Jumalat pelastavat jalkapallojoukkueen

Thaimaalainen poikien jalkapallojoukkue joutui luolastoon loukkuun, kun monsuunisateesta johtuva tulvavesi tukki luolan suuaukon. Pojat on löydetty ja nyt thaimaalaiset rukoilevat ja uhraavat metsän ja joen jumalille, jotta pojat saadaan pelastettua. Todennäköisesti pojat saadaan pelastettua ja tämä tulee olemaan selkeä osoitus siitä, että Thaimaan metsä- ja jokijumalat ovat voimakkaampia kuin Raamatun Jahve, jolla ei ole mitään toimivaltaa Thaimaassa vaan hän on pelkkä paikallinen pikkujumala Israelissa.

Ohessa HS:n uutisesta: Päiväkausia täydessä pimeydessä eläneet thaimaalaispojat paikannettiin, mutta edessä on uusi uhka: Luolasta poistuminen on ”uskomattoman vaarallista” ja operaatio voi viedä jopa kuukausia

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005741851.html

"Thaimaalaiset ovat uhranneet kanoja ja sikoja lepyttääkseen paikallisten uskomusten mukaan joen ja metsän jumalia poikien pelastamiseksi.

”Pyydämme anteeksiantoa vääristä teoistamme ja pyydämme henkiä vapauttamaan lapset”, kertoi poikien puolesta rukoillut Anucha Poorirucha uutistoimisto AFP:n mukaan."

29

2516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos ei jo nyt, niin parin viikon sisään joku hellari kertoo, että oli juuri paria tuntia ennen löytymistä rukoillut Jeesusta auttamaan löytämään pojat.

• Tuon uutisen kautta voi myös pohtia rukoilemista ja uskomista laajemminkin. Jos pojat rukoilivat, niin kumpi on toimivampaa pelastuksen kannalta: se, että luolassa olevat rukoilivat vai luolan ulkopuolella olevat rukoilivat? Poikien kannalta katsoen heidän rukoilunsa oli tehokkaampaa.

• kovanlinjankretu

Poikien kuolema nälkään ja janoon pimeässä luolassa olisi ollut aivan oikein epäjumalien palvojille. Mutta meidän kristittyjen esirukousten ansiosta pojat kuitenkin löytyivät ja heistä monesta tulee kristitty lähetyssaarnaaja ja Thaimaata kohtaa voimakas herätyksen aalto, jos Jumala suo.

• HerraOnKilpeni

Amen.

Rukoilen puolestasi, että jaksaisit rukoilla näiden poikien puolesta niin voimallisesti, että he kääntyisivät, tekisivät parannuksen, eivätkä enää koskaan antaisi pöyhkeän ihmisuteliaisuuden johdattaa heitä pimeyden syvyyksiin.

Avatkoon Herra heidän silmänsä näkemään heidän tekonsa suuri vertauskuvallisuus ja avatkoon Herra heidän suunsa julistamaan ja kertomaan tästä kaikille, jotka kääntymystä elämäänsä tarvitsevat!

• HerraOnKilpeni kirjoitti:

Amen.

Rukoilen puolestasi, että jaksaisit rukoilla näiden poikien puolesta niin voimallisesti, että he kääntyisivät, tekisivät parannuksen, eivätkä enää koskaan antaisi pöyhkeän ihmisuteliaisuuden johdattaa heitä pimeyden syvyyksiin.

Avatkoon Herra heidän silmänsä näkemään heidän tekonsa suuri vertauskuvallisuus ja avatkoon Herra heidän suunsa julistamaan ja kertomaan tästä kaikille, jotka kääntymystä elämäänsä tarvitsevat!

Voi tosiaan olla, ettei yhdestäkään pojasta tule kristittyä. Ne pojat, jotka luolassa rukoilivat paikallisia jumalia ja henkiä, voittivat.

• "Mutta meidän kristittyjen esirukousten ansiosta pojat kuitenkin löytyivät ja heistä monesta tulee kristitty lähetyssaarnaaja ja Thaimaata kohtaa voimakas herätyksen aalto, jos Jumala suo. "

Yhtä hyvin panemiseni vaimoni kanssa lähetyssaarnaaja-asennossa auttoi löytämään pojat kuin teidän krisseleiden rukoilemiset!

• riittinen.hetkinen

"Thaimaalaiset ovat uhranneet kanoja ja sikoja lepyttääkseen paikallisten uskomusten mukaan joen ja metsän jumalia poikien pelastamiseksi."

Hesari taas uhrasi maineensa ja uskottavuutensa aivan sikana Donald Trumpin kansansuosion alttarille.

Suvaitsevaisuus syö sisältönsä ja paskantaa piikkilankaa, kuten aina ennenkin.

• Saatumitätilattu

Jumala päätti sitten laittaa sadetta ja tulvan? Vai miten se menikään toisessa ketjussa.
      Ateisti olisi osannut tässäkin katsoa ennakkoon sääennusteen, eikä luottaisi "henkiin".

• aivottomateipelasta

Hiekkakansojen maassa olisi käynyt, kun Afrikassa.

• täyspakkaus

Samanlainen lavastus kuin 2010 Chilen kaivos "onnettomuus". Taas maailman laajuisesti suurelta yleisöltä kalastellaan; katoamisen surun energioita, löytymisen ilon energioita, pelastustyön tarkoituksellisen hitauden vihan energioita ja lopuksi pelastumisen ilon ja myötätunnon energioita. Aina kun reagoidaan tapahtumaan, niin luovutetaan erinimisiä energioita. Pimeyden voimilta on loppumassa eväät. Ne tarvitsevat ihmisten energioita elääkseen. Siksi järjestetään katastrofeja.

• AteistiVaan

Tuo monsuunivesi korreloi selvästi minun vuotaneen puutarhaletkuni kanssa. Korjasin letkun ja jos pojat pelastuvat on se minun ansiotani!

• Jumala.taitaa

Jumala on niin hyvä. Hän haluaa tässäkin asiassa kiduttaa todella hyvästi.

• Joki- ja metsänjumalien rukoilu selvästi auttaa. Kuusi poikaa on jo pelastettu.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005748056.html?utm_campaign=tf-IS&utm_term=1&utm_source=tf-other

• Hienoa. Pelastajilla pieni kiire, kun Jahve/Jumala/Jeesus lähestyy sadepilvien muodossa tekemään sitä mitä parhaiten osaa eli tappamaan syntiset. Pojille kovasti onnea matkaan, niin nyt jää Jeesukselle niin sanotusti porkkanat käteen.

• KirjoitettuRaamatussa

Profeetta Jesaja julisti aikoinaan epäjumakuvien kumartajille: Jes.44: 6.".. Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. 7. Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle, siitä alkaen kuin minä perustin ikiaikojen kansan. He ilmoittakoot tulevaiset, ja mitä tapahtuva on. 8. Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne. 9. Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään. 10. Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta. 11. Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt! 1

2. Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy. 13. Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimilla, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan. 14. Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi. 15. Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen. 16. Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean".

17. Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani". 18. Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä. 19. Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!" 20. Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?" 21. Muista tämä, Jaakob, ja sinä, Israel, sillä sinä olet minun palvelijani. Minä olen sinut valmistanut, sinä olet minun palvelijani: en unhota minä sinua, Israel. 22. Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut..."

Jes.45:22.".. Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. 23. Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman. 24. Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan. 25. Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa..." ( apostoli Paavalin kirjeestä Filippiläisille 2: 10.".. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra..." Fil.2:1.- 16. )

• SShamaani

Suoritin Pyhän Kanteleensoiton Ukolle. Auttoi näin etänäkin ja toisen maan ongelmiin. Ihmeellistä.

• nullll

Jos ei riitä ymmärrystä toisille kulttuureille
      niin olet tod. näk. avarakatseinen ateisti.
      Olisi hyvä että pelastajien rukousnauhat
      poistettaisiin ranteista. Se palvelee avaraa
      ateismia, joka leikkii ihmisten hengillä.

• Yritätkö selittää että kristittyjen ydinvahvuus on muiden kulttuurien ymmärtäminen? Ketkä tuhosivat mayojen kirjallisen perinteen niin täydellisesti kuin pystyivät. Kyseessä oli ilmeisesti ainoa täysin irrallaan "vanhasta maailmasta" syntynyt kirjallinen perinne. Miksi Suomen alueella ei ole säilynyt ensimmäistäkään lappalaisten shamaanirumpua? Ketkä ne tuhosi?

Avauksessa pilkattiin lähinnä uskovien "rukousvastauksia". Thaimaalaiset uhrasivat kanoja metsänhengille ja pojat löytyivät hengissä ja nyt heistä on muutama saatu pelastettuakin. Miksi tämä ei ole uskovaisen mielestä "rukousvastaus" ja osoitus thaimaalaisten metsänkenkien olemassaolosta?

