Olen ajanut jo reilut 30 tuntia eikä minulla ole mitään hajua miten parkkipaikan ruutuun peruutetaan. Voisiko joku selittää minulle yksinkertaisesti miten tämä nyt tapahtuu? Jos haluan peruuttaa kahden auton väliin, milloin ja miltä etäisyydeltä alan käntämään rattia?
Ruutuun peruuttaminen, miten?
5
2615
Vastaukset
- En.-pyytele.-kyytejä
Kysymyksestäsi tuli mieleen autokouluajat. Muistaakseni reputin "taskuperuutus" nimisen osuuden autokoulussa. Ei olisi ollut muusta kiinni ajokortin saaminen. Kävin vielä kerran yrittämässä, mutta en muista enää mistä silloin oli kiinni kortin saaminen. Kaksi yritystä autokoulua riitti mulle. Mielenkiinto ajokorttia kohtaan hiipui, en kokenut sitä tärkeäksi.
Rahaa meni, se harmitti. Ajokorttia en ole kaivannut. - itse-oppija
Ajat ensin sen edellä olevan auton viereen niin että teijän takamukset on samassa kohtaa sit käännät ratin kokonaan oikeelle lähet peruuttaa ja sopivassa kohtaa käännät ratin suoraks tai ehkä vähän vasemmalle ja peruutat vielä vähän kunnes auto on parkissa. Siitä on tosiaan paljon videoita netissä oon ite sieltä oppinu en oo kertaakaan kokeillu ku oli tänään eka ajotunti :)
- Pakkipäälle
Tuo on taskuparkkeeraukseen hieman vajavainen ohje. Ruutuun peruutuksen lähtökohta riippuu jonkin verran siitä, kuinka suuri kääntösäde autossasi on.
Lähtökohtainen periaate 90 asteen kulmaperuutuksessa on, että otat etäisyyttä autoon, jonka vierelle aiot peruuttaa, vähintää puolitoista, pari metriä. Ajat niin pitkälle, että oman autosi takanurkka on sen auton jälkimmäisen kulman tienoilla, jonka viereen haluat peruuttaa.
Sitten vain käännät kaikki sinne suuntaan, mihin olet peruuttamassa ja havainnoi huolella. Kun olet viereisen auton kanssa saman suuntaisesti, oikaisu ja peruutus perille.
Olikohan tästä nyt ymmärrettävissä oleelliset asiat? - näinkin
Pakkipäälle kirjoitti:
Tuo on taskuparkkeeraukseen hieman vajavainen ohje. Ruutuun peruutuksen lähtökohta riippuu jonkin verran siitä, kuinka suuri kääntösäde autossasi on.
Lähtökohtainen periaate 90 asteen kulmaperuutuksessa on, että otat etäisyyttä autoon, jonka vierelle aiot peruuttaa, vähintää puolitoista, pari metriä. Ajat niin pitkälle, että oman autosi takanurkka on sen auton jälkimmäisen kulman tienoilla, jonka viereen haluat peruuttaa.
Sitten vain käännät kaikki sinne suuntaan, mihin olet peruuttamassa ja havainnoi huolella. Kun olet viereisen auton kanssa saman suuntaisesti, oikaisu ja peruutus perille.
Olikohan tästä nyt ymmärrettävissä oleelliset asiat?Varmaan juuri noin.
Itsellä ko. peruutus toimiin niin, että seuraan mittarista missä kohtaa on väli johon auto mahtuu, kun mittaristo ilmoittaa sellaisen löytyneen, painan jarrua, painan nappia, kytken peruutusvaihteen, irroitan kädet ratista vapautan jarrun ja seuraan peileistä kun auto peruuttaa parkkiin. Mielestäni kohtuullisen simppeliä.
- Greisii
Eikö hintaan kuulu opetusta lainkaan? Vain pallien hiblausta eteenpäin ajeluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379