Oikea öljy

Focukseen

Focus 1.8 bensa, öljynvaihto edessä. Onko kellään tietoa Fordin oman Motorcraft 5W-30 öljyn vaihtoehdoksi. Tuohan on puolisynteettinen, mutta Ford itsepintaisesti suosittelee ainoastaan tuota öljyä.

8

3782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tigre

      Hei !

      Motorcraft valmistaa omat öljynsä vetykrakkaamalla, joka nykyaikainen menetelmätuottaa halpoja moottoriöljyn synteettisiä perusöljyjä.

      Motorcraft 5W-30 Super Premium Motor Oil on todennäkoisesti osasynteettinen ja valmistajan mukaan sillä pärjää mukasvasti -23 pakkasasteeseen asti.

      Motorcraft 5W-30 Full Synthetic Motor Oil on täysin synteettinen moottoriöljy, joka on valmistettu vetykrakatuista perusöljyistä. Sen kylmä ominaisuudet ovat paremmat kuin Super Premium öljyn.

      Jos haluat täyssynteettisen 5W-30 öljyn niin esimerkiksi SHELL Helix Ultra 5W-30 käy, se on valmistettu PAO- ja vetykrakatuista synteettisistä perusöljyistä. PAO eli polyalfaolefiinit ovat perinteisempi ja kalliimpi menetelmä valmistaa synteettisiä perusöljyjä. Etuna saat paremmat kylmäominaisuudet, jos mennään alle -20 asteen.

      Kannattaa katsoa myös muiden merkkien 5W-30 oljyt, kuten Mobil, Castrol jne.

      • Jamppa1

        en usko että Motorcraft/ford tekee itse öljyjä. Motorcraftihan on vaan tuotemerkki joka ostaa tavaran muualta. Esim. öljynputsarit Mannilta, jne.

        Niin ja tarkennuksena vetykrakkaamiseen, sillä jalostetaan nimenomaan mineraalipohjaisia, ei synteettisiä öljyjä.

        Ainakin osa Motorcraftin/fordin öljyistä tulee Mobililta/Essolta. Mobil myy sellaista FE-öljyä, olisko samaa kun tuo mitä motonetistäkin saa fordin leimalla? 5w-30 synteettinen. Kyllähän noita 5w-30 -öljyjä tekee melkein kaikki valmistajat, Castrolia en ole nähnyt kuin hanassa ja litran purkissa.

        Itse iskin joskus 0w-40 zeteciin kuten myös jotkut merkkiliikkeet tekevät ja hyvin toimii.


    • muutama

      Luulisin että viskositeetti luokat 5w 30 ja 0w 30 sopii jos on
      ACEA A1 luokan öljy (= pienikitkainen ohut öljy)
      tässä muutama jotkä löysin netistä

      A1 ja B1 öljyjä:
      Teboil gold 5w30 (5w40 on A3)
      Neste city standard 5w 30
      Valvoline synpover xl 0w30
      Mobil super FE special 5w30 (FE= ilmeisesti Ford engine)
      Castrol formula xls 0w 30
      Castrol performance 5w 30
      Havoline 5w30
      esso ultron 0w30

      synteettisiä on ilmeisesti havoline, synpower ja castrol xls muista en tiedä

      Kiinnostu acea a1/b1 luokan öljyihin tuli kun huomasin että niitä suositellaan uusiin corolliin ensisiaisesti
      pienemmän polttoaineen kulutuksen vuoksi, corollaan ei kuitenkaan kielletä laittamasta paksumpia -40 ja -50 A3/B3 öljyjä

      • reijo

        FE = Fuel Economy


      • oil

        durablend fe 5w30


    • pelle

      Löytyy, huippuöljy Total quarz 9000 5w30 mutta ei ole mailman halvin.

    • Anonyymi

      mistähän löytys ford sierraan motografin vaihteisto öljy? Muilla nesteillä ei pelaa laatikko pakkasella.

    • Anonyymi

      Kyllä manuaalilaatikkoon normi sae 70-90
      vaihteistoöljy toimii . Ainakin taunuksessa toimi.
      sierran laatikko lienee sama ainakin vanhemmissa .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe