Kiinalaista valsartaania

ÄläOtaEnää

Verenpainelääkkeissä syöpävaarallista aihetta.
"Euroopan lääkeviranomaiset selvittävät parhaillaan lääkeaine valsartaania koskevaa laatuongelmaa. Kiinalaisen lääkeainevalmistajan (Zhejiang Huahai Pharmaceutical Co.) valmistamasta valsartaanista on löydetty epäpuhtauksia, kertoo lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea tiedotteessaan"
Yle

Hyvä kiina!

"Valsarstad (Stada Nordic)
Valsartan Actavis (Actavis Group PTC ehf)
Valsartan Orion (Orion Pharma)
Valsartan ratiopharm (ratiopharm GmbH)
Valsartan Sandoz (Sandoz A/S)
Valsartan/hydroklorotiazid Actavis (Actavis Group PTC ehf)
Valsartan/hydrochlorothiazide Orion (Orion Pharma)
Valsartan/hydrochlorothiazide Ratiopharm (ratiopharm GmbH)
Valsartan/hydrochlorothiazide Sandoz (Sandoz A/S)
Valsarstad Comp (Stada Nordic)"

40

1487

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo_o

Siis kaikki kiinalaista?
      Orioninkin?

• Kenkäplankkia

Kiinalaista saa halvalla.

• TilastotKaunistuu

Työttömille tätä lääkettä.

• työpaikatsuomenruotsalai

eikun sinulle! päästään työpaikalla lorvijasta eroon ja tilaa kiinalaiselle tai pankladesilais desille työpaikka

• VaikuttaaHeti

Nyt nousee paineet.

• NytEpäilyttää

Fimea tiesi jo viikko sitten.
      Miksi kerrotaan vasta nyt?

• KiirettäPitää

Vuosi sitten tiedettiin jo.

• VoitonPuolella

Onneksi lääkefirmat jakaa hyvin osinkoa.

• OnSiistii

Samasta tehtaasta kaikkien napit?

• OnSeHelppoa

Sipilän tilastot kaunistuu.

• HetiHuomenna

Tarkistakaa lääkkenne.

• c00p

Ei vain pidä sekoittaa salvarsaaniin, vanha kuppalääke.

• hyvähalpalääke

Kiinassa tehdään halvalla:
      -äidinmaidonvastikkeessa ja ruuissa melamiinia
      -akut, laturit ja ilotulitteita kellareissa väsäävät lapset räjähtelevät välillä
      - edullisia vaatteita tuotetaan orjatyövoimalla
      -untuvat ja turkikset revitään eläviltä eläimiltä
      -tuotteissa paljon väärennöksiä, myös lääkkeissä

Ikävää,
      jos joku joutuu syömään verenpainelääkkeitä. Korkean verenpaineen pystyy kuitenkin itse hoitamaan omilla elämäntavoillaan: Liikut päivittäin, syöt ja juot kohtuullisesti, rakastat läheisiäsi.
      RR-mittari kotona auttaa huomaamaan, mitkä tilanteet sinua ahdistaa, nostaa paineita.

• PälliäPorukkaa

Samalla hinnalla pitäisi tehdä Suomessa laatua. Parempaa.

Työnantajat huutaa: ei löydy työvoimaa.

Vaatimukset on käsittämättömiä. Tehkööt ite.

Maksakaa työstä palkkaa, millä elää, niin nousee motivaatio.

• krölli

RR-mittari = verenpainemittari.

• Saakeli_

Minä kieltäydyn kaikista lääkkeistä.

• Muualla

Miksi lääkefirmat tilaavat Kiinasta lääkkeitä. Vuosikausia on ihmisiä varoitettu nettilääkkeistä joiden alkuperä on kiinalainen.
      Suurten voittojen tavoittelu menee tässäkin ihmishenkien edelle.
      Niin kuin kaikki ahnehtiminen nykyään.

• Ilmeisesti

jollakin päättäjän läheisellä on sijoituksia kyseisessä firmassa niin ei haluttu julkaista siitä syystä ettei tulisi tappiota.

• MitäsNyt_

Mikä valmiste on turvallinen?

• TyhmäMinä

Minä tyhmä olen luullut, että Orion tekee itse geneeriset lääkkeensä. Ei. Pelkkä pillerien puristusfirma taitaa olla? Osataanko siellä edes punnita oikein? Kemia tulee Kiinasta.

• syöpää.halvemmalla

Suomessa vaaditaan lääkkeiden hintojen laskua ja jos lääketehdas ei suostu, potilas ei saa Kela-korvausta eikä kustannuksia hyväksytä vuosikattoa kerryttämään. Koska suuret kansainväliset lääkeyhiöt eivät sittenkään ole johtavien suomalaisten poliittisen jäsenkirjan mukaan valittujen terveysviranomaisten määräiltävissä, lääkeyhtiöt lisääntyvässä määrin vetäytyvät pois Suomen mitättömiltä markkinoilta eivätkä hae korvattavuutta.

Lisäksi apteekki on velvoitettu vaihtamaan lääkärin määräämän lääkkeen halvempaan, jos vaikuttava aine on sama. Kiinalaisessa lääkkeessä on vaikuttava aine sama halvempaan hintaan, joten vaikkapa Orionkin joutuu tarjoamaan kiinalaista, koska sen oma kalliimpi lääke vaihdetaan joka tapauksessa apteekissa halvempaan kiinalaiseen.