• Helsingin sanomat: Kaikki yli kahdeksi viikoksi luolaan loukkuun jääneet on saatu pelastettua, kertoo Thaimaan laivasto – HS seuraa hetki hetkeltä

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005749983.html

Uskomatonta, että vasta kesällä 2018 voidaan todeta rukouksen tehoavan ja vielä näin vaarallisessa ja teknisesti vaativassa asiassa. Ja vielä kaiken lisäksi vahvimmiksi jumaliksi osoittautuivat thaimaalaiset joki- ja metsäjumalat.

• AimoMatinpoika

Eihän Jumala tuollaiseen puutu. Uskoa tarvitsee jokainen projektiin osallistunut, etenkin nuo pojat, heidän selviytymistään edesauttoi että he uskoivat pelastuvansa, vielä vahvemmin usko vaikutti jos heidän mielessään oli Jumala joka auttaa heitä, on heidän puolellaan. Sillä minkä uskonnon Jumala on kysymyksessä ei ole mitään merkitystä.

• Taitaa olla niin, että Jumala on vain suomalaisen kristinuskon version jumala. Muut jumalat mahtavat olla erinimisiä.

• AimoMatinpoika
        kekek-kekek kirjoitti:

Taitaa olla niin, että Jumala on vain suomalaisen kristinuskon version jumala. Muut jumalat mahtavat olla erinimisiä.

Eri nimisiä ovat, tämä oma jumalakäsitykseni ei sovi mihinkään uskontoon, itse vain ajattelen että on hyväksi että on olemassa jokin minua voimakkaampi, viisaampi voima joka minua auttaa kun omat keinot on käytetty, en vielä koskaan ole tätä voimaa tarvinnut, siellä hän kuitenkin on, kaiken varalta.

• q.v
        AimoMatinpoika kirjoitti:

Eri nimisiä ovat, tämä oma jumalakäsitykseni ei sovi mihinkään uskontoon, itse vain ajattelen että on hyväksi että on olemassa jokin minua voimakkaampi, viisaampi voima joka minua auttaa kun omat keinot on käytetty, en vielä koskaan ole tätä voimaa tarvinnut, siellä hän kuitenkin on, kaiken varalta.

"tunteet eivät tarvitse totuuksia"

Miten saisit tämän voiman näyttäytymään?

• AimoMatinpoika
        q.v kirjoitti:

"tunteet eivät tarvitse totuuksia"

Miten saisit tämän voiman näyttäytymään?

Vahva tunne (usko) mihin tahansa auttaa saavuttamaan tavoitteen, ihmisen aikuinen (järki) kuitenkin hallitsee myös tunteita jos kyseessä on henkisesti terve yksilö. Uskonto ei saa tunkeutua aikuisen minätilaan, seurauksena on silloin aikuisen kontaminaatio (hörhöily). Uskolla on oma tärkeä tehtävä lapsen ja vanhemman minätilassa.

@Source Eric Berne - Transaktioanalyysi

• AimoMatinpoika kirjoitti:

Tuo on ns. "hyödyllinen harha" -argumentti uskonnon puolesta. Ideana tässä on, että vaikka uskonto olisi pohjimmiltaan harhaa, se on kuitenkin hyödyllinen harha.

Tuo argumentti ei vain oikein toimi 9/11 jälkeisessä maailmassa. Jos uskonto on väline, niin se on vähän kuin kirves. Kirveellä saa aikaan kaikenlaista tarpeellista ja hyödyllistä, mutta myös sekä tarkoituksellista että tarkoituksetonta vahinkoa.

• Hyvätveljet

Jumalako se rikkoi myös vesipumppaussysteemin viime vaihessa ja meinasi hukuttaa hyväntekijä pelastajat?

• marathustra

Sopisi hyvin Jahve/Jumala/Jeesuksen profiiliin. Huono häviäjä.

• 56ur56uer56ur5

Ei se noin mennyt, onko joku seonnut tai lomallahoitolaitoksesta. Oikea vastaus on, että siihen vaikutti henget joita palvotaan jossain maamme uskonlahkossa

• Älä nyt viitti, sillä aloituksellasi vielä joku krisseli alkaa sättimään kuinka me ateistit aina kristittyjä vainoamme ja muita uskovaisia aina puollamme, kun hyväksymme maahamme muslimeita tai vaikka meille on täysin sama rakentaako ne muslimit Helsinkiin suurmoskeijansa vai ei? Sen jälkeen me pahat ateistit tietenkin puramme noilta krisseliparoilta varmaan tuomiokirkotkin...!?!? :)
      siis kysymys kuuluu olisiko krisselit itse ansainneet sen vainoomisensa ja kerjänneet sitä kuin verta nenästään!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      32
      3857
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      143
      1619
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1491
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      75
      1142
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1111
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1061
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      1017
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      991
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      950
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      925
    Aihe