7,5 heppasessa evinruden 2t moottorissa ilmennyt vähän ongelmia, vuosimalli suunnilleen 1980. Tyhjäkäyntiä käy aika nihkeästi ja täyskaasulla tuntuu ettei ota ihan kaikkia kierroksia. Kuulostaa että välillä jää kipinä välistä ja "turruuttaa". Ei kulje enää kuin puolet siitä mitä aiemmin.
Tähän mennessä tehtyä: uudet tulpat, tulpanhatut, kaasari kertaalleen putsattu, bensaletkua uusittu pikaliittimeltä kaasarille asti eikä vieläkää toimi ihan halutulla tavalla -_-
Miten kuuluu olla säädetty tuo "cam follower" joka ohjaa kaasuläppää auki? Levyssä joka tuota rullaa työntää on merkki mut mille kohalle tuo on säädettävä? Entinen omistaja vaihtanu kaasuvaijerin/kahvan ni liekkö sen säädöt persiillään ja samalla ennakko.
7,5hv Evikan käyntiongelmia ratkomassa
3
98
Vastaukset
- Chrysleri5hp
Yksi vaihtoehto voi olla kampiakselin alemman stefan vuoto. Jos alemman sylinterin tulppa on
vedestä märkä ja kone käy yhdellä sylinterillä, on kyse tästä. 5 hv Chrysleissä oli tällainen ongelma. Siinä kampiakselin alempi laakeri on liukulaakeri ja se oli kulunut väljäksi ja väljistyttänyt myös stefan. Kone saattoi käydä aluksi hyvin, mutta alkoi hetken päästä käymään yhdellä sylinterillä. Laakerin uusimisen ja stefan vaihdon jälkeen toimi hyvin. Tuossa Evikassa lienee neula- ja kuulalaakerit kampiakselilla, joten niiden väljistyminen ei ole niin todennäköistä. - Ykä2
Vanha kone. Tulpista voi nähdä onko toinen sylinteri osittain pois pelistä, eli onko märkä, onko liian puhda = vettä sylinterissä,
Vika voi löytyä myös tulpan johtimista, puolista, sytkäboksista jos sellainen on, tai sitten kärjistä tai kondensaattoreista mikäli kärkjellinen kone.
Mikäli käy ilmi että sylinteriin pääsee vettä, on mahdollisuuksia muutama.
Sylinterin kannen tiiviste vuotaa syystä tai toisesta.
Pakosarjan vesikannen tiiviste vuotaa, kuitenkin yleensä ei aiheuta tällaista ongelmaa vaan jäähdytyshäiriön.
Kampiakselin alapään tiiviste "stefa" vuotaa. Tästähän jo Chryslerin kaveri kertoi.
Jos ei vettä löydy, niin sitten voi kampiakselin yläpään stefa vuotaa niin paljon että tyhjäkäynti häiriintyy ja veto heikkenee. Roiskiiko PALJON öljyä ylälaakerilta ulos?
Muita mahdollisuuksia on mm. reed ventiilien huono toimnta, yksikin huonosti sulkeutuva lehti riittää, huono puristus, paljon karstaa koneessa ja sitten se klassinen polttoainepumpun huono toiminta, pahimmillaan reikä kalvossa, mutta pumppaa vielä joten kuten.
Lähtisin itse liikkeelle tulppien kunnosta, onko ne vanhat jäljellä?
Toiseksi vielä kerran kaasari auki ja putsaukseen. Kohon toiminta, pitääkö neula, jumittaako? Onko kaikki reijät auki? - Paranee
Paalaamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.742210Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun1751731- 1571586
- 901378
Miehelle naiselta
Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te501372Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa
Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-2901217Olen syvästi masentunut
En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi1351089- 1131053
- 751052
Nainen, millainen tilanne oli
kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin54912