Vuosikausia viranomaisemme ovat nauttineet kunniaa ja kiitosta lääkekulujen kuriin saattamisessa ja kansainvälisten voittoa tuottavien lääkejättien kyykyttämisestä.
      Nyt heitä voidaan kiittää myös samaan edulliseen hintaan saatujen syöpää aiheuttavien aineiden saannista vaikuttavan aineen lisäksi.

Tuplatuote halvemmalla ja pakkovaihtamisella apteekissa.

• muualla

Onko se sairaiden syy jos myrkkyjä syötetään. Lääkärien ja apteekkien luulisi tietävän mistä lääkkeet on valmistettu. Ei se ole potilaan asia.

• Siistii

Ai ai.
      Hyvä, että ei ole varaa lääkäriin ja lääkkeisiin.

• HengissäVielä

Vioxx, rofekoksipi, eikä mitään ole opittu.

• syöpää.halvemmalla

Vioxx'ssa oli kyseessä vaikuttavan aineen sivuvaikutuksesta, joka tuli ilmi käytössä. Turvallisuudessa Vioxx ei juurikaan poikennut muista lääkkeistä eikä se aiheuttanut syöpää.

Jos Vioxx olisi edelleen markkinoilla, Suomessa lääkeviranomaisten määräyksestä myytäisiin tällä hetkellä sen kiinalaista halpakopiota, jossa rofekoksipin lisäksi olisi kenties jotain syöpää aiheuttavaa ainetta, joka tekisi sen valmistusprosessista edullisemman. Koska valmiste olisi edullisempi Kelalle, apteekin olisi kalliimpi Vioxx vaihdettava siihen, jos siitä löytyisi syöpää aiheuttavan aineen lisäksi tätä ns. vaikuttavaa ainetta.

Näin saadaan terveydenhuoltoon poliittisista ja ideologisista syistä säästöä. Tilastot näyttävät maailman parhailta, parhaimmilta, mihin ihmiskunta on tähän mennessä maailmassa pystyneet.

• Adrenaliinia

Hauska.
        Minä sain kohtauksen rofekoksibista. Vielä hengissä.

• syöpää.tulossa

Kaikista lääkkeistä voi saada kohtauksen, mutta jos saa syövän sen takia, että lääke tehdään halvemmalla ja Kela pakottaa vaihtamaan halvempana siihen, on tyystin eri asia.

Lohduttaako tieto, että se syöpä tulee vasta vuosien tai vuosikymmenien päästä ilmi ? Sen kustannukset sitten menevät eri momentilta.
        Siihen mennessä on jo uudet johtajat säästämässä ja päätöksen nyt tehneet ansaitulla eläkkeellä.

• homettasaat

miksi suomesta myytiin orion ulkomaille.

nyt olis valttia varmuus ja laatu.

,miten ne kiinalaiset on kummoalonkeroita aina mitää myrkyllä sotkea kaikki koiranruuat kopioivat kaikki muutteksi lisäävät myrkkytipat.

eikö niitä hävetä maine menee.

• Maksaja

Jos emme olisi Unionin jäseniä, lääketurvallisuutemme olisi Venäjän, Intian ja Kiinan tasolla.

• miettijä

no niinpä tietenkin...

• Näinon

Minä en tästä lähtien vaihda yhtäkään lääkettä.

• EnOta

Lääkeaika.

• potilas

Omasta päästä keksity lista

• JustiinsaJuu

LÄÄKKEISTÄ löytynyt epäpuhtaus on N-nitrosodimetyyliamiini (NDMA)

• Jjjjvv

Eli orion
      Tilaa lääkeaine säkit kiinan nettiputkasta
      Ja puristaa ne se ei edes analysoi tilaamansa
      Lääkeainetta äkkiä vaan tuotantoon
      KUKA TAKAA ETTÄ MUUT LÄÄKKEET ON PUHTAITA joskun olen nähnyt eroja alkuperäinen on lumivalkoista kopio on beige

• vova

Minä olen alkanut epäillä, tokko nuo verenpainelääkkeet edes laskevat verenpainetta. Eivät minulla ainakaan. Parempi jättää ottamatta. Missähän Asperiinin ainekset tehdään?

• dgfhgj

Se makkaransyönti on yhtä vaarallista kuin tuo lääke. Eikä edes tarvitsisi sitä lääkettä kun jättäisi ne makkarat väliin.
      Ja ihan samaa lääkettä on käytetty koko Euroopassa, niin että ehkä tämä nyt ei ollut Sipilän suunnittelema persujen tappoyritys.

• rkdhz

Kiinalainen juttu.

• Kuunukko

TAI KYLLÄ ORION JA MUUT TIETÄÄÄ
      LÄÄKEAINEEN EPÄPUHTAUDEN
      MUTTA HE EI VÄLITÄ SIITÄ
      kosk lääkeaine on halpa tilaamansa a
      Kiinasta tiladivat sekundaaa kai ne kiinalaiset sen ilmoitti
      Ainesäkeisaä
      SE OLI LIIIKESALAIAUUS TIETENKINLÄÄKEPURISTAMOSSA
      ETTÄ KÄTETÄÄN SEKUNDAJAUHOA

• vova

Kiinalaiset yrittävät myrkyttää meidät, leluissa on myrkkyä, vaatteissa on myrkkyä ja nyt lääkkeissäkin. Täytyy ottaa käyttöön Trumpin menetelmä, ei mitään Kiinasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe