https://youtu.be/PSn46asvXl0 Keskustelun avaukseksi uusin videoni.
Raamatun kirjoittajat uskoivat noituuteen, ihmeisiin, puhuviin eläimiin, ennustuksiin, enkeleihin, demoneihin yms. fantastiseen aineistoon. Lyhyehkön elämäni aikana en ole nähnyt mitään sellaista, mikä saisi minut uskomaan näiden mielikuvituksellisten ilmiöiden olemassaoloon.
Oletko sinä?
Elämmekö todella siinä samassa maailmassa jossa Raamatun kirjoittajat uskoivat elävänsä?
Elämmekö samassa todellisuudessa kuin Raamattu?
9
1483
Vastaukset
Taidettiin pitkälle keskiajalle saakka piirtää karttoja, joissa tuntemattomilla seuduilla oli örkkejä ja merissä merihirviöitä.
- Ihmettelijä
Ymmärtääkseni ne merkinnät olivat vain puhtaasti täytettä, että kartta näyttää paremmalta. Toki jotkut saattoivat oikeasti uskoa niihin. Ei se ole tänä päivänäkään harvinaista, että otetaan tosissaan taiteilijan lisäämät grafiikat.
Ihmettelijä kirjoitti:
Ymmärtääkseni ne merkinnät olivat vain puhtaasti täytettä, että kartta näyttää paremmalta. Toki jotkut saattoivat oikeasti uskoa niihin. Ei se ole tänä päivänäkään harvinaista, että otetaan tosissaan taiteilijan lisäämät grafiikat.
Saattoi olla joissain tapauksissa, mutta joissain tapauksissa myös kuviteltiin erilaisten olentojen elelevän kartan reunoilla eli tutkimattomilla alueilla.
- AimoMatti
Emme todellakaan elä, raamatun jutut kerrotaan tapahtuneen yli 2000 vuotta sitten.
- q.v
Käsittääkseni ihmeet mitä nykypäivänä kuulopuheiden perusteella tapahtuu on aina jossakin Afrikassa tai muussa syrjäisessä maailman kolkassa ja todistajiakin on kovin hankala saada esille.
Tai ehkäpä nykypäivän ihme uskovaisille on se, kun lääkäri parantaa jonkun vakavasti sairaan. Kiitos annetaan epäilemättä Jahvelle/Jeesukselle mutta kunnia unohtuu antaa heille, jolle se oikeasti kuuluu.Muistan itsekkin kuinka ihmeistä puhuttiin aina jonakin, mikä tapahtuu jossain muualla. Kun kehitysmaissa yms. vaikeissa paikoissa ihmisillä on niin vahva usko että "jumala näyttää voimansa" tms. Sitten on näitä väitettyjä ihmemiehiä/naisia joiden kokouksissa sadat pelastuvat ja tuhannet parantuvat. Olen tässä funtsinut että Jeesuksen "ihmeet" ovat todennäköisesti syntyneet enemmän tai vähemmän tällaisten huhupuheiden varaan.
- q.v
Lohikäärmeherra kirjoitti:
Muistan itsekkin kuinka ihmeistä puhuttiin aina jonakin, mikä tapahtuu jossain muualla. Kun kehitysmaissa yms. vaikeissa paikoissa ihmisillä on niin vahva usko että "jumala näyttää voimansa" tms. Sitten on näitä väitettyjä ihmemiehiä/naisia joiden kokouksissa sadat pelastuvat ja tuhannet parantuvat. Olen tässä funtsinut että Jeesuksen "ihmeet" ovat todennäköisesti syntyneet enemmän tai vähemmän tällaisten huhupuheiden varaan.
En pidä Jeesusta edes historiallisena henkilönä mutta jos siellä oli joku tai jokin "guru" niin yhden vastauksen "ihmeistä" saa nykypäivän Intiasta: Guru Sathya Sai Baba on kannattajiensa mukaan herättänyt kuolleista, kertonut tulevaisuudesta, ollut kahdessa paikassa yhtäaikaa jne. Eikä tämä guru ole suinkaan ainoa lajiaan vaan näitähän tiedetään useita.
Lohikäärmeherra kirjoitti:
Muistan itsekkin kuinka ihmeistä puhuttiin aina jonakin, mikä tapahtuu jossain muualla. Kun kehitysmaissa yms. vaikeissa paikoissa ihmisillä on niin vahva usko että "jumala näyttää voimansa" tms. Sitten on näitä väitettyjä ihmemiehiä/naisia joiden kokouksissa sadat pelastuvat ja tuhannet parantuvat. Olen tässä funtsinut että Jeesuksen "ihmeet" ovat todennäköisesti syntyneet enemmän tai vähemmän tällaisten huhupuheiden varaan.
”Olen tässä funtsinut että Jeesuksen "ihmeet" ovat todennäköisesti syntyneet enemmän tai vähemmän tällaisten huhupuheiden varaan.”
Evankeliumit ovat kuin ”hellaritarinoita”. Jotain syvyyttä asiaan saa, kun ajattelee noiden tarinoiden kertojaksi samaa henkilöä, joka kertoo tapahtumia viiden vuoden välein. Kertomus elää ja tarina paisuu.
- löytyy.löytyy
Esimerkiksi uskovaiset ovat puhuvia aaseja. Kyllä niitä siis on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412518Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101878Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761843Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913