omenashowsta yleensä syyllistetään Eevaa. Mutta mieshän oli perheenpää ja hänen olisi pitänyt pitää perheestään huolta. Mutta mitenkäs kävikään! Aadam ei saanut suutaan auki ja sitten hän vaan söi sitä kiellettyä hedelmää itsekin. Aadam sai ohjeet Jumalalta, mutta Eeva oli saanut vain toisen käden tietoa. Aadam sitten syytti Jumalaa joka oli antanut hänelle tuollaisen naisen joka syötti miespoloiselle väärää omenaa. Tai mikä hedelmä nyt sitten lienee ollutkaan kyseessä.

Kuulostaako tutulta? Nykyisinkin moni mies on hyvin passiivinen ja sitten jonkun täyutyy päättää perheen asioista tai asioista yleensä ja passiivinen mies jää tossun alle. Näinkö sinullekin on käynyt, katkeroitunut puskajussi kirjakääröjesi takana?

• Kirjakääröt
        pienipersoona kirjoitti:

Siitä paratiisin omenashowsta yleensä syyllistetään Eevaa. Mutta mieshän oli perheenpää ja hänen olisi pitänyt pitää perheestään huolta. Mutta mitenkäs kävikään! Aadam ei saanut suutaan auki ja sitten hän vaan söi sitä kiellettyä hedelmää itsekin. Aadam sai ohjeet Jumalalta, mutta Eeva oli saanut vain toisen käden tietoa. Aadam sitten syytti Jumalaa joka oli antanut hänelle tuollaisen naisen joka syötti miespoloiselle väärää omenaa. Tai mikä hedelmä nyt sitten lienee ollutkaan kyseessä.

Kuulostaako tutulta? Nykyisinkin moni mies on hyvin passiivinen ja sitten jonkun täyutyy päättää perheen asioista tai asioista yleensä ja passiivinen mies jää tossun alle. Näinkö sinullekin on käynyt, katkeroitunut puskajussi kirjakääröjesi takana?

1Moos.3:2 Biblia (1776) Niin vaimo sanoi kärmeelle: me syömme niiden puiden hedelmistä, jotka ovat Paradisissa. 1Moos.1:29 "ja kaikki puut, jossa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.

• 1234567---

Niin vastailevat kysymyksiin. Olen heitä kuunnellut jonkin verran. Heillä on vielä vahva peite silmillä mitä sapattiin tulee. Heidän tulisi heittää pois peite silmiltä ja nähdä, että sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

• Toki jokainen kristittykin viettää sapattia mutta pälvä vaihtelee 😉

• 1234567---
        usko.vainen kirjoitti:

Toki jokainen kristittykin viettää sapattia mutta pälvä vaihtelee 😉

Olet erehtynyt jos luulet, että sapatti on mikä päivä tahansa, vaihtelevasti.

Luterilainen katekismus vuodelta 1948 kertoo toista. Kymmenenkäskyä. Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo: Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua VIHAAVAT, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.

Kun kävin aikoinani Luterilaisen rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa, myöskin sapattikäsky: Muista pyhittää lepopäivä seitsemäspäivä on Herran sinun Jumalasi sapatti jne....

Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton. . Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

• oletko.sinä.juutalainen
        1234567--- kirjoitti:

Olet erehtynyt jos luulet, että sapatti on mikä päivä tahansa, vaihtelevasti.

Luterilainen katekismus vuodelta 1948 kertoo toista. Kymmenenkäskyä. Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo: Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua VIHAAVAT, mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.

Kun kävin aikoinani Luterilaisen rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa, myöskin sapattikäsky: Muista pyhittää lepopäivä seitsemäspäivä on Herran sinun Jumalasi sapatti jne....

Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton. . Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

Jeesus ja Paavali ovat eri mieltä kanssasi.

• 1234567---
        oletko.sinä.juutalainen kirjoitti:

Jeesus ja Paavali ovat eri mieltä kanssasi.

Sapatti annettiin paratiisissa 2000-vuotta ennen kuin juutalaisia oli edes olemassa. Jeesuskin sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten, siis kaikille ihmisille.
        Jeesuskin meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Lue Apostolien teoista kuinka Paavali piti kokuksia myös sapattisin.

Sapatti on Jumalan merkki.

• Ellenille
        1234567--- kirjoitti:

Sapatti annettiin paratiisissa 2000-vuotta ennen kuin juutalaisia oli edes olemassa. Jeesuskin sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten, siis kaikille ihmisille.
        Jeesuskin meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Lue Apostolien teoista kuinka Paavali piti kokuksia myös sapattisin.

Sapatti on Jumalan merkki.

Ei Jumala käskenyt Aadamia ja Eevaa viettämään sapattia eikä itsekään viettänyt kuin yhden kerran lepopäivän luomistyönsä jälkeen.

• nimeni.on.Hästesko

Onko tuo Hepe Artsin muija?

• lahjaksi

Mitäs Jeesus sanoi: "Ilmaiseksi olet saanut, ilmaiseksi antakaa." Miksi kyseiset MR ja JA eivät kohtaa kasvokkain kysyjiä, vaan keräävät rahat teknisten laitteiden välityksellä? Ei vaikuta vilpittömältä Jeesuksen seuraamiselta.

• kaksiko

Onko nämä kyseiset ihmiset ainoita, jotka voivat vastata? Eikö Patmokseen kuulu muita opettajia kuin nämä kaksi? Vaikuttaa ihmiskeskeiseltä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      201
      4355
    2. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3476
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      244
      3418
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2355
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1993
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1619
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      1310
    8. Onko Kuhmossa salapareja

Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1258
    9. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1218
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1141
    Aihe