Köyhän valinta

roletaari

laadukkaaksi proteiiniksi. Vain yksi, eikä mitenkään erinomainen esimerkki mutta on eräs laskentatapa.

Ostin tänään punalappuisen pakkauksen brpolerin koipireisiä. 3kpl. Paino 1280g.
Kilohinta 2,24€. -30% > 1,57€/kg.
Paistoin uunivuokassa. Söin yhden ja perkasin lihat talteen kahdesta muusta.
Perkuujätteitä kertyi 215g mukana kaikki, mm. nahka jonka laitan normaalisti risottoon antamaan makua.

Nettopaino 1065g. Hyvälaatuisen proteiinin kilohinnaksi tulee 1,89€.
Kolmen koiven pakkaus riittää vähintään kolmeen tuhtiin ateriaan, riippuen lisukkeesta.
Normaalisti syömme muijan kanssa tuollaisesta vähintään kaksi, tavallisesit kolme kertaa.
= 4 - 6 henkilöateriaa! = 0,60 - 0,40€/henkilöateria.

Huonompaaa saa halvemmallakin mutta laadusta tinkimättä!

8

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostin muutama päivä sitten 400 g naudan paistisuikaleita ja 3 isohkoa herkkusientä. Paistoin suikaleet rypsiöljyssä, sen jälkeen kuullotin kuutioidut sipulit ja sitten joukkoon mausteet ja viipaloidut herkkusienet ja annoin koon haihtua n. puoleen. Tein terveellisen Maizena kastikkeen, lihat takaisin kattilaan hautumaan puoleksi tunniksi. Hyvältä maistui kun kokeilin ja yhteensä sain ruokaa 7 annosrasian verran pakkaseen = yhden hinta jäi alle euron ja lisäksi terveellisellä tavalla valmistettuna...

    • massi.mies

      Kirjoittamanne etu-ruuat ovat pelkkiä makupaloja ennen varsinaiseen pääruokaan ryhtymistä jonka jälkeen jälkiruoka ja kermaiset konjakkikaffit vanilja-rahkapiirakoineen.

      Tuuli vie mennessään hintelät jokapaikassa pihistelijät,

      • maissi.mies

        Röh röh.


    • TyötönRambo

      Jos haluatte halpaa ja todella hyvää proteiinia, niin silloin punaisia linssejä. Vettä kiehumaan, kun kiehuu, niin linssejä (n. 1dl/urpo) ja puolikas kasvisliemikuutio perään. Keitä mössöksi, hämmennä koko ajan, kestää noin 5 min. LIsäksi vokkivihanneksia, lihaa, ym.
      Tämän voimin jaksan salilla, enkä ota jälkiroheiineja.

      • Työssäkäyväeliitti

        Siis työttömän kuuluu nukkua pitkään, valvoa myöhään, syödä epäterveellisesti, tupakoida, ryypätä, eikä käydä missään salilla. Tuolla tavalla vaan rasitat yhteiskuntaa elämällä pitkään.


    • köyhäkalastaa

      Linssit, herneet, härkäpavut ja soijarouhe, niistä saa edullisesti proteiinin. Lisäksi kalastamalla itse, saa edullista proteiinia, koska kala vastaa yhtä lailla lihaa taikka kanaa.
      Kala on laadukasta proteiinia ja käytännössä ilmaista, jos ei ala pyyntivälineiden kanssa "välineurheilemaan", tyytyy vain yksinkertaisiin pyyntivälineisiin. Mato-ongella ja pilkillä, sekä halvoilla katiskoilla (voi tehdä itse kierrätystarpeista netistä löytyvillä ohjella) ja muilla pyydyksillä. Kalaahan nyt saa mistä tahansa vesistöstä ilmaiseksi ongittua!

    • ruok

      Soija ei kylläkään sovi sille oka kärsii kilpirauhasongelmista, että tiedoksi..

      • tyroksiini

        Suurin osa ei kuitenkaan kärsi kilpirauhasongelmista, joille soija sopii. Kilpirauhasongelmista kärsivät tietää, että mitä voi syödä, samoin mm. kihtiä sairastavat. Ei täällä voi jakaa mitään neuvoja, jos kaikki sairaat pitää ottaa huomioon. Ei keliakiaa sairastavat voi syödä niitä makaronejakaan.
        Tuossa nyt tietoa... https://www.ruokatieto.fi/ruokakasvatus/ruokaketju-ruuan-matka-pellolta-poytaan/ravitsemus-ja-ruuan-valinta/erityisruokavaliot/ruoka-aineallergiat-ja-yliherkkyys
        https://www.evira.fi/elintarvikkeet/tietoa-elintarvikkeista/ruoka-allergeenit/yleisimmat-ruoka-allergian-aiheuttajat/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe