Ruutuun peruuttaminen, miten?

lost

Olen ajanut jo reilut 30 tuntia eikä minulla ole mitään hajua miten parkkipaikan ruutuun peruutetaan. Voisiko joku selittää minulle yksinkertaisesti miten tämä nyt tapahtuu? Jos haluan peruuttaa kahden auton väliin, milloin ja miltä etäisyydeltä alan käntämään rattia?

5

1926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En.-pyytele.-kyytejä

      Kysymyksestäsi tuli mieleen autokouluajat. Muistaakseni reputin "taskuperuutus" nimisen osuuden autokoulussa. Ei olisi ollut muusta kiinni ajokortin saaminen. Kävin vielä kerran yrittämässä, mutta en muista enää mistä silloin oli kiinni kortin saaminen. Kaksi yritystä autokoulua riitti mulle. Mielenkiinto ajokorttia kohtaan hiipui, en kokenut sitä tärkeäksi.
      Rahaa meni, se harmitti. Ajokorttia en ole kaivannut.

    • itse-oppija

      Ajat ensin sen edellä olevan auton viereen niin että teijän takamukset on samassa kohtaa sit käännät ratin kokonaan oikeelle lähet peruuttaa ja sopivassa kohtaa käännät ratin suoraks tai ehkä vähän vasemmalle ja peruutat vielä vähän kunnes auto on parkissa. Siitä on tosiaan paljon videoita netissä oon ite sieltä oppinu en oo kertaakaan kokeillu ku oli tänään eka ajotunti :)

      • Pakkipäälle

        Tuo on taskuparkkeeraukseen hieman vajavainen ohje. Ruutuun peruutuksen lähtökohta riippuu jonkin verran siitä, kuinka suuri kääntösäde autossasi on.

        Lähtökohtainen periaate 90 asteen kulmaperuutuksessa on, että otat etäisyyttä autoon, jonka vierelle aiot peruuttaa, vähintää puolitoista, pari metriä. Ajat niin pitkälle, että oman autosi takanurkka on sen auton jälkimmäisen kulman tienoilla, jonka viereen haluat peruuttaa.

        Sitten vain käännät kaikki sinne suuntaan, mihin olet peruuttamassa ja havainnoi huolella. Kun olet viereisen auton kanssa saman suuntaisesti, oikaisu ja peruutus perille.

        Olikohan tästä nyt ymmärrettävissä oleelliset asiat?


      • näinkin
        Pakkipäälle kirjoitti:

        Tuo on taskuparkkeeraukseen hieman vajavainen ohje. Ruutuun peruutuksen lähtökohta riippuu jonkin verran siitä, kuinka suuri kääntösäde autossasi on.

        Lähtökohtainen periaate 90 asteen kulmaperuutuksessa on, että otat etäisyyttä autoon, jonka vierelle aiot peruuttaa, vähintää puolitoista, pari metriä. Ajat niin pitkälle, että oman autosi takanurkka on sen auton jälkimmäisen kulman tienoilla, jonka viereen haluat peruuttaa.

        Sitten vain käännät kaikki sinne suuntaan, mihin olet peruuttamassa ja havainnoi huolella. Kun olet viereisen auton kanssa saman suuntaisesti, oikaisu ja peruutus perille.

        Olikohan tästä nyt ymmärrettävissä oleelliset asiat?

        Varmaan juuri noin.
        Itsellä ko. peruutus toimiin niin, että seuraan mittarista missä kohtaa on väli johon auto mahtuu, kun mittaristo ilmoittaa sellaisen löytyneen, painan jarrua, painan nappia, kytken peruutusvaihteen, irroitan kädet ratista vapautan jarrun ja seuraan peileistä kun auto peruuttaa parkkiin. Mielestäni kohtuullisen simppeliä.


    • Greisii

      Eikö hintaan kuulu opetusta lainkaan? Vain pallien hiblausta eteenpäin ajeluaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      348
      3091
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      113
      2292
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1660
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      74
      1193
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1087
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1013
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      42
      986
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      153
      983
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      858
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      806
    Aihe